اهمیت و تاثیر علائم و قواعد نگارشی در بازاریابی

اهمیت و تاثیر علائم و قواعد نگارشی در بازاریابی


29 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
اهمیت و تاثیر علایم و قواعد نگارشی در بازاریابی

آیا تا به حال به اهمیت علائم و قواعد نگارشی در بازاریابی فکر کرده اید؟ علایم و قواعد نگارشی درست به اندازه کلمات از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. استفاده درست و بهینه آن ها در تولید محتوا بسیار تاثیرگذار است. شما با استفاده از این علائم و قواعد می توانید بر روی موضوعاتی خاص تاکید کنید و یا از آن ها عبور کنید. علائم و قواعد نگارشی در بازاریابی کسب و کار ها باعث ایجاد ارتباط موثر میان برند تجاری شما و مخاطبان که بخشی از آن ها مشتریان و مصرف کنندگان هستند، می شود. در این مقاله از سرویس علم و تکنولوژی مجله کوروش به بررسی اهمیت علائم و قواعد نگارشی در بازاریابی پرداخته ایم.

تاثیر علائم و قواعد نگارشی در بازاریابی

 

تاثیر علائم و قواعد نگارشی در بازاریابی

 

اگر بخواهیم به تاثیر عملکرد علائم و قواعد نگارشی در بازاریابی اشاره کنیم، باید بازاریابی محتوا را هدف قرار دهیم. شما با استفاده از این علایم می توانید یک ساختار مناسب در جهت اهداف خود در متن ایجاد کنید. بدون علائم و قواعد نگارشی صحیح، ممکن است پیام را به اشتباه به مخاطب القا کنید. یکی از مهم ترین انواع بازاریابی، بازاریابی محتوا در کسب و کار است. محتوای شما در رسانه های اجتماعی، کانال های مختلف تبلیغاتی و وب سایت شما منتشر می شود. این محتوا باید بتواند پیام درست و دقیق را در بهترین حالت در ذهن مخاطب ثبت کند. گاهی با استفاده از علائم و قواعد نگارشی می تواند محتوا را به گونه ای آراسته کرد که بیشترین تاثیرگذاری ممکن را بر روی مخاطبان داشته باشد. اما اگر تیم محتوا آگاهی کافی از این علائم و شرایط استفاده از آن و حساسیت آن ها نداشته باشد، قطعا گاهی حتی پیام تجاری شما به اشتباه در ذهن مخاطب ثبت خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: نگاهی به دلایل تغییر لوگو برندهای تجاری مشهور در دنیا

 

 

اهمیت علائم و قواعد نگارشی در بازاریابی محتوا در کسب و کار های B2B

 

اهمیت علائم و قواعد نگارشی در بازاریابی محتوا در کسب و کار های B2B

 

بخش بازاریابی در زمینه محتوا از علائم و قواعد نگارشی بسیار استفاده می کند. استفاده از این علائم در تبلیغات برای جلب توجه، ایجاد علاقه و حتی تمرکز مخاطب و اعتماد سازی صورت می گیرد. محتوای با کیفیت بر مبنای اصول علائم و قواعد نگارشی درست تاثیر زیادی در ذهن مخاطب دارد. بر اساس گزارش موسسه بازاریابی محتوا، ۹۳ درصد از کسب و کارها فعال در زمینه B2B از بازاریابی محتوا استفاده می کنند. بنابراین کیفیت محتوای ارائه شده و میزان تاثیرگذاری آن ها در این نوع کسب و کار ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

 

تاثیر کیفیت محتوای تولید شده

 

بسیاری از بازاریابان محتوا به کیفیت محتوای تولید شده در کسب و کارهای B2B اهمیت چندانی نمی دهند. این موضوع در واقع ارزیابی صادقانه ای است که از بازاریابی محتوا در کسب و کارهای B2B صورت گرفته است. گاهی اوقات باید با استفاده از علائم و قواعد نگارشی در محتوا سر و صدا ایجاد کرد. این کار از طریق استفاده درست از علائم و قواعد نگارشی، ایجاد محتوای مناسب و به کار بردن مزیت های رقابتی در محتوا برای تاثیرگذاری ناخودآگاه در ذهن مخاطب صورت می گیرد.

