۲ طرز تهیه بستنی سرخ شده با آرد سوخاری و کورن فلکس یا بیسکویت

۲ طرز تهیه بستنی سرخ شده با آرد سوخاری و کورن فلکس یا بیسکویت


28 اردیبهشت 1402 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
2 طرز تهیه بستنی سرخ شده با آرد سوخاری و کورن فلکس یا بیسکویت

در سال‌های اخیر بستنی سرخ شده، بستنی سوخاری یا بستنی داغ هم به لیست دسرهای محبوب و پرطرفدار اضافه شده است. به نظر می‌رسد ترکیب سرمای بستنی با گرمای آردی سوخاری و سایر موادی که در آن غلتانده و سرخ می‌شود، مژده یک طعم به یاد ماندنی را به همراه داشته باشد. طرز تهیه بستنی سرخ شده را در سرویس آشپزی بخوانید. با مجله کوروش همراه باشید.

 

طرز تهیه بستنی سرخ شده

 

طرز تهیه بستنی سرخ شده با انواع بستنی

مدت زمان آماده سازی بستنی سرخ شده: ۳ ساعت

مواد لازم برای تهیه بستنی سوخاری

  • بستنی وانیلی (یا هر طعم بستنی دیگری که می‌پسندید): ۱ کیلوگرم
  • کورن فلکس یا نان باگت خرد شده: به مقدار لازم
  • آرد سفید الک شده: ۱۰۰ گرم
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • روغن مایع سرخ کردنی: به مقدار لازم
  • سس شکلات یا سس کارامل: به میزان دلخواه (برای تزیین)
  • خامه فرم گرفته: به میزان دلخواه (برای تزیین)

مراحل طرز تهیه بستنی سرخ شده با کورن فلکس

 

مراحل طرز تهیه بستنی سرخ شده با کورن فلکس

 

برای تهیه دسر بستنی سوخاری با کورن فلکس یا دسر بستنی سوخاری بدون کورن فلکس (به جای کورن فلکس از بیسکوییت یا کیک هم می‌توانید استفاده کنید)، کافی است بستنی‌ها را از قبل اسکوپ بزنید و در فریزر بگذارید تا خوب یخ بزنند. بعد مواد سوخاری را آماده کنید و بستنی‌ها را در آن بغلتانید. برای مشاهده طرز تهیه این دسر خوشمزه و متفاوت می‌توانید دستورالعمل زیر را انجام دهید.

مرحله اول؛ قرار دادن اسکوپ‌های بستنی در فریزر

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی سرخ شده باید با اسکوپ درشت چند اسکوپ بستنی وانیلی درست کنید و در یک سینی فلزی بچینید. این اسکوپ‌های بستنی باید به مدت ۱۲ الی ۱۴ ساعت در فریزر بمانند تا حسابی یخ بزنند و سفت شوند تا هنگام سرخ شدن وا نروند.

برای خرید انواع بستنی می‌توانید به مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش مراجعه کنید و از امکان خرید حضوری بهره ببرید یا بستنی دلخواه خود را به صورت تلفنی یا اینترنتی سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

حتما بخوانید  طرز تهیه 6 مدل دسر با بستنی و ژله مجلسی و کافی شاپی

مرحله دوم؛ آماده کردن بستنی برای سرخ کردن

بعد از ۱۲ الی ۱۴ ساعت بستنی‌ها را از یخچال بیرون بیاورید. اگر بستنی چوبی سرخ شده دوست دارید، در این مرحله در هر کدام از توپک‌های بستنی یک چوب بستنی فرو کنید و توپک بستنی را کمی فشار دهید تا مسطح‌تر شود و از حالت توپی خارج شود.‌

در یک بشقاب مقداری پودر نان باگت یا آرد کورن فلکس بریزید و بستنی‌ها را در آن بغلتانید. نان باگت و کورن فلکس را می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله سوم؛ آغشته کردن بستنی به مواد سوخاری

در این مرحله از طرز تهیه بستنی سوخاری خانگی و خوشمزه باید دوباره بستنی‌ها را در سینی فلزی بچینید و یک ساعت دیگر در یخچال نگه دارید. در این مدت آرد سفید و تخم مرغ را در یک ظرف با هم مخلوط کنید.

بهتر است با همزن دستی این مخلوط را هم بزنید تا خمیر یکدستی درست شود. آرد و تخم مرغ را هم در صورت تمایل از افق کوروش بخرید، اینترنتی، حضوری یا تلفنی.

