معرفی و خلاصه کتاب سختی کارهای سخت اثر «بن هورویتز»

معرفی و خلاصه کتاب سختی کارهای سخت اثر «بن هورویتز»


25 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی کتاب سختی کارهای سخت اثر «بن هورویتز»

بن هورویتز در کتاب سختی کارهای سخت می گوید چیزی به عنوان کسب و کار کامل وجود ندارد. هر چقدر برنامه ریزی انجام دهید، گریزها به ناچار اتفاق می افتد. او در این کتاب به پیچ و خم های مهم اتفاق افتاده در زمان رهبری شرکت های میلیارد دلاری خود می پردازد. این که چطور نحوه تصمیم گیری تیمش برای تغییر وضعیت گاهی حتی اوضاع را خراب می کرد. او در موقعیت های وحشتناکی قرار گرفته است. بِن از بالا و پایین دنیای کارآفرینی می گوید. در این مقاله از مجله کوروش به خلاصه ای از کتاب سختی کارهای سخت اثر بن هورویتز پرداخته ایم.

 

 

ترسیم دنیای واقعی یک کارآفرین در کتاب سختی کارهای سخت

 

ترسیم دنیای واقعی یک کارآفرین در کتاب سختی کارهای سخت

 

بن هورویتز در کتاب سختی کارهای سخت در مورد تصمیمات دشوار و موقعیت های وحشتناک در دنیای کارآفرینی می نویسد. او می گوید کارآفرینی در اوج های دیوانه وار، رکودها و افت ها وحشتناک تعریف می شود. این کتاب بر خلاف سایر کتاب های حوزه کارآفرینی که بر روی نحوه انجام درست کارها تمرکز دارند، تصویر کاملا زشتی از زندگی در شرایط دلهره آور ترسیم می کند. درک واقعی آن چه شما به عنوان یک کارآفرین می توانید با آن روبرو شوید بسیار ارزشمند است. نویسنده در این کتاب از برخی از این تجربیات با مثال هایی از زندگی شخصی خود سخن می گوید.

 

 

بیشتر بخوانید » معرفی و خلاصه کتاب به جعبه دست نزن «

 

 

درس هایی از یک مدیرعامل (بن هورویتز)

 

درس هایی از یک مدیرعامل (بن هورویتز) در کتاب سختی کارهای سخت

 

بن هورویتز در بخشی از کتاب به ویژگی های یک مدیرعامل در دنیای کارآفرینی اشاره می کند. او می گوید فرهنگ سازی استراتژیک از جمله کارهایی است که به عنوان یک مدیر باید در دستور کار قرار داد. باید اهداف را تعیین کرد، تضادها را به حداقل رساند و در عین حال پشتیبانی قوی از برنامه ها انجام داد. او به ویژگی های یک مدیرعامل (CEO) در زمان صلح و آرامش و در عین حال در زمان چالش و جنگ اشاره می کند.

 

 

رفتار یک مدیر عامل در زمان جنگ و صلح

 

بن در کتاب در سختی کارهای سخت می گوید یک مدیرعامل در زمان ثبات و آرامش باید بلند مدت و معقول فکر کند. در عین حال در زمان تنش وسواس به سراغش می آید. این که باید در مورد نیازهای فوری تصمیم گیری کند. در چنین شرایطی او نمی تواند به هیچکس اهمیتی بدهد. این ها تماما شرایطی است که در دنیای واقعی کارآفرینان با آن دست و پنجه نرم می کنند. او می گوید هیچ دستورالعملی برای اداره یک شرکت و ایجاد انگیزه در تیم هنگام خراب شدن چیزها وجود ندارد. فقط بهترین ایده هایی را که می توانید امتحان کنید و تسلیم نشوید. بن هورویتز می گوید مبارزه را در آغوش بگیرید، زندگی یک مبارزه است.

حتما بخوانید  نقد و خلاصه کتاب «ناتور دشت» اثر جی. دی. سلینجر

 

 

لحظه های حساس در زندگی کارآفرینی

 

نویسنده در این کتاب به برخی از لحظه های حساس در زندگی کارآفرینی می پردازد. بن هورویتز می گوید همان لحظاتی که احساس مردن می کنید، نقشی تعیین کننده دارند. در آن زمان است که باید حضور داشته باشید و بزرگ ترین تغییر را ایجاد کنید. گاهی شانس شما یک در هزار است اما باید در این مسیر جنگجو باشید. شکست را بپذیرید و با این حال هر روز به گونه ای زندگی کنید که گویی آخرین روز زندگی شماست.

 

 

بیشتر بخوانید » معرفی و خلاصه کتاب روانشناسی عزت نفس/ ناتانیل براندن «

 

 

بیان ترس ها

 

نویسنده کتاب سختی کارهای سخت می گوید یکی از ویژگی های مهم مدیرعامل این است که مسائل را به وضوح مطرح کند. در مقابل فشارها بایستد و با ترس خود روبرو شود. حتی گاهی لازم است این ترس ها را همان طور که هستند، بیان کند. او می گوید باید بتوانید فرهنگ اعتماد را پرورش دهید. این که افراد را مجبور کنید تا به جای سرپوش گذاشتن بر مشکلات روی آن ها کار کنند. یک شرکت سالم فرهنگ اشتراک گذاری اخبار بد را دارد. مشکلات مطرح می شوند. مورد بحث قرار می گیرند و در نهایت برای آن ها راه حل مطرح می شود.