 

بیشتر بخوانید: ترندهای بازاریابی محتوا در ۲۰۲۱ 

حتما بخوانید  چطور یک پیوت (Pivot) موفق در کسب و کار داشته باشیم

 

 

استفاده از علائم و قواعد نگارشی در بازاریابی محتوا

 

استفاده از علائم و قواعد نگارشی در بازاریابی محتوا

 

علائم و قواعد نگارشی در بازاریابی محتوا، متن نویسنده محتوا را با لحن خاموش پر می کند. با مکث، توقف، تاکید، سوال و یا حتی استفاده از ویرگول، نقطه و علامت تعجب می توان لحن خاموش در نوشته را پر رنگ کرد. این کار اجازه می دهد تا نویسنده بر روی بخش های خاصی از محتوا تمرکز ویژه ای داشته باشد. استفاده از این قواعد، جملات را سازماندهی کرده و به آن ها ساختار می بخشد. بر خلاف تصور بسیاری از افراد که اهمیت لحن خاموش در محتوا را کم رنگ تلقی می کنند، باید گفت که این موضوع تاثیر چشمگیری در کیفیت متن دارد. گاهی اوقات استفاده از این قواعد به معنای نشان دادن احترام به خواننده و حتی مخاطب است. در عین حال استفاده از اصول اولیه نگارشی به خواندن و درک بهتر مطلب کمک می کند. استفاده نادرست از این علائم در مقابل باعث اشتباه برداشت و نادرست از مفهوم می شود. معمولا زمانی که به علائم و قواعد نگارشی در محتوای بازاریابی اهمیت کمی داده می شود، کل پیام تجاری برند زیر سوال می رود.

 

قدرت علائم و قواعد نگارشی در بازاریابی محتوا

 

گاهی لازم نیست تا محتوای وبلاگ یا تبلیغاتی شما زیاد باشد تا باعث واکنش مثبت مخاطب شود. آزمون قدرت محتوا بر اساس استفاده درست از کلمات و علائم و قواعد نگارشی در بازاریابی صورت می گیرد. شما می توانید با قدرت استفاده از نقطه و ویرگول و حتی تاکید، برخی از مزیت ها و اهداف خود را پر رنگ جلوه دهید. حتی گاهی می توانید با استفاده از گیومه به متن خود اعتبار دهید و آن را در شرایط نقل قول قرار دهید. همین موضوع در ایجاد قدرت و اعتبار در متن هر چند کوتاه بسیار تاثیرگذار است. اما در مقابل زمانی که از این علائم و قواعد نگارشی به اشتباه استفاده کنید، محتوای خود را بی اعتبار کرده اید.

 

نقش علائم و قواعد نگارشی در انعقادهای تجاری در کسب و کار

 

نقش علائم و قواعد نگارشی در انعقادهای تجاری در کسب و کار

 

اهمیت استفاده از علائم و قواعد نگارشی در انعقاد قراردادهای تجاری اگر بالاتر از بازاریابی در کسب و کار نباشد، کمتر از آن هم نیست. برخی علامت ویرگول را علامت بی اهمیتی در نگارش می دانند. علامتی که گاهی نمایانگر یک مکث در جمله قبل است. ویرگول باعث ایجاد جدایی در جمله نیز می شود. بسیاری از کسب و کار ها به دلیل اهمیت به علائم و قواعد نگارشی در متن انعقاد قرارداد، با مشکلات جدی مواجه شده اند. حتی گاهی مجبور شده اند تا به دادگاه مراجعه کنند. این علائم معمولا در تعیین مدت زمان قرارداد و زمان آن ها بسیار استفاده می شود. به عبارت دیگر حتی استفاده از یک ویرگول در اواسط یک متن می تواند کل قرارداد را تحت تاثیر قرار داده و زیر سوال ببرد.

 

 

چند مثال ساده

 

شما می توانید بگویید «بخشش لازم نیست، اعدامش کنید»، «بخشش، لازم نیست اعدامش کنید». استفاده از ویرگول در قرارداد می تواند حتی اصل آن را تغییر دهد تا حدی که جان یک فرد را به خطر بیندازد. در مواردی مثل نوشتن قرارداد تجاری گاهی می توان از بندی استفاده کرد که در آن نوشته شده باشد: « نه بعد از یک دوره ۵ ساله اولیه» و گاهی با ویرگول می توان جمله را این گونه تغییر داد: «نه، بعد از یک دوره ۵ ساله اولیه» بنابراین کسب و کارها برای انعقاد قرارداد های تجاری باید با وکلای خبره که با استفاده به جا از این علایم آشنایی دارند حتما مشورت کنند.

 

 

علائم و قواعد نگارشی متداول در بازاریابی محتوا

 

علائم و قواعد نگارشی متداول در بازاریابی محتوا

 

علائم و قواعد نگارشی در بازاریابی محتوا بسیار زیاد هستند و فهم بیشتر این علائم تاثیر زیادی در نگارش یک محتوای تاثیرگذار و پر کاربرد دارد.

