۲۰ نکات ضروری قبل از سفر که رعایت آن ها واجب است

۲۰ نکات ضروری قبل از سفر که رعایت آن ها واجب است


23 اسفند 1401 . زمان مطالعه: 19 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
20 نکات ضروری قبل از سفر که رعایت آن ها واجب است
فهرست محتوا پنهان

با نزدیکی به ایام نوروز و سفر کم‌کم وقت برنامه‌ریزی‌ و بررسی نکات ضروری پیش از سفر نیز فرا می‌رسد. تردیدی نیست که همه مسافران برای خود برنامه‌ی خاصی دارند و چندان هم علاقه‌ای ندارند نکات ضروری قبل از سفر را از وبلاگ‌ها و مجلات اینترنتی بخوانند، اما از ما بشنوید، همیشه ممکن است برخی نکات ساده را از قلم بیندازید. بنابراین همیشه خوب است پیش از سفر نکات ضروری را در نظر بگیرید. در مطلب امروز سرویس سبک زندگی در مجله کوروش فهرستی از نکات و توصیه‌های ضروری قبل از سفر را برای شما تهیه‌ کرده‌ایم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

 

 

۱- برای سفرتان برنامه داشته باشید

 

برای سفرتان برنامه داشته باشید

 

رمز یک سفر خوب و فراموش‌نشدنی برنامه‌ریزی خوب پیش از سفر است. اگر به تنهایی سفر می‌کنید کار شما راحت‌تر است. اما اگر به همراه دوستان و آشنایان یا همسر و سایر اعضای خانواده سفر می‌کنید بهتر است با دیگران همراه باشید و خواسته‌های همسفران را نیز در برنامه‌ سفر خود بگنجانید.

در غیر این صورت، نمی‌توانید انتظار داشته باشید بقیه همراهان‌ به اندازه شما از سفر لذت ببرند. سعی کنید به همه‌ی همسفرهای خودتان صرف‌نظر از سن و توانایی‌ها، فرصت اظهارنظر در مورد برنامه‌های سفر بدهید و خواسته‌های هیچ‌کس را هم نادیده نگیرید.

در همین حال، بهتر است پیش از هر چیز در مورد هزینه‌های سفر با باقی اعضای گروه توافق کنید. از ما بشنوید برنامه‌ریزی برای رعایت همین یک نکته ضروری قبل از سفر باعث می‌شود شب‌ها راحت‌تر بخوابید و از سفر پیش‌رو هم لذت بیشتری ببرید!

 

۲- لطفا منفی‌بافی را کنار بگذارید

 

لطفا منفی‌بافی را کنار بگذارید نباشید

 

قطعا برای کسانی که دوازده ماه از سال منفی‌بافی و آیه‌ی یأس بوده‌اند ترک عادت به همین راحتی‌ها ممکن نیست. اما سعی کنید در ایام نوروز و هنگام سفر چندان دنبال نیمه‌ی خالی لیوان‌ و عیب و عیوب‌ها نباشید.

برای مثال ممکن است مقصد سفر شما شهر ساحلی در جنوب کشور مثل سفر به چابهار باشد و وقتی شروع به خواندن نظرات کاربران در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های گردشگری می‌کنید به نظرات بسیار متفاوتی می‌رسید.

تخفیف شوینده های افق کوروش

برخی ممکن است شهر بندری مورد نظر شما را در آن فصلی که قصد سفر دارید شلوغ و گرم بدانند و دیگرانی هم بر خلاف آن‌ها ساحل بندر را یکی از جادویی‌ترین مناظر ساحلی دنیا توصیف کنند.

شاید با خواندن این مطالب فراموشی آن‌ها به این راحتی نباشد و وقتی دارید در همان ساحل قدم می‌زنید کم‌کم خودتان نکات منفی تازه‌ای پیدا کنید. مثلا از آشغال‌هایی که در ساحل ریخته شده یا افراد مشکوکی که ممکن است به نظرتان سارق برسند.

قطعا پیشنهاد نمی‌کنیم از سایر اعضای تور گردشگری جدا شده یا اینکه بی‌خیال امنیت خود شوید، اما فکر کردن زیاد به نکات منفی نهایتا باعث خراب شدن سفرتان می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: لیست لوازم ضروری سفر نوروزی

 

۳- مثبت‌اندیش باشید

 

مثبت‌اندیش باشید

 

قطعا سفر به خارج از کشور یا نواحی دوردست به اندازه‌ کافی اضطراب‌آور است، اما فراموش نکنید تفکر مثبت می‌تواند کلیدی برای لذت بردن از تجربه‌های تازه باشد. کسانی که با ذهنی آشفته و شلوغ پای به تعطیلات می‌گذارند قطعا اگر در بهترین مناظر جهان هم قدم بگذارند هم چندان لذتی نمی‌برند.

