۳ مدل طرز تهیه شکلات هندوانه برای شب یلدا به روشی ساده

۳ مدل طرز تهیه شکلات هندوانه برای شب یلدا به روشی ساده


30 آبان 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
شکلات هندوانه برای شب یلدا

درست کردن شکلات هندوانه برای دسر شب یلدا یک ایده فوق‌العاده برای رنگ بخشیدن به میز یلدا و پذیرایی از مهمان‌ها است. برای تهیه شکلات هندوانه‌ای روش‌های مختلفی وجود دارد. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه شکلات هندوانه برای شب یلدا به چند روش مختلف آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه شکلات هندوانه ویژه شب یلدا (روش اول)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
شکلات سفید ۱۵۰ گرم
روغن مایع ۳ قاشق مرباخوری
رنگ ژله‌ای قرمز و سبز به مقدار لازم
شکلات چیپسی یا رنگ ژله‌ای سیاه به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده سازی مواد شکلات هندوانه ای: ۲۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه شکلات هندوانه‌ای شب یلدا

مراحل طرز تهیه شکلات هندوانه‌ای شب یلدا

برای درست کردن یک شکلات هندوانه‌ای مخصوص شب یلدا، بهتر است همین حالا دست به کار شوید و این شکلات هندوانه‌ای خوشمزه را بری شب یلدا آماده کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه شکلات هندوانه برای شب یلدا آشنا شوید.

مرحله اول؛ شکلات سفید را آب کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه شکلات هندوانه برای شب یلدا باید شکلات سفید را خرد کنید و در یک ظرف مناسب بریزید. مقداری روغن به شکلات‌ها اضافه کنید. سپس ظرف شکلات را روی بخار کتری قرار دهید و مدام هم بزنید تا تکه‌های شکلات به روش بن ماری کاملا آب شوند.

برای خرید انواع شکلات و روغن به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم؛ رنگ ژله‌ای را اضافه کنید

در این مرحله باید شکلات‌ها را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و در سه ظرف جداگانه بریزید. در یک ظرف مقداری رنگ قرمز بریزید و شکلات را خوب هم بزنید و به ظرف دیگر مقداری رنگ سبز اضافه کنید. یک ظرف شکلات را هم سفید بگذارید.

مرحله سوم؛ لایه اول شکلات هندوانه‌ای را آماده کنید

بعد از آماده کردن شکلات‌ها باید قالب سیلیکونی شکلات را در سینی قرار دهید. ابتدا مقداری شکلات قرمز در قالب بریزید و قالب را برای ۲ دقیقه در فریزر قرار دهید تا شکلات سفت شود.

مرحله چهارم؛ شکلات هندوانه‌ای را آماده کنید

بعد از این که لایه اول آماده شد، در این مرحله از طرز تهیه شکلات هندوانه‌ای باید یک لایه شکلات سفید در قالب بریزید و قالب را به آرامی روی زمین بکوبید تا شکلات صاف شود، سپس آن را برای ۲ دقیقه در فریزر بگذارید. در نهایت شکلات سبز را اضافه کنید و دوباره قالب را روی زمین بکوبید تا شکلات صاف شود. شکلات را برای بار آخر به مدت ۵ دقیقه در فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد.

حتما بخوانید  طرز تهیه 9 نوشیدنی خوشمزه رفع تشنگی و عطش در ماه رمضان

مرحله پنجم؛ شکلات هندوانه را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه شکلات هندوانه یلدایی باید شکلات‌ها را به آرامی از قالب خارج کنید. حالا می‌توانید با رنگ ژله‌ای سیاه روی شکلات‌ها شکل تخمه هندوانه بکشید یا شکلات چیپسی را به عنوان تخمه هندوانه روی آن بچسبانید. در نهایت شکلات‌های هندوانه‌ای را در ظرف مورد نظرتان بچینید و به عنوان یک شیرینی یلدایی خوشمزه سرو کنید.

مواد لازم برای طرز تهیه شکلات هندوانه‌ای (روش دوم)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
شکلات سفید ۲۵۰ گرم
گلوکز ۲ و نیم قاشق غذاخوری
شیر عسلی ۱۶۰ گرم
کره ۷۰ گرم
آجیل شیرین ۱۵۰ گرم
رنگ قرمز خوراکی به مقدار لازم

 

طرز تهیه شکلات هندوانه مغزدار

طرز تهیه شکلات هندوانه برای شب یلدا

برای تهیه این شکلات هندوانه‌ای مغزدار ابتدا باید شیر عسلی و کره را در یک ظرف پیرکس بریزید و برای چند ثانیه در مایکروویو قرار دهید. سپس شیر عسلی را هم بزنید و گلوکز را اضافه کنید. دوباره ظرف را برای حدود ۶۰ ثانیه در مایکروویو بگذارید. در ادامه شکلات‌ها را خرد و به سایر مواد اضافه کنید و ظرف را برای حدود ۱ تا ۲ دقیقه با قدرت ۶۰۰ وات در مایکروویو قرار دهید. مواد را هم بزنید و بعد کمی مغز آجیل شیرین به آن اضافه کنید.

کمی رنگ قرمز به مواد بزنید. یک قالب ناودانی را با پلاستیک بپوشانید و مواد را در قالب بریزید. سپس قالب را برای حدود ۶ ساعت در یخچال قرار دهید. در انتها قالب را از یخچال خارج کنید و شکلات هندوانه را به شکل دلخواه برش دهید و در ظرف مناسب بچینید.

