۸ گیاه بالا رونده و مقاوم آپارتمانی با رشد سریع

۸ گیاه بالا رونده و مقاوم آپارتمانی با رشد سریع


19 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
8 گیاه بالا رونده و مقاوم آپارتمانی با رشد سریع که خانه شما را سبز می‌کند

گیاهان سبز بالا رونده آپارتمانی به فضای بی روح و ماشینی زندگی ما حس و حال متفاوتی می‌بخشند. برگ‌های سبز و رونده این گیاهان از گوشه و کنار شروع به رشد می‌کند و شما می‌توانید آن‌ها را به هر سمتی که دوست دارید هدایت کنید. این گیاهان معمولا در نور کم آپارتمان و دفاتر کاری نیز به خوبی رشد می‌کنند و از همین رو یک ایده جذاب برای زیباتر به نظر رسیدن فضای دکوراسیون خانه و محل کار شما هستند. در این مقاله می‌توانید لیستی از گیاهان سبز بالا رونده و مقاوم آپارتمانی با رشد سریع را در  مجله کوروش بخوانید.

 

 

بهترین روش مراقبت از گیاهان رونده و آویز

 

گیاه بالا رونده آپارتمانی معمولاً برای رشد نیاز به یک خاک حاصلخیز دارد. زمانی که خاک گیاه خشک شد باید آن را آبیاری کنید. بهتر است گاهی اوقات به وسیله اسپری آب و از راه دور، روی برگ‌های گیاه رونده آپارتمانی کمی آب بپاشید و رطوبت مورد نیاز گیاه را تأمین کنید. دادن کود ماهانه به گیاه موجب رشد بهتر آن می‌شود. معمولاً برای رشد بیشتر گیاه بهتر است آن را در شرایطی قرار دهید که روشن است و نور به صورت غیر مستقیم به آن می‌تابد. بهترین دمای مورد نیاز برای رشد این گیاهان، بین ۱۸ تا ۲۹ درجه سانتی گراد است. توجه داشته باشید که هرس کردن گیاه به طور مرتب می‌تواند به رشد گیاهان رونده و آویز کمک کند.

 

 

گیاه پتوس طلایی

 

گیاه پتوس طلایی با رشد سریع و گیاه بالارونده آپارتمانی

 

پتوس طلایی یکی از زیباترین گیاهان سبز بالا رونده آپارتمانی است که هم ظاهری زیبا دارد و هم نیاز به مراقبت خاصی ندارد. این گیاه مقاومت بالایی در برابر نور کم و رشد در سایه دارد. تنها لازم است هر زمان که سطح آب آن خشک شد، کمی به آن آب دهید. برای تکثیر این گیاه می‌توانید قلمه گیاه را در آب قرار دهید تا ریشه بزند و سپس آن را در خاک مناسب بکارید.

حتما بخوانید  معرفی کامل 17 مورد گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما + عکس

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۱ گیاه آپارتمانی پرفروش اما بسیار سمی و خطرناک 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

 

گیاه فیلودندرون برگ قلبی (گوش گرگی)

 

گیاه فیلودندرون برگ قلبی (گوش گرگی) گیاه بالارونده سریع آپارتمانی

 

یکی از زیباترین انواع گیاه بالا رونده آپارتمانی گیاه فیلودندرون است که ۲۰۰ گونه مختلف دارد که تنها برخی از انواع آن بالا رونده هستند. این گیاه زیبا در امتداد ساقه‌های خود دارای ریشه‌های هوایی است و برای رشد به نور غیرمستقیم و آبیاری منظم نیاز دارد.

 

 

گیاه هویا یا پیچ شمعی

 

گیاه هویا یا پیچ شمعی گیاه بالارونده سریع آپارتمانی

 

یکی از باکلاس‌ترین و زیباترین گونه‌های گیاه بالا رونده آپارتمانی که معمولاً برای درست کردن سبد گل هدیه نیز از آن استفاده می‌شود. این گیاه بیشتر از ۲۰۰ گونه مختلف و برگ‌هایی سبز و قطور دارد. گیاه هویا گل‌هایی خوشه‌ای شکل و زیبا دارد که به رنگ‌های قرمز و سفید هستند و از خرداد تا پاییز نمایان می‌شوند. گل‌های هویا عطر بسیار دلنشینی دارند و از همین رو این گیاه در رده گیاه رونده گلدار معطر قرار می‌گیرد.

