تعریف خرید هدفمند | چگونگی و تکنیک‌های انجام آن

تعریف خرید هدفمند | چگونگی و تکنیک‌های انجام آن


17 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
تعریف خرید هدفمند و چگونگی انجام آن

خرید کردن از فعالیت‌هایی است که چه بخواهیم و چه نخواهیم، انجام می‌شود. خرید کردن در اصل چیز بدی نیست و اگر وقت، حوصله و بودجه کافی داشته باشید، از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌ها مخصوصاً بین خانم‌ها است. اما اگر بدون هیچ هدفی و بدون شناسایی نیازهای خود وارد فروشگاه شوید، ممکن است کالایی را خریداری کنید که نه‌تنها هیچ کاربردی برایتان ندارند بلکه درنهایت باعث پشیمانی شما و خالی شدن جیبتان می‌شود. برای همین است که خرید هدفمند تعریف می‌شود. در مجله کوروش با خرید هدفمند آشنا خواهید شد. در سرویس سبک زندگی همراه ما باشید.

 

 

خرید هدفمند چیست؟

 

شما در خرید کردن، به‌نوعی دادوستد می‌کنید. مبلغی را به فروشنده می‌دهید و بابت این مبلغ کالای موردنیاز خود را دریافت می‌کنید. این دادوستد زمانی برای هر دو طرف سود دارد که اولاً شما خرید هدفمند داشته باشید یعنی واقعاً کالای موردنیاز خود را انتخاب کنید و دوما اینکه فروشنده با استراتژی خاص خود، بتواند کالاهای خود را به دست مشتری واقعی برساند و سود دریافت نماید.

 

خرید هدفمند چیست؟

 

شما در خرید هدفمند به دنبال کالاهایی هستید که واقعاً موردنیازتان است، برای همین از قبل باید نیازهای خود را تعیین کرده و به‌صورت یک لیست در کاغذی یادداشت نمایید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۰ روش صحیح خرید سوپرمارکتی و ضدعفونی کردن خریدها

 

 

هدف از خرید هدفمند چیست؟

 

تخفیف شوینده های افق کوروش
حتما بخوانید  لیست 10 کاری که قبل از شروع خانه تکانی باید انجام دهید

خرید هدفمند را نباید با خرید ارزان‌قیمت اشتباه بگیریم. در خرید ارزان شما گاهی به کالایی نیاز ندارید اما وقتی تخفیف این کالاها را مشاهده کنید، درصدد خرید برمی‌آیید مانند خرید لباس بافت در آخر زمستان. شما حتماً لباس بافت در خانه‌دارید ولی ازآنجاکه در آخر زمستان لباس‌های بافت تخفیفات زیادی می‌خورند، اکثر افراد لباس‌های بافت خود را در این زمان می‌خرند.

 

هدف از خرید هدفمند چیست؟

 

اما در خرید هدفمند شما فقط چند کالا محدود موردنیازتان است و به‌قصد تهیه آن‌ها از منزل خود خارج می‌شوید. ممکن است کالا را گران‌تر بخرید اما پولی بابت خرید و تهیه دیگر کالاها نداده‌اید.

 

 

ضرر نداشتن برنامه خرید هدفمند چیست؟

 

اولین و تنهاترین کسی که در نداشتن برنامه خرید هدفمند آسیب می‌بیند، مشتری است. فرض کنید که شما وارد یک فروشگاه بزرگ بدون هیچ‌گونه هدفی و به‌منظور تماشای کالاها شوید. تابه‌حال کسی نبوده است که به این صورت وارد فروشگاهی شود و دست‌خالی بیرون بیاید. حداقل یک کالا یا ابزاری که به چشمش خوشش آمده است و بدون فکر کردن به نوع استفاده و اینکه آیا موردنیاز او است یا خیر، خریداری نموده است.

 

ضرر نداشتن برنامه خرید هدفمند چیست؟

 

فروشگاه در این حالت برای کالایی که توانسته است به شما بفروشد، سود خود را برده است. درنهایت، وقتی شما متوجه اشتباه خود می‌شوید که از خرید خود پشیمان شده و پولی از جیبتان رفته است.

 

 

بیشتر بخوانید: چگونه با خرید هوشمندانه کالای ایرانی اقتصاد خانه و کشورمان را متحول کنیم

 

 

تکنیک‌های خرید هدفمند

 

 با تکنیک های خرید هدفمند در این مقاله اشنا شوید.

 

لیست اقلام موردنیاز خود را یادداشت نمایید

 

حتما بخوانید  عیدی عروس چی می برن | 11 ایده عیدی عروس شهرهای مختلف

لیست اقلام موردنیاز خود را یادداشت نمایید

 

سعی کنید دفترچه یا کاغذی را تهیه کنید و اقلام موردنیاز خود یا منزل را بر روی آن بنویسید. به غیر نام کالاها، مقدار و تعداد موردنیاز آن‌ها را هم یادداشت کنید. همچنین مواردی را که برایتان بیشتر اهمیت دارد با یک ستاره مشخص نمایید. این بهترین و اولین تکنیک خرید هدفمند است.

 

 

احساسات خود را در بازار یا فروشگاه کنترل کنید

 

وقتی وارد بازار یا فروشگاه شدید، سریعاً خود را به قسمت‌هایی برسانید که کالاهای موردنیاز شما قرارگرفته است. در هنگام عبور از دیگر قسمت‌ها، احساس خود را کنترل کنید و اگر کالا یا وسیله‌ای توجه شما جلب کرد، آن را یادداشت کنید و بعداً در خانه موردبررسی قرار دهید که آیا واقعاً به این کالا نیاز دارید یا خیر تا خرید هدفمند داشته باشید.

 

 

 واقعاً به‌ منظور خرید بیرون بروید

 

 واقعاً به‌ منظور خرید بیرون بروید

 

برای داشتن خرید هدفمند واقعاً از خانه بیرون بروید و وارد فروشگاه یا بازار شوید. اگر قصد تماشا و بازدید مغازه‌ها رادارید، مطمئن باشید که چیزی خواهید خرید که کاربردی برای شما نخواهد داشت و در نهایت شما را پشیمان خواهد کرد.

 

 

بیشتر بخوانید: تعریف گردشگری خرید و نقش آن در صنعت خرده فروشی و توریسم

 

پول به‌ اندازه خرید خود بردارید

 

برای اینکه بتوانید جلوی وسوسه شدن خود در برابر خرید دیگر کالاها بگیرید، پول یا عابر بانکی را بردارید که به‌اندازه نیاز شما باشد. به این صورت حتی اگر بخواهید وسیله اضافی هم خریداری نمایید، به خاطر کم بودن موجودی کارت خود، آن را به بعد موکول خواهید کرد تا خرید خوبی را داشته باشید.

 

کالابرگ الکترونیک