نگرش مثبت می‌تواند عنصر کلیدی برای داشتن تجربه‌ای دلچسب و فراموش‌نشدنی یا اتفاقی فاجعه‌بار باشد. علاوه بر این، تفکر مثبت،‌ آزاداندیشی و پذیرفتن موقعیت‌های تازه می‌تواند باعث شود دنیا را از روزنه‌ی تازه‌ای ببینید.

از آنجایی که در حین سفر با فرهنگ‌ها و آئین‌ها و عادات متفاوتی مواجه می‌شوید و نکات تازه‌ای را تجربه می‌کنید، مثبت اندیشی می‌تواند به حفظ سلامت روحی و روانی شما نیز کمک کند.

در ضمن وقتی که خوش‌ اخلاق، مؤدب و خوش‌فکر باشید برقراری ارتباط با دیگران نیز برای شما آسان‌تر می‌شود. همه‌ی این خصوصیات به شما کمک می‌کند دوستان تازه‌ای در جاده و سفر پیدا کنید و با مردم محلی نیز برخورد دوستانه‌تری داشته باشید.

به زبان ساده‌تر وقتی که هیچ‌چیز مطابق انتظار شما پیش‌ نمی‌رود نگرش خوب و مثبت می‌تواند باعث شود به راحتی بر تمام موانع غلبه کنید. در همین حال، برای جبران اتفاقات غیرمترقبه بیمه مسافرت را فراموش نکنید.

 

۴- پیش از سفر توقعات خود را پایین بیاورید

 

پیش از سفر توقعات خود را پایین بیاورید

 

قطعا تصورات ما پیش از سفر به مقصد اندکی با واقعیت تفاوت دارد. مشهورترین جاذبه‌های گردشگری جهان در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به صورت مقاصدی به تصویر کشیده‌ شده‌اند که می‌توانند بهترین تجربه‌ی سفر را برای شما فراهم کنند. شکی نیست که خیلی‌ها می‌خواهند در سفر هر آنچه در رسانه‌ها دیده‌اند را تجربه کنند.

اما به یاد داشته باشید که بهترین جاذبه‌ها همیشه شلوغ‌ترین و پرازدحام‌ترین مقاصد نیز هستند. بنابراین ممکن است تجربه‌ سفر شما اصلا مطابق انتظار پیش نرود. وقتی که پیش از سفر توقعات خود را پایین بیاورید، به این راحتی‌ها دلسرد و مأیوس نمی‌شوید.

 

۵- کاربرد مطلوب از شبکه‌های اجتماعی را بیاموزید

 

کاربرد مطلوب از شبکه‌های اجتماعی را بیاموزید

 

شبکه‌های اجتماعی اکثر اوقات تصویری به دور واقعیت ارائه می‌دهند. و وقتی تنها با اتکا به شبکه‌های اجتماعی برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید، انتظارات شما به سطح غیرواقع‌بینانه‌ای می‌‌رسند.

ممکن است پیش از سفر منظره‌ای از مقصد مورد نظر خود (مثلا یک منطقه کوهستانی) را به صورت چشم‌انداز آرامش‌بخش و خلوت دیده باشید، اما فراموش کرده باشید قرار است به منطقه کوهستانی مرتفع قدم بگذارید.

ارتفاع ۴ هزار متر روی سطح دریا قطعا باعث می‌شود حتی امور ساده‌ای همچون نفس کشیدن یا پیاده‌روی هم به سختی انجام شود. ناگفته نماند وقتی بدن شما از قبل با نواحی مرتفع سازگاری نداشته باشد باید اغلب ساعت‌های شبانه روز را با سردرد و سرگیجه‌ی سمجی سر کنید.

حتما بخوانید  3 طرز تهیه ماهی شکم پر مجلسی در توستر و فر یا ماهیتابه

علاوه بر این انتظار نداشته باشید مانند عکس‌ها با مقصدی خلوت روبرو شوید، بلکه احتمالا هزاران مسافر دیگر نیز همزمان با شما در آنجا حضور خواهند داشت. نهایتا پیاده‌روی در چنین ارتفاعی نیاز به تجهیزات مناسب (چکمه‌های محکم و بادوام، کاپشن بارانی، کوله‌پشتی راحت و غیره) دارد و اگر فکر می‌کنید می‌توانید با لباس ساده‌ای این کارها را انجام دهید باید بدانید که دارید زندگی خودتان را به خطر می‌اندازید.