 

نگاه بن هورویتز به موانع در کتاب سختی کارهای سخت

 

نگاه بن هورویتز به موانع در کتاب سختی کارهای سخت

 

نویسنده کتاب سختی کارهای سخت در بخشی از کتاب می نویسد شما گاهی لازم است بدترین سناریوها در کسب و کار را مرور کنید. اما فقط به تصویر کشیدن بدترین وضعیت ممکن مفید نیست. گاهی لازم است تا از خود سوال کنید که اگر ورشکست شویم، چه می کنیم؟ کار را رها می کنیم و همه چیز را از جمله سرمایه گذار از دست خواهیم داد؟ شهرت ما خراب خواهد شد؟ همین سوال منبع ایده های خوب و محورهای احتمالی است. در مرحله بعد بهتر است از خود بپرسید آیا می توان بدون ورشکستگی و حتی سختی در مسیر درست حرکت کرد؟

 

تاثیر فرد فرد کارکنان در کندی روند کاری سازمان های بزرگ از نگاه بن هورویتز

 

تاثیر فرد فرد کارکنان در کندی روند کاری سازمان های بزرگ از نگاه بن هورویتز

 

بن هورویتز در کتاب سختی کارهای سخت می گوید هر زمان که یک سازمان بزرگ سعی می کند کاری را انجام دهد، همیشه یک فرد به تنهایی می تواند کل پروژه را به تعویق بیاندازد. یک مدیر می تواند فکر کند که هیچ اختیار تصمیم گیری ندارد. یک مهندس می تواند با گیر کردن بر روی یک پروژه کار را به تعویق بیاندازد. تردیدهای جزئی باعث تاخیرهای کشنده می شوند. او می گوید اگر روی چیزی گیر کردید باید ظرف ۲۴ ساعت، موضوع تشخیص داده شود.

حتما بخوانید  معرفی و خلاصه بهترین داستان های کوتاه آنتون چخوف

 

۳ رکن مهم در کسب و کار از نگاه بن هورویتز در کتاب سختی کارهای سخت

 

3 رکن مهم در کسب و کار از نگاه بن هورویتز در کتاب سختی کارهای سخت

 

نویسنده کتاب سختی کارهای سخت می گوید باید مراقب افراد، محصولات و سود باشید. بن هورویتز تاکید می کند که این ۳ موضوع از اهمیت ویژه ای در دنیای کارآفرینی برخوردار است. اگر افراد را در اولویت قرار ندهید، ۲ مورد دیگر اهمیتی نخواهد داشت. او می گوید در عین حال باید به بحث لذت از کار اهمیت داد. لذت از کار در یک شرکت به این معنی است که افراد احساس کنند که می توانند در کار خود موثر و کارآمد باشند؛ این که می توانند تغییر ایجاد کنند.

 

 

بیشتر بخوانید » معرفی و خلاصه کتاب آینده نزدیک/ کوین کلی «

 

 

با تصمیمات سخت روبرو شوید

 

با تصمیمات سخت روبرو شوید

 

نویسنده کتاب سختی کارهای سخت در بخشی از کتاب به تصمیمات دشوار در دنیای کارآفرینی اشاره می کند. او می گوید تصمیمات سخت را سریع بگیرید، آن ها را به تعویق نیاندازید. یک مدیرعامل خوب قبل از این که بدهی بالا بیاورد باید وارد عمل شود. او در بخش دیگری از کتاب در مورد استخدام منابع انسانی می گوید هیچ کارمند کاملی وجود ندارد. بن هورویتز می گوید وقتی همه چیز پیش برود، دلایل زیادی برای ماندن در یک شرکت وجود دارد. شغل شما با رشد شرکت، رشد می کنید. گاهی اوقات رزومه افراد با کار در شرکت های متفرقه قوی تر می شود. بنابراین نمی توان تنها بر روی رزومه های قوی تمرکز کرد. به جای بررسی متقاضیان بدون ضعف، افراد با قدرت را استخدام کنید. هیچ کس بی عیب نیست.

نگاه بن هورویتز به سیاست در دنیای کارآفرینی

 

نگاه بن هورویتز به سیاست در کتاب سختی کارهای سخت

 

بن هورویتز در بخشی از کتاب سختی کارهای سخت به بحث سیاست در دنیای کارآفرینی اشاره می کند. او می گوید لازم است تا سیاست را به حداقل برسانید. فرآیندهای بروکراتیک می توانند خلاقیت را خفه کنند. سیاست، شادی در محل کار را از بین می برد. به جای آن بر روی اهداف و مهارت های مدیریتی تمرکز کنید. در عین حال از توانایی کارکنان در مسیر مناسب بهره ببرید. با کارکنان جلسات یک به یک داشته باشید. اجازه دهید تا آن ها در مورد ایده های درخشان، مسائل فوری و ناامیدی های مزمن خود با شما صحبت کنند.

 

درباره بن هورویتز، نویسنده کتاب سختی کارهای سخت

 

درباره بن هورویتز، نویسنده کتاب سختی کارهای سخت

 

بن هورویتز از جمله سرمایه گذاران خطرپذیر در سیلیکون ولی است. او بر روی شرکت های کارآفرینی در حوزه فناوری سرمایه گذاری می کند. سرمایه گذاری بر روی شرکت هایی چون فیسبوک، توییتر و گیت هاب در رزومه کاری او قرار دارد. نویسنده کتاب سختی کارهای سخت معمولا در بلاگ شخصی خود، دیدگاه هایش در مورد کارآفرینی و سرمایه گذاری را به اشتراک می گذارد. او که یک مهندس نرم افزار است با سرمایه گذاری های خطرپذیر خود مورد توجه رسانه های زیادی چون نیویورک تایمز، اکونومیک و بلومبرگ قرار گرفته است.

 

 

منابع: medium, fs

 

کالابرگ الکترونیک