بهترین روش های بازاریابی اومنی چنل برای کسب و کارها در سال ۲۰۲۱

بهترین روش های بازاریابی اومنی چنل برای کسب و کارها در سال ۲۰۲۱


6 مهر 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بررسی بهترین روش های بازاریابی اومنی چنل برای کسب و کار ها در سال 2021

استفاده از بهترین شیوه ها و روش های بازاریابی اومنی چنل، در سال ۲۰۲۱ می تواند به عنوان رمز موفقیت و مزیت رقابتی کسب و کارها تلقی شود. خرده فروشان ۲۰۲۱ را به عنوان سالی متفاوت برای خدمت رسانی به مشتریان تجربه کرده اند. نحوه تعامل مشتریان با برند های تجاری به طور قابل توجهی تغییر کرده است. کسب و کارها باید سفرهای مشتری را در نقاط مختلف خرید، ارزیابی کنند و مطمئن شوند که همزمان با آن ها کار می کنند. در این میان استراتژی بازاریابی اومنی چنل و استفاده از پلتفرم های تجارت الکترونیک بیش از پیش از اهمیت برخوردار شده اند. در این مقاله از سرویس علم و تکنولوژی مجله کوروش به بررسی بهترین تکنیک ها و روش های بازاریابی اومنی چنل در سال ۲۰۲۱ پرداخته ایم.

 

 

اهمیت استفاده از بهترین روش های بازاریابی اومنی چنل

 

اهمیت استفاده از بهترین روش های بازاریابی اومنی چنل

 

بر اساس گزارشی که از سوی فوربس منتشر شد، ۷۵ درصد از مشتریان و مصرف کنندگان بدون توجه به قیمت خرید بر اساس تجربه خرید خود از یک برند تجاری اقدام به خرید مجدد از آن برند می کنند. مشتریان امروزی بدون توجه به این که از چه راه های ارتباطی استفاده می کنند، از شرکت ها و کسب و کار ها انتظار یک تجربه ثابت خرید را دارند.

 

بنابراین استفاده از بهترین شیوه های بازاریابی به ویژه اومنی چنل از اهمیت زیادی برخوردار است. اکثر سازمان ها این موضوع را درک می کنند. با این حال چالش های زیادی در پشتیبانی ثابت و کارآمد از مشتریان نهفته است. به این ترتیب مشاغل می توانند با اتخاذ بسترهای هوش مصنوعی و مدیریت دانش که کانال های ارتباطی برتر را ادغام کرده و منجر به یک استراتژی بی عیب و نقص همه جانبه می شود چنین چالش هایی را کاهش دهند.

 

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره اومنی چنل در صنعت خرده فروشی

 

 

اهمیت به نقاط مختلف تماس مشتری در بازاریابی اومنی چنل

 

رویکرد بازاریابی اومنی چنل یک رویکرد جامع است که از انواع کانال های مختلف ارتباطی در آن استفاده می شود. گاهی اوقات کانال های مختلف با هم ادغام می شوند تا تجربه استثنایی را از خرید به مشتریان و مصرف کنندگان ارائه دهند.

 

برای بهترین عملکرد در استراتژی اومنی چنل، سازمان ها باید مناسب ترین کانال ها را برای نیاز های خود شناسایی کرده و ابزارهای مناسب برای پشتیبانی از مشتریان در این کانال های ارتباطی را فراهم کنند.

 

بهترین نقاط تماس مشتریان در بازاریابی اومنی چنل در سال ۲۰۲۱

 

بهترین نقاط تماس مشتریان در بازاریابی اومنی چنل در سال 2021

 

مشتریان از کانال های مختلفی با کسب و کار ها ارتباط برقرار کرده و از آن ها خرید می کنند. اما برخی کانال ها از استقبال بیشتری روبرو هستند. بهترین نقاط تماس مشتریان در بازاریابی اومنی چنل در سال ۲۰۲۱ رسانه های اجتماعی، وب سایت ها، ایمیل، چت بات ها و مرکز تماس بوده اند.

حتما بخوانید  چگونه فروش ویژه فروشگاه‌ های خرده‌ فروشی بر بهبود معیشت اثر می‌گذارد؟

 

وب سایت

 

مشتریان امروزه مایل هستند در مورد سوالاتی که مطرح می شود اول به وب سایت مراجعه کنند. آن ها گاهی در شروع پروسه خرید نگاه اجمالی به وب سایت کسب و کار ها می اندازند. مشتریان و مصرف کنندگان به دنبال اطلاعات در وب سایت ها هستند. آن ها سعی می کنند به سوالات متداول خود از طریق مرور وب سایت ها پاسخ دهند.

