۱۰ لباس‌ مناسب مسافرت در تابستان برای استایل شیک و خنک

۱۰ لباس‌ مناسب مسافرت در تابستان برای استایل شیک و خنک


23 مرداد 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
10 لباس‌ مناسب مسافرت در تابستان برای استایل شیک و خنک

برای گردش در روزهای گرم چه لباسی بپوشیم؟ انتخاب لباس‌ مناسب در مسافرت تابستانی به شما کمک می‌کند تا احساس بهتری را تجربه کنید و لذت بیشتری از گردشتان ببرید. از طرف دیگر یکی از جذاب‌ترین بخش‌های گردش‌های تابستانه گرفتن عکس‌های یادگاری است، از همین رو بهتر است علاوه بر راحتی سعی کنید از لباس‌هایی با رنگ متناسب و هماهنگ استفاده کنید تا عکس‌هایتان زیباتر شود. اما کدام لباس مناسب مسافرت زنانه و مردانه فصل تابستان است؟ در فصل گرما چه بپوشیم تا راحت‌تر باشیم و گرمازده نشویم؟ آیا چیزی در مورد لیست لباس‌های مناسب برای تابستان می‌دانید؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با انواع لباس مناسب مسافرت در تابستان آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد لباس‌های تابستانی مناسب گردش و مسافرت پاسخ خواهیم داد.

 

 

لیست لباس های مناسب مسافرت تابستان

 

لباس‌های مناسب در گردش‌های تابستانه

 

تابستان فصل گردش و گشت و گذار در بیرون شهر و اطراف دریا و رودخانه است. انتخاب لباس تابستانه مناسب در سفر می‌تواند به شما کمک کند تا در روزهای گرم تابستان کمتر احساس گرما را تجربه کنید و با انرژی بیشتری از گردش لذت ببرید. جنس لباسی که برای گردش تابستانی انتخاب می‌کنید در کنار مدل و فرم آن می‌تواند روی راحتی شما در گردش موثر باشد.

اما لباس مناسب مسافرت در تابستان باید طبق چه اصولی انتخاب شود؟ در فصل گرما چه بپوشیم که گرمای تابستان قابل تحمل‌تر باشد؟ در ادامه می‌توانید با اصول انتخاب لباس‌های مناسب در گردش‌های تابستانه آشنا شوید.

 

۱- از کلاه استفاده کنید

 

در گردش تابستانه از کلاه استفاده کنید

 

یکی از مهم‌ترین آیتم‌هایی که پیشنهاد می‌شود در گردش‌های تابستانه و مسافرت به همراه داشته باشید، کلاه لبه‌دار یا کلاه حصیری است. اگر دوست ندارید بعد از یک گردش تابستانه پوست صورتتان حسابی بسوزد و رنگ پوست صورتتان تیره شود، بهتر است از یک کلاه لبه‌دار یا کلاه حصیری استفاده کنید.

از طرف دیگر استفاده از کلاه مانع برخورد مستقیم نور آفتاب به موها و پوست سر می‌شود و جلوی آسیب رسیدن به موها را می‌گیرد. توجه داشته باشید که هر چقدر لبه کلاه شما پهن‌تر باشد، بهتر جلوی تابش نور خورشید را می‌گیرد، بنابراین بهتر است حتماً در انتخاب کلاه‌های تابستانی دقت بیشتری به خرج دهید.

تخفیف شوینده های افق کوروش
حتما بخوانید  12 آداب و رسوم جالب ماه رمضان در مصر

 

۲- لباس‌های نخی و خنک برای تابستان انتخاب کنید

 

لباس‌های نخی و خنک برای تابستان انتخاب کنید

 

در فصل تابستان به خصوص برای گردش‌ و سفر سعی کنید از لباس‌های نخی و نازک مناسب تابستان استفاده کنید. بهتر است لباس‌هایی بپوشید که کمی گشاد و هستند و به بدن نمی‌چسبند. این لباس‌ها معمولاً احساس بهتری به شما می‌دهند و از عارضه گرمازدگی نیز جلوگیری می‌کنند.

