۱۷ روش طلایی مراقبت از پوست در سرما برای طراوت و شادابی آن

۱۷ روش طلایی مراقبت از پوست در سرما برای طراوت و شادابی آن


14 آذر 1402 . زمان مطالعه: 19 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۱۷ روش طلایی مراقبت از پوست در سرما برای طراوت و شادابی آن
فهرست محتوا پنهان

چگونه هوای سرد پاییز و زمستان کیفیت پوست را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد؟ مراقبت از پوست در سرما به اندازه مواظبت از آن در فصول گرم سال اهمیت دارد. دلیل آن هم رطوبت کمتر هوا در هوای سرد پاییز و زمستان است. البته عوامل دیگری هم وجود دارند که می‌تواند باعث خشکی، ترک، پوسته پوسته شدن، قرمزی و دیگر معضلات پوستی در زمستان شوند. در این مقاله از سرویس سلامت در مجله کوروش ۱۵ راهکار مراقبت از پوست در روزهای سرد را به شما خواهیم گفت.

سرما چه تاثیری روی پوست می‌گذارد؟

اگر برای طولانی مدت در معرض هوای سرد و خشک باشید، احتمالا متوجه می‌شوید که پوست‌ صورت و دست‌هایتان به مرور دچار قرمزی، خارش و التهاب پوستی می‌شود. هوای سرد با تحریک پوست، بر میزان چربی پوست و لطافت آن تاثیر منفی می‌گذارد. حتی ممکن است با آثاری مثل خشکی و پوسته پوسته شدن پوست صورت و دست و پاها یا لب‌ها مواجه شوید که همه این‌ها به خاطر رطوبت کم هوا و خشکی ناشی از سرما و همچنین آلودگی هوا در فصل زمستان اتفاق می‌افتد. اما چطور می‌توان با این مشکلات پوستی در سرما مبارزه کرد؟ اگر به مواردی که در ادامه به شما توضیح می‌دهیم، عمل کنید، در روزهای سرد و خشک هم حتما پوستی شاداب و درخشان خواهید داشت.

 راهکارهای مراقبت از پوست در سرما

 راهکارهای مراقبت از پوست در سرما

۱- مرطوب کننده و آبرسان‌های پوستی استفاده کنید

برای مراقبت از پوست در فصل زمستان، مهم‌ترین موضوع استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده‌ و آبرسان است. از آن جایی که در فصل زمستان رطوبت هوا کاهش پیدا می‌کند، استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده مناسب، راه عالی برای جبران کمبود رطوبت پوست است. بنابراین به طور مکرر در آب و هوای سرد، مخصوصا بعد از هر بار شست‌وشوی دست و صورت، کرم مرطوب کننده بزنید.

۲- بهترین کرم‌های مرطوب کننده مناسب برای فصل زمستان

اگر به دنبال گزینه‌های اقتصادی و در عین حال باکیفیت مرطوب کننده و آبرسان هستید، محصولات ایرانی شون و مای، انتخاب‌های عالی به حساب می‌آیند. این کرم‌هایی مرطوب کننده، رطوبت از دست رفته پوست را برمی‌گردانند، بدون این که پوست دچار تیرگی یا حساسیت شود. شما می‌توانید انواع کرم مرطوب کننده را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری و اینترنتی تهیه کنید.

کرم دست و صورت جار با عصاره آووکادو شون Schon (۱۵۰ میل)

کرم دست و صورت جار با عصاره آووکادو شون Schon

«کرم دست و صورت جار با عصاره آووکادو» برند شون (Schon)، از بهترین نوع روغن آووکادو حاوی ویتامین‌های A، E و گلیسیرین تهیه شده است که فرآیند پیری پوست را به تاخیر می‌اندازد و موجب نرمی، لطافت و رطوبت پوست ‌می‌شود. آووکادو سرشار از اسیدهای چرب ضروری برای پوست به نام «لسیتین» است که به لطافت و نرمی پوست کمک می‌‌کند. این کرم مرطوب کننده عالی، پوست‌های آسیب دیده به دلیل خشکی ناشی از سرما یا آفتاب، را تسکین داده و سلول‌های پوست را احیا می‌کند. همچنین به آسانی جذب پوست شده و آن را چرب نمی‌کند.

