۳ راهکار بازآفرینی بازاریابی برای ایجاد تجربه فردی بهینه

۳ راهکار بازآفرینی بازاریابی برای ایجاد تجربه فردی بهینه


21 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
3 راهکار بازآفرینی بازاریابی به عنوان یک تجربه فردی

تجربه فردی در مسیر بازآفرینی بازاریابی یکی از نکات کلیدی محسوب می شود. چشم انداز بازاریابی در طول سال ها تغییر کرده است. از سمت روزنامه های سنتی و تلویزیون به سمت رسانه های دیجیتالی، ویدیو، رسانه های اجتماعی و تلویزیون متصل حرکت کرده ایم. پاندمی کرونا درس های زیادی در این مسیر به ما داده است. شتاب تغییر دیجیتال اجتناب ناپذیر است. در این مقاله از سرویس علم و تکنولوژی مجله کوروش به بررسی راه های بازآفرینی بازاریابی در جهت ارتقای تجربه فردی پرداخته ایم.

 

 

سرعت تحولات دیجیتال در مسیر بازآفرینی بازاریابی

 

سرعت تحولات دیجیتال در مسیر بازآفرینی بازاریابی

 

سرعت تحولات دیجیتال در مسیر بازآفرینی بازاریابی اجتناب ناپذیر است. رشد نوآوری و استفاده از تکنولوژی های مهم راهکارهای ایده آلی در زمینه شخصی سازی و ارایه تجربه فردی بهینه رقم زده اند. اکنون زمان آن است که برندها یک ذهنیت مدرن را در بازاریابی اتخاذ کنند تا با شخصی سازی به مصرف کنندگان نزدیک شوند. آن ها باید بر روی ارتباطات تمرکز کنند. ارتباطات و تمرکز روی آن می تواند پیامدهای مناسبی را به همراه داشته باشد. شما باید بتوانید با ارایه محصول و یا خدمات مناسب در زمان مناسب و در کانال مناسب تجربه فردی بهینه ای را در ذهن مشتری ثبت کنید. بازاریابی مدرن نگاهی متفاوت به دنیای دیجیتال دارد. در این نوع بازاریابی به مشتریان متفاوت برخورد می شود و در همه کانال ها از آن ها پشتیبانی می شود.

 

بیشتر بخوانید: ۱۵ ایده هوشمندانه برای توزیع موثر محتوا در بازاریابی دیجیتال

 

 

در مسیر بازآفرینی بازاریابی، برای بهینه سازی تجربه فردی با مشتریان انسانی رفتار کنید

 

در مسیر بازآفرینی بازاریابی، برای بهینه سازی تجربه فردی با مشتریان مانند انسان رفتار کنید

 

در مسیر بازآفرینی بازاریابی برای ارایه بهترین تجربه فردی، بهتر است تا با مشتریان رفتاری انسانی داشته باشید. شما باید تجربه منحصر به فردی را با هر مصرف کننده رقم بزنید. طی ۵ سال آینده پیشرفت در زمینه دسترسی به هویت مصرف کننده و نحوه استفاده او از برندهای مختلف بسیار گسترش پیدا خواهد کرد. شما باید از همین حالا شروع کنید. با داده های افراد می توانید تاثیر زیادی در ذهنیت خرید او بگذارید.

 

 

اهمیت داده برای ایجاد تجربه فردی بهینه

 

داده ها نقش کلیدی در تجزیه و تحلیل مشتریان و برخورد با او هنگام استفاده از خدمات و یا خرید کالای شما را دارند. بازاریابان با استفاده از این داده ها می توانند اطلاعات شخصی زیادی از مصرف کننده و مشتری به دست بیاورند. این در حالی است که در سوی دیگر ماجرا، مصرف کنندگان و مشتریان قرار دارند. آن ها در مورد نحوه استفاده شرکت ها از داده های خود بسیار مراقب هستند. در جمع آوری این داده ها دقت کنید. مشتریان اشتراک گذاری داده های خود را که از طریق کوکی های شخص ثالث صورت می گیرد، نقض حریم شخصی می دانند.