 

۶- همه‌ جا را نمی‌توانید در یک سفر تماشا کنید!

 

همه‌جا را نمی‌توانید در یک سفر تماشا کنید!

 

این یکی از نکات ضروری قبل از سفر است: پیش از سفر بهتر است فکر سر زدن به تمام سوراخ و سمبه‌های مقصد را از سرتان بیرون کنید. چون حتی با بهترین برنامه‌ریزی هم نمی‌توانید به موقع تمام جاهای دیدنی مقصدتان را ببینید.

برای مثال، خیلی‌ها بعد از سفر متوجه می‌شوند که برخی از جاذبه‌های خوب منطقه و شهری که به آنجا سفر کرده بودند را از قلم انداخته‌اند و بعدا به این فکر کنند، شاید نیاز بود سفرشان به جای دو هفته، چهار هفته و شاید هم بیشتر می‌بود.

قطعا با یک تعطیلات طولانی می‌توانید بیشتر از بسیاری از مردم محلی مقصد خود را تماشا کنید، اما به نظرتان همه‌‌ی دیدنی‌ها را دیده‌اید؟ خیر، امکان دارد همچنان ناشناخته‌هایی را پشت سر گذاشته باشید.

قطعا بد نیست که دوباره به مقصد قبلی خود برگردید و سفر جدیدتان را درست از آنجایی که تمام کرده بودید شروع کنید. ولی به یاد داشته باشید در یک تعطیلات چند هفته‌ای قرار نیست تمام جاذبه‌ها و دیدنی‌ها را ببینید.

 

بیشتر بخوانید: لیست کامل جاذبه‌های گردشگری استان گیلان

 

۷- مراقب کوله‌پشتی‌های سنگین باشید

 

مراقب کوله‌پشتی‌های سنگین باشید

 

همراه داشتن یک کوله‌پشتی سنگین یکی از آزاردهنده‌ترین تجربه‌های سفر است. همیشه پیش از سفر موقع جمع کردن وسایل واقع‌بین باشید. اگر برای سفر کوتاهی برنامه‌ریزی می‌کنید سعی کنید تمام وسایل شما باید در یک ساک یا کیف دستی جا بگیرد.

مخصوصا اگر به مقصد کوتاهی می‌روید. همراه داشتن یک چمدان مسافرتی مناسب یا کیف دستی به شما این امکان را می‌دهد که تنها وسایل ضروری را همراه ببرید. مطمئنا طول سفر و مقصد تاثیر زیادی روی نحوه بستن بار سفر دارد، اما اصل ماجرا همان است تنها وسایل ضروری را همراه ببرید.

بار سنگین برای سفر یکی از اسفبارترین اشتباهات مسافران است. چون همه این واهمه را دارند که بدون یک پیراهن یا مانتوی اضافی قدم به سفر بگذارند. برای اینکه هیچ‌وقت با مشکل کوله‌پشتی‌های سنگین مواجه نشوید پیشنهاد می‌کنیم دفعه بعدی که از سفر برگشتید چمدان خود را باز کنید و هر آنچه در طول سفر از آن استفاده نکرده‌اید را یک گوشه جمع کنید.

سعی کنید تا جای ممکن با خودتان صداقت داشته باشید و البته لازم است ترفندهای بستن چمدان مسافرت را هم بلد باشید. اگر پنج پیراهن همراه برده‌اید، اما تنها از دو دست استفاده کرده‌اید حالا زمان مناسبی برای تجدیدنظر در نحوه بستن بار سفر است. به یاد داشته باشید همیشه سبک و هوشمندانه سفر کنید.

 

۸- وسایل و تجهیزات مناسب را همراه ببرید

 

وسایل و تجهیزات مناسب را همراه ببرید

 

نقطه مقابل بار سنگین، همراه نبردن وسایل ضروری است. تصور کنید قرار است به سفر جاده‌ای معمولی به شمال کشور بروید، اما در اقامتگاه بوم‌گردی با زوجی آشنا می‌شوید که از پیاده‌روی‌ و کوه‌پیمایی‌های خود در منطقه عکاسی کرده‌اند و خیلی زود شما هم برنامه‌ سفر خود را تغییر می‌دهید و تصمیم می‌گیرید فردا به پیاده‌روی بروید.