کرم دست و صورت جار با عصاره بادام شون Schon (۱۵۰ میلی گرم)

۲- کرم دست و صورت جار با عصاره بادام شون Schon (۱۵۰ میلی گرم)

«کرم مرطوب کننده دست و صورت بادام» از برند شون، دارای خاصیت‌ها و ویژگی‌های گیاهی بادام بوده، لطافت پوست دست و صورت شما را تضمین کرده و از آن‌ها محافظت می‌کند. روغن بادامی که در این کرم استفاده شده است، به رطوبت‌رسانی و التیام پوست کمک کرده و از خشکی آن جلوگیری می‌کند. بد نیست بدانید که روغن بادام دارای اسیدهای چرب ضروری است. این اسیدها به سرعت جذب پوست می‌شوند و آن را تغذیه و نرم می‌کنند. همین موضوع این محصول را به یکی از مناسب‌ترین مرطوب‌کننده‌های پوست دست و صورت نرمال و خشک تبدیل کرده است. کرم دست و صورت جار با عصاره بادام شون، تائیدیه تست درماتولوژیکی را دارد و با خیال راحت می‌توانید آن را در روتین پوستی خود قرار دهید.

کرم دست و صورت جار با عصاره بابونه شون (۱۵۰ میلی گرم)

کرم دست و صورت جار با عصاره بابونه شون (۱۵۰ میلی گرم)

«کرم دست و صورت جار»، با عصاره بابونه محصولی از برند ایرانی «شون» بوده که حاوی «آلفا بیزابولول» است. بیزابولول اصلی‌ترین و مهم‌ترین ترکیب گیاه بابونه است. این گیاه خاصیت ضد‌التهابی دارد و از قرمزی و حساسیت پوستی جلوگیری می‌کند. آنتی اکسیدان قوی موجود در این کرم نیز از پوست در برابر عوامل مخرب محیطی محافظت می‌کند.

کرم کاسه‌ای گیاهی جوجوبا برند مای (۱۵۰ میلی گرم)

کرم کاسه‌ای گیاهی جوجوبا برند مای (۱۵۰ میلی گرم)

«کرم نرم کننده جوجوبا» از برند مشهور مای، برای انواع پوست فرموله شده است. این کرم با رطوبت‌رسانی به پوست دست، آن را تغذیه، نرم و لطیف کرده و به رفع التهابات پوستی کمک می‌کند. در ساختار این کرم مرطوب کننده مای، برای تاثیر بیشتر، از عصاره جوجوبا، گلیسیرین، ویتامین E و موم زنبور عسل استفاده شده است. این کرم کاسه‌ای جوجوبا در حجم ۱۵۰ میلی‌لیتر تولید شده و با افزایش سرعت کلاژن‌سازی در سطح پوست، از فعالیت رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند. همچنین با بهره‌گیری از خواص و فواید موم زنبور عسل، پوست را تغذیه و شفاف می‌کند.

کرم کاسه ای گیاهی آلوئه ورا مای (۲۰۰ میلی گرم)

کرم کاسه ای گیاهی آلوئه ورا مای (۲۰۰ میلی گرم)

«کرم مرطوب کننده کاسه‌ای آلوئه ورا» از برند مای حاوی ویتامین E است و باعث نرمی و رطوبت مناسب پوست می‌شود. این کرم، با خاصیت ضد‌التهابی و ترمیمی ویژه خود، یک محصول منحصر‌به‌فرد برای پوست به حساب می‌آید. کرم مرطوب کننده کاسه‌ای آلوئه‌ورا مای، برای پوست‌های خشک و آسیب‌دیده بسیار مناسب است و به دلیل بافت سبک این کرم، در صورت استفاده، احساس سنگینی و رد چربی روی پوست خود نخواهید کرد. این کرم برای دست و صورت مناسب بوده و موجب رطوب‌رسانی و بالا بردن خاصیت کشسانی پوست می‌شود.

