۱۶ تکنیک آرایشگران برای افزایش ماندگاری آرایش در فصل تابستان

۱۶ تکنیک آرایشگران برای افزایش ماندگاری آرایش در فصل تابستان


26 تیر 1401 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
افزایش ماندگاری آرایش در فصل گرما
فهرست محتوا پنهان

افزایش ماندگاری آرایش در فصل تابستان به نوع لوازم آرایش و شیوه آرایش کردن شما بستگی دارد. تابستان فصل گرما و عرق ریختن است و از همین رو بهتر است استفاده از رژ لب‌های چسبنده، کرم پودرهای چرب و سایه براق را کنار بگذارید و متناسب با این فصل آرایش کنید. اما برای ماندگاری آرایش در تابستان چه باید کرد؟ آیا چیزی در مورد تکنیک‌های افزایش ماندگاری آرایش در فصل گرما می‌دانید؟ تکنیک آرایشگران برای ماندگاری آرایش در تابستان چیست؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با روش‌های افزایش ماندگاری آرایش در هوای گرم آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد نحوه آرایش صورت در فصل تابستان پاسخ خواهیم داد.

 

 

تکنیک‌هایی برای افزایش ماندگاری آرایش در فصل گرما

 

تکنیک‌هایی برای افزایش ماندگاری آرایش در فصل گرما

 

تابستان یکی از جذاب‌ترین فصل‌ها برای پوشیدن لباس‌های رنگی و امتحان کردن آرایش فانتزی است. اما با گرم شدن هوا قطعاً روتین آرایش زمستانی شما در تابستان کاربردی نخواهد بود. گرم شدن هوا در تابستان موجب می‌شود تا ماندگاری آرایش کاهش پیدا کند و پوست صورت شما دائماً چرب براق شود. اما برای ماندگاری بیشتر آرایش در تابستان چه باید کرد؟ در ادامه می‌توانید با تکنیک‌هایی برای افزایش ماندگاری آرایش در فصل گرما آشنا شوید.

 

۱- از مرطوب کننده بدون چربی استفاده کنید

 

از مرطوب کننده بدون چربی استفاده کنید

 

حتماً می‌دانید که استفاده از مرطوب کننده در تمام فصول سال الزامی است. اما با شروع گرما و فصل تابستان باید از یک مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید. این کار موجب می‌شود تا پوست شما در طول روز کمتر چرب شود و آرایش شما زود از روی صورت پاک نشود.

 

۲- به جای استفاده از انگشت از اسفنج آرایشی استفاده کنید

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

برای افزایش ماندگاری آرایش در فصل گرما بهتر است از کرم زدن با نوک انگشتان اجتناب کنید، این کار موجب تحریک پوست و چرب شدن آن می‌شود. بهتر است برای استفاده از ضد آفتاب و کرم پودر از یک اسفنج آرایشی استفاده کنید. برای این کار اسفنج را کمی نم‌دار کنید. سپس با ضرباتی آرامی شروع به پخش کردن کرم روی پوستتان کنید.

 

۳- استفاده از پرایمر را فراموش نکنید

 

استفاده از پرایمر را فراموش نکنید

 

استفاده از پرایمر یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش ماندگاری آرایش در فصل گرما است. بعد از استفاده از مرطوب کننده روی پوست، مقداری پرایمر به پوستتان بزنید. پرایمر موجب می‌شود تا آرایش شما حالت طبیعی‌تری روی پوست داشته باشد و عیوب صورت را بهتر می‌پوشاند. از طرف دیگر پرایمر زدن موجب افزایش ماندگاری آرایش شما می‌شود و به جذابیت پوستتان کمک می‌کند.

حتما بخوانید  13 نکته راهنمای خرید لباس عید 1401 + لیست لباس عید خانواده

 

۴-در تابستان کمتر آرایش کنید

 

در تابستان کمتر آرایش کنید

 

تابستان فصل استفاده از کرم پودرهای سنگین و سایه چشم‌های چند رنگ و براق نیست. اگر می‌خواهید به سلامت پوستتان کمک کنید و در طول تابستان همیشه چهره جذابی داشته باشید، بهتر است در این فصل کمتر آرایش کنید. استفاده از انواع کانسیلر، هایلایتر، یک ریمل ضد آب و یک رژ لب ۲۴ ساعته می‌تواند به شما کمک کند تا هم چهره زیبا و بدون نقصی داشته باشید و هم دیگر نگران خراب شدن آرایشتان نباشید.

