طرز تهیه نودل کیمچی | غذای کره ای خوشمزه

طرز تهیه نودل کیمچی | غذای کره ای خوشمزه


18 آذر 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کیمچی نودل؛ غذای بسیار خوشمزه کره ای + تاریخچه کیمچی کره ای

یکی از قدیمی‌ترین و شاید اصلی‌ترین غذاها در فرهنگ تغذیه‌ای کره‌ای‌ها، کیمچی (Kimchi) یا ترشی سبزیجات با ادویه‌های تند است. طعم منحصر به فرد و خاص کیمچی و همچنین ارزش غذایی بالا، فیبر فراوان و کالری پایین این خوراک خوشمزه، آن را در میان توریست‌هایی که به این کشور سفر می‌ٰکنند، به خوراکی محبوب بدل کرده است. البته برای خود کره‌ای‌ها، ارزش فرهنگی بالایی هم دارد. کره‌ای‌ها معتقدند که بدون کیمچی، سفره شام کامل نیست. با کیمچی نودل هم درست می‌کنند که از جمله معروف‌ترین غذاهای کره‌ای است. طرز تهیه نودل کیمچی را به همراه تاریخچه کیمچی در مجله کوروش بخوانید. با سرویس آشپزی همراه باشید.

 

 

تاریخچه کیمچی کره ای

 

تاریخچه کیمچی کره ای

 

نام کیمچی با نام کشور کره، گره خورده است. کیمچی هم می‌تواند نقش یک غذای اصلی و هم یک غذای فرعی را در میان غذاهای متنوع کره‌ای بازی کند. البته مهم‌ترین و پرطرفدارترین کیمچی، کیمچی خیار، کیمچی کلم و کیمچی ترب است که به عنوان غذای فرعی سنتی از سبزیجات نمکی و تخمیر شده مانند کلم ناپا، تربچه کره‌ای و خیار تهیه می‌شود و با طیف بسیار متنوعی از چاشنی‌ها از جمله گوچوگارو (پودر چیلی)، پیاز بهار، سیر، زنجبیل و ژوتگال تهیه می‌شود.صدها نوع کیمچی با سبزیجات مختلف تهیه می‌شوند.

 

به طور سنتی‌، کیمچی در ظروف سفالی بزرگ در زمین نگهداری می‌شده است تا از یخ‌زدگی کیمچی در ماه‌های زمستان جلوگیری کند.

 

این روش اصلی ذخیره سبزیجات در تمام فصول سال بود. ذخیره‌سازی کیمچی درون زمین در تابستان باعث می‌شد روند تخمیر، کند شود. در حال حاضر اما معمولا از یخچال‌های کیمچی برای نگهداری کیمچی استفاده می‌شود.

 

غذای کره ای کیمچی

 

منشأ کیمچی حداقل به دوره اولیه سه پادشاهی (۳۷ قبل از میلاد ‒ ۷ میلادی) برمی‌گردد و جالب است بدانید که استفاده از کیمچی زمانی بیشتر شیوع پیدا کرد که آیین بودیسم در سراسر کشور رواج پیدا کرد گرفتار شد و سبک زندگی گیاهخواری را پرورش داد. در ضمن پای این غذا به فضا هم باز شده است و برای این کار یک پروژه تحقیقاتی چند میلیون دلاری برای از بین بردن باکتری ها و کاهش بو بدون تأثیر در طعم، راه‌اندازی شد و در نهایتت کیمچی به همراه فضانورد کره جنوبی به فضا ارسال شد.در ضمن در تقویم گوگل، ۲۲ نوامبر “جشن کیمچی” در نظر گرفته شده است.

 

 

طرز تهیه نودل کیمچی با خیار

 

طرز تهیه نودل کیمچی با خیار

 

مواد لازم برای نودل کیمچی با خیار

 

نودل مخصوص جاجانمیونگ یا نودل عادی: ۴۰۰ گرم

خیار: ۳ عدد متوسط

تخم مرغ آب‌پز شده: ۱ عدد

سس Bibim یا سس سویا: ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی

گوچوجانگ یا فلفل قرمز: ۲ قاشق غذاخوری

سرکه برنج: ۱ قاشق غذاخوری

عسل: ۱ قاشق غذاخوری

شکر خام: ۱ قاشق غذاخوری

روغن کنجد: ۱ قاشق غذاخوری

دانه کنجد بو داده: ۱ قاشق غذاخوری

 

 

طرز تهیه نودل کیمچی با خیار

 

روش پخت نودل کیمچی با خیار

 

مرحله اول

 

خیارها را بشویید و قسمت وسط را که شامل دانه‌های خیار می‌شود، جدا کنید.

نودل را در آب در حال جوش بریزید و سریع بپزید تا کاملا دندانی شود. (دستورالعمل‌های موجود در بسته را دنبال کنید.)

رشته‌ها را از آب بکشید و حدود یک دقیقه زیر آب خنک کنید. رشته‌ها را در حالی که زیر آب است، با چند انبر یا دست خود هم بزنید.

نودل را خوب آبکش کنید.

 

مرحله دوم

 

در یک ظرف مناسب، سس سویا، سرکه برنج، فلفل قرمز، عسل، روغن کنجد و شکر را به همراه سس سویا مخلوط کرده و نودل را به این ترکیب اضافه کنید.

نودل را با دست در این مخلوط بغلتانید. (دستکش مخصوص آشپزی استفاده کنید).

 

 مرحله سوم

 

همه مواد را در ظرف سرو کنید. خیار و تخم‌مرغ آبپز شده را روی کیمچی قرار دهید.

نکته: می‌توانید تنها از زرده تخم‌مرغ در طرز تهیه کیمچی نودل با خیار استفاده کنید. در این روش زرده جدا شده از سفیده را در آبی که نودل در حال پخت است، بیندازید تا با هم آبپز شوند.

 

 

 اطلاعات تغذیه ای کیمچی نودل (در هر وعده)

 

کالری: ۵۱۱ کیلوکالری | کربوهیدرات‌ها: ۸۹ گرم | پروتئین: ۱۷ گرم | چربی: ۱۲ گرم | چربی اشباع‌شده: ۲ گرم | کلسترول: ۹۳ میلی‌گرم | سدیم: ۷۴۹ میلی‌گرم | پتاسیم: ۴۱۵ میلی‌گرم | شکر: ۱۷ گرم | ویتامین A: 215IU | ویتامین C: 4.1 میلی‌گرم | کلسیم: ۹۶ میلی‌گرم | آهن: ۳.۷ میلی‌گرم

 

کالابرگ الکترونیک