حتما بخوانید  4 روش برای تمیز کردن زیورآلات و روش نگهداری آن‌ها

کرم مرطوب کننده کاسه ای نوتری تاچ مای (۲۰۰ میلی گرم)

کرم مرطوب کننده کاسه ای نوتری تاچ مای (۲۰۰ میلی گرم)

«کرم نرم کننده قوی کاسه ای نوتری تاچ» از برند مای، برای پوست‌های خشک تا خیلی خشک، طراحی و فرموله شده است. این کرم با دارا بودن ویتامین E و بپانتن خاصیت ارتجاعی پوست را بالا برده و به احیای پوست‌‌های مرده و آسیب‌دیده کمک می‌کند. کرم نوتری تاچ مای، پوست را بازسازی و احیا می‌کند و ویتامین C به کار رفته در این مرطوب‌کننده منجر به افزایش کلاژن‌سازی و در نتیجه حفظ جوانی و نشاط پوست می‌شود.

کرم مغذی کننده و نرم کننده نوتری تاچ مای (۷۵ میلی گرم)

کرم مغذی کننده و نرم کننده نوتری تاچ مای (۷۵ میلی گرم)

«کرم نوتری تاچ» از برند مای با عصاره پاپایا، به بهبود چین و چروک‌های پوست، روشن شدن و درخشندگی پوست کمک می‌کند. این کرم حاوی بپانتن بوده که در حفظ رطوبت پوست با تنظیم تولید چربی نقش دارد. همچنین شی باتر موجود در کرم مغذی نوتری تاچ مای از نرم‌کننده‌های شناخته‌شده است که در آبرسانی پوست موثر بوده و ویتامین E در این کرم، به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

کرم مرطوب کننده پمپی آلوئه ورا و خیار شون (۳۰۰ میلی گرم)

کرم مرطوب کننده پمپی آلوئه ورا و خیار شون (۳۰۰ میلی گرم)

«کرم مرطوب کننده آلوئه‌ورا و خیار» از برند شون با رایحه دلنشین میوه‌ها، با آبرسانی به لایه‌های عمیق پوست و ترمیم آن، باعث نرم و لطیف شدن پوست می‌شود. خواص بی‌نظیر خیار در رطوبت‌رسانی و تامین مواد مغذی، به همراه خاصیت ترمیم‌کنندگی و التیام‌بخشی آلوئه ورا، جوانی را برای پوست شما به ارمغان می‌آورد. همچنین ویژگی بازسازی کننده روغن آرگان در این کرم باعث زیبایی، درخشندگی و سلامت پوست به خصوص در روزهای سرد زمستان شما می‌شود.

کرم دست و صورت تیوپی با عصاره آووکادو شون (۷۵ میلی گرم)

کرم دست و صورت تیوپی با عصاره آووکادو شون (۷۵ میلی گرم)

«کرم دست و صورت حاوی روغن آووکادو» از برند شون، با بافتی سبک از بهترین نوع روغن آووکادو و حاوی ویتامین‌های A ،E و گلیسیرین، تهیه شده است. این کرم، فرآیند پیری را به تاخیر می‌اندازد و موجب نرمی، لطافت و رطوبت پوست می‌شود. آووکادو سرشار از «لسیتین» است که نوعی اسید چرب محسوب می‌شود و تاثیر بسزایی در نرمی و رطوبت‌رسانی پوست دارد. ویتامین‌های موجود در آووکادو به ویژه ویتامین E، محافظ سلول‌های پوست در برابر رادیکال‌های آزاد هستند. کرم شون تهیه شده با روغن آووکادو را می‌توانید به صورت روزانه استفاده کنید.