مرحله چهارم؛ قرار دادن بستنی سوخاری در فریزر

حالا توپک‌های بستنی را از یخچال بیرون بیاورید، داخل خمیر فرو ببرید و سپس مجدداً در پودر نان بغلتانید تا روی آن‌ها کاملاً با پودر نان یا کورن فلکس پوشانده شود. توپک‌های بستنی را به‌مدت یک ساعت دیگر در فریزر قرار دهید (در صورت تمایل، بعد از یک ساعت دوباره برای ضخیم‌تر شدن رویه بستنی و قبل از سرخ کردن توپک‌ها را مجدداً در خمیر و پس از آن، در خرده نان بغلتانید).

مرحله پنجم؛ سرخ کردن بستنی‌

در آخرین مرحله از طرز تهیه بستنی سرخ شده باید توپک‌ها را داخل قابلمه‌ای حاوی روغن داغ فراوان سرخ کنید تا طلایی‌ رنگ شوند، سپس آن‌ها را به‌وسیله کفگیر سوراخ‌دار از قابلمه خارج کرده و به‌مدت ۱۵ دقیقه، روی حوله کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود.

بستنی سوخاری را در ظرف مورد نظر بچینید و با انواع سس شکلات، سس کارامل، سس شکلات سفید، خامه فرم گرفته یا انواع کیک و میوه سرو کنید. برای درست کردن سس شکلات می‌توانید به روش بن ماری عمل کنید.

در صورت تمایل خامه، انواع کیک و انواع سس شکلات را می‌توانید به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش خریداری کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی سنتی زعفرانی به روش اکبر مشتی

 

طرز تهیه بستنی سرخ شده با بیسکویت یا کیک

 

حتما بخوانید  طرز تهیه شیرینی قرابیه تبریزی خانگی به 2 روش

طرز تهیه بستنی سرخ شده با بیسکویت یا کیک

 

برای طرز تهیه بستنی سوخاری بدون کورن فلکس، شما می‌توانید از بیسکویت پتی بور به جای کورن فلکس استفاده کنید. برای این کار باید دقیقاً به روشی که پیش‌تر ذکر شد عمل کنید.

تنها به جای استفاده از کورن فلکس و نان باگت خرد شده، مقداری بیسکویت پتی بور را خرد نمایید و بستنی‌ها را ابتدا در ترکیب تخم مرغ، شیر و دارچین بزنید. سپس بستنی را در بیسکویت بغلتانید و در فریزر بگذارید تا سفت شوند. در نهایت نیز می‌توانید به روشی که گفته شد بستنی‌ها را در روغن سرخ کنید.

طرز تهیه بستنی سرخ شده با کیک هم مرسوم است. در این صورت هر طعم کیکی را که دوست دارید در یک ظرف خرد کنید و بستنی را به همین ترتیب در آن بچرخانید. در صورت تمایل برای خرید انواع کیک، بیسکویت پتی بور، انواع شیر و دارچین می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه بستنی سرخ شده

*قبل از آغشته کردن بستنی به کورن فلکس باید کورن فلکس را با گوشتکوب کاملاً خرد کنید.

*برای سرخ کردن بستنی‌ها تنها ۲۰ ثانیه زمان کافی است. سرخ کردن بستنی به مدت طولانی موجب وا رفتن بستنی‌ها می‌شود.

*بعد از آماده کردن بستنی سرخ شده خانگی می‌توانید روی آن مقداری سس شکلات، کارامل، خامه و عسل بریزید. عسل با کیفیت را می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی، خریداری کنید.

*شما می‌توانید بستنی سرخ شده را با هر نوع بستنی که دوست دارید آماده کنید.

*در طرز تهیه بستنی سرخ شده شکلاتی می‌توانید به جای بستنی وانیلی از بستنی شکلاتی استفاده کرده و روی بستنی را با سس شکلات تزیین کنید.

 

سوالات متداول

چه کار کنیم که بستنی سرخ شده وا نرود؟

چون بستنی با دیگر مواد سرخ می‌شود، احتمال وا رفتن آن وجود دارد، اما برای جلوگیری از شل شدن بستنی، اول باید بستنی‌های اسکوپ شده را حتما در فریزر بگذارید تا کاملا یخی شود. همچنین سرعت عمل داشتن در زمان سرخ کردن بستنی‌ها، بسیار مهم است. همچنین زمان سرخ شدن بستنی را طولانی نکنید، ۲۰ ثانیه برای سرخ کردن بستنی‌ها کافی است.

بستنی سوخاری اصالتا متعلق به کجاست؟

در مورد اینکه بستنی سوخاری مال کدام کشور است، فرضیه‌های مختلفی وجود دارد. حالا در اغلب کافه‌های تهران و شهرهای دیگر ایران بستنی سرخ شده سرو می‌شود اما این دسر ابتدا در شیکاگو اختراع شد ولی برخی آن را اصالتا ژاپنی می‌دانند.

 

 

کالابرگ الکترونیک