۱۵ ایده هوشمندانه برای توزیع موثر محتوا در بازاریابی دیجیتال

۱۵ ایده هوشمندانه برای توزیع موثر محتوا در بازاریابی دیجیتال


21 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 12 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
15 ایده هوشمندانه برای توزیع موثر تر محتوا در بازاریابی

چشم انداز آنلاین برای توزیع موثر محتوا در دنیای دیجیتال امروز کاملا روشن است. همه سیستم عامل ها برابر نیستند بنابراین بسته به صنعت و پیشنهادها، برخی کانال های توزیع محتوا بهتر از برخی دیگر فعالیت می کنند. برای توزیع موثر محتوا در بازاریابی دیجیتال صرف نظر از اقدامات لازم و ضروری لازم است تحقیقات درستی انجام دهید. باید دریابید که مخاطبان شما در کجا و در چه زمانی جذب محتوای شما می شوند. در این مقاله از سرویس علم و تکنولوژی مجله کوروش به معرفی ایده های هوشمندانه برای توزیع موثر محتوا در بازاریابی دیجیتال پرداخته ایم.

 

 

برای توزیع موثر محتوا کانال های توزیع خود را ایجاد کنید

 

برای توزیع موثر محتوا کانال های توزیع خود را ایجاد کنید

 

بهتر است برای توزیع موثر محتوا در بازاریابی دیجیتالی به فکر کانال های مناسب خود برای انتشار محتوا باشید. پادکست ها و کانال یوتیوب، تاثیر زیادی در جذب مخاطب در بازاریابی دیجیتالی دارد. گاهی باید نگاهی به ترندهای متداول داشته باشید. به عنوان مثال سال گذشته تیک تاک (TikTok) فضای مناسبی برای توزیع محتوا بود. در حال حاضر اینستاگرام ریلز و یوتیوب شورتس، جزو شبکه های اجتماعی جذاب برای محتوا های اجتماعی هستند.

 

 

بیشتر بخوانید: ضرورت فراخوان عمل (Call to Action) در مسیر بازاریابی دیجیتال

 

 

برای توزیع موثر محتوا در اومنی چنل سرمایه گذاری کنید

 

برای توزیع موثر محتوا در اومنی چنل سرمایه گذاری کنید

 

استفاده از بازاریابی اومنی چنل در توزیع موثر محتوا بسیار تاثیرگذار است. درک حجم مخاطبان از کاربران در هر پلتفرم در بستر خلاقیت و پیام رسانی خود برای افزایش تعامل ضروری است. باید از کانال های مختلف محتوای مناسب را در اختیار کاربران قرار دهید. در عین حال باید بتوانید مخاطبان را به صورت همه جانبه پشتیبانی کنید. گاهی نیاز به در نظر گرفتن و توجه به رسانه های اجتماعی مانند تیک تاک، فیس بوک و پینترست است و گاهی کانال های متفاوت دیگر بازاریابی.

 

 

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره اهمیت اومنی چنل در خرده فروشی

 

 

آشنایی با بسترهای حمایت اجتماعی برای توزیع موثر محتوا

 

آشنایی با بسترهای حمایت اجتماعی برای توزیع موثر محتوا

 

مردم تمایل زیادی به مطالبی دارند که از یک شخصیت واقعی تهیه می شود. این که آن شخصیت را بشناسند تاثیر زیادی در اعتماد سازی و تحسین آن ها دارد. به همین دلیل بهتر است پیام ها و محتواهای تجاری خود را از زبان تاثیرگذاران اجتماعی، مشتریان، اعضا و حامیان به گوش مخاطبان برسانید. این کار تاثیر چشمگیری در اعتماد سازی مخاطبان دارد. شما می توانید حتی برای توزیع موثر محتوا، پیام نام تجاری خود را از طریق حامیان و یا کارکنان کسب و کار خود به گوش مخاطبان برسانید.

 

 

ارتباط با مخاطبان هدف در مسیر توزیع موثر محتوا

 

ارتباط با مخاطبان هدف در مسیر توزیع موثر محتوا

 

در عصر سرعت مصرف کنندگان با برندهای تجاری در چندین سیستم عامل مانند رسانه های اجتماعی، ایمیل و وب ارتباط برقرار می کنند. در زمینه کسب و کارهای B2B نیز همین امر صادق است. از دیدگاه این کسب و کار ها ارتباط با مخاطبان از اهمیت چشمگیری برخوردار است. مهم نیست که آن ها در زمان واقعی در کدام کانال هستند. از طریق بازاریابی اومنی چنل می توان تعامل گسترده ای با مخاطبان ایجاد کرد. همین موضوع در توزیع موثر محتوا در کمپین های مختلف بازاریابی بسیار موثر است.