۳- برای مراقبت از پوست، در خانه دستگاه بخور روشن کنید

دما و رطوبت محیط کار و خانه که مدت زیادی را در آن سر می‌کنید، حتما بر کیفیت پوستتان تاثیر می‌گذارند. استفاده از دستگاه‌ بخور در کنار لوازم گرمایشی مثل بخاری که رطوبت هوا را کاهش داده و آن را خشک‌تر می‌کنند، یکی از موارد ضروری است. اگر بخاری دارید و به دستگاه بخور دسترسی ندارید، می‌توانید از یک قابلمه آب کمک بگیرید. قابلمه را پر از آب کرده و روی بخاری بگذارید که بخار آب، باعث مرطوب شدن هوا شود.

۴- با آب داغ دوش نگیرید

با آب داغ دوش نگیرید

اگر در زمستان به دوش‌های با آب داغ و به مدت طولانی عادت دارید، برای سلامت پوستتان هم که شده، این عادت را ترک کنید. آب داغ علاوه بر آسیب به پوست صورت و بدن، به موهای شما هم صدمه می‌زند. از بین رفتن چربی‌های لازم پوست به‌ خاطر استفاده بیش از حد آب داغ، می‌تواند موجب قرمزی و خشکی پوست شود. همچنین سعی کنید مدت زمان ماندن در حمام را کم کنید و به ۱۵ دقیقه برسانید.

۵- ضد آفتاب زدن را فراموش نکنید

کرم‌های ضد آفتاب، فقط برای فصول گرم و قرار گرفتن در مجاورت نور خورشید طراحی نشده‌اند. حتی در روزهای ابری و بارانی هم اشعه‌های مضر خورشید، به پوست صورت و دست‌های شما آسیب می‌رسانند. بنابراین اهمیت ضد آفتاب زدن در فصول سرد را دست کم نگیرید و هر چند ساعت یک‌بار آن را تمدید کنید.

۶- پوست پاهایتان را رطوبت رسانی کنید

در فصل پاییز و زمستان، حتما بعد از لایه‌برداری از پوست پا، با کرم‌های ترک پا، رطوبت را به پوست برگردانید. اگر بعد از کرم زدن، جوراب بپوشید، این رطوبت بهتر جذب پوست می‌شود. در ضمن هنگام راه رفتن روی زمین و تماس با فرش یا موکت، از صندل‌های روفرشی یا پاپوش استفاده کنید. ترک خوردن پوست کف پا و انگشت‌ها، علاوه بر ایجاد حس ناخوشایند، نشانه کم‌آبی بدن و خشکی پوست است. البته عوامل دیگری مثل کمبود مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری هم می‌تواند منجر به بروز این مشکل شود. 

۷- مراقبت از لب‌هایتان را پشت گوش نیندازید

مراقبت از لب‌هایتان را پشت گوش نیندازید

پوست لب‌ها، نسبت به دیگر قسمت‌ها، حساس‌تر است. بنابراین ممکن است خیلی زودتر نسبت به سرما و خشکی هوا واکنش نشان دهد. حتی کم‌آبی بدن می‌تواند منجر به پوسته پوسته شدن و عارضه خشکی لب شود. استفاده از بالم لب خانگی یا بازاری و رژ لب‌های چرب و بدون فسفر یکی از راه‌های عالی برای مراقبت از پوست لب و درمان خشکی لب در فصل سرما خواهد بود.

بیشتر بخوانید: علت خشکی پوست در زمستان و روش‌های درمان خانگی و پزشکی آن

۸- بدنتان را هیدراته نگه دارید

درست است که در فصل زمستان، به خاطر تعریق کمتر، احساس تشنگی و عطش کمتری می‌کنید، ولی بدن شما همواره به آب نیاز دارد. از طرفی دهیدراته شدن بدن، مستقیما روی پوست صورت، دست و پاها تاثیر منفی می‌گذارد. پس در فصول سرد سال هم روزانه ۸ لیوان آب بنوشید تا پوستی شاداب و درخشان داشته باشید.

