چگونه یک خرید هوشمندانه برای کاهش هزینه های زندگی داشته باشیم؟

چگونه یک خرید هوشمندانه برای کاهش هزینه های زندگی داشته باشیم؟


25 اردیبهشت 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
چگونه یک خرید هوشمندانه برای کاهش هزینه های زندگی داشته باشیم؟

خرید هوشمندانه، تخفیف ویژه، فروش ویژه، صرفه‌جویی، الگوی صحیح مصرف، سبک زندگی هوشمندانه و عباراتی از این دست احتمالا در سال‌های اخیر زیاد به گوش‌تان خورده است. اما تا به حال به معنای دقیق و اهمیت این عبارات در پیشبرد و موفقیت زندگی شخصی و اجتماعی فکر کرده‌اید؟ با کمک چه مواردی می‌توان هوشمندانه خرید کرد، الگوی صحیح مصرف را در پیش گرفت و درست و به صرفه زندگی کرد؟ در این نوشتار از سرویس سبک زندگی با ما باشید تا به شما بگوییم چطور می‌توانید با به کار بستن برخی ترفندهای ساده، خرید هوشمندانه و در نتیجه سبک زندگی هوشمندانه را در پیش بگیرید. با مجله کوروش همراه باشید

 

سبک زندگی هوشمندانه مکمل خرید هوشمندانه

 

سبک زندگی هوشمندانه مکمل خرید هوشمندانه

 

 

به نظر می‌رسد سبک زندگی هوشمندانه را بتوان به طور خلاصه در یک جمله گنجاند: کنار هم قرار دادن راه و روش‌ها و عادت‌های هوشمندانه زندگی کردن. در حقیقت اگر می‌خواهید در بهترین حالت ممکن زندگی کنید باید هوشمندانه خرید کنید، هوشمندانه غذا بخورید، حساب دخل و خرج‌تان را داشته باشید، ترفندهای اقتصادی را بلد باشید، ورزش کنید و در مجموع یک زندگی سالم داشته باشید.

البته به نظر می‌رسد لازم به گفتن نباشد که برای رسیدن به این سبک زندگی باید هوشمندانه کار کنید، مهارت کسب کنید، درآمد داشته باشید و البته درآمدتان را هوشمندانه خرج کنید. یکی از جنبه‌های سبک زندگی هوشمندانه خرج کردن صحیح درآمد و داشتن حساب دخل و خرج و به عبارت دیگر داشتن مدیریت مالی صحیح است.

اما می‌دانستید یکی از جنبه‌های مهم سبک زندگی هوشمندانه «خرید هوشمندانه» و بلد بودن «مهارت صحیح خرج کردن» است؟

 

راهکارهای خرید هوشمندانه برای مدیریت دخل و خرج خانواده

 

راهکارهای خرید هوشمندانه برای مدیریت دخل و خرج خانواده

 

برای مدیریت دخل و خرج خانواده و فراهم کردن یک شرایط اقتصادی بهتر باید سازوکارهای خرید هوشمندانه را بلد باشید. اما چگونه می‌توان هوشمندانه خرید کرد؟ در حقیقت به نظر می‌رسد بهترین راهکار استفاده از تخفیف‌ ویژه و فروش‌های ویژه فروشگاه‌هایی است که کالاها را با سود کمتر و منفعت بیشتر به مشتری ارائه می‌دهند.

تخفیف شوینده های افق کوروش

اگر شما سبک زندگی هوشمندانه را در پیش بگیرید و با دقت و تیزبینی بیشتری کنترل اوضاع را در دست بگیرید می‌توانید از خدمات ویژه مراکز خریدی که گاه از نظر مسافت بسیار به محل کار و زندگی شما نزدیک هستند و چه بسا شما آن‌ها را سهوا یا عمدا نادیده گرفته‌اید، برای بالا بردن کیفیت زندگی و بهتر کردن شرایط اقتصادی خانواده استفاده کنید.

نکته‌ای که ذکر آن ضروری به نظر می‌رسد این است که منظور ما از خرید کالاهای تخفیف خورده یا فروش ویژه، خرید کالاهای بی‌کیفیت یا کالاهایی با کیفیت پایین نیست. از سوی دیگر شعار تخفیف ویژه و همواره تخفیف قرار نیست فقط یک جمله تبلیغاتی و شعارگونه باشد.

