آموزش ۵ روش دان کردن انار به صورت ساده و سریع + عکس مراحل

آموزش ۵ روش دان کردن انار به صورت ساده و سریع + عکس مراحل


29 آبان 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
آموزش ۵ روش دان کردن انار به صورت ساده و سریع زیر ۱ دقیقه

ترفندهای جالب دون کردن انار را بلد هستید؟ می‌دانید چطور در عرض چند دقیقه انار را دانه کنیم؟ ساده‌ترین روش‌های دانه کردن انار چگونه است و چطور این کار را راحت‌تر و در مدت زمان کوتاه‌تر انجام دهیم؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با روش‌های راحت و سریع برای دانه کردن انار آشنا شوید.

با ساده‌ترین روش‌های دانه کردن انار آشنا شوید

با ساده‌ترین روش‌های دانه کردن انار آشنا شوید

خواص انار برای سلامت بدن و تقویت سیستم ایمنی بر کسی پوشیده نیست. انار جزو خوراکی‌های اصلی شب یلدا و از جمله خوراکی‌های نمادین شب یلدا هم هست. یکی از چالش‌هایی که خیلی از افراد را از خوردن این میوه جذاب منصرف می‌کند، دانه کردن انار است. برای دون کردن انار روش‌های زیادی وجود دارد. در روش‌های سنتی باید برای دانه کردن انار آن را با چاقو برش دهید و سپس با دست دانه‌های قرمز انار را از پوست آن جدا کنید.

اما امروزه روش‌های هوشمندانه‌تری برای دانه کردن انار وجود دارد. استفاده از قاشق برای ضربه زدن به پوست انار یا قرار دادن انار در آب تنها برخی از روش های دانه کردن انار است که باید امتحان کنید. اگر دوست دارید با ساده‌ترین روش‌های دانه کردن انار آشنا شوید، در ادامه این مقاله ترفندهای جالبی را برای دون کردن انار به شما یاد می‌دهیم.

۱- روش دان کردن انار با ضربه زدن به انار

روش دان کردن انار با ضربه زدن به انار

روش دان کردن انار با ضربه زدن به انار

دون کردن انار با ضربه زدن به پشت آن یکی از ساده‌ترین روش‌های این کار است. برای دون کردن انار با ضربه زدن، ابتدا باید انار را به شکل عمودی روی تخته قرار دهید و درست وسط انار را به صورت افقی در سراسر آن برش دهید. سپس به آرامی دو قسمت برش خورده انار را با کمی فشار از هم جدا کنید.

دو قسمت انار را در یک کاسه آب قرار دهید و میوه را باز کنید. این کار موجب نرم شدن بافت سفید انار می‌شود. حالا با کمک دست یا یک ملاقه به پشت انار ضربه بزنید تا دانه‌های انار از پوست آن جدا شوند. در انتها دانه‌های باقی مانده را از پوست انار جدا کنید و پس از تخلیه آب، انار را در ظرف مناسب بریزید و نوش جان کنید.

۳- دون کردن انار با قاشق

 

یکی از روش‌های راحت و سریع برای دانه کردن انار استفاده از قاشق است. در این روش دان کردن انار باید از یک قاشق یا ملاقه برای ضربه زدن به پوست انار استفاده کنید. برای شروع باید انار را به صورت افقی نصف کنید.

حتما بخوانید  شب یلدا چقدر بلندتر است + کوتاه ترین و بلندترین یلدا در کدام شهرهاست

روش برش زدن انار برای دون کردن با قاشق

به خاطر داشته باشید که برای نصف کردن انار باید یک برش سطحی روی پوست انار ایجاد کنید و بعد با فشار دست دو طرف انار را جدا کنید. اگر چاقو را تا انتها داخل میوه فرو کنید، دانه‌های انار خرد می‌شوند و آب انار جاری می‌شود.

دان کردن انار با قاشق یا کفگیر

بعد از نصف کردن یک قسمت میوه را بردارید و با دست کمی پوست انار را فشار کنید. بهتر است فشار را بیشتر روی لبه‌ها ایجاد کنید تا دانه‌های انار از پوست جدا شوند. حالا یک ظرف بزرگ زیر دستتان قرار دهید و انار را بالای ظرف بگذارید. با پشت قاشق به پوست انار ضربه بزنید تا دانه‌های انار از پوست جدا شوند و دانه‌ها در ظرف مورد نظر بریزید.

تخفیف شوینده های افق کوروش

برای دون کردن انار با قاشق می‌توانید از روش دیگری نیز استفاده کنید. در این روش باید در قسمت بالای انار به صورت افقی یک برش ایجاد کنید و کلاهک فوقانی انار را بردارید. حالا برش‌هایی به صورت عمودی در کناره‌های انار ایجاد کنید و بعد با کمک دست کمی انار را باز کنید. انار را به صورت برعکس روی ظرف بگیرید و با قاشق به پوست انار ضربه بزنید تا دانه‌های انار جدا شوند.