۹- مراقب پوست دور چشم باشید

به دلیل نبودن غده‌های چربی در اطراف چشم، پوست این ناحیه از بدن، زودتر از پوست سایر نواحی دچار خشکی و چروک می‌شود. استفاده مرتب از کرم‌های دور چشم در روتین مراقبت از پوست در فصل سرما، راهی موثر برای کاهش و از بین بردن چروک‌های دور چشم و آبرسانی کردن آن است.

۱۰- ماسک و لایه بردار را در روتین روزانه خود بگذارید

برای مراقبت از پوست در سرما ماسک و لایه بردار بزنید

هر از گاهی، از لایه‌بردارهای ملایم پوست یا ماسک‌های طبیعی برای لایه‌برداری پوست استفاده کنید. پوست‌ وقتی خشک می‌شود و سلول‌های آن بعد از مدتی می‌میرند، باید از سلول‌های مرده پاک شود تا درخشش و لطافت خود را به دست بیاورد. حتما بعد از استفاده از لایه‌بردارها، از مرطوب‌کننده‌های ملایم استفاده کنید تا پوست شما خشک نشود.

۱۱- با آب گرم صورتتان را نشویید

با شست‌وشوی پوست صورت و دست‌ها با آب داغ یا گرم، چربی‌های لازم پوست را از بین می‌برید و در نتیجه، پوست مستعد آسیب‌پذیر شدن می‌‌شود. بعد از بیدار شدن از خواب، حتما پوست را با آب ولرم بشویید و بعد، روتین پوستی خود را دنبال کنید.

حتما بخوانید  مهم ترین فواید و عوارض روغن آرگان برای پوست صورت و بدن

۱۲- الیاف لباس‌های زمستانی باید نرم باشد

جنس لباس‌ها به خاطر تماس پیدا کردن با پوست، چه در فصل تابستان و چه در فصل زمستان می‌تواند پوست شما را تحت‌تاثیر قرار دهد. اگر لباس‌هایتان پشمی و زبر هستند، آن‌ها را طولانی مدت نپوشید یا در صورت استفاده از آن‌ها، زیر این لباس‌ها حتما یک لایه لباس‌ نخی بپوشید تا با پوستتان به طور مستقیم تماس نداشته باشند. چون لباس‌های زبر و پشمی، پوست را دچار قرمزی یا خارش می‌کنند.

۱۳- از پوشیدن لباس‌های نم‌دار خودداری کنید

اگر لباس یا کفش‌هایتان را شسته‌اید و هنوز خیس هستند یا نم دارند، تا خشک شدنشان، به طور کامل، آن‌ها را نپوشید. رطوبت موجود در پارچه و کفش‌ها می‌تواند منجر به خارش و تحریک پوست شود یا در برخی موارد احتمال ابتلا به قارچ یا میخچه را بالا ببرد.

۱۴- تغذیه سالم داشته باشید

غذایی که می‌خورید علاوه بر سلامت عمومی بدن، روی پوستتان هم تاثیر می‌گذارد. اگر رژیم غذایی ناسالمی دارید، باید منتظر آشکار شدن جوش، لکه، چروک و … روی پوستتان هم باشید. سعی کنید علاوه بر خوردن غذاهای سالم، همه مواد معدنی و مغذی مورد نیاز بدن و ویتامین‌های ضروری مثل ویتامین D، E، A،C و ویتامین‌های گروه B را در برنامه‌ غذایی‌ روزانه خود قرار دهید.

۱۵- با پوشیدن دستکش از پوستتان محافظت کنید

با پوشیدن دستکش از پوستتان محافظت کنید

دستکش‌های نخی و بافتنی با الیاف نرم و لطیف، رطوبت و چربی پوست شما را حفظ کرده و از خشک شدن آن جلوگیری می‌کنند. همیشه با خود یک کرم مرطوب کننده داشته باشید تا به محض شستن دست‌ها، آن‌ها را مرطوب کرده و بعد دستکش بپوشید تا رطوبت جذب پوست شود.