حتما بخوانید  17 توصیه ایمنی خانه تکانی عید که حتما باید رعایت کنید

زمانی که از تخفیف ویژه و فروش ویژه فروشگاه‌های زنجیره‌ای همواره تخفیف مثل «افق کوروش» صحبت می‌کنیم، منظورمان خرید کالاهای تازه و مرغوب با بهترین کیفیت و بالاترین استاندارد از بهترین نام‌ها و برندها با بهترین و به صرفه‌ترین قیمت در محله خودتان است.

به این ترتیب هم در وقت و زمان صرفه‌جویی کرده‌اید و هم منابع مالی خانواده را به بهترین شکل ممکن مدیریت کرده‌اید و این به معنای سبک زندگی هوشمندانه است. اما سبک و ساز‌و‌کار فروشگاه‌هایی که همواره تخفیف ویژه و فروش ویژه دارند چگونه است؟

اصلا در شرایط سخت رقابت و قیمت‌های تقریبا بالای خرید اقلام اساسی، چگونه این فروشگاه‌های برچسب همواره تخفیف را بر پیشانی خود دارند و اتفاقا ضرر هم نمی‌کنند؟ به نظر می‌رسد برای آشنایی با سبک کار و اصول فروشگاه‌های همواره تخفیف مثل «افق کوروش» باید با ساز‌وکار این فروشگاه همواره تخفیف و دلایل تخفیف‌ها و فروش‌های ویژه آن بیشتر آشنا شوید.

 

 

فروشگاه‌های زنجیره‌ای مثل افق کوروش چگونه همواره تخفیف ویژه و فروش ویژه دارد؟

 

فروشگاه‌های زنجیره‌ای مثل افق کوروش چگونه همواره تخفیف ویژه و فروش ویژه دارد؟

 

فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش که از جمله فروشگا‌ه‌های خرده فروشی محسوب می‌شوند «کالاهای تند‌ گردش» را ارائه می‌دهند. این محصولات عبارتند از: اقلام ضروری خانوار مثل لبنیات، مواد شوینده، محصولات سلولزی، حبوبات، نوشیدنی‌ها، تنقلات، گوشت و پروتئین و … که به سرعت فروخته می‌شوند.

برای این‌که یک فروشگاه زنجیره‌ای همواره تخفیف ویژه و فروش ویژه داشته باشد یا به عبارت دیگر «Discount Store» باشد لازم است که راهکارهایی را برای جلوگیری از ضرردهی در پیش بگیرد. اما راهکارهای افق کوروش برای در پیش گرفتن این شیوه چیست؟

 

۱-خرید کالاها با قیمت ارزان‌تر توسط افق کوروش

 

فروشگاه همواره تخفیف «افق کوروش» با محدود کردن تنوع کالاها در فروشگاه، خرید مستقیم از تولید کننده و افزایش حجم خرید از هر کدام از تامین‌کنندگان، کالاها را با قیمتی پایین‌تر نسبت به سایر رقیبان و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به مشتری عرضه کند.

در حقیقت این فروشگاه فرایند تحویل کالا از تولید کننده به مصرف کننده را تا حد امکان کوتاه کرده است تا از طریق این صرفه‌جویی بتواند همواره تخفیف ویژه و فروش ویژه داشته باشند. فراموش نکنید فروشگاه‌های زنجیره‌ای مثل افق کوروش با سیاست «تاسیس یک فروشگاه در هر محله» نه تنها سبب صرفه‌جویی در هزینه خرید اقلام مصرفی از سوی مشتری می‌شوند، که حتی هزینه‌های غیرضروری مثل مصرف بنزین، استهلاک ماشین و گاهی ساعت‌ها معطل شدن در ترافیک و در نتیجه آلودگی هوا و آسیب به محیط زیست را هم تا حدود زیادی به حداقل رسانده و در راستای مسئولیت اجتماعی خود عمل می‌کنند.

 

۲- کاهش هزینه‌های عملیاتی

 

کاهش هزینه‌های عملیاتی و استفاده از نرم‌افزارها و شیوه‌های نوین خرید و فروش و اصلاح مدوام روش‌های انجام کار، افزایش سرعت کار و اصلاح خطاها از جمله سیاست‌های افق کوروش در جهت سیاست همیشگی «تخفیف» است.

 

۳-صرفه‌جویی و حذف هزینه‌های غیرضروری

 

افق کوروش توانسته با صرفه‌جویی در مصرف انرژی، حذف هزینه‌های اضافی مثل دکوراسیون لوکس، محدود کردن تعداد پرسنل، حذف کالاهای کم‌مصرف مثل لوازم خانگی و استفاده حداکثری از فضای فروشگاه، هزینه‌های اضافی را کاهش داده و اهداف خود را با هزینه‌های کمتر پیش ببرد.

