آیا رب انار باعث چاقی می‌شود | بهترین زمان خوردن رب انار برای لاغری

آیا رب انار باعث چاقی می‌شود | بهترین زمان خوردن رب انار برای لاغری


21 اردیبهشت 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
انواع غذا با رب انار

آیا رب انار باعث چاقی می‌شود؟ خاصیت چاق کنندگی رب انار در کنار فواید بی‌شماری که برای لاغری و کاهش وزن دارد موجب شده تا بسیاری از افراد برای مصرف آن بر سر دوراهی قرار بگیرند. اما آیا رب انار باعث چاقی می‌شود؟ اگر پاسخ منفی است پس چرا در برخی از مقالات اشاره شده که اگر می‌خواهید لاغر شوید رب انار بخورید؟ بهترین زمان خوردن رب انار چه موقعی است؟ آیا چیزی در مورد فواید رب انار برای لاغری و کاهش وزن می‌دانید؟ در این مقاله از سرویس سلامت می‌توانید با خاصیت چاق کنندگی رب انار و همچنین فواید رب انار برای لاغری آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد این که آیا انار باعث چاقی می‌شود یا خیر پاسخ خواهیم داد. با مجله کوروش همراه باشید.

 

 

آیا رب انار باعث چاقی می‌شود؟

 

آیا رب انار باعث چاقی می‌شود؟

 

رب انار یکی از مفیدترین و خوش طعم‌ترین انواع رب‌هایی است که به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های فراوان برای بدن بسیار مفید است. اما آیا رب انار باعث چاقی می‌شود؟ این سوالی است که احتمالاً شما را دچار تردید در مصرف این رب کرده و به دنبال پاسخ مناسبی برای آن هستید.

در همین ابتدا باید بدانید که مصرف به اندازه رب انار به هیچ عنوان موجب چاقی نمی‌شود و فواید بی‌شماری نیز برای کاهش وزن و سلامت بدن دارد. اما به یاد داشته باشید که هر قاشق غذاخوری از این رب حدود ۴۰ کالری دارد و از همین مصرف زیاد آن می‌تواند زمینه افزایش کالری‌ها را فراهم کند.

از طرف دیگر مصرف بیش از حد رب انار و خوردن آن برای برخی افراد می‌تواند سبب اضافه وزن و چاقی شود. در ادامه می‌توانید با خاصیت چاق کنندگی رب انار بیشتر آشنا شوید.

 

رب انار باعث افزایش اشتها می‌شود

 

به طور معمول مصرف رب انار در افرادی معمولی می‌تواند تا حدود زیادی جلوی اشتها را بگیرد. رب انار حاوی فیبر است و از همین رو می‌تواند شما را برای مدتی سیر نگه دارد، اما اگر زمانی که گرسنه هستید و یا به معده ضعیفی دارید از رب انار استفاده کنید، قطعه نتیجه آن برعکس خواهد شد.

خوردن رب انار به خصوص قبل از غذا برای افرادی که به ضعف معده مبتلا هستند یا مشکل گوارشی دارند، می‌تواند موجب افزایش اشتها شود و میل شما به غذا خوردن را تا میزان زیادی افزایش دهد.

حتما بخوانید  2 طرز تهیه مرغ زنجبیلی خوشمزه و مجلسی با نکات طلایی پخت

به یاد داشته باشید که خوردن رب انار و خوراکی‌های ترش به هیچ عنوان برای افرادی که مشکل گوارشی دارند مناسب نیست و می‌تواند سبب زیاد شدن اسید معده و یا بروز زخم معده در آن‌ها شود.

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش‌های نگهداری رب انار

 

رب انار باعث اختلال در هضم غذا می‌شود

 

اختلال در هضم غذا با مصرف رب انار

 

در بسیاری از مواقع خاصیت چاق کنندگی رب انار مربوط به بروز اختلال در سیستم گوارشی است. هر چند که مصرف به اندازه رب انار می‌تواند به هضم غذا کمک زیادی کند، اما به هر حال زمانی که این رب را به اندازه بیشتر از حد معمول مصرف کنید، موجب بروز مشکلاتی جدی در هضم غذا می‌شود.

از طرف دیگر اگر از مشکلات گوارشی رنج می‌برید، مصرف رب انار می‌تواند سبب بروز دل‌ضعفه و ایجاد گرسنگی کاذب در شما شود و از این راه شما را دچار اضافه وزن و چاقی کند.

 

رب انار باعث سردی معده می‌شود

 

رب انار طبع سردی دارد و از همین رو خوردن زیاد آن می‌تواند موجب سردی معده شود. سرد شدن معده یکی از مهم‌ترین عواملی است که موجب افزایش اشتها و همچنین چاقی در ناحیه شکم می‌شود.

اگر در دسته افراد سرد مزاج و بلغمی هستید، بهتر است در خوردن رب انار و خوراکی‌های سرد محتاط باشید. افرادی که سرد مزاج هستند بهتر است از انار و رب انار همراه با مقداری گلپر استفاده کنند تا دچار سردی معده و سستی نشوند.

