لیست خوشمزه ترین و معروف‌ترین غذاهای کره جنوبی

لیست خوشمزه ترین و معروف‌ترین غذاهای کره جنوبی


5 بهمن 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معروف‌ترین غذاهای کره جنوبی
آیا معروف‌ترین غذاهای کره جنوبی را می‌شناسید؟ خوشمزه‌ترین غذاهای کره جنوبی با چه مواد اولیه‌ای آماده می‌شوند؟ روش درست کردن غذاهای ساده و سریع کره جنوبی را بلد هستید؟ غذاهای کره‌ای یکی از متفاوت‌ترین انواع غذاها در دنیا هستند که به خاطر ظاهر جذاب و طعم خاصی که دارند، بسیار محبوب هستند. به جرات می‌توان گفت که فرهنگ غذای کره‌ای با کل دنیا متفاوت است و امتحان کردن یک غذای کره‌ای لذیذ و خوشمزه می‌تواند برای هر فرد در هر جای دنیا جذاب باشد. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه انواع غذاهای معروف کره‌ای آشنا شوید. در انتهای مقاله می‌توانید با سوالات متداول در مورد آموزش غذای کره ای آشنا شوید.

معروف‌ترین غذاهای کره جنوبی

کره جنوبی غذاهای متنوع و خوشمزه‌ای دارد. معمولاً محبوب‌ترین غذاهای کره‌ای به شیوه متفاوتی نسبت به غذاهای ما آماده می‌شود و از همین رو امتحان کردن معروف‌ترین غذاهای کره جنوبی می‌تواند برای خیلی از ما بسیار جذاب و خاص باشد. استفاده از سبزیجات مختلف، برنج و غذاهایی که در خمیر آماده می‌شوند در طرز تهیه انواع غذای کره‌ای بسیار رایج است.
شاید تصور درست کردن انواع غذاهای کره‌ای در خانه برایتان سخت باشد، اما در اکثر مواقع درست کردن این غذاها کار آن چنان سختی هم نیست. شما می‌توانید با در دست داشتن روش پخت معروف‌ترین غذاهای کره جنوبی به راحتی آن‌ها را آماده کنید و یک وعده غذای متفاوت را در کنار اعضای خانواده‌تان امتحان کنید. اگر به دنبال یادگیری آموزش غذای کره‌ای و طرز تهیه خوشمزه‌ترین غذاهای کره جنوبی هستید، در ادامه پیشنهادهای جذابی برای شما داریم.

۱- نودل کیمچی (Kimchi Noodles)

نودل کیمچی (kimchi noodles) غذای کره ای معروف
یکی از قدیمی‌ترین و شاید اصلی‌ترین غذاها در فرهنگ تغذیه‌ای کره‌ای‌ها، کیمچی (Kimchi) یا ترشی سبزیجات با ادویه‌های تند است. طعم منحصر به فرد و خاص کیمچی و همچنین ارزش غذایی بالا، فیبر فراوان و کالری پایین این خوراک خوشمزه، آن را در میان توریست‌هایی که به این کشور سفر می‌ٰکنند، به غذایی محبوب بدل کرده است.
در این میان نودل کیمچی هم یکی از انواع پرطرفدار کیمچی با طعمی تند و تیز است. البته مهم‌ترین و پرطرفدارترین کیمچی، کیمچی خیار، کیمچی کلم و کیمچی ترب است که به عنوان غذای فرعی سنتی از سبزیجات نمکی و تخمیر شده مانند کلم ناپا، تربچه کره‌ای و خیار تهیه می‌شود و با طیف بسیار متنوعی از چاشنی‌ها از جمله گوچوگارو (پودر چیلی)، پیاز بهار، سیر، زنجبیل و ژوتگال تهیه می‌شود.
برای خواندن طریقه درست کردن ۲ نوع نودل کیمچی تند و تیز می‌توانید به مقاله طرز تهیه نودل کیمچی مراجعه کنید.