 

۳- لباس‌های رنگ روشن گزینه‌های بهتری هستند

 

لباس‌های رنگ روشن در تابستان گزینه‌های بهتری هستند

 

اگر به دنبال لباس مناسب مسافرت تابستان هستید، بهتر است بیشتر به سراغ لباس‌های رنگ روشن بروید. رنگ‌های روشن گرما را کمتر به خود جذب می‌کنند و از همین رو برای تابستان خنک‌تر هستند. رنگ سفید، آبی روشن، خاکستری روشن و هر رنگ روشن‌تری معمولاً برای این فصل مناسب‌تر است. پارچه‌های نخی، پنبه‌ای، کتان و الیاف طبیعی برای تابستان گزینه‌های مناسبی محسوب می‌شوند.

 

۴- از صندل و کفش مناسب استفاده کنید

 

در فصل تابستان بهتر است به جای پوشیدن انواع کفش از صندل و کفش‌های تابستانی استفاده کنید. این کفش‌ها از عرق کردن پا جلوگیری می‌کنند و احساس خنک‌تری به شما می‌بخشند. اگر قصد دارید به جنگل بروید و پیاده‌روی کنید، پیشنهاد می‌شود از کفش‌های راحت پارچه‌ای که تبادل هوا در آن‌ها بهتر صورت می‌گیرد، استفاده کنید.

فراموش نکنید که کفش‌های پلاستیکی، چرمی و کفش‌هایی که تهویه مناسبی ندارند برای تابستان مناسب نیست و موجب ایجاد بوی نامطبوع و افزایش احساس گرما می‌شود. اگر از کتانی و کفش‌های بسته استفاده می‌کنید، بهتر است جوراب نازک بپوشید تا پاهایتان عرق نکند. برای گردش‌های تابستانی سعی کنید به دنبال کفش‌های راحت با کفه طبی باشید تا در طول گردش پاهایتان راحت باشد و در گشت و گذار دچار مشکل نشوید.

 

۵- استفاده از عینک آفتابی را فراموش نکنید

 

استفاده از عینک آفتابی در تابستان را فراموش نکنید

 

عینک آفتابی برای روزهای گرم تابستان یک وسیله ضروری است و می‌توانید از چشم‌های شما در برابر نور خورشید محافظت کند. سعی کنید حتماً از عینک‌هایی استفاده کنید که دارای یو وی ۹۰ تا ۱۰۰ هستند. عینک آفتابی مناسب می‌تواند جلوی آسیب رسیدن به چشم‌ها را بگیرد و تهیه آن یکی از نکات مهم مسافرت تابستانی برای حفظ سلامت بدن است. اگر عینک آفتابی استاندارد ندارید، بهتر است قبل از سفر و شروع مسافرت تابستانی حتماً یک عینک مناسب تهیه کنید.

 

۶- یک ژاکت نازک در کیف داشته باشید

 

درست است که هوای تابستان گرم است و این گرما بیشتر از هر چیز دیگری در این فصل آزاردهنده است، اما در بسیاری از مناطق در حین مسافرت تابستانی احتمال بارش باران، باد شدید و یا ابری شدن هوا وجود دارد. از همین رو پیشنهاد می‌شود در این گردش‌ها حتماً یک لایه لباس ضخیم‌تر همراه خود داشته باشید.

 

۷- از شلوار پارچه‌ای استفاده کنید

 

در تابستان از شلوار پارچه‌ای استفاده کنید

 

بهتر است در تابستان فکر پوشیدن شلوارهای ضخیم و شلوار جین را فراموش کنید. از طرف دیگر شلوارهای تنگ و چسبان نیز برای فصل تابستان مناسب نیستند. بهتر است در این فصل و به خصوص برای روزهایی که به گردش می‌روید، از شلوارهای پارچه‌ای و خنک استفاده کنید تا احساس بهتری داشته باشید.