 

۵- به هیچ عنوان از آرایش براق استفاده نکنید

 

به هیچ عنوان از آرایش براق استفاده نکنید

 

استفاده از کرم‌های براق، سایه چشم براق و رژ لب براق به هیچ عنوان برای تابستان مناسب نیست. سعی کنید در فصل تابستان از هر چیزی که درخشان و براق است دوری کنید. از آنجایی که با گرم شدن هوا عرق کردن به اندازه پوستتان را براق می‌کند، باید در هوای گرم تنها از آرایش مات استفاده کنید.

 

۶- از پرایمر دور چشم استفاده کنید

 

از پرایمر دور چشم استفاده کنید

 

برای افزایش ماندگاری سایه چشم در تابستان، قبل از سایه زدن مقداری پرایمر روی پلک‌ها بزنید. این کار مانع چروک شدن پوست اطراف چشم و ریختن سایه می‌شود. توجه داشته باشید که قبل از آرایش چشم‌ها از کرم دور چشم استفاده نکنید. این کار موجب می‌شود تا ماندگاری آرایش شما کاهش پیدا کند.

 

۷- به جای رژگونه پودری از تینت استفاده کنید

 

به جای رژگونه پودری از تینت استفاده کنید

 

برای ماندگاری آرایش در فصل تابستان به جای رژ گونه پودری از «تینت گونه» یا رژگونه‌های کرمی استفاده کنید. این کرم‌ها ظاهر طبیعی‌تر و جذاب‌تری به صورت می‌بخشند و ماندگاری بیشتری دارند.

 

۸- از رنگ‌های شاد در آرایشتان استفاده کنید

 

در تابستان به جای این که از آرایش غلیظ و زیاد استفاده کنید، سعی کنید کمی متفاوت‌تر و جذاب‌تر از همیشه آرایش کنید. برای پشت چشم‌ها می‌توانید از یک خط چشم رنگی استفاده کنید. رژ لب قرمز و فانتزی به لب‌هایتان بزنید و به جای این که حجم زیادی کرم پودر استفاده کنید، با این روش چهره‌تان را جذاب‌تر کنید.

 

۹- از کاغذهای ضد چربی پوست استفاده کنید

 

از کاغذهای ضد چربی پوست استفاده کنید

 

اگر پوست شما چرب باشد و یا شدت گرمای هوا زیاد باشد، احتمالاً از هر ترفندی هم استفاده کنید، باز هم صورتتان چرب به نظر می‌رسد. بهتر است یک بسته کاغذ ضد چربی در کیفتان داشته باشید و هر چند ساعت یک بار آن را روی پیشانی، بینی و گونه‌هایتان فشار دهید. این کار موجب جذب چربی پوست می‌شود. می‌توانید برای این که ظاهر آرایشتان خراب نشود، مقداری پنکیک روی پوست بزنید و دوباره آرایشتان را اصلاح کنید.

 

۱۰- از بالم لب به جای رژ لب استفاده کنید

 

در تابستان بهتر است قید رژ لب‌های معمولی را بزنید. این رژ لب‌ها خیلی زود پخش می‌شوند و ظاهر آرایش شما را خراب می‌کنند. در صورتی که دوست ندارید از رژ لب‌های ۲۴ ساعته استفاده کنید، می‌توانید با استفاده از مقداری بالم لب ظاهری زیبا و درخشان به لب‌هایتان ببخشید.

 

۱۱- از لوازم آرایش ۲۴ ساعته استفاده کنید

 

از لوازم آرایش 24 ساعته استفاده کنید

 

اگر قرار است در جایی حضور داشته باشید که واقعاً نمی‌خواهید آرایشتان خراب شود، پیشنهاد می‌شود از لوازم آرایش ۲۴ ساعته استفاده کنید. خط چشم ۲۴ ساعته، ریمل ۲۴ ساعته و رژ لب ۲۴ ساعته بهترین گزینه‌ها برای حفظ ظاهر جذاب شما در فصل تابستان هستند.