 

رسانه های اجتماعی

 

رسانه های اجتماعی

 

رسانه های اجتماعی در ردیف دوم برترین و بهترین نقطه تماس مشتریان در بازاریابی اومنی چنل هستند. مشتریان گاهی در مورد برخی از سوالات خود در وب سایت پاسخ دریافت نمی کنند. بنابراین به رسانه های اجتماعی برند های تجاری مراجعه می کنند. در حال حاضر کانال های رسانه های اجتماعی روز به روز در حال پیشرفت هستند. رسانه های اجتماعی نقش مهمی در ارائه تجربه مشتری ایفا می کنند.

 

بیشتر بخوانید: بهبود تجربه مشتری با افزایش همکاری و تعامل تیمی در اومنی چنل

 

 

چت بات ها

 

مصرف کنندگان و مشتریان سازمان ها و شرکت ها انتظار تجربه ای شبیه انسان از ربات ها را دارند. آن ها چت بات ها را ترجیح می دهند. چرا که در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز برای خدمت رسانی آماده هستند.

 

مرکز تماس

 

در حالی که امروزه مصرف کنندگان و مشتریان انتظار دارند مشکلات متداول خود را از طریق کانال های سلف سرویس برطرف کنند، اما در عین حال به دنبال افرادی هستند که در مواقع فوری و اضطراری پاسخ گوی آن ها باشد. آن ها انتظار دارند خیلی سریع و دقیق به آن ها پاسخ داده شود. بنابراین اهمیت مراکز تماس برای پشتیبانی از مشتری در بازاریابی اومنی چنل را نباید نادیده گرفت.

 

ایمیل

 

برخی گمان می کنند استفاده از ایمیل یک روش قدیمی است. باید گفت ایمیل مارکتینگ هرگز قدیمی نشده است. بسیاری از سازمان ها و کسب و کار های موفق از ایمیل به عنوان یک روش ارتباطی موثر با مصرف کننده جهانی استفاده می کنند. نکته مهمی که در بازاریابی باید به آن توجه کرد این است که چطور می توان از تمامی کانال ها مشتریان را پشتیبانی کرد.

 

یا این که چطور می توان از مرکز تماس به عنوان یک تجربه عالی در پشتیبانی از مشتری استفاده کرد. شاید هوشمندسازی و استفاده از نرم افزارهای قوی مدیریتی یکی از راهکارهای بسیار تاثیرگذار در این زمینه باشد.

 

بیشتر بخوانید: بازاریابی از طریق ایمیل مارکتینگ در صنعت خرده فروشی

 

 

بهترین شیوه های پشتیبانی مشتریان در استراتژی بازاریابی اومنی چنل

 

بهترین شیوه های پشتیبانی مشتریان در استراتژی بازاریابی اومنی چنل

 

برای ارائه بهترین پشتیبانی مشتری در بازاریابی اومنی چنل بدون شک باید به همه کانال ها متصل بود. از رفتار مشتری در کانال های مختلف آموخت و تجربه آفلاین و دیجیتالی یکپارچه ای را ارائه کرد.

 

برای ارائه بهترین شیوه بازاریابی اومنی چنل از رفتار مشتری در کانال های مختلف درس بگیرید

 

یکی از مهم ترین موضوعات در بازاریابی اومنی چنل، رفتار خرید مشتری و مصرف کننده است. برای جمع آوری داده های مربوطه به رفتار مصرف کننده در طول سفر مشتری توجه کنید. معیارهایی مانند میانگین زمان پاسخگویی، متوسط زمان رسیدگی و زمان دستیابی به بهترین تجربه مشتری به شما کمک می کند تا سطح خدمات را بالا برده و در تمام کانال های مختلف تجربه یکسانی را در ذهن مشتری ثبت کنید.

 

 

سازماندهی داده های مشتری برای ارائه بهترین پشتیبانی بازاریابی اومنی چنل

 

حتما بخوانید  بیت کوین در فروشگاه‌‌های زنجیره‌ای | فناوری بلاکچین به کمک ارزهای دیجیتال می‌‌آید

سازماندهی داده های مشتری برای ارایه بهترین پشتیبانی بازاریابی اومنی چنل

 

برای این که بتوانید بهترین پشتیبانی و ارائه خدمات را در بازاریابی اومنی چنل داشته باشید، باید داده های زیادی از مشتریان جمع آوری کنید. بنابراین بهتر است داده هایی را که از همه سیستم عامل خدمات مشتریان در اومنی چنل دریافت می کنید به طور موثر مدیریت کنید.