۲- رولت تخم مرغ و سبزیجات (Korean Egg Roll)

رولت تخم مرغ و سبزیجات (KOREAN EGG ROLL)
غذاهای کره‌ای طی قرن‌‌ها تغییرات بسیاری کرده‌اند و این تغییرات زاییده تغییر در وضعیت سیاسی و اجتماعی آنان بوده است. اما در نهایت غذاهای ساده کره‌ای ریشه در سنت‌های کشاورزی و عشایری دارند. به طوری که مانند بسیاری از کشورهای دیگر، غذاهای کره‌ای با فرهنگ این کشور ارتباط مستقیمی دارند.
بیشتر غذاهای کره‌ای مثل انواع کیمچی از برنج، سبزیجات (عموماً در جنوب) و گوشت تهیه می‌شوند. همچنین ترکیبات متداول در طرز تهیه غذاهای کره‌ای شامل روغن کنجد، رب لوبیای تخمیر شده، سس سویا، نمک، سیر، گوچوتگارو (پوسته فلفل)، گوچوجانگ (خمیر چیلی قرمز تخمیر شده) و کلم ناپا می‌شود.
بنا بر ذائقه کره‌ای‌ها، رول تخم‌مرغ باید کمی شور پخته شود و به عنوان یک غذای سالم برای کودکانی که به مدرسه می‌روند هم عالی است. از طرفی گاهی آن را با یک کاسه برنج بخارپز سرو می‌کنند. برای خواندن طرز تهیه رولت تخم مرغ و سبزیجات می‌توانید به مقاله طرز تهیه رولت تخم مرغ و سبزیجات مراجعه کنید.

۳- پنکیک مغزدار کره‌ای یا هوت تئوک (Hotteok)

پنکیک مغزدار کره‌ای یا هوت تئوک (Hotteok)
«هوت تئوک» یا «هوتوک» از معروف‌ترین غذاهای کره جنوبی است که درواقع یک نوع پنکیک پفکی مغزدار و شیرین کره‌ای است که با خمیر مخصوص درست می‌شود و داخل آن از انواع مغزهای شیرین پر شده است. این پنکیک کره‌ای طعمی بسیار لذیذ و ظاهری بسیار جذاب دارد و به عنوان یک میان وعده اصیل کره‌ای و همینطور صبحانه مقوی محسوب می‌شود.
در اولین مرحله از طرز تهیه این غذای کره‌ای ساده و سریع با خمیر باید شکر و آب ولرم را با هم مخلوط کنید و سپس خمیر مایه فوری را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. مواد را برای چند دقیقه به حال خود رها کنید تا روی سطح آب کف ایجاد شود. سپس آرد و نمک و ترکیب خمیر مایه و آب را در یک ظرف بزرگ با هم ترکیب کنید و مواد را با دست خوب هم بزنید تا یک خمیر نرم و منسجم تشکیل شود.
خمیر شما باید نسبتاً سفت باشد ولی اگر احساس کردید سفتی آن زیاد است می‌توانید حدود ۱ قاشق غذاخوری یا بیشتر به خمیر، آب اضافه کنید. برای خواندن ادامه طریقه درست کردن این غذای کره‌ای با خمیر می‌توانید به مقاله طرز تهیه پنکیک مغزدار کره‌ای مراجعه کنید.

۴- کیک برنجی (Rice Cake)

کیک برنجی (rice cake) از خوشمزه ترین غذاهای کره ای
احتمالاً اگر از علاقه‌مندان فیلم‌های کره‌ای باشید و یا کمی در مورد فرهنگ مردم کره بدانید، حتماً اسم کیک برنجی کره‌ای را زیاد شنیده‌اید. کیک برنجی یکی از معروف‌ترین غذاهای کره‌ای با برنج است که به صورت بخارپز آماده می‌شود و شما می‌توانید با اضافه کردن مقداری طعم‌دهنده‌های خوش عطر طعم مثل نارگیل، هل و بادام هندی آن را به عنوان میان وعده و دسر استفاده نمود.
در اولین مرحله از طرز تهیه کیک برنجی کره‌ای با لوبیای قرمز باید لوبیاها را برای چند ساعت در آب قرار دهید. چند بار آب آن‌ها را عوض کنید تا نفخ آن از بین برود. سپس لوبیای خیس خورده را آبکشی کنید و در قابلمه متوسط بریزید. مقداری آب به قابلمه اضافه کنید و آن را با حرارت متوسط روی شعله گاز قرار دهید. اجازه دهید تا آب به جوش بیاید و لوبیاها آن قدر پخته شوند که نرم شوند.
برای خواندن ادامه طرز تهیه کیک برنجی خوشمزه می‌توانید به مقاله طرز تهیه کیک برنجی مراجعه کنید.

