طرز تهیه بال مرغ سوخاری خوشمزه و ترد با سس بوفالو

طرز تهیه بال مرغ سوخاری خوشمزه و ترد با سس بوفالو


29 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه بال مرغ سوخاری باخوشمزه و ترد با سس بوفالو

«بال مرغ» دوست دارید؟ اصلا می‌دانستید هر سال در تمام دنیا روز جهانی «بال مرغ» یا همان «چیکن وینگز» را جشن می‌گیرند؟ ۲۹ جولای (۸ مرداد) هر سال روز جهانی خوراک «بال مرغ» است و عاشقان این غذای خوشمزه و چرب و چیلی در این روز با آشپزی و خوردن یک عالمه بال مرغ سوخاری و کبابی دلی از عزا در‌می‌آورند. با ما باشید تا در مورد تاریخچه خوراک بال مرغ سوخاری با سس بوفالو و طرز تهیه این پیش‌غذا و غذای خوشمزه در مجله کوروش آشنا شوید.

تاریخچه خوراک اسنکی بال مرغ سوخاری با سس بوفالو

 

تاریخچه خوراک اسنکی بال مرغ سوخاری با سس بوفالو

 

بال مرغ به صورت گریل، کبابی و سوخاری از قدیم‌الایام از جمله غذاهای محبوب بخش‌های جنوبی ایالات متحده بوده است. اما محبوبیت جهانی این خوراک اسنکی خوشمزه بیشتر به خاطر سس تندی است که در سال ۱۹۶۴ در یکی از رستوران‌های زنجیره‌ای فست فود مشهور بوفالو در شهر نیویورک کنار این غذا سر میز مشتری‌ها آمد. این سس که در کنار ساقه کرفس خرد شده و سس آماده شده با پنیر بلوچیز سرو می‌شد، به سس «بوفالو» مشهور شد.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کتف و بال مراکشی در فر و مایکروفر

 

 

خوراک بال‌ مرغ سوخاری با سس بوفالو؛ اسنک محبوب مهمانی‌ها و مراسم مختلف

 

خوراک بال‌ مرغ سوخاری با سس بوفالو؛ اسنک محبوب مهمانی‌ها و مراسم مختلف

 

فرقی نمی‌کند اهل کجا باشید. بال مرغ چه به صورت کبابی با چاشنی‌های مختلف و چه به صورت سرخ شده، گریل و سوخاری از جمله خوراکی‌های اسنکی محبوب در مراسم تولد، مهمانی و دورهمی و تماشای مسابقات ورزشی به خصوص مسابقات فوتبال در سرتاسر دنیاست. شما بال مرغ را با چه طعمی می‌پسندید؟ بال مرغ با پنیر پارمزان، بال مرغ مرینیت شده با عسل و خردل، بال مرغ کبابی با زعفران یا بال مرغ با سس باربیکیو یا شاید هم بال مرغ کبابی را با طعم و مزه سس‌های تند و  مشهور مکزیکی می‌پسندید؟

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه وافل مرغ با سس بوفالو

 

 

شاید هم طالب غذاهای ایتالیایی هستید و دوست دارید بال مرغ را هم با طعم و مزه غذاهای ایتالیایی میل کنید، مثلا بال مرغ مزه‌دار شده با سیر و روغن زیتون و پنیر پارمزان. خلاصه بال مرغ را با هر طعم و مزه‌ای که بپسندید امروز روز شماست. برای ‌این‌که در روز جهانی خوراک بال‌مرغ غذای مورد علاقه‌تان را میل کنید طرز تهیه خوشمزه بال مرغ  سوخاری با سس بوفالو را به شما آموزش می‌دهیم.

حتما بخوانید  طرز تهیه ماکارونی با کوفته قلقلی لذیذ و خوشمزه + فیلم آموزش

 

 

طرز تهیه بال مرغ سوخاری با سس بوفالو

 

طرز تهیه بال مرغ سوخاری با سس بوفالو

 

معمولا در کنار بال مرغ سوخاری از کتف مرغ هم استفاده می‌کنند. در واقع به نظر می‌رسد بهترین قسمت‌های مرغ برای سوخاری کردن بال و کتف مرغ باشد.

 

 

مواد لازم 

 

بال و کتف مرغ: ۱ کیلوگرم

آرد نشاسته ذرت: یک لیوان

آرد سفید: ۲ قاشق غذاخوری

پودر سیر: ۱ قاشق چایخوری

پودر پیاز: ۱ قاشق چایخوری

تخفیفات لبنیات افق کوروش

پودر فلفل پاپریکا: ۱ قاشق چایخوری

پودر فلفل قرمز: ۱ قاشق چایخوری

پودر فلفل سیاه: ۱ قاشق چایخوری

نمک: ۲ قاشق چایخوری

بیکینگ پودر: ۲ قاشق چایخوری

آب: ۱ لیوان

روغن: به میزان لازم

 

 

طرز تهیه 

 

کتف و بال مرغ سوخاری با سس بوفالو

 

 

مرحله اول؛ پاک کردن بال‌ها

 

برای تهیه بال مرغ سوخاری با سس بوفالو ابتدا بال‌ها را خوب بشورید و نوک بال‌ها را با قیچی گوشت‌بری جدا کنید. اگر پوست بال را نمی‌پسندید می‌توانید روی هر بال چند شکاف سطحی ایجاد کنید و پوست بال را جدا کنید.