حتما بخوانید  15 پاک کننده شیرآلات و سینک جادویی که معجزه می‌ کنند

 

تخفیف ویژه و مزایای بهتر برای اعضای باشگاه‌ مشتریان فروشگاه‌های زنجیره‌ای

 

تخفیف ویژه و مزایای بهتر برای اعضای باشگاه‌ مشتریان فروشگاه‌های زنجیره‌ای

 

می‌دانستید اگر عضو «باشگاه مشتریان» فروشگاه‌های زنجیره‌ای شوید حتی می‌توانید از تخفیف‌های ویژه‌تر و استثنایی‌تر برای خرید مایحتاج زندگی روزمره بهره‌مند شوید و به این ترتیب در جهت سبک زندگی هوشمندانه در هزینه‌های مالی خانوار بیشتر صرفه‌جویی کنید؟

از سوی دیگر می‌توانید با عضویت در باشگاه مشتریان این فروشگاه‌های زنجیره‌ای و توجه به سیاست باشگاه مربوطه از مزایایی مثل کارت هدیه، کارت وفاداری و کارت‌های اعتباری بهره‌مند می‌شوید و به این ترتیب هم در هزینه‌های خانوار بیشتر صرفه‌جویی می‌کنید و هم از سایر مزایای عضویت در باشگاه مشتریان سود می‌برید.

 

چطور از افق کوروش هوشمندانه خرید کنیم؟

 

جشنواره خرید هوشمندانه از فروشگاه‌های افق کوروش

 

مجموعه فروشگاه‌های افق کوروش در یک کمپین قرار است به مشتریان خرید هوشمند را پیشنهاد بدهد؛ این یعنی، افق کوروش شرایط یک خرید هوشمندانه را برای مشتریان مهیا کرده و به خریداران کمک می‌کند تا قبل از هر خریدی با برنامه‌ریزی، بدانند که تمام آنچه را که نیاز دارند از کجا تهیه کنند و از هر جایی خرید نکنند. ما با داشتن باصرفه‌های بازار، خریدی هوشمندانه و باصرفه را تضمین می‌کنیم. برای داشتن یک خرید هوشمندانه فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید.

 

احساسی و هیجانی خرید نکنید

 

خرید از روی هیجان و بدون توجه به نیاز، یکی از مشکلاتی است که برای بسیاری افراد در هنگام خرید کردن اتفاق می‌افتد. اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که با دیدن کالاهای متنوع و رنگارنگ روی قفسه‌های فروشگاه‌ دست و دلتان می‌لرزد و اقدام به خرید می‌کنید، ما برای شما برنامه‌ریزی‌های منطقی داریم.

 

از هر جا و با هر قیمت خرید نکنید

 

هر چند فروشگا‌ه‌ها و مغازه‌های زیادی وجود دارند که کالاهای مصرفی خانوار را ارائه می‌دهند اما سود خرید به جیب کسانی می‌رود که از هر جا و با هر قیمتی خرید نکنند. خرید هوشمندانه به این معنی است که با مقایسه قیمت‌ها و تخفیف‌ها، بهترین خرید را از بهترین و نزدیک‌ترین فروشگاه‌ داشته باشید.

 

بدون لیست و برنامه خرید نکنید

 

اگر در طول ماه یا هفته مایحتاج و مواردی را که برای خرید نیاز دارید، فهرست نکنید، حتما در هنگام مراجعه به فروشگاه دچار سردرگمی می‌شوید. از طرفی مجبور می‌شوید زمان زیادی را بین قفسه‌ها بچرخید تا یادتان بیاید کدام کالاها را بخرید. همین هم باعث می‌شود چشم‌تان به کالاهای غیر ضروری بیفتد و در دام خرید احساسی و هیجانی بیفتید.

 

بی‌توجه به کیفیت خرید نکنید

 

در خرید هوشمندانه، توجه به کیفیت حرف اول را می‌زند. اگر چه ظاهر یک کالا هم مهم است ولی کیفیت نداشتن کالا باعث می‌شود خریدتان بدون صرفه یا حتی با ضرر همراه باشد. فراموش نکنید که توجه به کیفیت در هنگام خرید، می‌تواند علاوه بر رفع نیازتان، باعث شود که فکر نکنید پول‌تان را با خرید یک کالای بدون کیفیت دور ریخته‌اید.

 

کالابرگ الکترونیک