در صورت تمایل می‌توانید شیر عسلی، کره و مغز آجیل را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مواد لازم برای طرز تهیه شکلات هندوانه‌ای نیم دایره (روش سوم)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
شکلات سبز رنگ ۱ بسته
شکلات قرمز ۱ بسته
شکلات تلخ ۵۰ گرم
رنگ سبز به مقدار لازم

 

طرز تهیه شکلات هندوانه‌ای نیم دایره

طرز تهیه شکلات هندوانه‌ای نیم دایره

برای درست کردن شکلات نیم دایره به شکل هندوانه نصف شده باید مانند روش قبل از شکلات سبز و قرمز استفاده کنید. برای شروع شکلات سبز را به روش بن ماری آب کنید. یک قالب سیلیکونی به شکل نیم دایره کوچک آماده کنید. مقداری از شکلات سبز را داخل همه قالب‌ها بریزید و بعد با قلم‌مو شکلات را در همه قسمت‌های قالب پخش کنید. بعد از این مرحله باید شکلات را برای چند دقیقه در فریزر قرار دهید تا لایه سبز رنگ سفت شود.

در ادامه کمی دیگر شکلات سبز روی دیواره‌های قالب بزنید تا لایه اول شما ضخیم‌تر شود و نشکند. بعد از چند دقیقه که شکلات در فریزر سفت شد، باید شکلات قرمز آب شده به روش بن ماری را اضافه کنید. برای شکلات قرمز می‌توانید از مقداری شکلات سفید ترکیب شده با رنگ قرمز استفاده کنید و یا شکلات را به صورت آماده با همین رنگ خریداری کنید. شکلات را آب کنید و داخل لایه سبز رنگ بریزید. سپس قالب را در فریزر قرار دهید تا شکلات شما آماده شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه کوفته شفته سماق کاشان مرحله به مرحله

طرز تهیه شکلات هندوانه‌ای نیم دایره

بعد از این که شکلات سفت شد، آن را از قالب خارج کنید. مقداری رنگ ژله‌ای سبز به شکلات سبز باقی مانده اضافه کنید تا تیره‌تر شود و با استفاده از قلم‌مو روی پوست هندوانه را مثل طرح پوست هندوانه رنگ کنید. برای این کار تنها باید خطوط سبز پر رنگ روی پوست هندوانه بکشید (این کار سلیقه‌ای است).

در نهایت مقداری شکلات قهوه‌ای نیز آب کنید و با آن دانه‌های هندوانه را روی قسمت قرمز آن بکشید یا به جای این کاری از شکلات چیپسی استفاده کنید. شکلات هندوانه جذاب شما آماده است. این شکلات به شکل نیم دایره‌ای و درست مثل یک هندوانه نصف شده است.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه شکلات هندوانه برای شب یلدا

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه شکلات هندوانه برای شب یلدا

  • برای تهیه شکلات هندوانه شب یلدا می‌توانید به جای قالب‌های کوچک از یک قالب مستطیلی استفاده کنید. شکلات‌های سبز، سفید و قرمز را در قالب بریزید و بعد از این که شکلات آماده شد، آن را با یک چاقوی تیز به شکل دلخواه مثلثی، مربع یا هر شکلی که دوست دارید برش بزنید. به خاطر داشته باشید که برای برش دادن شکلات باید چاقو را کمی داغ کنید تا شکلات ترک نخورد.
  • برای کشیدن تخمه هندوانه روی شکلات هندوانه‌ای می‌توانید به جای رنگ یا شکلات‌های ریز چیپسی از شکلات آب شده استفاده کنید. برای این کار باید شکلات سیاه (تلخ) را آب کنید و در کیسه مخصوص خامه‌کشی بریزید و بعد به شکل تخمه هندوانه روی شکلات‌ها بکشید.
  • می‌توانید به جای اضافه کردن رنگ‌های سبز و قرمز به شکلات سفید از شکلات‌های رنگی آماده که با طعم نعنا و توت فرنگی به فروش می‌رسند استفاده کنید.
  • در دستور پخت شکلات هندوانه‌ای بهتر است از قالب‌های سیلیکونی استفاده کنید. در این قالب‌ها شکلات به راحتی از قالب خارج می‌شود. اگر از قالب‌های پلاستیکی برای تهیه شکلات استفاده می‌کنید، حتما از قبل قالب را با کمی روغن چرب کنید.
    برای رنگ کردن شکلات تنها باید از رنگ‌های پودری یا ژله‌ای با پایه روغن استفاده کنید، در غیر این صورت ممکن است شکلات بعد از ترکیب شدن با رنگ خمیری و سفت شود.
  • در زمان آب ‌کردن شکلات مراقب باشید، شکلات با آب مخلوط نشود. این کار موجب خراب شدن بافت شکلات شما می‌شود.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن شکلات هندوانه برای شب یلدا

فوت و فن‌های خوشمزه شدن شکلات هندوانه برای شب یلدا

برای تهیه شکلات هندوانه شب یلدا از چه نوع روغنی استفاده کنیم که بافت شکلات بهتر شود؟

در زمان آب کردن شکلات برای تهیه شکلات هندوانه‌ای می‌توانید از روغن مایع یا روغن جامد استفاده کنید.

در طرز تهیه شکلات هندوانه از چه نوع شکلاتی استفاده کنیم؟

برای تهیه شکلات هندوانه‌ای می‌توانید از شکلات‌های طعم‌دار رنگی یا شکلات سفید استفاده کنید. اگر از شکلات سفید استفاده می‌کنید، باید مقداری رنگ خوراکی قرمز و سبز به آن اضافه کنید تا شکلات شما به رنگ‌های هندوانه شود.

کالابرگ الکترونیک