معرفی کسب و کارهای موفق که در دوران پاندمی کرونا حسابی سود کردند

معرفی کسب و کارهای موفق که در دوران پاندمی کرونا حسابی سود کردند


10 دی 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی کسب و کارهای موفق که در دوران پاندمی کرونا حسابی سود کردند

شیوع پاندمی کرونا با همه جنبه‌های منفی که در زندگی ما ایجاد کرد، موجب شد تا برخی صنایع بیشتر دیده شوند و بتوانند به فروش و موفقیت بیشتری نسبت به قبل از دوران کرونا دست پیدا کنند. شناخت این شرکت‌ها کمک می‌کند تا دیگر کسب و کارها نیز بتوانند با به کار گیری استراتژی‌ها و اصلاح عملکرد خود در زمان پاندمی، بهتر امور تجاری خود را مدیریت کنند و از رکود در شرایط سخت و خاص جلوگیری کنند. در این مقاله می‌توانید لیستی از شرکت‌ های و کسب و کارهای موفق در دوران پاندمی کرونا که حسابی در این وضعیت سود کردند را از وب‌سایت‌های nashadvisory و amtrustfinancial در مجله کوروش بخوانید.

 

کسب و کارهای موفق دوران پاندمی کرونا؛ خدمات آی تی

 

شرکت‌ های موفق در کرونا؛ کدام صنایع و شرکت‌ها در دوران پاندمی کرونا سود کردند؟

 

با همه گیر شدن ویروس کرونا در سراسر دنیا، بسیاری از مشاغل مجبور به دورکاری شدند و این امر موجب افزایش نیاز کسب و کارها به راه حل‌های اینترنتی و فناوری اطلاعات شد. بسیاری از شرکت‌ها برای محافظت ‌از داده‌های مهم خود و محافظت از عملکرد کارمندان خود در برابر حملات سایبری، سیستم‌های امنیتی خود را به روزرسانی کردند. از طرف دیگر دوران پاندمی کرونا موجب استفاده بیشتر عموم مردم از رایانه و لپ تاپ شد و همین موضوع موجب شد تا شرکت‌های آی تی برای فروش محصولات، تعمیرات و ارائه خدمات سود زیادی کنند.

 

فروشگاه‌های آنلاین در لیست شرکت‌ های موفق در کرونا

 

شرکت‌ های موفق در کرونا؛ کدام صنایع و شرکت‌ها در دوران پاندمی کرونا سود کردند؟

 

هر چقدر ویروس کرونا در دنیا گسترده‌تر شد، فروشگاه‌های آنلاین بیشتر به مرجع خرید مردم دنیا تبدیل شدند. نرخ فروش برخی از این فروشگاه‌ها آن قدر زیاد بود که شاید برای رسیدن به چنین فروشی باید چند سال زمان سپری می‌کردند. مردم در زمان شیوع بیماری کووید-۱۹ در حالی که روی مبل لم می‌دادند، خرید اینترنتی خود را ثبت می‌کردند و هر آن‌چه که نیاز داشتند به صورت غیر حضوری و آنلاین از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، هایپرمارکت‌ها و هر کسب و کاری که فکرش را بکنید می‌خریدند.

 

شرکت‌های تولید لوازم ورزشی در لیست شرکت‌ های موفق در کرونا

 

با تعطیل شدن باشگاه‌ها و در خانه ماندن مردم برای حفظ فاصله اجتماعی، بسیاری از افراد شروع به خرید لوازم ورزشی کردند و یک اتاق از خانه خود را به باشگاهی خانگی تبدیل کردند. شرکت Peloton بعد از پاندمی کرونا توانست به ۶۶ درصد فروش بیشتر دست پیدا کند و با فروش لوازم ورزشی مثل دوچرخه ثابت، تردمیل و فروش برنامه‌های تمرین آنلاین در خانه پیشرفت قابل توجهی را تجربه کند.