۳- روش دان کردن انار در آب

یک ترفند جالب دون کردن انار استفاده از آب است. آب، دان کردن انار را راحت می‌کند و موجب می‌شود تا دانه‌های انار سریع‌تر از پوست جدا شوند. برای دانه کردن انار در آب باید انار را از وسط به ۴ قسمت تقسیم کنید. یک کاسه آب جلوی دستتان قرار دهید و یک تکه انار را در آب فرو ببرید و شروع به دانه کردن آن کنید. در این روش دانه‌های انار با کمترین فشار از پوست جدا می‌شوند. به علاوه زمانی که انار را در آب دانه می‌کنید، دانه‌های انار به بیرون ظرف پرت نمی‌شوند و از همین رو می‌توانید راحت‌تر این کار را انجام دهید.

در انتها پوسته‌های سفید انار روی آب شناور می‌مانند. ابتدا پوسته‌های انار را از روی آب بردارید و بعد دانه‌های انار را آبکش کنید و در ظرف سرو بریزید.

۴- روش دان کردن انار به شیوه سنتی

روش دان کردن انار به شیوه سنتی

در روش سنتی معمولا برای دان کردن انار از دست استفاده می‌شود. در این روش باید قسمت فوقانی انار را با چاقو برش دهید و سپس چند برش عمودی روی میوه ایجاد کنید. به کمک دست میوه را باز کنید. یک ظرف بزرگ زیر دستتان قرار دهید و بعد دانه‌های انار را از پوست آن جدا کنید. در این روش ابتدا باید پوسته‌های نازک انار را از دانه‌های انار جدا کنید و بعد به آرامی اقدام به جدا کردن دانه‌ها از پوست انار کنید.

حتما بخوانید  فلسفه 14 خوراکی، میوه و نمادهای شب یلدا از گذشته تا امروز

۵- دستگاه از انار دانه کن خانگی

یکی دیگر از روش‌های ساده برای دان کردن انار استفاده از «دستگاه انار دانه کن» خانگی است. دستگاه انار دانه کن درواقع یک ظرف پلاستیکی است که روی آن یک درب با سوراخ‌هایی درشت وجود دارد. برای استفاده از این دستگاه باید انار را از وسط نصف کنید و یک سمت آن را روی دهانه قرار دهید و با قاشق به پوست انار ضربه بزنید تا دانه‌های انار از آن جدا شوند و داخل ظرف بریزند.

نکات و فوت و فن‌هایی که باید برای دان کردن انار بدانید

نکات و فوت و فن‌هایی که باید برای دان کردن انار بدانید

  • در زمان برش دادن انار برای دان کردن آن باید این کار را به آرامی و با فشار کم چاقو انجام دهید تا دانه‌های انار آسیب نبینند و خرد و له نشوند.
  • استفاده از آب برای دانه کردن انار مانع پرت شدن دانه‌های انار در خانه و ریختن آب انار به اطراف ظرف می‌شود. می‌توانید در زمان دان کردن انار در همه روش‌ها، از یک کاسه آب سرد استفاده کنید.
  • بهترین روش برای دون کردن انار نصف کردن انار و سپس ضربه زدن به پوست انار است. در این روش می‌توانید بدون استفاده از دست انار را دانه کنید.
  • طرز نگهداری دانه انار بسیار ساده است. برای این کار باید دانه‌های انار را در یک ظرف تمیز و خشک بریزید و درب ظرف را ببندید. سپس ظرف را در یخچال قرار دهید. بهتر است انار را پس از دان کردن به سرعت مصرف کنید تا کیفیت آن کاهش پیدا نکند.
  • در بهترین روش برای دون کردن انار با قاشق بهتر است از یک قاشق بزرگ یا سنگین استفاده کنید تا دانه‌های انار سریع‌تر از پوست خارج شوند.
  • به خاطر داشته باشید که دان کردن انارهای نرسیده معمولا سخت‌تر از انارهای رسیده است. اگر انار شما رسیده باشد، دانه‌های انار راحت‌تر از پوست جدا می‌شوند.
  • در کارخانه‌های بزرگ برای دانه کردن انار از دستگاه مخصوص دانه کردن انار استفاده می‌شود.

سوالات متداول درباره روش‌های دون کردن انار

آسان‌ترین روش برای دون کردن انار چیست؟

اگر به این فکر می‌کنید که چگونه یک انار را به سرعت دون کنیم می‌توانید انار را برش دهید و با قاشق به پشت آن ضربه بزنید تا دانه‌های انار از پوست جدا شوند. قرار دادن یک ظرف آب در زمان دون کردن انار نیز مانع ریختن دانه‌های آن به اطراف می‌شود.

دون کردن انار با ضربه زدن چگونه است؟

بهترین روش برای دون کردن انار ضربه زدن به آن است. در این روش می‌توانید انار را به صورت افقی نصف کنید. سپس زیر دستتان یک ظرف بزرگ قرار دهید و به پوست انار ضربه بزنید تا دانه‌های انار در ظرف بریزید.

 

کالابرگ الکترونیک