 

رب انار باعث افزایش کالری مصرفی می‌شود

 

افزایش کالری مصرفی با مصرف رب انار

 

شاید باورش سخت باشد که یک رب چطور می‌تواند کالری مصرفی ما را افزایش دهد؛ اما به هر حال باید بدانید که هر قاشق غذاخوری از رب انار حدود ۴۰ کالری دارد. بنابراین مصرف بیش از حد آن در کنار مضراتی که برای سیستم گوارشی دارد، موجب افزایش کالری‌های مصرفی و در نتیجه اضافه وزن می‌شود.

 

فواید رب انار برای لاغری

 

فواید رب انار برای لاغری

 

رب انار یکی از مؤثرترین مواد غذایی برای کاهش چربی بدن و لاغری است. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف رب انار می‌تواند مقدار اسیدهای چرب خون را کاهش دهد و موجب لاغری در فرد شود. از طرف دیگر مصرف رب انار در کاهش کلسترول خون و لاغر شدن شکم نیز بسیار مؤثر است.

رب انار سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید مثل پتاسیم؛ منیزیم و آنتی‌اکسیدان‌های قوی است و به دلیل وجود فیبر موجب می‌شود تا برای مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در رب انار به تنظیم هورمون‌های بدن کمک می‌کند و از این راه در کنترل وزن نیز نقش مؤثری دارد. در ادامه می‌توانید با مهم‌ترین فواید رب انار برای لاغری و کاهش وزن آشنا شوید.

 

رب انار باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود

 

حتما بخوانید  ۶ طرز تهیه چیپس کیوی در آفتاب، تابه، ایرفرایر، فر، شوفاژ و مایکروویو

مصرف رب انار به دلیل وجود «اسید لینولنیک» و «پلی فنول» به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند و از این طریق به کاهش وزن کمک می‌کند. جالب است بدانید که انار همانند گوجه فرنگی در حالت پخته شده و رب خواص بیشتری نسبت به خام دارد و از همین رو رب انار در طب سنتی به عنوان یکی از مفیدترین خوراکی‌ها شناخته می‌شود.

 

رب انار باعث کاهش چربی بدن می‌شود

 

کاهش چربی بدن با خوردن رب انار

 

مصرف رب انار نقش به سزایی در کاهش چربی و اسیدهای چرب مضر دارد. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که به صورت مرتب از رب انار استفاده می‌کنند، مقدار چربی دور شکم کمتری نسبت به سایر افراد دارند و بعد از مدتی چربی خون‌شان کاهش پیدا می‌کند.

 

جلوگیری از تجمع چربی در شکم

 

از مهم‌ترین فواید رب انار برای لاغری می‌توان به جلوگیری از چاقی و تجمع چربی در بدن اشاره کرد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در رب به بافت‌های چربی نفوذ می‌کنند و از تجمع چربی در بدن جلوگیری می‌کنند و جلوی چاقی شکم را می‌گیرند.

 

طریقه مصرف رب انار برای لاغری

 

طریقه مصرف رب انار برای لاغری

 

معجزه رب انار در لاغر شدن معمولاً صبح‌ها و به صورت ناشتا به طرز شگفت‌انگیزی بیشتر است. در واقع بهترین زمان خوردن رب انار برای لاغری صبح‌ها به صورت ناشتا است. برای لاغری و کاهش وزن و در صورتی که مشکل گوارشی ندارید، می‌توانید صبح‌ها بعد از بیدار شدن از خواب به اندازه ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری رب انار بخورید تا به خوبی جذب بدن شود.

می‌توانید رب انار را با آب ترکیب کنید و یا به صورت قاشقی مصرف کنید. مصرف رب انار به صورت ناشتا به افزایش متابولیسم بدن، چربی سوزی، کاهش کلسترول و کاهش اسیدهای چرب مضر کمک زیادی می‌کند.

از طرف دیگر مصرف رب انار به صورت ناشتا برای تقویت کبد، افزایش انرژی و کاهش فشار خون نیز بسیار مفید است. فراموش نکنید برای کاهش وزن و لاغری در کنار مصرف رب انار باید از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید و حتماً فعالیت بدنی داشته باشید.

 

سوالات متداول

 

رب انار باعث چاقی میشه یا لاغری؟

 

رب انار به دلیل آنتی‌اکسیدان‌های مفیدی که دارد در کاهش وزن و لاغری بسیار مفید است. اما به هر حال مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند در برخی افراد سبب افزایش اشتها و همچنین چاقی شود.

 

بهترین زمان خوردن رب انار چه موقعی است؟

 

بهترین زمان خوردن رب انار برای لاغری صبح‌ها به صورت ناشتا است. اما اگر به زخم معده یا مشکلات گوارشی مبتلا هستند، نباید از رب انار به صورت ناشتا استفاده کنید.

 

فواید رب انار برای لاغری چیست؟

 

رب انار به افزایش متابولیسم و کاهش چربی بدن کمک می‌کند و از همین رو توصیه می‌شود اگر می‌خواهید لاغر شوید رب انار بخورید.

 

 

کالابرگ الکترونیک