 

شرکت‌های ارائه خدمات پیک و تحویل بار

 

شرکت‌ های موفق در کرونا؛ کدام صنایع و شرکت‌ها در دوران پاندمی کرونا سود کردند؟

 

با تعطیل شدن مشاغل و ماندن افراد در خانه، بسیاری از افراد برای ارسال لوازم و دریافت خدمات ناچار به استفاده خدمات پیک و تحویل بار شدند. شرکت‌ها برای دریافت غذا از خدمات پیک استفاده کردند و بسیاری از رستوران‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپرمارکت‌ها با این شرکت‌های خدماتی قرارداد بستند تا بتوانند محصولات و مواد غذایی خود را به دست مشتریان برسانند و این موضوع موجب این شرکت‌ها در لیست کسب و کارها و شرکت‌ های موفق در دوران پاندمی کرونا قرار بگیرند.

 

شرکت‌های تولید انواع بازی و سرگرمی

 

از دیگر شرکت‌ های موفق در کرونا شرکت‌های تولید بازی و سرگرمی هستند. بسیاری از افراد با ماندن در خانه به خرید انواع بازی‌های خانوادگی، پازل و بازی‌های کامپیوتری روی آوردند. شرکت Puzzle Warehouse که از بزرگ‌ترین تولید کنندگان ساخت پازل در دنیا است توانست نسبت به قبل از کرونا افزایش فروش ۲۰۰۰ درصدی را تجربه کند. طبق اطلاعات به دست آمده از خبرگزاری CNN شرکت نینتندو توانست در دوران شیوع کرونا فروشی بیشتر از ۴۱ درصد را نسبت به ۹ سال گذشته خود تجربه کند.

 

شرکت‌های تعمیر و فروش لوازم خانگی

 

گزارش‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از مردم با ماندن در خانه در صدد خرید لوازم خانگی جدید برای خود برآمدند. جستجوی آنلاین خرید لوازم خانگی بعد از دوران کرونا تا ۱۴۰ درصد افزایش پیدا کرد. مردم با ماندن در خانه بیشتر متوجه کمبودهای لوازم خانگی خود شدند و از همین رو شرکت‌های تعمیر و فروش لوازم خانگی نیز در دسته شرکت‌ های موفق در کرونا قرار می‌گیرد.

 

شرکت‌های خدمات آموزشی در لیست شرکت‌ های موفق در کرونا

 

شرکت‌ های موفق در کرونا؛ کدام صنایع و شرکت‌ها در دوران پاندمی کرونا سود کردند؟

 

زمانی که مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شدند، بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان مجبور شدند براس تسریع در یادگیری به سمت آموش‌های آنلاین بروند. بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات آموزشی آنلاین و کتاب‌های کمک آموزشی در دوران پاندمی کرونا فروش زیادی را تجربه کردند. از طرف دیگر تعطیلات و قرنطینه‌های پی در پی فرصتی را برای برخی افراد ایجاد کرد تا در دوره‌های آنلاین آموزشی شرکت کنند و مدارک مورد نیاز خود را دریافت کنند.

 

 

شرکت‌های بسته بندی محصولات در لیست شرکت‌ های موفق در کرونا

 

شرکت‌ های موفق در کرونا؛ کدام صنایع و شرکت‌ها در دوران پاندمی کرونا سود کردند؟

 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید با گسترده شدن پاندمی کرونا شرکت‌های بسته بندی نیز به لیست شرکت‌ های موفق در دوران پاندمی کرونا اضافه شدند. مردم بعد از شیوع کروناویروس علاقه زیادی به استفاده از لوازم بسته بندی پیدا کردند. از طرف دیگر بسیاری از شرکت‌ها مجبور شدند برای ارسال محصولات خود به صورت غیرحضوری، لوازم را داخل جعبه و بسته بندی مخصوص قرار دهند. مهم نیست این محصولات لوازم آرایشی هستند، محصولات صنایع خرده‌فروشی خواربار و لباس و فروشگاه‌های زنجیره‌ای از والمارت گرفته تا سایر فروشگاه‌های مشهور یا حتی دانه‌های قهوه، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که بیشتر از ۲۲ درصد شرکت‌ها بعد از کرونا شروع به قرارداد با شرکت‌های بسته بندی کردند تا بیشتر مورد توجه مشتریان قرار بگیرد.

 

کالابرگ الکترونیک