طرز تهیه املت دنور به ۳ روش ساده در تابه و در فر

طرز تهیه املت دنور به ۳ روش ساده در تابه و در فر


28 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه املت دنور

املت دنور (Denver omelette) با ترکیبی از طعم‌های متنوع و البته رنگ‌های مفرح قرار است شما را ترغیب کند که برای یک بار هم که شده، دست به پخت آن بزنید و طعمش را تست کنید. ما هم چند مدل مختلف از طرز تهیه املت دنور را به شما آموزش می‌دهیم تا هر کدام را که هوس کردید بپزید. می‌توانید املت دنور در فر یا تابه را با روش‌های زیر درست کنید. در سرویس آشپزی مجله کوروش با آموزش پخت املت خوشمزه و متفاوت دنور با شما هستیم.

این املت در اصل یک غذای کلاسیک برای شام محسوب می‌شود ولی می‌تواند یک صبحانه و حتی ناهار کامل باشد. از طرفی می‌توانید به اختیار خودتان سبزیجات این غذای نونی را کم و زیاد کنید و سلیقه هم به خرج بدهید.

 

 

طرز تهیه املت دنور

 

طرز تهیه املت دنور

 

مواد لازم

 

تخم مرغ: ۴ عدد

پیاز: ۱ عدد متوسط

فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد بزرگ

ژامبون (خرد شده): ۱/۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی

پنیر چدار (رنده شده): ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

کره: ۱ قاشق غذاخوری

روغن کنجد یا زیتون: به میزان لازم

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

 

 

طرز تهیه املت دنور در تابه (روش اول)

 

طرز تهیه املت دنور در تابه

 

 

مرحله اول؛ سرخ کردن ژامبون با پیاز و فلفل دلمه‌ای

 

در اولین مرحله از دستور پخت املت دنور در تابه، ژامبون یا سالامی، فلفل دلمه‌ای و پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. در یک تابه مقداری کره بریزید و پیاز را در آن تفت دهید تا طلایی شود. سپس ژامبون را اضافه کنید و تفت دهید. لازم نیست حتما تغییر رنگ دهد، همین که طعم خام آن گرفته شود کافی‌ است ولی اگر دوست دارید کریسپی شود، مدت زمان بیشتری را به سرخ کردن آن اختصاص دهید.

حتما بخوانید  طرز تهیه 4 مدل دسر با مارشمالو و بستنی شیک و کافی شاپی

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه املت قارچ و سبزیجات به چند روش مختلف

 

 

در آخر فلفل دلمه ای را اضافه کنید. حواستان باشد که فلفل دلمه‌ای نباید زیاد سرخ شود چون طعم آن به تلخی می‌زند. (می‌توانید از قارچ و پاپریکا هم در طرز تهیه املت دنور استفاده کنید). نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و در ظرف را بگذارید. به مدت ۲ دقیقه اجازه دهید همه مواد با هم بپزند.

 

 

مرحله دوم؛ شکستن تخم مرغ در ظرف جداگانه و هم زدن آن

 

حرارت را قطع کنید و مواد را به ظرفی دیگر منتقل کنید یا اینکه از یک تابه دیگر برای این مرحله استفاده کنید. اگر از تابه قبلی استفاده می‌ کنید، کف آن را با دستمال پاک کنید تا از روغن و موادی که در آن آماده‌ کرده‌اید، اثری نماند. تابه را دوباره روی حرارت قرار دهید و در آن مقداری روغن یا کره بریزید. تخم‌ مرغ‌ها را در یک کاسه بشکنید و با چنگال به هم بزنید تا زرده و سفیده کاملا با هم مخلوط شوند.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

 

مرحله سوم؛ ترکیب مواد با تخم مرغ و زدن ادویه

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه املت دنور، تخم مرغ‌ها را در تابه بریزید و تابه را بچرخانید تا کل سطح را بپوشاند. بعد از اینکه تخم مرغ خود را گرفت، نمک، فلفل و پنیر چدار رنده شده را روی آن بریزید و در تابه را بگذارید تا وقتی که کل پنیر ذوب شود. (از پنیر پیتزا یا پارمزان هم می‌توانید استفاده کنید). حرارت را قطع کنید. تخم‌ مرغ را از تابه به ظرف مخصوص سرو منتقل کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مافین پیتزایی قارچ و مرغ

 

 

در یک سمت آن، سبزیجاتی را که تفت داده بودید، بریزید و سمت دیگر را روی آنها برگردانید. املت دنور شما آماده است و می‌توانید آن را با سس‌های مختلف از جمله سالسا یا سس تند صرف کنید. می‌توانید املت دنور در فر را هم تست کنید.

 

 

طرز تهیه املت دنور در فر (روش دوم) با قالب ساده

 

طرز تهیه املت دنور در فر (روش دوم) با قالب ساده

 

در روش دوم از دستور پخت املت دنور در فر، ابتدا فر را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کنید تا گرم شود. همه مواد را مانند روش اول آماده کنید. در یک ظرف تخم مرغ را بشکنید و با نمک و فلفل مخلوط کنید. همه سبزیجاتی را که سرخ کرده و تفت داده بودید، به تخم‌ مرغ‌ها اضافه کنید.

حتما بخوانید  30 خواص درمانی توت فرنگی ? در طب سنتی + طبع و مصلح آن

 

 

بیشتر بخوانید: ۲ طرز تهیه املت مرغ و قارچ با پنیر

 

 

قالب فر را با کره، روغن زیتون یا کنجد چرب کنید. همه مواد را در قالب بریزید و قالب را به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در فر قرار دهید. زمانی که تخم‌مرغ‌ها پف کردند، املت دنور شما آماده سرو است.

 

 

طرز تهیه املت دنور در فر (روش سوم) با قالب مافین

 

طرز تهیه املت دنور در فر (روش سوم) با قالب مافین

 

روش سوم طرز تهیه املت دنور در فر مثل روش دوم است با این تفاوت که املت در قالب مافین درست می‌شود. مواد را مانند روش قبل آماده کنید و در قالب بریزید. در این حالت بهتر است کمی سر قالب را خالی نگه دارید تا تخم مرغ جا برای پف کردن داشته باشد. یا اینکه می‌توانید تخم‌ مرغ‌ها را در یک کاسه هم بزنید و در هر یک از قالب‌ها، تا نصف قالب را تخم مرغ بریزید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ۱۰ نوع املت خوشمزه و حرفه‌ای ایرانی

 

 

سپس روی آن را مقداری ژامبون، پیاز و فلفل دلمه‌ای نگینی شده بریزید. روی مواد را هم با پنیر بپوشانید. قالب را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در فر قرار دهید و بعد از خارج کردن، با کاردک، املت دنور را از قالب بیرون بیاورید و سرو کنید.

 

نکات مهم تهیه املت دنور

 

نکاتی تهیه املت دنور

 

*حتما زمانی که املت دنور را قالبی با فر تهیه می کنید، قالب فر را چرب کنید.

 

*برای پف کردن بهتر املت، سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید و با هم زن بزنید تا کاملا کف کنید.

 

*زمانی که املت دنور تابه ای درست می کنید بعد از ریختن پنیر چدار، درب پتابه را بزنید که پنیر آب شود.

 

*مدت زمان پخت این غذا ۱۵ دقیقه است که می تواند یکی از غذاهای سریع با ارزش غذایی بالا در زمان کمبود وقت باشد.

 

*املت دنور می تواند یک پیش غذا و یک صبحانه کامل، حتی شام و نهار محسوب شود.

 

 

کالابرگ الکترونیک