ولی شما نه‌ تنها کاپشن بارانی همراه ندارید بلکه چکمه هم برنداشته‌اید. سرانجام دل را به دریا می‌زنید و می‌خواهید کاری به پیش‌بینی‌ آب و هوا نداشته باشید و با شلوار جین و یک جفت کفش کتابی به پیاده‌روی در دامنه‌ی کوهستان بروید. از همینجاست که برنامه‌های سفر شما با پا درد شدید و خستگی و کلافگی به هم می‌ریزد.

 

۹- از اشتباهات خود در سفر درس بگیرید

 

از اشتباهات خود درس بگیرید

 

یکی از جذابیت‌های سفر این است که می‌توانید از نکاتی که در سفر آموخته‌اید در زندگی روزمره خود نیز بهره ببرید. همه در سفرهای خود اشتباه می‌کنند، بنابراین احتمالا بهترین توصیه این است که از اشتباهات خود درس بگیرید.

ممکن است فراموش کنید برای سفر کمپینگ خود یک چراغ پیشانی شارژی بردارید یا اینکه محل استراحت خود را برای روز اشتباهی رزرو کنید یا شاید هم کفش‌های جدیدی که خریده‌اید هنوز برای پاهای‌تان جا باز نکرده‌اند.

اتفاقات غیرمترقبه بخش جذابی از سفر هستند، اما مطمئن شوید در آینده این اتفاقات ناگوار تکرار نمی‌شوند. غرورتان را کنار بگذارید، متواضع باشید و خوشحال باشید که قرار نیست آن اتفاق را دوباره تجربه کنید. درس گرفتن از اشتباهات در سفر به شما این امکان را می‌دهد که از سفرهای بعدی تجربه‌های بهتری داشته باشید.

 

۱۰- تجربه‌های جدید سفر را با آغوش باز بپذیرید

 

تجربه‌های جدید سفر را با آغوش باز بپذیرید

 

صرف‌نظر از اینکه تجربه‌ای خوب یا بد است، نهایتا هر تجربه‌ای به خودی خود ارزشمند است. فراموش نکنید وقتی که سال‌ها از بدترین سفرهایتان گذشت داستان‌های زیادی برای تعریف کردن دارید و شاید چه بسا بخواهید یک وبلاگ سفر راه بیندازید تا تجربه‌های‌تان را با دیگران سهیم شوید!

از شوخی گذشته اصل ماجرا این است که با هر سفر هزاران تجربه‌ی جدید به دست می‌آورید. هر روز سفر اتفاق تازه‌ و تجربه‌ی جدیدی است و قرار است با موقعیت‌های تازه‌ای برخورد کنید که محال است در زندگی عادی به آن‌ها بربخورید. همچنین در سفر با ده‌ها آدم جدید آشنا می‌شوید که ممکن است مسیر زندگی شما را تغییر دهند.

هر تجربه با تجربه‌ی دیگر فرق دارد و در حالی که بهتر است همیشه منتظر بهترین اتفاقات باشید،‌ خود را برای بدترین‌ها هم آماده کنید. در ضمن به یاد داشته باشید،‌ برخی از بهترین تجربیات در سفر زمانی به دست می‌آیند که هیچ‌ چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود. بنابراین وقتی اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی رخ می‌دهد اصلا ناراحت نباشید بلکه سعی کنید تجربه‌های تازه را با آغوش باز بپذیرید.

 

۱۱- در مورد مقصد خود تحقیق کنید

 

در مورد مقصد خود تحقیق کنید

 

یکی از نکات ضروری قبل از سفر این است که حتما در زمانی که برای سفر خود برنامه‌ریزی می‌کنید، به دقت در مورد مکانی که می‌خواهید به آنجا سفر کنید تحقیق کنید. اگر به خارج از کشور سفر می‌کنید حتما در مورد آداب و رسوم و فرهنگ آن کشور از منابع مختلف اینترنتی و همینطور شبکه‌های اجتماعی اطلاعات مورد نیاز خود را تهیه کنید.

در مورد مقاصد سفرهای داخلی هم می‌توانید همین کار را بکنید و تا جای ممکن در مورد فرهنگ مقصد سفرتان تحقیق کنید. در همین حال، اگر به خارج از کشور سفر می‌کنید حواس‌تان به تعطیلات رسمی، رویدادهای محلی و هر آنچه ممکن است در ایامی که در آنجا به سر می‌برید باشد. به این ترتیب، در طول سفر هیچ رویداد و جشنواره‌ای را از دست نمی‌دهید.

