۲ طرز تهیه کروسان پسته با کره پسته و پودر پسته به روش قنادی

۲ طرز تهیه کروسان پسته با کره پسته و پودر پسته به روش قنادی


8 آبان 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۲ طرز تهیه کروسان پسته با کره پسته و پودر پسته به روش قنادی

آیا تا حالا خودتان در خانه کروسان پسته درست کرده‌اید؟ کروسان یکی از تنقلات خوشمزه و سیر‌کننده است که به عنوان میان وعده یا عصرانه، همراه با چای یا قهوه، حسابی می‌چسبد. کروسان پسته یکی از خوشمزه‌ترین انواع کروسان‌ است که هم با پودر پسته و هم با کره پسته می‌توانید آن را درست کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ۲ طرز تهیه کروسان پسته را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه کروسان با کره پسته

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آرد سفید گندم ۱ و ۲/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شیر کم چرب ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
خمیر مایه فوری ۱ قاشق چای‌خوری
زرده تخم مرغ ۲ عدد
شکر ۲ قاشق غذاخوری
آب ولرم ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
نمک ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
کره ۵۰ گرم

 

مواد لازم برای تهیه کرم پسته

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
پسته بدون نمک ۱۰۰ گرم
شکلات سفید ۱۰۰ گرم
شیر تغلیظ شده ۵۰ گرم
شیر کامل ۱۰۰ گرم
کره ۵۰ گرم

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۹۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت کروسان با کره پسته: ۲۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه کروسان با کره پسته

مراحل طرز تهیه کروسان پسته

برای تهیه این کروسان پسته خانگی مثل کروسان لافایت پسته، می‌توانید خمیر کروسان و کره پسته را خودتان در خانه درست کنید یا خمیر کروسان و کره پسته را از فروشگاه‌ها یا شیرینی‌فروشی‌ها خریداری کنید. اما در ادامه ما روش درست کردن خمیر و کره پسته را به شما آموزش می‌دهیم. در اولین قدم فر را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. جزییات و مراحل تهیه این کروسان پسته ای را در ادامه بخوانید.

مرحله اول: خمیر مایه را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه کروسان پسته، خمیر کروسان را آماده کنید. برای این کار، خمیر مایه و ۱ قاشق شکر را در یک لیوان یا کاسه بریزید و روی آن را با آب ولرم بپوشانید. مواد داخل لیوان را هم بزنید و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا خمیر مایه به عمل بیاید. در این فاصله یک تابه یا قابلمه را روی حرارت بگذارید و ۵۰ گرم کره را در آن بریزید. اجازه دهید کره ذوب شود و بعد تابه را از روی حرارت بردارید.

در صورت تمایل می‌توانید شکر و کره را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

مرحله دوم: خمیر کروسان را تهیه کنید

یک قاشق از شکر باقی مانده را به همراه نمک و شیر در تابه بریزید و مواد را هم بزنید. آرد را از قبل یا همزمان با جوشیدن شیر، الک کنید. آرد الک شده را به تدریج به تابه اضافه کنید و در این حین، مواد ورز بزنید. تا حالت خمیری خود را پیدا کند. خمیر مایه به عمل آمده را هم اضافه کنید.

حتما بخوانید  بهترین روغن زیتون چه ویژگی هایی دارد | به این ۱۰ نکته توجه کنید

برای خرید نمک، آرد و شیر می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به صورت خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله سوم: خمیر کروسان را استراحت دهید

در این مرحله از طرز تهیه کروسان با خمیر پسته، خمیر کروسان را به مدت ۵ دقیقه با دست ورز دهید تا کاملا نرم و یکدست شود. خمیر را در یک ظرف که کف و دیواره‌های آن را چرب کرده‌اید، قرار دهید و روی آن را با پارچه تمیز یا سلفون بپوشانید. ظرف را در یک محیط نسبتا گرم قرار دهید تا خمیر مایه عمل کند و حجم خمیر دو برابر شود. در این فاصله کرم پسته را درست کنید.

مرحله چهارم: مواد کرم پسته را مخلوط کنید

در زمان استراحت کردن و آماده شدن خمیر کروسان، پسته بدون نمک را در مخلوط‌کن بریزید. دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید پسته‌‌ها کاملا پودر شده و مثل آرد، نرم شوند. شیر تغلیظ شده را اضافه کنید و دوباره مواد را هم بزنید. سپس شکلات سفید را اضافه کنید. دوباره مواد را هم بزنید.

برای خرید شکلات و مغز پسته می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله پنجم: کرم پسته را آماده کنید

در ادامه، کره و شیر کامل را اضافه کنید. همه مواد را طوری ترکیب کنید که کاملا یکدست شده و بافت کرم‌مانند پیدا کند. کرم پسته را کنار بگذارید. 

در صورت تمایل می‌توانید انواع کره آجیل و شیر را فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

مرحله ششم: خمیر را برای درست کردن کروسان آماده کنید

بعد از اینکه خمیر کاملا استراحت کرد و حجم آن دو برابر شد، دوباره ۵ دقیقه خمیر را ورز دهید تا هوا و حباب‌های آن خارج شود. روی یک سطح صاف کمی آردپاشی کنید. به اندازه یک نارنگی از خمیر بردارید و بین دست‌هایتان گلوله کنید. همه خمیر را به همین شکل چانه کنید. این چانه‌های خمیر را روی آردها بگذارید و با وردنه باز کنید و به شکل دایره آنها را پهن کنید. همه خمیرها به همین شکل باز کنید تا چندین لایه خمیر گرد پهن شده داشته باشید.

