طرز تهیه پاستا آرابیتا با سس گوجه و بدون گوشت در ۶ مرحله

طرز تهیه پاستا آرابیتا با سس گوجه و بدون گوشت در ۶ مرحله


22 تیر 1403 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه پاستا آرابیتا وگان و بدون گوشت در ۶ مرحله ساده

پاستا آرابیتا، پاستا آرابیاتا یا پاستا عربیتا، یکی از پاستاهای اصالتا ایتالیایی است که در دسته پاستاهای وگان یا بدون گوشت هم قرار می‌گیرد. ماده اصلی این پاستا در اصل سس گوجه، رب گوجه فرنگی، فلفل تند و سیر است. پنیر پارمسان هم جزو جدانشدنی آن به حساب می‌آید. پاستا آرابیتا را به عنوان یک غذای سیرکننده، ساده و خوشمزه برای شام یا ناهار و همچنین یکی از بهترین غذاها برای شام دانشجویی هم می‌توانید سرو کنید. این پاستا در زمان بسیار کمی تهیه می‌شود. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ما طرز تهیه پاستا آرابیتا و نکات و فوت و فن‌های خوشمزه شدن آن را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه پاستا آرابیتا بدون گوشت

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
پاستا پنه (یا انواع ماکارونی فرمی) ۳۰۰ گرم
پوره گوجه فرنگی ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
رب گوجه فرنگی چین چین ۱ قاشق غذاخوری
فلفل چیلی یا تند ۱ عدد
سیر (برای سیر داغ) ۲ حبه
برگ ریحان ۱ مشت (حدود ۳۰ گرم)
نمک و روغن زیتون یا روغن سرخ کردنی به مقدار لازم
پنیر پارمسان به مقدار دلخواه

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت پاستا آرابیتا: ۲۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه پاستا آرابیتا برای وگن‌ها

مراحل طرز تهیه پاستا آرابیتا برای وگن‌ها

در میان انواع پاستا با رب گوجه و پنیر، پاستا آربیتا، یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین آنهاست که به خاطر طعم تندی که دارد، بسیار لذیذ است. در ادامه مراحل تهیه پاستا آربیتا ایتالیایی را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد پاستا را آماده کنید

ابتدا سیر را پوست بگیرید و به صورت ریز خرد یا رنده کنید و کنار بگذارید. ریحان‌ها را بشویید و وقتی آب خود را از دست دادند، آنها را به صورت ساطوری و ریز، خرد کنید. گوجه فرنگی‌ها را بشویید و رنده کنید یا در غذاساز پوره کنید. فلفل چیلی را هم بشویید و ریز خرد کنید.

مرحله دوم: سیرها را تفت دهید

در ادامه در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ شود. می‌توانید از روغن زیتون یا روغن سرخ کردنی استفاده کنید. بعد سیرها را در تابه بریزید و تفت دهید تا عطر آنها خارج شود. اصلا نیازی نیست سیرها را سرخ کنید. چون سیر خیلی زود می‌سوزد و تلخ می‌شود.

انواع روغن سرخ کردنی، سیر داغ و روغن زیتون را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

مرحله سوم: مایه پاستا عربیتا را درست کنید

بعد از تفت خوردن سیرها، فلفل‌ تند قرمز را اضافه کنید و با سیر تفت دهید. بعد نوبت به اضافه‌ کردن رب گوجه فرنگی چین چین (طرز تهیه رب گوجه) است. رب گوجه را حتما با روغن تفت دهید تا طعم خام آن گرفته شود و رنگ باز کند.

سپس پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید و حرارت را روی حالت متوسط تنظیم کنید. مواد را هم بزنید تا یکدست شود و طعم خام پوره گوجه فرنگی، گرفته شود. کمی نمک هم به مایه پاستا آرابیاتا اضافه کنید. صبر کنید تا این ترکیب به روغن بیفتد و سرخ شود.

شما می‌توانید رب گوجه فرنگی چین و نمک را به روش‌های خرید حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید. با خرید رب گوجه فرنگی‌های چین چین هم می‌توانید از افق کوروش تخفیف بگیرید و هم در جشنواره محصولات چین چین با جوایز نفیس شرکت کنید. در ادامه این مطلب درباره جشنواره چین چین و جوایز آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

حتما بخوانید  طرز تهیه 3 مدل کمپوت پرتقال خوشمزه و آسان

مرحله چهارم: پاستا را آماده کنید

در یک قابلمه مناسب، تا نصف حجم قابلمه، آب بریزید و روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. می‌توانید به آن کمی نمک هم اضافه کنید. آب که شروع به جوش آمدن کرد، پاستاها را در قابلمه بریزید و هم بزنید تا به هم نچسبند. از روی پاکت پاستا، زمان لازم برای جوشاندن پاستا را چک کنید. معمولا ۱۰ دقیقه زمان برای جوشاندن پاستا لازم دارید. بعد از نرم شدن پاستاها، آنها را آبکش کنید.

انواع ماکارونی فرمی مثل پاستا پنه را می‌توانید به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

مرحله پنجم: پاستا آبکش را به مایه پاستا اضافه کنید

بعد از آبکش کردن پاستاها، آنها را در مایه پاستا بریزید و هم بزنید. ریحان خرد شده و پنیر پارمسان را هم اضافه کنید و مواد را زیر و رو کنید تا پنیرها با دمای سس پاستا، ذوب شوند. همه مواد را با هم ترکیب کنید تا یکدست شوند.

مرحله ششم: پاستا آرابیتا را سرو کنید

بعد از اینکه پنیر آب شد، پاستا آرابیتا را در ظرف سرو بریزید و به صورت گرم میل کنید.

پنیر پارمسان را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پاستا پستو به روش ایتالیایی

نکات مهم در طرز تهیه پاستا آرابیتا

نکات طرز تهیه پاستا آرابیتا

  • اگر سیر تازه ندارید می‌توانید از پودر سیر استفاده کنید یا پودر سیر را می‌توانید در خانه درست کنید. طرز تهیه پودر سیر را بلد هستید؟
  • به پاستا آرابیتا در حال جوشیدن با آب، می‌توانید کمی زردچوبه اضافه کنید تا رنگ پاستا، خوشرنگ‌تر شود. این کار باعث خوش‌طعم‌تر شدن پاستا هم می‌شود.
  • پاستا آرابیتا به خاطر طعم تندی و آتشینی که دارد، معروف است. اگر فلفل چیلی در دسترس ندارید، می‌توانید از پودر فلفل قرمز استفاده کنید.
  • میزان تندی پاستا آرابیتا را می‌توانید بنا به ذائقه خود، کمتر یا بیشتر در نظر بگیرید. همچنین میزان گوجه فرنگی و رب گوجه را هم می‌توانید بیشتر کنید.
  • برای درست کردن پاستا آرابیتا از انواع ماکارونی رشته‌ای و اسپاگتی هم می‌توانید استفاده کنید.

در صورت تمایل می‌توانید پودر سیر، پودر فلفل قرمز، زردچوبه و اسپاگتی را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش هم می‌توانید خریداری کنید.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن پاستا آرابیتا

سس پاستا آرابیتا چیست؟

برای تهیه سس پاستا آرابیتا، از پوره گوجه‌ فرنگی، رب گوجه فرنگی، سیر تازه، فلفل چیلی و پنیر پارمسان استفاده می‌شود.

پنیر مخصوص پاستا آرابیتا چیست؟

پنیری که در طرز تهیه پاستا آرابیتا به کار می‌رود، پنیر پارمسان است که در آخرین مرحله پخت پاستا، به آن افزوده می‌شود.‍

چه رب گوجه ای در پاستا آرابیاتا استفاده کنیم؟

برای تهیه پاستا آرابیتا و در کل غذاهایی که در آنها رب گوجه فرنگی به عنوان پایه غذا یا چاشنی غذا استفاده می‌شود، هر چه کیفیت رب گوجه بالاتر باشد، غذایتان هم، خوشمزه‌تر و خوشرنگ‌تر می‌شود. در ضمن در صورت استفاده از رب‌ گوجه‌های استاندارد، از سلامت رب گوجه هم خیالتان راحت‌تر خواهد بود.

شما می‌توانید «رب گوجه‌ فرنگی چین چین» در مدل شیشه‌ای خانگی و رب گوجه آسان باز شو چین چین را از فروشگاه‌های افق کوروش در سراسر کشور خریداری کرده و در جشنواره محصولات چین چین با جوایز ارزشمند شرکت کنید.

رب گوجه شیشه ای خانگی چین چین ۷۰۰ گرمی

رب گوجه شیشه ای خانگی چین چین ۷۰۰ گرمی

رب گوجه فرنگی خانگی چین چین، یکی از معدود رب گوجه‌های بازار است که با کیفیت خانگی و بدون استفاده از هر گونه مواد نگهدارنده و رنگ‌دهنده مصرفی، دارای طعم و بوی مطلوب است. این رب گوجه، برای استفاده در انواع غذاهای ایرانی و فرنگی مناسب بوده و همچنین بسته‌بندی مناسب و حفظ کیفیت محصول، رب گوجه فرنگی چین چین را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در آشپزی تبدیل کرده است.

در کنار همه این‌ها، رب خانگی چین چین با کیفیت بالا و قیمت مناسب، به بازار عرضه می‌شود. رب گوجه فرنگی خانگی چین‌چین با روش صنعتی تهیه شده و این روش تهیه و بسته‌بندی، باعث حفظ بیشتر املاح، ویتامین‌ها و ریزمغذی‌ها در گوجه‌فرنگی می‌شود، چون در این روش، حرارت کمتری به گوجه‌فرنگی وارد می‌شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه لبو شکم پر به ۲ روش گرم و یخچالی با طعم لذیذ

رب گوجه فرنگی چین‌چین از گوجه فرنگی‌های مرغوب و استاندارد در نواحی مختلف ایران تهیه می‌شود که این موضوع می‌تواند اطمینان از کیفیت و ارزش غذایی بالای رب را برای مصرف‌کننده فراهم کند. «رب گوجه شیشه ای خانگی چین چین ۷۰۰ گرمی» یکی از ارقام این جشنواره است که با خرید آن از فروشگاه‌های افق کوروش، شرایط شرکت در جشنواره محصولات چین چین را پیدا می‌کنید.

رب گوجه فرنگی آسان بازشو چین چین ۸۰۰ گرمی

رب گوجه فرنگی آسان بازشو چین چین ۸۰۰ گرمی

«رب گوجه‌فرنگی آسان بازشو چین چین با وزن ۸۰۰ گرم»، یکی از رب گوجه‌های بسیار باکیفیت کارخانه‌ای با کیفیت رب‌های خانگی است و در آن از هیچ گونه ماده افزودنی استفاده نشده و مواد به کار رفته در آن، کاملا طبیعی است. رب گوجه آسان باز شو چین چین، در قوطی‌های کنسروی با امکان باز شدن راحت درب آن، بسته‌بندی‌ شده است.

این محصول می‌تواند به عنوان جایگزین گوجه‌فرنگی تازه در غذاهای ایرانی و خارجی مورد استفاده قرار گیرد و طعم و رنگ محصولات خانگی را با رعایت استانداردها و موازین بهداشت صنعتی به آن‌ها ببخشد. فرآیند تولید و بسته‌بندی این رب گوجه فرنگی در کارخانه چین چین تحت نظارت مسئول کنترل کیفیت شرکت و با کنترل‌های شدید بهداشتی و نظارت ادارات استاندارد و نظارت بر مواد غذایی انجام می‌شود.

در این کارخانه، با عبور از مراحل پاستوریزاسیون تمام مواد غیراستاندارد از رب حذف شده و محصولی کاملا بهداشتی تهیه می‌شود. همچنین، با رعایت نکات بهداشتی و استاندارد، کنترل کیفیت دقیق و استفاده از دستگاه‌های مدرن در تهیه این محصول، تاریخ انقضای رب گوجه فرنگی چین چین و زمان ماندگاری آن نسبت به رب‌های خانگی بسیار بالاتر است.

علاوه بر این‌ها رب گوجه فرنگی چین چین حاوی ویتامین‌های A، B، C، فیبر و مواد معدنی از قبیل پتاسیم، فسفر، کلسیم و منیزیم است. رب گوجه‌فرنگی آسان بازشو چین چین با وزن ۸۰۰ گرم هم یک محصول دیگر جشنواره چین چین است که با خرید آن از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، شرایط شرکت در جشنواره را پیدا می‌کنید.

بهترین روش خرید رب گوجه فرنگی چین چین

علاوه بر انتخاب رب گوجه سالم برای استفاده در انواع غذاها، موضوع مهم دیگر، روش خرید آسان و به صرفه رب گوجه فرنگی است. این که رب گوجه‌ای که می‌خرید، علاوه بر کیفیت بالا، قیمت مناسبی داشته باشد، یک فاکتور مهم در خرید رب گوجه است.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

کارخانه رب چین چین، رب گوجه‌های باکیفیت خود را در جشنواره محصولات چین چین فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، با تخفیف‌های شگفت انگیز، عرضه کرده و شما می‌توانید با شرکت در این جشنواره، علاوه بر بهره بردن از بالاترین تخفیف‌های فروشگاهی، شانس خود را برای برنده شدن در جوایز نفیس این جشنواره، بالا ببرید.

جشنواره محصولات چین چین ۱۴۰۳

جشنواره محصولات چین چین 1403

به ازای خرید هر محصول از محصولات چین چین برنده جوایز نفیس این جشنواره از افق کوروش شوید.

جوایز:

  • یک کمک هزینه خرید خودرو به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان
  • ۱۰ کمک هزینه خرید گوشی هوشمند به ارزش ۱۰ میلیون تومان
  • ۱۰ جایزه ۵ میلیون تومانی

*جهت شرکت در قرعه کشی حتما شماره همراه خود را به صندوقدار اعلام نمایید.

تاریخ شروع: ۲۰ تیر ۱۴۰۳

تاریخ اتمام: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳

 

 

محصولات مرتبط