حتما بخوانید  30 مدل آموزش بستن شال و روسری جدید و شیک + عکس

 

۱۲- از اسپری‌های فیکس کننده استفاده کنید

 

از اسپری‌های فیکس کننده استفاده کنید

 

مهم‌ترین تکنیک آرایشگران برای ماندگاری آرایش در تابستان استفاده از اسپری‌های فیکس کننده است. اگر بعد از اتمام آرایش مقداری اسپری فیکساتور روی صورتتان بپاشید، آرایش شما بسیار ماندگار خواهد شد و به هیچ عنوان تغییر شکل نخواهد داد. این اسپری‌ها به خصوص برای ماندگاری آرایش عروس در تابستان و استفاده در مراسم عروسی و جشن‌ها گزینه فوق‌العاده‌ای است.

 

۱۳- از پنکیک استفاده کنید

 

از پنکیک استفاده کنید

 

پنکیک حالت پودری دارد و همین موضوع موجب می‌شود تا رطوبت اضافی پوست را به خود جذب کند و ظاهر بهتری به پوستتان ببخشد. اگر پوستتان چرب و براق می‌شود، بهتر است روی آرایشتان مقداری پنکیک بزنید تا ماندگار آن را افزایش دهد.

 

۱۴- برای افزایش ماندگاری رژ لب از پودر فیکس استفاده کنید

 

برای افزایش ماندگاری رژ لب از تکنیک‌های روز استفاده کنید

 

رژ لب احتمالاً اولین قسمت آرایش است که با مقداری غذا خوردن، عرق کردن و یا حتی حرف زدن پخش می‌شود. برای افزایش ماندگار رژ لب و همچنین مات شدن ظاهر آن می‌توانید یک برس آرایشی را در پودر فیکس بزنید و آن را به صورت مستقیم یا از روی دستمال روی لب‌ها بزنید. در انتها پودر اضافه را پاک کنید و ببینید که رژ لب شما چقدر ماندگارتر خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: آموزش عملی رژلب زدن مرحله به مرحله

 

۱۵- به جای کرم پودر از ضد آفتاب استفاده کنید

 

به جای کرم پودر از ضد آفتاب استفاده کنید

 

یکی از روش‌های ماندگاری آرایش در تابستان و جذاب‌تر شدن چهره شما در گرما استفاده از کرم ضد آفتاب رنگی به جای کرم پودر است. با گرم شدن هوا کرم پودر را کنار بگذارید و یک ضد آفتاب باکیفیت خریداری کنید. برای استفاده از ضد آفتاب ابتدا از کرم مرطوب کننده و پرایمر برای زیرسازی پوست استفاده کنید و بعد ضد آفتاب را روی پوستتان بزنید.

 

۱۶- از کرم اتوبرنز استفاده کنید

 

اگر دوست دارید در فصل گرما کمی پوستتان برنزه‌تر به نظر برسد، بهتر است به جای کرم پودر از کرم‌های اتوبرنز استفاده کنید. این کرم‌ها ظاهری طبیعی و زیبا به پوست می‌بخشند و موجب می‌شوند تا چهره شما جوان‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد.

 

سوالات متداول

 

سوالات متداول در مورد افزایش ماندگاری آرایش در تابستان

 

برای ماندگاری آرایش در تابستان چه باید کرد؟

 

برای افزایش ماندگاری آرایش در فصل گرما بهتر است قبل از آرایش از مرطوب کننده و پرایمر استفاده کند. آرایشتان را سبک‌تر کنید و از لوازم آرایش ضد آب و همچنین فیکساتور استفاده کنید.

 

بهترین روش برای ثابت کردن آرایش در فصل گرما چیست؟

 

استفاده از پرایمر قبل از آرایش و استفاده از فیکساتور بعد از آرایش بهتری راه برای داشتن آرایش ماندگار در فصل تابستان است.

 

نحوه آرایش صورت در فصل تابستان چه تفاوتی با زمستان دارد؟

 

گرم شدن هوا در تابستان موجب می‌شود تا ماندگاری آرایش کاهش پیدا کند و پوست صورت شما دائماً چرب براق شود. استفاده از کرم‌های براق، سایه چشم براق و رژ لب براق به هیچ عنوان برای تابستان مناسب نیست. سعی کنید در فصل تابستان بیشتر از آرایش سبک و مات استفاده کنید.

 

منابع: goodhousekeeping، thethings

کالابرگ الکترونیک