تیرامیسو پسته را در ۳۰ دقیقه مثل کافه های مشهور درست کن

تیرامیسو پسته را در ۳۰ دقیقه مثل کافه های مشهور درست کن


24 شهریور 1403 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
رازهای طرز تهیه تیرامیسو پسته در 30 دقیقه مثل کافه های مشهور

تیرامیسو پسته ای یکی از خوشمزه‌ترین دسرها با پسته است که می‌توانید به عنوان یک صبحانه سیر کننده یا عصرانه و برای پذیرایی از مهمان هم آن را سرو کنید. در این دسر ایتالیایی، پسته اصلی‌ترین طعم دهنده است. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ما طرز تهیه تیرامیسو پسته و نکات خوشمزه شدن تیرامیسوی پسته به روش قنادی را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه تیرامیسو پسته

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
مغز پسته (خام یا بو داده) ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پودر قند ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری

 

مواد لازم برای کرم پنیر تیرامیسو پسته

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
پنیر (ماسکارپونه) ۴۵۰ گرم
شکر ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
زرده تخم مرغ ۶ عدد

 

مواد لازم برای لایه بیسکویتی تیرامیسو پسته ای

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بیسکویت لیدی فینگر ۲۵ عدد
قهوه اسپرسو (غلیظ) ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پودر پسته برای تزیین تیرامیسو

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی دسر تیرامیسو پسته: ۴ تا ۶ ساعت

مراحل طرز تهیه تیرامیسو پسته

مراحل طرز تهیه تیرامیسو پسته

تیرامیسو پسته را می‌توانید با کمترین هزینه در خانه به عنوان دسر خوشمزه قنادی برای مهمانی‌‌ و دورهمی‌‌های خود درست کنید. در ادامه مراحل طرز تهیه تیرامیسو پسته ای را دنبال کنید.

مرحله اول: مغز پسته‌ها را پودر کنید

در ابتدا برای درست کردن تیرامیسو با پسته، پسته‌های پوست کنده یا مغز پسته را در آسیاب کن یا غذاساز بریزید. پسته‌ها را پودر کنید. پوره کردن پسته‌ها را تا جایی ادامه دهید تا پسته‌ها به صورت یک مایه خمیری دربیایند. هر از گاهی پسته‌ها را در مخلوط کن، دورگیری کنید تا همه آنها به صورت یکدست پوره شوند و یک مایه یکدست خمیری به دست بیاید.

در صورت تمایل می‌توانید انواع آجیل مثل پسته را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله دوم: کره پسته را درست کنید

بعد از اینکه کاملا پسته، بافت خمیری و صاف گرفت، در مخلوط‌کن، آب، پودر قند و روغن زیتون بریزید و دوباره مواد را هم بزنید تا کاملا شکل کره‌ای به خود بگیرد. در نهایت مخلوط شما باید یکدست، صاف و براق باشد. این مخلوط کره پسته را در یک کاسه بریزید و کنار بگذارید.

حتما بخوانید  ۱۲ نکته درباره عادت ماهانه زنان و چرخه قاعدگی که باید بدانید

شما می‌توانید برای خرید انواع روغن گیاهی مثل روغن زیتون از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کره پسته

مرحله سوم: تخم مرغ و پنیر را هم بزنید

در ادامه، زرده‌های تخم مرغ را از سفیده‌های تخم مرغ جدا کنید. زرده‌ها را در یک کاسه بریزید یا در کاسه همزن برقی ایستاده بریزید. شکر را به زرده‌ها اضافه کرده و شروع به هم زدن کنید. باید مخلوط زرده و شکر، کاملا حالت پفکی و کرمی رنگ بگیرند. طوری که اگر ظرف را برگرداندید، مخلوطتان از ظرف بیرون نریزد. سپس پنیر را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

برای خرید پنیر ماسکارپونه و شکر می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله چهارم: مایه پنیری تیرامیسو پسته را آماده کنید

در این مرحله، ۲/۳ از مخلوط پنیر ماسکارپونه را جدا کنید و در یک کاسه دیگر بریزید. به ۱/۳ باقی‌مانده از مخلوط پنیری، کره پسته را اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا یکدست شود. رنگ این مایه باید سبز روشن باشد. اگر پسته‌ها را با پوست نازک روی پسته پوره کردید، احتمالا رنگ کره پسته متمایل به قهوه‌ای روشن می‌شود. این مخلوط را هم کنار بگذارید.

مرحله پنجم: بیسکویت‌ها را آماده کنید

قهوه اسپرسو را دم کنید (نحوه دم کردن قهوه اسپرسو) و در یک ظرف مسطح بریزید. اجازه دهید قهوه کمی از دما بیفتد و خنک شود. سپس هر چند تا بیسکویت که داخل ظرف جا می‌شود، در قهوه بخیسانید تا از حالت خشکی دربیاید. بیش از ۵ ثانیه بیسکویت‌ها را در قهوه قرار ندهید چون خمیر می‌شوند. کف ظرف را چرب کنید. سپس به عنوان لایه اول، بیسکویت‌های خیس خورده در قهوه را در ظرف بچینید.