مرحله هفتم: خمیر کروسان را بپیچید

نحوه پیچیدن خمیر کروسان

سپس هر لایه خمیر را یکی بعد از دیگری روی هم بگذارید و روی هم بچینید. ۱۰ لایه خمیر را روی هم بگذارید. تمام لایه‌های خمیر را یکی کنید و با وردنه یک دایره بزرگ و نازک از خمیر درست کنید. این دایره بزرگ خمیر را با کاتر یا چاقو به صورت مثلثی برش بزنید. لای هر مثلث، مقداری کرم پسته بریزید و مثلث را از قسمت پهن به قسمت باریک رول کنید. خمیر در نهایت شکل حلزون مانند، رول می‌شود. همه خمیر و کرم را به همین شکل درست کنید تا موادتان تمام شود.

مرحله هشتم: کروسان پسته را در فر بگذارید

در آخرین مرحله از طرز تهیه کروسان پسته، کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و کروسان‌های پسته را کف سینی فر بچینید. زرده‌های تخم مرغ را به خوبی هم بزنید. می‌توانید زرده‌ها را با کمی آب یا شیر هم رقیق کنید و به عنوان رومال روی خمیرهای آماده شده کروسان بمالید.

سینی فر را در طبقه وسط به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار دهید تا روی کروسان‌ها طلایی و پخته شوند. کروسان پسته‌ای شما آماده است.  بعد از آماده شدن، می‌توانید مقداری از کرم پسته را روی کروسان‌های آماده‌شده بمالید و بعد آن را سرو کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه ترشی بچه بلال به 3 روش ساده و تند با طعم بازاری

در ضمن تخم مرغ را به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کروسان لوتوس به روش کافی شاپی

مواد لازم برای تهیه کروسان پسته با پودر پسته و کره لوتوس

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
خمیر هزارلا ۱ بسته
کرم لوتوس برای رومالی خمیر ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
مغز پسته ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر ۲ قاشق غذاخوری
پودر دارچین ۱ قاشق چای‌خوری

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز پخت کروسان با پودر پسته و کره لوتوس: ۲۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه شیرینی کروسان پسته با خمیر هزارلا

مراحل طرز تهیه شیرینی کروسان پسته با خمیر هزارلا

در این روش، به جای کرم پسته از مخلوط کرم لوتوس با پودر پسته برای مایه داخل کروسان استفاده می‌شود. اگر کرم لوتوس ندارید، می‌توانید از کره بادام زمینی هم استفاده کنید. طرز تهیه کره بادام زمینی را بلد هستید؟ یا اینکه کلا مخلوط کره‌ای را حذف کنید و فقط پودر پسته داخل کروسان بریزید. در ادامه مراحل تهیه این مدل کروسان پسته ای را بخوانید.

مرحله اول: مایه داخل کروسان را آماده کنید

برای تهیه کروسان پسته، ابتدا فر را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کنید. مغز پسته ترجیحا بدون نمک را در آسیاب‌کن پودر کنید تا کاملا نرم شود. سپس کرم لوتوس را در یک کاسه بریزید و شکر، پودر پسته و پودر دارچین را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شود. مواد را کنار بگذارید.

برای انواع کره مغزها، کرم صبحانه و پودر دارچین می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم: خمیر هزارلا را با مواد پر کنید

خمیر هزارلا را (حتما یخ آن باز شده باشد) با وردنه باز کنید و از وسط نصف کنید. هر تکه خمیر را با برش‌های مورب به ۴ قسمت مثلثی شکل تقسیم کنید، طوری که تمام برش‌ها یک اندازه باشند. اگر خواستید کروسان‌های بزرگ‌تری داشته باشید، آن‌ها را از وسط نصف نکنید.

بعد به اندازه یک قاشق از مایه پسته را در وسط و قسمت پهن هر برش خمیر هزارلا قرار دهید و از سمت پهن به سمت باریک خمیر را رول کنید و انتهای آن را با انگشت کمی فشار دهید و سفت کنید تا در هنگام پخت باز و خراب نشود. همه خمیرها را به همین شکل درست کنید.

مرحله سوم: کروسان پسته را در فر بپزید

در آخرین مرحله، روی کروسان‌ها را کمی کره بمالید و کمی شکر و کمی پودر پسته بریزید. سپس کروسان‌ها را در سینی فر بگذارید و سینی را در فر به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار دهید. سپس کروسان را سرو کنید.

در صورت تمایل انواع کروسان را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کروسان شکلاتی با پرک بادام

سوالات متداول

از چه پسته‌ای برای کروسان پسته استفاده کنیم؟

برای درست کردن کروسان با پسته، پسته‌ای که انتخاب می‌کنید، سعی کنید که از نوع بدون نمک باشد و بعد آن را پودر کنید. از پودر پسته آماده هم می‌توانید استفاده کنید.

رومال کروسان پسته‌ای چیست؟

برای رومال می‌توانید از زرده تخم مرغ زده شده، کره، شکر دانه درشت، پودر پسته و دیگر مغزها استفاده کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک