طرز تهیه فینگر فود سوسیس مرحله به مرحله به ۴ روش

طرز تهیه فینگر فود سوسیس مرحله به مرحله به ۴ روش


29 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه فینگر فود سوسیس

حتما می دانید که فینگر فودها یکی از بهترین و شیک ترین گزینه ها برای مهمانی ها و دورهمی ها به حساب می آیند. یکی از موادی که به راحتی و به شکل متنوعی می توانید از آن در طرز تهیه فینگرفود استفاده کنید، سوسیس یا هاگ داگ است. در سرویس آشپزی مجله کوروش، طرز تهیه فینگر فود سوسیس را به ۴ روش مختلف برای شما آماده کرده ایم.

 

فوت و فن های طرز تهیه فینگر فود سوسیس

 

فوت و فن های طرز تهیه فینگر فود سوسیس

 

  • اگر از سوسیس کوکتل در طرز تهیه فینگر فود سوسیس با خمیر یوفکا استفاده می کنید، می توانید به خاطر کوچک بودن سایز سوسیس کوکتل، آن ها را خرد نکنید. خمیرهای یوفکا را دور کوکتل ها بپیچید و بعد آن ها را سرخ کنید.

 

  • در طرز تهیه فینگر فود سوسیس کورن داگ، اگر با طعم های شیرین میانه خوبی ندارید می توانید شکر و عسل را حذف کنید.

 

  • در صورت تمایل می توانید از انواع سبزی های تازه ساطوری شده یا سبزی خشک در خمیر کورن داگ بریزید.

 

  • در طرز تهیه فینگر فود سوسیس با پنیر بهتر است از سوسیس های باریک استفاده کنید.

 

  • به جای پنیر موزارلا در طرز تهیه فینگر فود سوسیس با پنیر، می توانید از پنیرهای ورقه ای دیگر مثل پنیر پارمزان یا پنیر گودا هم استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه سوسیس خانگی با گوشت و مرغ « 

 

 

طرز تهیه فینگر فود سوسیس با خمیر یوفکا و شیر

 

فینگر فود سوسیس با خمیر یوفکا و شیر

 

مواد لازم

 

سوسیس: ۲ عدد

خمیر یوفکا مستطیلی: ۸ ورق

سیر: ۲ حبه

کره یا روغن مایع: یک قالب ۲۵ گرمی

شیر: ۱/۲ لیوان دست دار فرانسوی

سیخ چوبی: به تعداد لازم

روغن برای سرخ کردن: به میزان لازم

 

 

طرز تهیه

 

فینگرفود سوسیس و یوفکا

 

مرحله اول: سس فینگر فود سوسیس را آماده کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه فینگر فود سوسیس، سیرها را پوست بگیرید و با رنده، ریز کنید. در یک تابه کره بریزید و سیرها را در آن تفت دهید تا وقتی که عطر آن ها خارج شود. شیر را به سیر داغ اضافه کنید. نیازی به سرخ شدن سیر و جوشیدن شیر نیست. همین که طعم یکدیگر را بگیرند کافی است. این مخلوط را کنار بگذارید.

 

 

مرحله دوم: روی خمیرهای یوفکا سس بمالید

 

سوسیس ها را به شکل حلقه هایی به ضخامت حدود ۱/۵ تا ۲ سانتی متر برش دهید. خمیر های یوفکا را روی یک سطح بگذارید. با کمک فرچه هر دو طرف خمیر ها را از سسی که در اولین مرحله از طرز تهیه فینگر فود سوسیس تهیه کردید، بمالید تا کل سطح خمیر به سس آغشته شود.

 

نکته: اگر بالا و پایین خمیرهای یوفکا بریدگی های ریز، پارگی یا نامنظمی داشت، آن ها را با چاقو یا قیچی برش بزنید.

 

 

مرحله سوم: خمیرها را دور سوسیس بپیچید

 

اگر ضخامت سوسیس هایتان ۲ سانتی متر است، خمیر را به نوارهایی به عرض ۲ سانتی متر با کاتر یا چاقوی نوک تیز برش بزنید. اندازه خمیرها باید طوری باشد که دور سوسیس را کاملا بپوشانند. سپس برش های نواری خمیر یوفکا را دور سوسیس ها بپیچید. دور هر سوسیس را با یک لایه از سوسیس بپیچید.

 

 

مرحله چهارم: سوسیس های رول شده را به سیخ بزنید

 

وقتی کار رول کردن سوسیس ها تمام شد، آن ها را از بغل به سیخ چوبی بزنید به طوری که پشت و روی آن بیرون باشد و بتوان خود سوسیس را هم سرخ کرد و فقط خمیرها سرخ نشوند.

 

 

مرحله پنجم: فینگر فودهای سوسیس را سرخ کنید

 

به سیخ زدن سوسیس های رول شده که تمام شد، در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت بگذارید. اجازه دهید روغن به دمای مناسب برسد. سپس سیخ ها را در تابه بچینید. حرارت را روی حالت ملایم تنظیم کنید. یک طرف سوسیس ها که سرخ شد، سیخ را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود.

 

 

مرحله ششم: فینگر فودها را سرو کنید

 

فینگر فودهای سوسیس را سرو کنید

 

سیخ های چوبی فینگر فود سوسیس سرخ شده را روی یک دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی خود را پس بدهد. سپس آن ها را در کنار انواع سس، ترجیحا سس قرمز تند چیلی و در ظرف مناسب سرو کنید.

 

 

طرز تهیه فینگر فود سوسیس کورن داگ

 

طرز تهیه فینگر فود سوسیس کورن داگ

 

مواد لازم

 

هات داگ یا کوکتل: ۵ عدد

آرد ذرت: ۱/۴ لیوان دسته دار فرانسوی

آرد سفید: ۱/۴ لیوان دسته دار فرانسوی

شکر: ۱ قاشق غذاخوری

بیکینگ پودر: ۱ قاشق چای خوری

شیر: ۱/۴ لیوان دسته دار فرانسوی

تخم مرغ: ۱ عدد

روغن زیتون یا کنجد: ۱ قاشق غذاخوری

نمک: کمی  (۱/۸ قاشق چای خوری)

روغن برای سرخ کردن کورن داگ: به میزان لازم

 

 

طرز تهیه

 

دستور تهیه کورن داگ

 

مرحله اول: خمیر کورن داگ را درست کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه فینگر فود سوسیس کورن داگ باید خمیر دور کورن داگ را آماده کنید. آرد ذرت، آرد گندم و بیکینگ پودر را ۲ تا ۳ بار از الک ریز عبور دهید و در یک ظرف بریزید. شکر، نمک، شیر، روغن زیتون و عسل را به آرد اضافه کنید و همه مواد را خوب به هم بزنید تا یک مخلوط منسجم و یکدست داشته باشید.

 

 

مرحله دوم: سوسیس ها را در خمیر بغلتانید

 

هات داگ یا کوکتل ها را به سیخ های چوبی بزنید به طوری که هر سوسیس روی یک سیخ قرار بگیرد. سیخ ها را در خمیری که در مرحله قبل درست کرده اید، بغلتانید تا کل سطح سوسیس را بپوشاند.

همزمان یک تابه را روی حرارت قرار دهید و در آن روغن سرخ کردنی بریزید تا گرم شود. به محض خارج کردن کورن داگ ها از خمیر و داغ شدن روغن، سیخ ها را در تابه قرار دهید تا سرخ شوند.

 

 

مرحله سوم: کورن داگ ها را سرو کنید

 

کورن داگ ها را سرو کنید

 

کورن داگ ها را طوری سرخ کنید که همه سطح آن ها طلایی شود. بعد از سرخ شدن، آن ها را روی دستمال حوله ای بگذارید تا روغن اضافی شان گرفته شود. معمولا با کورن داگ، انواع سس مثل خردل یا کچاپ سرو می شود.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه فیش داگ یا هات داگ ماهی « 

 

 

طرز تهیه فینگر فود سوسیس با پنیر و چیپس

 

طرز تهیه فینگر فود سوسیس با پنیر و چیپس

 

مواد لازم

 

سوسیس هات داگ: ۴ عدد

پنیر ورقه ای موزارلا: ۸ ورقه

آرد گندم: ۲۰۰ گرم

شیر: ۲/۳ لیوان دسته دار فرانسوی

چیپس: به میزان و طعم لازم

 

 

طرز تهیه

 

 

مرحله اول: شیر و آرد را با هم مخلوط کنید

 

در یک کاسه، آرد را دو بار الک کنید و شیر را به آن بیفزایید. شیر و آرد را به خوبی مخلوط کنید تا یک خمیر بدون گلوله و صاف، با غلظت مناسب داشته باشید. در حدی که وقتی سوسیس را در آن قرار می دهید، خمیر چکه نکند. اگر خمیر غلظت کافی ندارد، به آن کمی آرد اضافه کنید.

 

 

مرحله دوم: ورقه های پنیر را دور سوسیس بپیچید

 

سوسیس ها را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید. اندازه سوسیس ها باید با اندازه پنیرهای موزارلا یکسان باشد. پنیرهای ورقه ای را دور سوسیس ها بپیچید. یک سیخ چوبی را در سوسیس فرو کنید.

 

 

مرحله سوم: رول های سوسیس را به چیپس آغشته کنید

 

سوسیس های رول شده با ورقه های پنیر را در مخلوط آرد و شیری را که از قبل آماده کرده بودید، بغلتانید. چیپس ها را خرد کنید. هر چه قطعات خرد شده ریزتر باشد، بهتر است. چیپس های خرد شده را روی یک سطح بریزید و رول سوسیس را ردر آن ها بغلتانید یا اینکه روی قسمت خمیری سوسیس ها، چیپس خرد شده بپاشید.

 

 

مرحله چهارم: فینگر فود های سوسیس را سرخ و سرو کنید

 

فینگر فود ها را در یک تابه با روغن داغ سرخ کنید در حدی که همه جای سوسیس ها طلایی و سرخ شوند. بعد از این که آن ها را روی دستمال قرار دادید و روغنشان گرفته شد، آن ها را سرو کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه پیتزا سوسیس « 

 

 

طرز تهیه فینگر فود سوسیس بسیار ساده و سریع

 

فینگر فود سوسیس بسیار ساده و سریع

 

یک راه ساده طرز تهیه فینگر فود سوسیس این است که چند سوسیس را به صورت حلقه ای به ضخامت ۱/۵ تا ۲ سانتی متر برش دهید. در کنار آن چند سیب زمینی را آبپز و نگینی کنید. آن ها را هم به مکعب هایی با قطعات ۲ سانتی متری برش بزنید.

چند فلفل دلمه ای با رنگ های مختلف زرد، سبز، قرمز و نارنجی را خرد کنید. یک سیخ بردارید و به ترتیب به آن سوسیس، فلفل دلمه ای، سیب زمینی آبپز، فلفل دلمه ای، سوسیس و … بزنید. تا جایی که سیخ پر شود. این فینگر فود را در کنار انواع سس می توانید سرو کنید.

 

 

طرز تهیه ۱۰ فینگرفود ساده و کم هزینه

 

کالابرگ الکترونیک