حتما بخوانید  3 مدل طرز تهیه شیرینی گل مینا ساده و رنگی مخصوص عید نوروز

 

۱۲- بخشی از جمع کردن وسایل را در روزهای قبل از سفر انجام دهید

 

عجله و جمع کردن وسایل سفر در لحظه‌ی آخر یکی از آن امور اضطراب‌آور و آزاردهنده‌ای است که در اکثر اوقات باعث می‌شود بخشی از وسایل ضروری خود را از قلم بیندازید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتما چند روز قبل از سفر وسایل خود را جمع کنید تا فرصت بررسی دوباره وسایل را داشته باشید.

به این ترتیب، علاوه بر اینکه مطمئن می‌شوید همه چیز را برداشته‌اید، امکان گم‌ شدن وسایل در کیف و چمدان کمتر می‌شود.

 

۱۳- کپی از تمام مدارک شناسایی خود تهیه کنید

 

کپی از تمام مدارک شناسایی خود تهیه کنید

 

یکی از نکات ضروری قبل از سفر همراه داشتن مدارک شناسایی است. در بسیاری از مراحل سفر به مدارک شناسایی و همینطور گذرنامه (پاسپورت) احتیاج دارید از موقع سوار شدن هواپیما تا ورود به هتل محل اقامت و حتی باشگاه‌ها و کافه‌های شبانه.

بنابراین سعی کنید همیشه نسخه‌ای از مدارک خود را همراه داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم با موبایل خود از این مدارک عکس بگیرید و برای خودتان ایمیل کنید.

 

۱۴- بیمه سفر یادتان نرود

 

بیمه سفر یادتان نرود

 

یکی از نکات ضروری که قبل از سفر باید حتما حواس‌تان به آن باشد،‌ بیمه سفر است، ‌به خصوص اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید. حادثه هیچ‌وقت خبر نمی‌کند و بهتر از همیشه برای اتفاقات ناگوار آمادگی لازم را داشته باشید.

بیمه مسافرت یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای پوشش تمام مخارج پزشکی و سلامتی در دوران سفر و مسافرت است. بیمه سفر بسیاری دیگری از هزینه‌های شما از جمله هزینه‌های ناشی از گم شدن چمدان‌ها، سرقت موبایل و دوربین، دزدی موبایل و دوربین و حتی بیمه سرقت و آتش‌سوزی منزل در زمان سفر را نیز متقبل می‌شود.

 

۱۵- برای اتفاقات غیرمنتظره برنامه داشته باشید

 

حال که درباره بیمه سفر گفتیم در اینجا بهتر است که اشاره کنیم قبل از برنامه‌ریزی برای سفر خودتان را برای اتفاقات غیرمنتظره آماده کنید. ممکن است در طول سفر کیف پول شما گم شود، مریض شوید یا اینکه پرواز خود را از دست دهید.

این موارد همواره اتفاق می‌افتد و بهتر است برای آن‌ها آماده باشید. مطمئن شوید که پول اضافی برای مواقع اضطراری همراه برداشته‌اید و اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید هم بهتر است که مقداری داروی اضافی هم تهیه کنید و آن‌ها را در چمدان بگذارید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم همه چیز از بلیط هواپیما تا رزرو هتل تا موارد دیگر را دو بار بررسی کنید تا احیانا مشکلی پیش نیاید.

 

۱۶- در سفر خندان باشید!

 

یکی از بهترین راه‌ها برای پذیرفتن تلخی‌ها سفر خنده و شوخی است. درست لحظه‌ای که تصمیم بگیرید با یک لبخند ساده موقعیت تازه‌ را بپذیرید، همه‌چیز آسان‌تر می‌شود. کمی چاشنی شوخ‌ طبعی و نگرش مثبت همه‌ راه‌های سخت را هم راحت می‌کند.

اگر پرواز خود را از دست داده‌اید اصلا ناراحت نباشید. فردا هم روز خداست و به جای ناراحتی بهتر است بخندید. شاید هم بهتر باشد از یک روزی که در اختیار دارید برای گشت و گذار در شهر استفاده کنید. ممکن حالا فرصتی داشته باشید تا شهری که تنها به چشم محل گذار به آن نگاه می‌کردید را بدون شلوغ و ازدحام مسافران بهتر بشناسید.