حتما بخوانید  بازاریابی رفتاری چیست | مزایا و نحوه بهره برداری از آن برای فروش بیشتر

 

 

برای توزیع موثر محتوا درگیر کانال هایی شوید که برای شما جدید هستند

 

برای توزیع موثر محتوا درگیر کانال هایی شوید که برای شما جدید هستند

 

از مشارکت در کانال هایی که ممکن است برای شما جدید باشد، نترسید. در نهایت ارتباط با مشتریان در کانالی بسیار مهم است. سعی کنید درگیر تمامی کانال های ممکن شوید، حتی اگر بسیار سنتی و یا بسیار جدید باشند. از تیک تاک گرفته تا تعامل در مسیر سنتی. نبض کسب و کار شما با توزیع موثر محتوا در تمامی کانال های ممکن می زند. شما در هر کانال می توانید مخاطبان خود را پیدا کنید. مخاطبان شما حتی به نحوه محتوایی که باید در هر کانال تولید کنید به شما بسیار کمک خواهند کرد.

 

 

توزیع موثر محتوا با چرخه محتوای موضوعی از طریق یک کانال در یک زمان

 

توزیع موثر محتوا با چرخه محتوای موضوعی از طریق یک کانال در یک زمان

 

چرخه محتوای موضوعی از طریق یک کانال و در یک زمان تاثیر زیادی در توزیع موثر محتوا دارد. بر روی برنامه های محتوایی موضوعی با تم هفتگی می توانید تمرکز کنید. چندین رسانه برای هر موضوع ایجاد کنید. برای بهترین توزیع، محتوا را از طریق یک کانال در یک زمان بچرخانید. با ارایه چندین موضوع مشخص در زمان مشخص، مخاطب را با روش انتشار محتوا عادت دهید. گاهی می توان از کارکنان در زمینه تولید محتوای موضوعی استفاده کرد. حتی می توانید از کارکنان تان کمک گرفته و برای بهترین موضوع در زمینه تولید محتوا مسابقه ترتیب دهید. صندوق ورودی موضوعات شما در چنین شرایطی پر رونق خواهد شد. با موضوعات متنوعی روبرو می شوید که شاید به ذهن تان نرسیده است. این محتوا ها را می توانید به صورت دوره ای و موضوعی منتشر کنید.

 

 

تجزیه و تحلیل کاربران

 

تجزیه و تحلیل کاربران

 

توزیع موثر محتوا تا حدودی به بازی با اعداد ربط دارد. شما باید بتوانید کاربران خود را تجزیه و تحلیل کنید. این که چطور می توانید به نقطه ایده آل برسید، تنها با تجزیه و تحلیل کاربران امکان پذیر است. این که کاربران شما کجا هستند، چطور خرید می کنند و در چه زمانی به برند تجاری شما توجه بیشتری دارند. مهم نیست که شما چه کانالی را ترجیح می دهید. مهم این است که چه کانالی برای کسب و کار شما بیشتر جواب می دهد.

 

 

بیشتر بخوانید: نکات مهم بهینه سازی تجربه کاربری UX در زمینه رشد کسب و کار

 

 

تاثیر تلویزیون اینترنتی CTV (Connected TV)

 

تاثیر تلویزیون اینترنتی CTV (Connected TV) 

 

تلوزیون متصل (CTV) در حال حاضر استراتژیک ترین راه برای ارسال مستقیم پیام به مصرف کننده است. از طریق تلویزیون اینترنتی (Connected TV) می توان پیام را راحت تر به مخاطب انتقال داد. اکوسیستم وب محیطی عالی برای ارایه و مصرف قالب های تبلیغاتی بی شمار بوده است. بر خلاف تلویزیون سنتی، تلویزیون اینترنتی به طور گسترده راه را برای تبلیغات هموار کرده است. تلویزیون اینترنتی هر دستگاهی است که از فرمت های چند رسانه ای پشتیبانی می کند و به اینترنت متصل می شود. کنسول های بازی مانند ایکس باکس، پلی استیشن و یا دستگاه پخش آنلاین ویدیو در دسته تلوزیون های اینترنتی قرار می گیرند. (CTV) را نوعی تلویزیون ترکیبی و یا ادغام فناوری کامپیوتر و تلوزیون می دانند.

 

 

درخواست از مخاطبان برای اشتراک گذاری مطالب

 

درخواست از مخاطبان برای اشتراک گذاری مطالب

 

یکی از راه های توزیع موثر محتوا درخواست از مخاطبان و دعوت از آن ها برای اشتراک گذاری مطالب شما است. شما می توانید در کانال های مختلف تبلیغاتی از افراد بخواهید تا مطالب کاربردی و خواندنی را برای افراد دیگر به اشتراک بگذارند. ارجاع یکی از بهترین روش ها برای توزیع محتوا در حجم بالا است. قطعا روزانه خود با محتواهای اشتراکی اطرافیان در کانال های مختلف مواجه هستید. همین اشتراک باعث می شود تا برای لحظه ای هم شده کانال مورد نظر را باز کرده و محتوای به اشتراک گذاشته شده را ببینید.