حتما بخوانید  بینش بازاریابی دیجیتال بین نسلی برای سال 2022

 

نقطه

 

علامت نقطه معمولا در پایان جمله هایی که سوالی نیست و تعجبی ندارد گذاشته می شود. معمولا از این علامت در جمله های خبری استفاده می شود. نویسنده محتوا در پایان هر جمله باید بلافاصله پس از فعل نقطه بگذارد. جمله بعدی معمولا با یک فاصله بعد از نقطه شروع می شود.

 

علامت سوال

 

علامت سوال معمولا در پایان جملات پرسشی قرار می گیرد. گاهی اوقات از علامت سوال در میانه جمله هم استفاده می شود. کاربرد چنین استفاده ای تمسخر و یا حتی تعجب است. در این شرایط گاهی علامت سوال را در درون پرانتز قرار می دهند.

 

علامت تعجب

 

از علامت تعجب در علائم و قواعد نگارشی در بازاریابی محتوا بسیار استفاده می شود. هنگامی که جمله شما تعجب برانگیز و غافلگیر کننده است، از این علامت بسیار استفاده می شود. گاهی اوقات محتوای شما دارای یک پیام عاطفی است. گاهی نیز برای جملات امری همراه با تاکید از آن استفاده می شود. علامت تعجب نیز مانند علامت سوال و نقطه، معمولا در پایان جمله قرار می گیرد.

 

 

علامت گیومه

 

علامت گیومه

 

استفاده از گیومه برای اعتبار به محتوا بسیار تاثیرگذار است. هنگام نقل قول از دیگران معمولا از گیومه استفاده می شود. این علامت نشان می دهد که جملات مورد استفاده قرار گرفته، نقل قول هستند. حتی گاهی زمانی که واژه جدیدی را در جملات می آوریم، از گیومه استفاده می کنیم.

 

 

علامت ویرگول

 

ویرگول از جمله پرکاربردترین علائم و قواعد نگارشی در نوشتن محتوا است. بیشتر استفاده از ویرگول زمانی است که می خواهیم از تکرار حرف «و» جلوگیری کنیم. برای ایجاد مکث کوتاه در متن نیز معمولا از ویرگول استفاده می شود. ویرگول در یک جمله بلافاصله بعد از کلمه پیشین و با یک فاصله از کلمه بعدی قرار می گیرد.

 

 

پرانتز

 

پرانتز معمولا زمانی استفاده می شود که می خواهیم توضیحات بیشتری در متن ارائه دهیم. همچنین برای بیان مترادف کلمات که در متن ضروری نیستند استفاده می شود.

 

علائم و قواعد نگارشی در بازاریابی و روابط عمومی

 

علائم و قواعد نگارشی در بازاریابی و روابط عمومی

 

استفاده از علائم و قواعد نگارشی در بخش روابط عمومی بازاریابی نیز بسیار مهم است. کارشناسان روابط عمومی با استفاده از این علائم می توانند لحن خاموش خود را در نشست های خبری و پاسخگویی به سازمان ها بسیار پر رنگ جلوه دهند. در مقابل اگر کوچک ترین اشتباهی در این زمینه صورت گیرد، می تواند آسیب قابل توجهی به ارتباط و شهرت برند تجاری در کسب و کار وارد کند. یکی از فعالیت های اصلی تیم روابط عمومی، پاسخ گویی به سازمان ها و بیانیه ها است. در این پاسخگویی باید محتوا با کیفیت، بدون غلط املایی و استفاده درست از علائم و قواعد نگارشی با توجه به هدف از پاسخگویی صورت بگیرد.

 

بیشتر بخوانید: ۱۵ ایده هوشمندانه برای توزیع موثر محتوا در بازاریابی دیجیتال

 

 

سخن پایانی

 

سخن پایانی

 

یکی از نکات مهم در بازاریابی استفاده از علائم و قواعد نگارشی درست و مناسب است. بسیاری از کسب و کار ها به جای اهمیت به این موضوع توجه زیادی به میزان محتوای تولید شده دارند. همین موضوع باعث ایجاد سوء تفاهم ها و انتقال نادرست و ناکافی پیام برند تجاری خواهد شد. از آن جایی که محتوا در شبکه ها و رسانه های مختلف منتشر می شود، باید این موضوع را جدی گرفت. چرا که اشتباه در این زمینه به راحتی در ذهن مخاطب ثبت شده و هزینه زیادی برای کسب و کار شما به همراه خواهد داشت.

 

 

منابع: business2community , precisecreative

 

کالابرگ الکترونیک