۱۶- استفاده از روغن‌های طبیعی را در دستور کار قرار دهید

برای تغذیه پوست با رطوبت و چربی‌های سالم، روغن‌های طبیعی بسیار موفق عمل می‌کنند. این روغن‌ها می‌توانند پوست آسیب‌دیده را ترمیم و خشکی پوست ناشی از سرما را درمان کنند. روغن‌هایی مثل شی باتر، روغن جوجوبا، کره کاکائو و روغن گل رز را می‌توانید یک یا دو بار در روز بعد از مرطوب‌کننده‌ها روی پوست دست و پا و صورت استفاده کنید.

۱۷- از مایع دستشویی ملایم برای پوست استفاده کنید

صابون‌ها و شوینده‌های معمولی یا عطری، پوست را تحریک می‌کنند و معمولا باعث خشکی، حساس شدن و قرمزی پوست می‌شوند. علاوه بر این نباید به طور وسواس‌گونه‌ای پوست خود را با شوینده‌ها بشویید. بنابراین استفاده از مایع، ژل یا فوم‌های شست‌وشوی ملایم که برچسب غیرآلرژی‌زا و بدون بو دارند، می‌تواند به حفظ رطوبت و سلامت دست‌های شما کمک کند.

مایع دستشویی صدفی صورتی مای (۴۹۰ و ۲۰۰۰ میلی لیتر)

مایع دستشویی صدفی صورتی مای (۴۹۰ و ۲۰۰۰ میلی لیتر)

«مایع دستشویی صدفی صورتی» برند مای، پوست دست شما را از آلودگی‌ها پاک کرده و رایحه بی‌نظیری به دستان شما می‌بخشد. علاوه بر قدرت پاک‌کنندگی بالا، این مایع آنتی‌باکتریال، موجب افزایش نرمی و لطافت پوست دست شما می‌‌شود. وجود رزماری و گلیسیرین در این مایع دستشویی، سلامتی و طراوت را برای پوست شما به همراه خواهد داشت. این مایع دستشویی آنتی باکتریال، ترکیبی از رایحه‌های ارکیده، میوه‌های هلو و زردآلو، وانیل و مُشک دارد. مایع دستشویی صدفی صورتی رایحه متعادل‌تری نسبت به سایر مایع دستشویی‌های صدفی مای دارد و رایحه آن برای تمام فصول سال مناسب است.

اگر استفاده کوتاه‌مدت و محدودی از این شوینده دارید، می‌توانید مایع دستشویی صدفی صورتی در بسته‌بندی ۴۹۰ میلی‌لیتر را انتخاب کنید. اگر هم این مایع را برای مدت بیشتری می‌خواهید استفاده کنید، بسته‌بندی ۲۰۰۰ میلی‌لیتری انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

مایع دستشویی صدفی آبی مای (۲۰۰۰ میلی لیتر)

مایع دستشویی صدفی آبی مای (۲۰۰۰ میلی لیتر)

«مایع دستشویی صدفی آبی» از برند مای، با بهبود خشکی پوست‌های کم‌آب و دهیدراته، به طراوات پوست کمک بسزایی می‌کند. این شوینده دست، میکروب‌ها و آلودگی‌های عمیق روی پوست را از بین می‌برد و اثرات پاک کنندگی فوق‌العاده‌ای دارد. با خرید این محصول، علاوه بر تنظیم چربی و PH پوست، می‌توانید از رایحه دل‌انگیز و خوشایند آن نیز لذت ببرید.

مایع دستشویی آنتی باکتریال کرمی صورتی یا «پینک فلاور» شون (۵۰۰ و ۲۰۰۰ میلی لیتر)

مایع دستشویی آنتی باکتریال کرمی صورتی یا «پینک فلاور» شون (۵۰۰ و ۲۰۰۰ میلی لیتر)

«مایع دستشویی آنتی باکتریال شفاف کرمی صورتی» از برند شون، پوست شما را تمیز کرده و لطافت بی‌نظیری به آن می‌بخشد. شست‌وشوی صحیح با این مایع دستشویی به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه، تمامی باکتری‌ها را از بین می‌برد. استفاده از مواد آنتی باکتریال در ترکیب این مایع دستشویی، آن را به بهترین شوینده ایمن و قدرتمند برای رفع آلودگی‌های دست تبدیل کرده است. همچنین pH این محصول بر‌خلاف انواع صابون‌ها که با اسیدیته قلیایی خود، پوست را خشک میکنند، کاملا با پوست هماهنگ بوده و با حفظ سلامت پوست، باعث حساسیت آن نمی‌شود.