شاید در این حین تجربه‌های کم‌نظیری به دست بیاورید و فراموش نکنید: «آنچه شما را نکُشد، قوی‌ترتان می‌کند!»

 

۱۷- هزینه‌هایتان را از قبل پیش‌بینی کنید

 

یکی از نکات ضروری قبل از آغاز هر سفر پیش‌بینی هزینه‌ها و در نظر گرفتن بودجه مناسب برای سفر است. برای یک سفر باید هم برای جابجایی و اقامتتان هزینه کنید و هم باید هزینه تفریحات، خریدها و همچنین غذایی که می‌خورید را از قبل در نظر بگیرید.

سعی کنید قبل از سفر به صورت تقریبی هزینه‌هایتان را برآورد کنید تا در طول سفر با مشکل مواجه نشوید. فراموش نکنید کلیه برنامه‌های سفرتان را با توجه به بودجه‌تان در نظر بگیرید و به خوبی هزینه‌ها را مدیریت کنید تا با کمبود پول مواجه نشوید.

برای اطلاع از قیمت‌ها در مقصد حتماً به صورت آنلاین تحقیق کنید. می‌توانید برای اطلاع از هزینه ورودی اماکن دیدنی با مکان مورد نظرتان تماس بگیرید و مطمئن شوید چه چیزهایی در مقصد شما هزینه‌بر و چه چیزهایی نسبت به محل زندگی خودتان مناسب‌تر است.

 

۱۸- قبل از سفر به اندازه بخوابید

 

قبل از سفر به اندازه بخوابید

 

خیلی از ما به خاطر هیجاناتی که برای سفر داریم، از شب قبل بی‌خواب می‌شویم. اما اگر دوست دارید از سفرتان لذت ببرید و درگیر بی‌خوابی و سردرد نشوید، بهتر است شب قبل خواب آسوده‌ای را تجربه کنید.

بهتر است کارهایتان را زودتر انجام دهید و شب با کمال آرامش و بدون هیچ نگرانی چند نفس عمیق بکشید. سپس زودتر به رختخواب بروید و بخوابید. می‌توانید صبح زودتر از خواب بیدار شوید و یک بار دیگر کارها را مرور کنید و پرانرژی برای سفر آماده شوید.

 

۱۹- در طول سفر مراقب سلامتی‌تان باشید

 

مهم نیست به کجا سفر می‌کنید، برای این که از سفرتان لذت ببرید باید سالم و سرحال باشید. بنابراین در طول سفر حتماً به مقدار کافی آب بنوشید. بهتر است حتماً تنقلات سالم همراه خود داشته باشید.

غذاهای خود را از رستوران‌های تمیز و بهداشتی تهیه کنید و از امتحان کردن طعم‌های جدید نترسید. اگر امکانش را دارید، گاهی اوقات خودتان غذا درست کنید و تا جایی که می‌توانید از مصرف غذاهای ناسالم و خیابانی پرهیز کنید.

 

۲۰- حتماً مقداری پول نقد همراه خود داشته باشید

 

در سفر حتماً مقداری پول نقد همراه خود داشته باشید

 

در سفر همیشه موقعیت‌هایی پیش می‌آید که باید به جای کارت از پول نقد استفاده کنید. بهتر است از قبل خودتان را برای این موقعیت‌ها آماده کنید. تا اگر در میانه راه مجبور شدید از سرویس بهداشتی استفاده کنید و یا هوس کردید یک هندوانه یا یک میوه از بین راه بخرید، با مشکل روبرو نشوید.

 

سوالات متداول

 

مهم‌ترین نکته ضروری که قبل از سفر باید رعایت کنید چیست؟

 

اگر با خودتان فکر می‌کنید که قبل از سفر چه کنیم باید بگوییم که مهم‌ترین نکات قبل از سفر داشتن برنامه‌ریزی، بستن چمدان به روشی درست و اصولی، برداشتن مدارک مورد نیاز و پیش‌بینی هزینه‌های سفر است.

 

مهم‌ترین وسایل مورد نیاز سفر چیست؟

 

قبل از سفر حتماً لوازم ضروری مطابق با آب و هوا و شرایط منطقه را همراه خودتان بردارید و مدارک شناسایی، بیمه مسافرتی و مقداری پول نقد در کیف دستی خود داشته باشید.

 

 

منابع: laidbacktrip، we-heart

 

کالابرگ الکترونیک