 

 

بیشتر بخوانید: ۸ نمونه از گیاهان لوکس و شیک آپارتمانی

 

 

گیاه پیچک یا پاپیتال

 

گیاه پیچک یا پاپیتال گیاه بالارونده سریع آپارتمانی

 

پیچک یا پاپیتال یکی از بهترین انواع گیاهان سبز بالا رونده برای نگهداری در آپارتمان است. این گیاه سبز و زیبا برگ‌هایی چند شاخه و همیشه سبز دارد و حتی در روزهای تاریک و در فصل زمستان نیز سبزی و جذابیت خود را حفظ می‌کند. این گیاه رونده با رشد سریع زیاد می‌شود و می‌تواند کم آبی و نور کم را به خوبی تحمل کند. مهم‌ترین موضوعی که لازم است در مورد این گیاهان رونده و آویز بدانید این است که برگ‌های این گیاه سمی هستند و از همین رو باید این گیاه سایه دوست را از دسترس حیوانات خانگی دور نگاه دارید. لیست گیاهان زیبا اما سمی آپارتمانی را هم در مجله کوروش بخوانید.

 

 

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ گل و گیاه سایه دوست و مقاوم برای فضای کم نور در آپارتمان

 

 

گیاه قاشقی (پپرومیا)

 

 

پیرومیا یکی از ساده‌ترین انواع گیاه رونده آپارتمانی است که انواع مختلفی دارد. این گیاه رونده با رشد سریع زیاد می‌شود و شاخ و برگ‌های آبشاری آن جلوه فوق العاده‌ای به خانه شما می‌بخشد. این گیاهان رونده و آویز را باید در بخشی از سقف یا دیوار خانه آویزان کنید و بعد نظاره گر زیبایی و برگ‌های آبشاری و چشم نواز آن باشید.

حتما بخوانید  15 اصول فریز کردن مواد غذایی + روش صحیح یخ زدایی

 

 

گیاه برگ بیدی

 

گیاه برگ بیدی یک گیاه سریع الرشد و بالا رونده آپارتمانی

 

گیاه برگ بیدی یک گیاه رونده آپارتمانی جذاب است که رشد و پروش آن بسیار ساده است. این گیاه برگ‌های چند رنگ بنفش خیره کننده‌ای دارد. در فصل تابستان گیاه شروع به گل دادن می‌کند و گل‌هایی یک روزه و شبیه به پروانه روی آن ظاهر می‌شود که جلوه بی‌نظیری به آن می‌بخشد. گیاه برگ بیدی انواع و رنگ‌های مختلفی دارد و هر کدام از انواع آن جلوه زیبایی به خانه شما می‌بخشند.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش نگهداری و مراقبت از گیاهان بزرگ آپارتمانی

 

 

گیاه سنسیو یا رشته مروارید رونده

 

گیاه سنسیو یا رشته مروارید رونده برای گیاه بالارونده سریع آپارتمانی

 

گیاه سنسیو رونده که در ایران به آن کاکتوس دانه تسبیحی نیز گفته می‌شود، جزو گیاهان آپارتمانی همیشه سبز و مقاوم است که رشد سریعی دارد. گیاه سنسیو رونده با رشد سریع تمام سطح گلدان را پر می‌کند و از کناره‌ها آویزان می‌شود. برگ‌های گیاه به صورت دانه‌های مروارید هستند و ساقه‌ای گوشتی دارد. گیاه دانه تسبیحی باید در جایی بلندتر آویزان شود و برگ‌های مرواریدی آن دور تا دور گلدان آویزان شوند.

 

 

گیاه پاپیتال

 

گیاه پاپیتال گیاه بالا رونده سریع و مقاوم آپارتمانی

 

پاپیتال یک گیاه بی‌نظیر و به عنوان بالا رونده سریع و مقاوم برای آپارتمان است. این گیاه به راحتی با هر مقدار نور در منزل سازگار می‌شود و رشد بسیار سریعی دارد و مقاومت گیاه پاپیتال در مقابل شرایط آب و هوایی شگفت انگیز است. برگ‌های پاپیتال همیشه سبز و حتی در فصل پاییز و زمستان برگ آن را سبز می‌بینید. این گیاه بالارونده و مقاوم را بهتر است در گل پهن و کم عمق بکارید و از کاشتن آن در گلدان‌های باریک و عمیق خودداری کنید. گیاه پاپیتال را در قسمتی از خانه قرار دهید تا نور غیر مستقیم به آن بتابد و از نور مستقیم جلوگیری کنید. گیاه خود را در تابستان هفته‌ای دوبار و در زمستان هفته ای یکبار آبیاری کنید.

 

 

منبع: leafyplace

 

کالابرگ الکترونیک