معرفی و خلاصه کتاب «سال بله گفتن» اثر شوندا رایمز

معرفی و خلاصه کتاب «سال بله گفتن» اثر شوندا رایمز


10 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
نگاهی به کتاب «سال بله گفتن» اثر شوندا رایمز

روز شکرگزاری بود که زندگی شوندا رایمز نویسنده کتاب «سال بله گفتن» تغییر کرد. خواهر شوندا به او گفت که تو هرگز به هیچ چیز بله نمی گویی. دلورس، خواهر بزرگتر شوندا معترض شد که و همه دعوت های شگفت انگیز نه می گوید. دلور معتقد بود که سوندا در حال شما فقط نه می گوید. او گفت:  شما هرگز به هیچ چیز بله نمی گویید. این جملات شوندا را تکان داد.  اضطراب ناتوان کننده اجتماعی او و ناراحتی از وزنش باعث شده بود تا به بسیاری از فرصت های شگفت انگیز به راحتی نه بگوید. با این حال او تصمیم گرفت تا یک سال آتی را به بله گفتن اختصاص دهد. در این مقاله از مجله کوروش نگاهی به خلاصه کتاب سال بله گفتن اثر شوندا رایمز انداخته‌ ایم.

 

شکوفایی بعد از «بله» گفتن

 

شکوفایی بعد از «بله» گفتن

 

نویسنده در کتاب سال بله گفتن توضیح می‌ دهد که چگونه کل زندگیش تغییر کرد. او متعهد شد تا به مدت یک سال به همه چیز بله بگوید. در این یک سال همه چیز برای او تغییر کرد. رایمز در این کتاب به شما می گوید که پول، قدرت و افتخارات با پذیرش خود و عشق به خود برابر نیست.  نویسنده می گوید دلیل نه گفتن او ، چیزهایی بود که او را می ترساند و باعث می شد تا خاطرات خنده دار و دلخراش برایش یاد آوری شوند. او به سادگی نمی‌دانست که شایسته بله است. شوندا رایمز خود را از دستاوردهای خود جدا می کند و می آموزد که فقط به خاطر شخصیتس که دارد به خود عشق بورزد. نویسنده می گوید قبل از سال بله گفتن فقط فردی موفق بودم و  حالا در حال شکوفایی هستم. رایمز می‌گوید پس از بله گفتن می توانید ببینید که چگونه می توان زیر نور خورشید ایستاد و خود شد.

 

 

بیشتر بخوانید » معرفی و خلاصه کتاب آینده نزدیک/ کوین کلی «

 

 

درس هایی از شوندا رایمز در کتاب سال بله گفتن

 

درس هایی از شوندا رایمز در کتاب سال بله گفتن

 

شوندا رایمز در کتاب سال بله گفتن به پنج درس مهم اشاره می کند. این که باید برای استفاده از صدای خود بله بگویید یا اینکه حتی به وزن خود بله بگوید آن را بپذیرید.

 

 

درس اول شوندا رایمز در کتاب سال بله گفتن؛ برای استفاده از صدای خود بله بگویید

 

درس اول شوندا رایمز در کتاب سال بله گفتن؛ برای استفاده از صدای خود بله بگویید

 

شوندا رایمز در کتاب سال بله گفتن اشاره می کند که باید برای استفاده از صدای خود بله بگویید. او اعتراف می کند که صدای خود را پنهان می کرده است. او می‌گوید وقتی پذیرفتم که دنیای واقعی می‌توانم  از شنیدن صدای واقعی سود ببرم، سعی کردم با صدای بلند صحبت کنم. بلند شدم و در مورد مسائل صحبت کردم. صحبت کردن در مورد مسائل می‌ تواند تغییرات زیادی ایجاد کند. شوندا می گوید: ترس های خود را فرو. بردم کف دست های عرق کرده را پاک کردم و شروع به صحبت کردم. نویسنده کتاب سال بله گفتن می‌ گوید تنها شرط موفقیت، استفاده از صدای شما نیست. صدای شما نشان می دهد که شما یک فرد روی زمین هستید. شما هستید و تجربه شما اهمیت دارد. این صدا می تواند روی صحنه باشد یا در فید توییتر. شما این قدرت را دارید که با بلعیدن ترس خود و دفاع از حق و ابراز عشق، گوشه‌ ای از جهان دیگران را تحت تأثیر قرار دهید. شوندا رایمز می گوید: هرگز نمی دانید چگونه صدای تان می تواند زندگی یک فرد را تغییر دهد.

حتما بخوانید  مروری بر زندگی و کتاب های ایزابل آلنده نویسنده بزرگ شیلیایی-آمریکایی

 

 

بیشتر بخوانید » بررسی و خلاصه کتاب هنر ظریف بی خیالی/ مارک منسون «

 

 

درس دوم شوندا رایمز در کتاب سال بله گفتن؛ به وزن خود بله بگویید

 

درس دوم شوندا رایمز در کتاب سال بله گفتن؛ به وزن خود بله بگویید

 

شوندا رایمز نویسنده کتاب سال بله گفتن، می گوید زمانی از وزن خود راضی نبودم. اما رفتارها و عادات غذایی من این را منعکس نمی کرد. به پرخوری به راحتی بله می گفتم. اما مهمتر از همه چیزی بود که در ذهن من پررنگ شده بود. من با اضافه وزن همراه شده بودم. اما آن را نپذیرفته و از آن استقبال نمی‌کردم. او می گوید اغلب از وزن خود احساس شرم می‌کردم و خود را از مدام قضاوت می‌کردم. باید تغییر می‌کردم. در نهایت تصمیم گرفتم که می‌خواهم سالم باشم. بنابراین به طور منظم ورزش کردم و غذاهای مغذی خوردم. بیش از ۱۲۰ پوند وزن کم کردم. انرژی لازم برای کار و بازی با بچه هایش را داشته و از همه مهمتر احساس خوبی در مورد خودم داشتم. در نهایت به این رسیدم که زیبا هستم.