مایع دستشویی کرمی سبز آبی گل میخک شون (۲۰۰۰ میلی لیتر)

مایع دستشویی کرمی سبز آبی گل میخک (۲۰۰۰ میلی لیتر)

«مایع دستشویی کرمی آنتی باکتریال» از برند شون دارای مواد نرم‌کننده جهت محافظت از پوست دست‌ها حاوی پروتئین شیر، عصاره زیتون، عصاره رزماری، عصاره اسطوخودوس، فنوکسی اتانول و گلیسیرین است و به طراوت و شادابی پوست کمک می‌کند. این مایع شوینده دست، با خاصیت نرم‌کنندگی، از خشک شدن پوست بعد از شستن جلوگیری می‌کند.

مایع دستشویی کرمی سبز آبی گرین فیری (۵۰۰ میلی لیتر)

مایع دستشویی کرمی سبز آبی گرین فیری (۵۰۰ میلی لیتر)

«مایع دستشویی آنتی باکتریال کرمی سبز آبی گرین فیری» (Green Fairy) از برند «شون» با رنگ زیبای سبز آبی و رایحه خاطره‌انگیز شکوفه‌های سفید و یاسمن، تمام آلودگی‌ها‌ و چربی‌ها را از سطح پوست کامل پاک می‌کند.

این مایع دستشویی، باعث حفظ و افزایش رطوبت پوست شده و با مواد آنتی باکتریال و نرم‌کننده در فرمولاسیون خود، به سلامت پوست شما کمک می‌کند. وجود پروتئین شیر در فرمولاسیون این مایع دستشویی، به خاطر پروتئین، کلسیم و سلنیوم علاوه بر قدرت مرطوب‌کنندگی بالا، باعث تغذیه کامل پوست شده و با رادیکال‌های آزاد آسیب‌زننده به پوست مبارزه می‌کند.

سوالات متداول درباره مراقبت از پوست در روزهای سرد

چطور از پوست کودکان در سرما مراقبت کنیم؟

چطور از پوست کودکان در سرما مراقبت کنیم؟

پوست کودکان به خاطر حساس‌تر بودن نسبت به بزرگسالان، ممکن است بیشتر به آب و هوای سرد و خشک زمستان واکنش نشان دهد. برای جلوگیری از آسیب‌های سرما بر پوست بچه‌ها، حتما از ضد آفتاب مخصوص کودکان استفاده کنید، پوست‌ آنها را مرطوب کنید. به رژیم غذایی آنها توجه کنید و از دستکش و لباس‌های گرم با بافت لطیف و نرم در فصل زمستان استفاده کنید.

بهترین روتین پوستی فصل زمستان برای پوست چیست؟

مراقبت از پوست لب، دور چشم، دست و پا در فصل سرما در کنار حفظ روتین پوستی زمستان با استفاده از انواع مرطوب‌کننده‌ها و مایع دستشویی می‌تواند به حفظ سلامت و شادابی پوست، کمک زیادی کند. با عمل به توصیه‌های بالا، می‌توانید در فصل زمستان و پاییز هم پوستی شاداب و درخشان داشته باشید و هم از آسیب‌های احتمالی پوستی، در امان بمانید.

کرم مخصوص هوای سرد چیست؟

بهترین کرم برای روزهای سرد زمستان جهت مراقبت از پوست استفاده از انواع آبرسان، کرم مرطوب کننده یا استفاده از روغن‌های طبیعی مثل روغن نارگیل به صورت لوسیون جهت مرطوب نگه داشتن پوست و جلوگیری از خشکی و ترک خوردن آن است.

 

کالابرگ الکترونیک