 

این داده ها اطلاعات ارزشمندی هستند که با تجزیه و تحلیل آن ها و استفاده از آن ها در ارایه خدمات و تعاملات بین کانال ها می توان تجربه ثابت و موفقی را در ذهن مشتری ثبت کرد.

 

 

پشتیبانی موثر مشتری از طریق تلفن همراه در بازاریابی اومنی چنل

 

امروزه راحتی برقراری ارتباط از طریق دستگاه های تلفن همراه، آن ها را به یک کانال ارتباطی محبوب به ویژه برای نسل قدیمی تبدیل کرده است. اطمینان حاصل کنید که پشتیبانی شما از طریق تلفن همراه برای حل سوالات مشتری به اندازه کافی موثر است.

 

استفاده از هوش مصنوعی برای افزایش بهره وری در ارائه بهترین پشتیبانی اومنی چنل

 

استفاده از هوش مصنوعی برای افزایش بهره وری در ارائه بهترین پشتیبانی اومنی چنل

 

چت بات ها و کانال های رسانه های اجتماعی قادر هستند مکالمات شبیه به انسان ها را هدایت کرده و به سوالات در زمان واقعی پاسخ دهند. هوش مصنوعی تاثیر زیادی در توسعه این روش دارد. تنها کافی است تا داده ها در نقاط مختلف تماس با مشتری جمع آوری شوند.

 

پس از آن با استفاده از شیوه تجزیه و تحلیل داده با استفاده از هوش مصنوعی می توان به راحتی تجربه ثابتی از پشتیبانی اومنی چنل در ذهن مشتری خلق کرد.

 

 

استفاده از گزینه های کمکی در ارائه خدمات به مشتریان

 

با توجه به این که مشتریان بیشتری با کانال های دیجیتالی سازگار می شوند و به فناوری علاقه دارند، معمولا ترجیح می دهند در زمان بروز مشکل از گزینه هایی که به صورت کمکی و آنلاین موجود است استفاده کنند. آن ها به دنبال یافتن پاسخ به سوالات خود از طریق یک پایگاه دانش متمرکز هستند.

 

شاید قرار دادن بخش سوالات متداول در وب سایت ها و دسترسی ساده به آن ها یک استراتژی عالی در این زمینه باشد.

 

تجربه شخصی از طریق ایمیل

 

تجربه شخصی از طریق ایمیل

 

بسیاری از مشتریان شما همچنان ترجیح می دهند در مورد مشکلات خود به شما ایمیل بزنند، بنابراین انتظار دارند در این زمینه کنار آن ها باشید. پاسخ دادن به ایمیل شخصی مشتریان، یک راهکار عالی برای افزایش اعتماد آن ها است. شما می توانید در زمان پاسخ گویی از بعضی روش های بازاریابی چون: پیشنهادهای ویژه و تخفیف ها استفاده کنید.

 

 

تجربه آفلاین و دیجیتالی یکپارچه برای ارایه بهترین پشتیبانی بازاریابی اومنی چنل

 

داشتن تجربیات دیجیتالی و کمکی یکپارچه تاثیر زیادی در ذهنیت مثبت مشتری دارد. شما باید با یک استراتژی قوی خدمات به مشتری را در کلیه کانال ها قوی کرده و آن ها را یکپارچه مدیریت کنید. مشتریان باید بتوانند زمانی که از خدمات آفلاین استفاده می کنند، تجربیات دیجیتالی یکپارچه ای را هم داشته باشند.

 

در عین حال در صورتی که از پلتفرم های تجارت الکترونیک و یا کانال های دیجیتال دیگر استفاده می کنند، بتوانند در مراکز آفلاین و خرید حضوری تجربه یکسانی داشته باشند.

 

سخن پایانی

 

استفاده از بهترین شیوه ها و روش های ارائه خدمات بازاریابی اومنی چنل به مشتریان تاثیر زیادی در رشد و توسعه کسب و کار شما دارد. شما می توانید با استفاده از نرم افزارها و آگاهی به ارائه خدمات یکپارچه، تجربه خوبی را در ذهن مشتری خلق کنید.

 

 

منبع: knowmax.ai

 

کالابرگ الکترونیک