با این حال نویسنده کتاب سال بله گفتن می گوید نیازی به کاهش وزن نیست تا شما احساس کنید که زیبا هستید. پیام رایمز این دست که هنگامی که کاملا خود را پذیرفتید احساس زیبایی خواهید کرد. در چنین شرایطی انتخاب های بهتری برای خود و سلامتی خود خواهید داشت. این انتخاب ها نشان می دهد که شما چقدر ارزشمند هستید. گاهی می خواهید وزن کم کنید. گاهی تصمیم می گیرید که اضافه وزن داشته باشید. مهم این است که به دوست داشتن بدن خود متعهد شوید. اینکه که بهترین کار را  برای بدنتان انجام می دهید. چرا که شما لیاقت آن را دارید.

 

 

درس سوم شوندا رایمز در کتاب سال بله گفتن؛ به نه گفتن بله بگویید

 

درس سوم شوندا رایمز در کتاب سال بله گفتن؛ به نه گفتن بله بگویید

 

نویسنده کتاب سال بله گفتن معتقد است افراد باید بتوانند در بسیاری از شرایط که به نفع آن ها نیست از کلمه نه استفاده کنند. شوندا رایمز می‌ گوید مدت‌ ها در زندگی شخصی خود در شرایطس قرار می گرفت که سکوت می کرد. او این کار را برای اجتناب از گفتگوهای دشوار انجام می داد. با این حال پس از مدتی به این موضوع رسید که باید بتواند به راحتی نه بگوید. این شهامت را پیدا کرد تا به افراد سمی در زندگی نه بگوید. نویسنده معتقد است گاهی اوقات مکالمات سخت برای رشد شخصی و سلامت روابط بسیار ضروری هستند. باید یاد بگیرید که به چیزها و افرادی که زندگی شما را از بین می برند نه بگویید. وقتی فهمیدید که لیاقت چیزهای خوب را دارید نه گفتن به چیزهای بد بسیار ساده تر خواهد شد.

حتما بخوانید  معرفی و خلاصه کتاب «غرقگی» یا «تجربه اوج» اثر میهای چیک سنت میهای

 

 

بیشتر بخوانید » معرفی و خلاصه کتاب همه نویسنده ایم/ آن هندلی «

 

 

درس چهارم؛ به دوستی های واقعی بله بگویید

 

شوندا رایمز نویسنده کتاب سال بله گفتن، در زندگی شخصی شخصیت هایی را برای خود می ساخت. او در دوران کودکی با آن شخصیت ها گفتگو  و معاش می‌ کرد. اما دوستان واقعی او برایش چندان دلچسب نبودند. نویسنده در کتاب اشاره می کند باید بتوانید به دوستی های واقعی بله بگویید. باید افراد سمی را از زندگی خود حذف کنید. او به دو دوست قدیمی خود که افرادی سمی بودند اشاره می کند. او می گوید باید شخصیت هایی را در زندگی وارد کنید که با آن ها احساس راحتی کنید. نویسنده می گویند باید بتوانید به روابط سمی خود پایان دهید و راه را برای دوست های واقعی باز بگذارید.  آنچه مردم به شما نشان می دهند را بپذیرید و در مقابل آن ها عادلانه رفتار کنید. در این صورت به فرد سالم و صادق تبدیل می شوید. شما می‌تواند روابط صادقانه و سالم را با دیگران پرورش دهید.

 

 

درس پنجم شوندا رایمز در کتاب سال بله گفتن؛ به عشق بله بگویید

 

درس پنجم شوندا رایمز در کتاب سال بله گفتن؛به عشق بله بگویید

 

نویسنده کتاب در بخشی از کتاب سال بله گفتن از تصمیم خود برای قطع نامزدی با مردی بزرگ که دوستش داشت می گوید. او می ‌گوید که سرانجام پذیرفته بود که ازدواج چیزی نیست که او می‌خواهد. شاندا می دانست که مرد بزرگ آنچه را که او نمی‌تواند به او بدهد را می خواهد. رایمز با گفتن حقیقت به او و خودش بله گفت. بله به عشق به معنای صادق بودن با خود و دیگران و پذیرش صداقت در مقابل آن است. وقتی می فهمید که شما مستحق دوست داشتن هستید می توانید از تعارف کردن جلوگیری کرده و آن چه را که می خواهید رد کنید. نویسنده می گوید حتی به جای اظهارنظرهای تحقیر آمیز و شوخی از لبخند و تشکر استفاده کنید. گاهی که به شما پیشنهاد می شود می‌توانید بله بگویید. زیرا دیگران دیگر خود را قضاوت نمی کنید. شما یک قهرمان نیستید که می تواند همه کارها را به طور همزمان انجام دهد. می توانید آنچه را که هستید به طور کامل در آغوش بگیرید. هنگامی که خود را برای عشق آماده می کنید جهان به گونه‌ای به شما پاسخ می دهد که در مدت زمان کوتاهی در مقابل خورشید قرار می گیرید.

 

 

منبع: nbcnews

 

 

کالابرگ الکترونیک