حتما بخوانید  روش های تسلط در بازاریابی اومنی چنل در صنعت خرده فروشی

 

 

مهندسی معکوس در پروسه تولید محتوا

 

مهندسی معکوس در پروسه تولید محتوا

 

یکی از راه های توزیع موثر محتوا، مهندسی معکوس در فرآیند تولید محتوا است. از آن جایی که تعداد زیادی کانال های جدید و بسترهای محتوایی وجود دارند، ابتدا باید کانال های مختلف را در نظر بگیرید. مخاطبین کانال ها را تجزیه و تحلیل کنید. سپس محتوای مناسب مخصوص مخاطبان هر کانال را تولید کنید. فرآیند مهندسی معکوس شانس شما را در موفقیت توزیع موثر محتوا افزایش می دهد.

 

 

استفاده از تبلیغات در مسیر توزیع موثر محتوا

 

استفاده از تبلیغات در مسیر توزیع موثر محتوا

 

دسترسی به محتوای خود را با تبلیغات تقویت کنید. تبلیغات در توزیع موثر محتوا بسیار تاثیرگذار است. بسیاری از افراد فکر می کنند وقتی که اقدام به تولید محتوا می کنند، باید به دنبال کسب درآمد باشند. اما گاهی باید حتی برای تقویت توزیع موثر محتوا از گزینه های پولی استفاده کرد. کار متفاوتی انجام دهید. گاهی لازم است برای رقابت باید هزینه کنید. این هزینه به شما باز می گردد.

 

 

استفاده مجدد از محتوا

 

استفاده مجدد از محتوا 

 

مخاطبان شما در سیستم عامل های مختلف، متفاوت هستند. شما می توانید در مسیر توزیع موثر محتوا از روش استفاده مجدد از محتوا استفاده کنید. کاربرانی که شما را در لینکدین یا اینستاگرام دنبال می کنند، ویژگی متفاوتی با خوانندگان وبلاگ یا وب سایت شما دارند. در استفاده مجدد از محتوا سعی کنید یک محتوا را تنها کپی پیست نکنید! آن را کمی تغییر داده و در کانال دیگری قرار دهید.

 

بیشتر بخوانید: بررسی ۲ روش لیفتراک و افزایشی در مسیر تحول در تجارت دیجیتال

 

 

شراکت با برندهای دیگر برای توزیع موثر محتوا

 

شراکت با برندهای دیگر برای توزیع موثر محتوا

 

سعی کنید با برندهای شگفت انگیز شریک شوید. مشارکت عمیقی ایجاد کنید. اگر بتوانید به نقطه ای برسید که بین شما ارزش های مشترکی ایجاد شود، برای شما بسیار مفید خواهد بود. محتوایی که در چنین شرایطی در اختیار مخاطبان قرار می گیرد می تواند بسیار بیشتر اثرگذار باشد. محتوای شما در مسیر توسعه موثر قرار می گیرد، چرا که مخاطبان شما هوادار ۲ برند و کسب و کار هستند.

 

تولید محتوا و توزیع آن را با هدف کسب و کار خود شروع کنید

 

تولید محتوا و توزیع آن را با هدف کسب و کار خود شروع کنید

 

بهتر است در مسیر توزیع موثر محتوا، با هدف کسب و کار خود قدم بردارید. این که هدف شما چیست. هدف را مشخص کرده و سپس به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید. توزیع محتوا باید متناسب با مخاطبان شما باشد. صرف نظر از مخاطب داخلی یا خارجی، درک سازمان و در نظر گرفتن نسل هایی که با آن ها ارتباط برقرار می کنید و شناخت فرهنگ مخاطبان می تواند در این مسیر به شما بسیار کمک کند. یک رویکرد چهار مرحله ای در توزیع موثر محتوا وجود دارد. محتوا را مجددا آماده کنید. از پیام های جدید استفاده کنید. کانال ها را اولویت بندی کنید و در نهایت مواردی که برای شما مفید است را تکرار کنید. از این رویکرد می توان در بازاریابی و برای انتشار محتواهای اصلی استفاده کرد. به عنوان مثال می توانید از یک محتوا ویدیو تهیه کنید. سپس آن را مجددا با یک رویکرد جدید چهار جانبه در قالب وبلاگ یا مجموعه فیلم های کوتاه در رسانه های اجتماعی و یا حتی یک وبینار منتشر کنید.

 

 

سخن پایانی

 

سخن پایانی

 

توزیع موثر محتوا در بازاریابی دیجیتال از اهمیت ویژه ای برخوردار است. محتوا می تواند به راحتی مخاطب را جذب برند تجاری و کسب و کار شما کند. در عین حال اگر محتوا به درستی تهیه و توزیع نشود، می تواند تاثیر منفی در کسب و کار شما داشته باشد. شما با این ۱۵ روش که به آن ها اشاره شد، می توانید توزیع موثر و مطلوب محتوا را داشته باشید.

 

 

منبع: forbes

 

کالابرگ الکترونیک