حتما بخوانید  نقش فناوری در کنار تجربه کاربری در بهبود عملکرد صنعت خرده فروشی

 

 

احترام به حقوق مصرف کننده و حفظ حریم خصوصی او

 

احترام به حقوق مصرف کننده و حفظ حریم خصوصی او

 

شما باید تا حد زیادی به حقوق مصرف کننده و حفظ حریم خصوصی او احترام بگذارید. در عین حال باید پایبند به مقررات عمومی حفاظت از داده ها باشید. این در حالی است که گوگل کروم قصد دارد در غیرفعال کردن کوکی های شخص ثالث به مرورگرهای دیگر بپیوندد. برای ارسال پیام های مرتبط با احترام به داده های مصرف کنندگان، برندها باید از شخصی سازی بدون کوکی های شخص ثالث استفاده کنند.

 

 

داده های شخص ثالث

 

با استفاده از داده های شخص ثالث که از طریق دامنه ها و یا درون برنامه ای جمع آوری می شود، بازاریابان می توانند نکات زیادی را به دست آورند. نکاتی در مورد جنسیت، سن و تعداد دفعات بازدیدها. همچنین آن ها می توانند اطلاعات ترجیحات، خریدها و حتی تاریخچه خرید مصرف کنندگان را به دست آورند. این موضوع به آن ها این قدرت را می دهد تا با مصرف کنندگان رفتار شخصی سازی شده بهینه ای داشته و تجربه فردی متفاوتی را برای آن ها رقم بزند. برندها برای دستیابی به داده ها باید مصرف کنندگان را تشویق کنند تا به سمت جمع آوری داده روی آورند. اما چطور می توان این کار را انجام داد؟

 

 

خلاقیت در مسیر جمع آوری داده

 

خلاقیت در مسیر جمع آوری داده

 

شما نمی توانید به مصرف کننده به طور مکرر القا کنید که برای بازآفرینی بازاریابی و ثبت یک تجربه فردی بهینه باید داده هایشان را در اختیار شما قرار دهند. این که چگونه این کار را انجام دهید، خود به خلاقیت نیاز دارد. به عنوان مثال دادن پاداش و رقم زدن لحظه های هیجان انگیز و خاطره انگیز می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. چطور می توان به دیتای مصرف کننده در زمینه جنسیت و یا تاریخ تولد خیلی راحت دست یافت؟ استارباکس از مصرف کنندگان می خواهد تا تاریخ تولد خود را به آن ها بگویند. در روز تولد یک قهوه رایگان به مشتری داده می شود. مصرف کنندگان با اشتراک گذاری اطلاعات شخصی به برند مورد اعتماد خود برای خدمات شخصی پاداش می گیرند. به همین دلیل است که تبلیغات تصادفی آزار دهنده هستند اما پیشنهاد های تبلیغات شخصی یک نوع خدمات محسوب می شوند.

 

بیشتر بخوانید: ضرورت فراخوان عمل (Call to Action) در مسیر بازاریابی دیجیتال

 

 

در بازآفرینی بازاریابی برای خلق تجربه فردی بهینه جایی باشید که مشتریان هستند

 

در بازآفرینی بازاریابی برای خلق تجربه فردی بهینه جایی باشید که مشتریان هستند

 

ایده استراتژی دیجیتال برای بازاریابان چیز جدیدی نیست. نکته جدیدی که درباره استراتژی دیجیتالی امروز وجود دارد، تمرکز بر شخصی سازی و تجربه فردی بهینه با استفاده از بازاریابی اومنی چنل است. چرا؟ زیرا مصرف کنندگان در دنیای مدرن و در مسیر بازاریابی این را از کسب و کارها می خواهند. طبق مطالعات انجام شده، ۹۱ درصد از مصرف کنندگان می گویند از برندهایی خرید می کنند که پیشنهادها و توصیه های مربوط و مرتبط را به آن ها ارایه دهد. کسب و کار هایی که آن ها را به خاطر بسپارد و بر طبق رفتار خرید آن ها به آن ها پیشنهاد ارایه دهد.

 

 

اهمیت اومنی چنل در ثبت تجربه فردی بهینه

 

بازاریابان باید به طور فزاینده ای در جذب مشتری با استفاده از استراتژی بازاریابی اومنی چنل تلاش کنند. در اومنی چنل تلاش بر ارایه شخصی سازی بیش از حد و خلق تجربه فردی بهینه است. به عنوان مثال شرکت ها می توانند کمپین هایی را طراحی کنند که محصولات را بر اساس داده های زمینه ای (آب و هوا، دما، موقعیت مکانی) و داده های شخص اول (آدرس ایمیل، تلفن، ترجیحات و هر گونه رفتار در وب سایت) به مشتریان توصیه می کند. برندها باید در جایی باشند که مصرف کننده در آن قرار دارد. جایی که محصول یا خدمات مربوطه را در زمینه مناسب و کانال مناسب ارایه دهند.