مرحله ششم: لایه‌های تیرامیسو را روی هم بچینید

در ادامه، روی لایه اول بیسکویت‌ها، یک لایه از مخلوط پنیر ماسکارپونه و کره پسته را که با هم مخلوط کرده‌ بودید، بریزید. این لایه را با پشت قاشق یا کاردک، صاف کنید. روی این لایه را یک لایه دیگر بیسکویت لیدی فینگر (طرز تهیه بیسکویت لیدی فینگر) خیسانده شده در قهوه بچینید. برای لایه بعدی مخلوط پنیری (۲/۳ از مخلوط پنیری که کنار گذاشته بودید) بریزید و صاف کنید.

مرحله آخر: تیرامیسو پسته را در یخچال بگذارید

در آخر، روی مخلوط پنیری تیرامیسو، پودر پسته بپاشید. روی قالب یا ظرف را با سلفون بپوشانید و تیرامیسو پسته را در یخچال بگذارید. این دسر یخچالی باید به مدت حداقل ۴ تا حداکثر ۲۴ ساعت در یخچال بماند تا خودش را بگیرد. بعد از ۵ ساعت می‌توانید تیرامیسو پسته ای را سرو کنید. سلفون روی تیرامیسو را بردارید و تیرامیسو را در قطعات دلخواه برش بزنید. تیرامیسو پسته را می‌توانید با چای یا قهوه سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه تیرامیسو ایتالیایی به روش اصلی

نکات مهم در طرز تهیه تیرامیسو پسته

نکات تکمیلی طرز تهیه تیرامیسو پسته 

  • طرز تهیه تیرامیسو پسته با کره پسته، به جای ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار پسته خام یا پسته بو داده، از ۲/۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی، کره پسته آماده استفاده کنید.
  • برای عطر و طعم غلیظ‌تر پسته در طرز تهیه کره پسته، بهتر است مغزهای پسته را در یک تابه کمی تفت دهید و بعد آنها را آسیاب کنید.
  • بهتر است شکر را با پودر قند (طرز تهیه پودر قند) جایگزین نکنید. چون بافت پودر قند با شکر فرق دارد و شکر وقتی ذوب می‌شود، حالت چسبندگی خوبی به تیرامیسو نمی‌دهد. اگر پودر قند در دسترس ندارید، خودتان می‌توانید در خانه آن را درست کنید.
  • به جای بیسکویت لیدی فینگر می‌توانید از بیسکویت پتی بور یا بیسکویت ساقه طلایی ساده استفاده کنید.
  • اگر از کره پسته آماده استفاده می‌کنید،‌ برای اینکه طعم کره پسته غلیظ‌تر شود، می‌توانید مقداری پودر پسته در کره پسته بریزید و هم بزنید تا یکدست شود.
  • برای تهیه اسپرسو یا قهوه اگر اسپرسوساز ندارید، از ۲ قاشق غذاخوری پودر قهوه آماده و ۱ پیمانه (لیوان دسته‌دار فرانسوی) آب جوش استفاده کنید و این ترکیب را با هم مخلوط کنید.
  • به جای قالب بزرگ می‌توانید از قالب‌های یک نفره یا لیوان‌ تک نفره برای تیرامیسو‌ها استفاده کنید و لایه‌های تیرامیسو را به همین ترتیب در لیوان بچینید.
  • می‌توانید به جای اسپرسو از قهوه فوری برای درست کردن تیرامیسو پسته هم استفاده کنید.
  • تیرامیسو پسته را می‌توانید به مدت ۳ روز در یخچال نگهداری کنید.
حتما بخوانید  بهترین ترکیب گوشت چرخ کرده با گوشت قرمز، سفید و سویا برای انواع غذا

فوت و فن‌های خوشمزه شدن تیرامیسو پسته

پایه تیرامیسو پسته چیست؟

تیرامیسو پسته را می‌توانید با پایه بیسکویت یا پایه کیک درست کنید. برای پایه کیک می‌توانید به جای بیسکویت از چند لایه کیک اسفنجی خیس شده در قهوه استفاده کنید.

برای تزیین تیرامیسو پسته از چه موادی استفاده کنیم؟

تزیین تیرامیسو پسته کاملا سلیقه‌ای است. می‌توانید روی تیرامیسو پسته را با گاناش، خامه فرم گرفته، پودر پسته، گلبرگ خشک شده گل محمدی یا مواد دلخواه خود تزیین کنید.

 

محصولات مرتبط