 

 

مرحله دوم؛ درست کردن مایه خمیری با آرد نشاسته ذرت

 

حالا در یک کاسه نصف لیوان آرد نشاسته ذرت، یک قاشق غذاخوری آرد سفید و تمام چاشنی‌ها را با هم مخلوط کنید. در مرحله بعد به تدریج آب را به این ترکیب اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا یک مایه خمیری یکدست و صاف به دست بیاید.

 

 

مرحله سوم؛ غلتاندن بال‌ها در مایه خمیری

 

قبل از این‌که بال‌ها را در این مایه خمیری بغلتانید و سرخ کنید ابتدا نصف لیوان آرد ذرت باقی‌ مانده را در یک بشقاب بریزید و بال‌ها را در آن بغلتانید و در یک ظرف دیگر کنار بگذارید.

 

 

مرحله چهارم؛ سرخ کردن بال‌ها

 

روغن را در یک قابلمه خوب داغ کنید، مقدار روغن باید آن‌قدر باشد تا بال‌ها در روغن غوطه‌ور شوند. در حین داغ شدن روغن بال‌های مرغ را یکی یکی در مایه‌ای که درست کرده‌اید بزنید و تمام قسمت‌ها را آغشته کنید. بال‌های مرغ را در روغن داغ بیندازید و بعد از این‌که تمام قسمت‌های آن طلایی و برشته شد از روغن درآورید. برای این‌که روغن اضافی بال‌ها گرفته شود آن‌را روی دستمال حوله‌ای بگذارید.

حتما بخوانید  طرز تهیه کتلت ماهی به ۳ روش آسان و متفاوت با طعم لذیذ

 

بعد از گرفتن روغن اضافی بال‌ها آن‌را در سس بوفالو بغلتانید و در ظرف مناسب سرو کنید و اگر می‌خواهید به روش اصلی و سنتی بال مرغ سوخاری بخورید کرفس خرد شده و بلوچیز را در کنار این غذا فراموش نکنید.

 

 

خواندن این مطلب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: طرز تهیه آسان‌ترین مک اند چیز

 

 

طرز تهیه سس بوفالو

 

طرز تهیه سس بوفالو

مواد لازم

 

کره: ۵۰ گرم

سیر: ۲ حبه رنده شده

سس چیلی: نصف لیوان

پودر فلفل قرمز تند: نصف قاشق چایخوری

پودر پیاز: یک قاشق چایخوری

شکر: ½ قاشق چایخوری

سرکه سفید: ۱و ½ قاشق غذاخوری

نمک: به میزان دلخواه

 

 

طرز تهیه

 

ابتدا کره را به روش بن‌ماری آب کنید و با سیر رنده شده مخلوط کنید. در مرحله بعد سس چیلی را اضافه کنید و خوب هم بزنید. پودر فلفل قرمز، پودر پیاز، نمک، سرکه سفید و شکر را اضافه کنید و هم بزنید. سس بوفالو آماده است.

 

 

۲ نکته مهم آشپزی برای تهیه بال مرغ سوخاری 

 

2 نکته مهم آشپزی برای تهیه بال مرغ سوخاری 

 

*برای تهیه مایه سوخاری می‌توانید از این مواد به جای مواد بالا استفاده کنید: فلفل سبز چیلی ۵ عدد، سیر ۱۰ حبه، ماست یونانی ¼ لیوان، زنجبیل رنده شده ۲ قاشق غذاخوری، آب لیمو‌ترش تازه ۵ قاشق غذاخوری، پیاز یک عدد متوسط، پودر فلفل قرمز ۱ قاشق چایخوری، زردچوبه ¼ قاشق چایخوری و روغن ۱ قاشق غذاخوری و ادویه گرام ماسالا ¼ قاشق غذاخوری. تمام مواد را در میکسر بریزید تا یک خمیر نرم به دست بیاید و بال‌ها را با این خمیر آغشته کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه نان سوخاری خانگی رژیمی بدون تخم مرغ

 

 

*می‌توانید به جای سرخ کردن بال‌ها در روغن آن‌ها به صورت رژیمی آماده کنید. برای این‌کار کف سینی فر را با فویل بپوشانید و فویل را با روغن چرب کنید. فر را تا دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید و بال‌های آغشته به خمیری که درست کرده‌اید را روی فویل بچینید اما فویل را روی بال‌ها نکشید. خمیر باقی‌مانده را دور نریزید. بال‌ها را ۶ دقیقه در فر بگذارید و بعد دوباره از فر بیرون بیاورید و باقی مانده خمیر را روی بال‌ها بریزید. دوباره سینی را داخل فر بگذارید و ۴۰ دقیقه دیگر زمان بدهید تا بال‌ها گریل شوند.

 

کالابرگ الکترونیک