حتما بخوانید  4 روش شخصی سازی مرجوعی کالا برای رقم زدن بهترین تجربه مشتری

 

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره اهمیت اومنی چنل در خرده فروشی

 

 

برای ثبت تجربه فردی بهینه در تغییر شرایط بازار چابک بمانید

 

برای ثبت تجربه فردی بهینه در تغییر شرایط بازار چابک بمانید

 

در مسیر بازآفرینی بازاریابی، چابک بودن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چابکی باعث می شود شما بتوانید در شرایط مختلف تجربه فردی بهینه ای را در ذهن مشتری ثبت کنید. سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ شرایط متغیر بازار تاثیرات شگرفی بر صنعت خرده فروشی گذاشت. پاندمی کرونا باعث شد تا بازاریابان در مسیر تبلیغات دیجیتال به دنبال راه های جدید و ابتکار برای برآوردن نیاز های مشتری، اغلب با بودجه محدود باشند. مصرف کنندگان زندگی و کار خود را به حوزه دیجیتال منتقل کردند. و به این ترتیب تجارت الکترونیک رونق گرفت.

 

 

ترجیح مشتریان برای خرید در دنیای مدرن

 

در اوایل سال ۲۰۲۱ بسیاری از مشاغل قادر به بازگشایی فروشگاه های فیزیکی بودند. در حالی که ترجیح بسیاری از مصرف کنندگان استفاده از شبکه های دیجیتال و تجارت الکترونیک بود. جهش زیادی در تبلیغات دیجیتال و کانال های CTV ایجاد شد. همه گیری کرونا هنوز تمام نشده است. چالش این است که چگونه برند تجاری شما می تواند با ارسال پیام به مصرف کننده، در شرایط متغیر پیوسته بازار چابک بماند. یک مثال می تواند گویای مطلب باشد.

 

استفاده از رویکرد اتوماسیون در مسیر بازآفرینی بازاریابی برای خلق تجربه فردی

 

استفاده از رویکرد اتوماسیون در مسیر بازآفرینی بازاریابی برای خلق تجربه فردی

 

یک برند تجاری در زمینه هتل و خدمات سفر می تواند در زمان پاندمی کرونا کاملا سوت و کور و بدون فعالیت باقی بماند. چرا که قطعا خیلی از افراد نمی توانند به خارج از کشور سفر کنند. اما می شود بر روی سفرهای داخلی تمرکز کرد. مشتریان را از آخرین تغییرات با خبر کرد. استراتژی پیام رسانی را به کار برد و نقطه اتصال خود را با بازار حفظ کرد. در مسیر شخصی سازی بازاریابی می توان از راه حل های اتوماسیون استفاده کرد. با استفاده از اطلاعات مشتریان پیشنهادهای شخصی سازی منحصر فردی به آن ها ارایه داد. برندها باید بتوانند تغییرات زیادی در پیام های خود و در عین حال پاسخگویی به مشتریان و مصرف کنندگان در شرایط زمانی و محیطی مختلف بدهند. این امر نیازمند چابکی و آمادگی در مواجهه با شرایط است.

 

سخن پایانی

 

سخن پایانی

 

بازار مدام در حال تغییر است. سرعت تغییرات در مسیر بازآفرینی بازاریابی برای ارایه تجربه فردی بهینه بسیار بالا است. اکنون زمان آن است تا بازاریابان رویکردهای مدرن را در اولویت قرار دهند. برندها باید بر روی استراتژی های مدرن بازاریابی که مهم ترین آن ها استراتژی بازاریابی اومنی چنل است، تمرکز کنند. این موضوع می تواند تاثیر زیادی بر دیدگاه مشتریان و مصرف کنندگان داشته باشد. شما با ارایه خدمات بهینه می توانید وفاداری مشتریان را از آن خود کنید.

 

 

منبع: forbes

 

کالابرگ الکترونیک