حتما بخوانید  نگاهی به 6 صعود ایران به جام‌های جهانی | وقتی مشتری ثابت شدیم

شلوارهای کتان جیب‌دار گزینه‌های مناسبی برای گردش در کوه و جنگل هستند، اگر دوست دارید در طبیعت بگردید، بهتر است از این شلوارهای ۶ جیب استفاده کنید. اگر عادت به پوشیدن شلوار جین دارید، پیشنهاد می‌شود برای تابستان از شلوارهای رنگ روشن استفاده کنید.

 

۸- حواستان به جنس لباس زیری که استفاده می‌کنید، باشد

 

حواستان به جنس لباس زیری که استفاده می‌کنید، باشد

 

شاید در مسافرت‌های تابستانی کمتر به این موضوع فکر کنید، اما انتخاب یک لباس زیر مناسب و خنک می‌تواند به شما کمک کند تا هم احساس راحتی بیشتری را تجربه کنید. برای لباس زیر بهتر است تنها از جنس‌های نخی و نازک با الیاف طبیعی استفاده کنید تا گرمای هوا کمتر اذیتتان کند.

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش‌های شستن لباس زیر با دست و ماشین

 

۹- از شال و روسری‌های خنک استفاده کنید

 

از شال و روسری‌های خنک استفاده کنید

 

در لیست لباس‌های مناسب برای مسافرت تابستان بهتر است حواستان به انتخاب شال و روسری‌های خنک نیز باشد. اگر قصد دارید در روزهای گرم تابستانی به گشت و گذار در طبیعت بروید، سعی کنید از شال و روسری‌های خنک و نخی استفاده کنید.

استفاده از شال و روسری‌های ساتن و پلاستیکی موجب افزایش احساس گرما و عرق کردن سر می‌شود. معمولاً شال و روسری‌های سبک را رنگ روشن و الیاف طبیعی برای تابستان بسیار مناسب هستند.

 

۱۰- لباس‌های کوتاه برای گردش‌های تابستانی مناسب‌تر هستند

 

لباس‌های کوتاه برای گردش‌های تابستانی مناسب‌تر هستند

 

سعی کنید در طول تابستان کمتر از لباس‌های بلند و دست و پاگیر استفاده کنید. معمولاً مانتوهای کوتاه و مقداری گشاد برای روزهای تابستان انتخاب مناسبی هستند، اما بهتر است برای گردش به سراغ مانتوهای خیلی گشاد نروید تا در زمان گردش احساس بهتری را تجربه کنید.

مانتوهای جلو بسته نخی با رنگ روشن بسیار برای تابستان مناسب هستند. برای این که همیشه در گردش‌های تابستانی مرتب و خوش تیپ باشید، پیشنهاد می‌شود لباس‌هایی را انتخاب کنید که کمتر چروک می‌شوند و در همه حال ظاهری زیبا دارند.

 

سوالات متداول

 

سوالات متداول در مورد لباس در گردش های تابستانه

 

لیست لباس‌ مناسب برای مسافرت تابستان چیست؟

 

به عنوان راهنمای انتخاب لباس مناسب برای مسافرت تابستان پیشنهاد می‌شود از لباس‌های خنک، لباس‌های رنگ روشن، شلوار پارچه‌ای، لباس زیر راحت، کلاه و عینک، صندل، شال و روسری سبک و خنک استفاده کنید.

 

کدام لباس مناسب مسافرت فصل تابستان است؟

 

برای انتخاب لباس مناسب مسافرت در تابستان بهتر است به دنبال لباس‌های نخی گشاد با رنگ روشن باشید.

 

چرا باید در گردش‌های تابستانی از کلاه استفاده کنید؟

 

اگر دوست ندارید بعد از یک گردش تابستانه پوست صورتتان بسوزد و رنگ پوست صورتتان تیره شود، بهتر است از یک کلاه لبه‌دار یا کلاه حصیری استفاده کنید. از طرف دیگر استفاده از کلاه مانع برخورد مستقیم نور آفتاب به موها و پوست سر می‌شود و جلوی آسیب رسیدن به موها را می‌گیرد.

 

منابع: smartertravel، thepointsguy

 

کالابرگ الکترونیک