۵- موچی (Mochi)

موچی (mochi) از معروف ترین غذاهای کره ای
اگر اولین بار است که اسم موچی به گوش‌تان می‌خورد، باید بگوییم موچی یکی از معروف‌ترین غذاهای کره جنوبی است که به صورت دسر هم درست می‌شود. انواع مختلفی از موچی وجود دارند که وجه اشتراک آن‌ها، خمیری است که با آرد گندم یا آرد برنج یا آرد به دست آمده از غلات درست می‌شود. این غذا یا دسر خوشمزه را می‌توانید بدون فر و در قابلمه درست کنید و نیازی به انجام کارهای سخت و پیچیده و حتی مواد گران‌قیمت ندارد.
موچی (mochi) نوعی کیک برنجی است که البته فقط با آرد برنج تهیه نمی‌شود و می‌توان با آرد گندم و غلات هم آن را درست کرد. اما نوع اصلی آن با نوعی برنج دانه کوتاه مخصوص به نام «موشیگوما» یا «موچی‌ گومه» درست می‌شود. برای تهیه این خوراکی، برنج را می‌کوبند، می‌پزند و خمیر می‌کنند. علاوه بر موچی گومه، به این برنج، برنج چسبناک، برنج شیرین و برنج مرواریدی هم می‌گویند.
برای خواندن طریقه درست کردن موچی به روش کره‌ای می‌توانید به مقاله طرز تهیه موچی مراجعه کنید.

۶- نودل سیاه (‌Black Noodle) یا جاجانگمیون (Jajangmyeon)

نودل سیاه (‌black noodle) یا جاجانگمیون
وقتی بحث غذاهای کره‌ای به میان می‌آید، نودل یکی از شناخته‌ شده‌ترین‌ها خوراکی‌ها در میان آن‌ها است. اما همین غذای محبوب در آسیای شرقی با مواد مختلفی تهیه می‌شود و غذاهای گوناگونی را می‌توان با آن‌ها تهیه کرد. نودل سیاه یکی از غذاهای درست شده با نودل است با عنوان بلک نودل (‌black noodle) یا به زبان کره‌ای‌ها به «جاجانگمیون» یا نودل با سس لوبیای سیاه معروف است.
شاید اسم آن را در منوی رستوران‌های کره‌ای در ایران هم پیدا کنید ولی برای چشیدن طعم آن لازم نیست حتماً به رستوران بروید. کافی است خودتان دست به کار شوید و این غذای محبوب کره‌‌ای را در خانه تهیه کنید. «جاجانگمیون» یا «نودل سیاه» انواع مختلفی دارد و در آن از ترکیبات گوناگونی استفاده می‌شود.
برای تهیه این غذای کره‌ای با نودل می‌توانید نودل سیاه را به صورت رژیمی، مناسب وگان‌ها یا برعکس مخصوص طرفداران انواع گوشت درست کنید. نکته مشترک در میان همه این نودل‌ها، استفاده از سس لوبیا سیاه است.
برای خواندن طرز تهیه نودل سیاه یا غذای کره ای جاجانگمیون می‌توانید به مقاله طرز تهیه نودل سیاه یا جاجانگمیون مراجعه کنید.

۷- کیمچی (kimchi)

طرز تهیه کیمچی ترشی کره ای
کسانی که به غذاهای کره‌ای علاقه دارند، با کیمچی آشنا هستند و می‌دانند که یک چاشنی مهم در کره جنوبی است. کیمچی را شاید بتوانید در رستوران‌های کره‌ای و چینی پیدا کنید ولی درست کردن آن در خانه، کار سختی نیست فقط نیاز به کمی صبر و حوصله دارد. کیمچی کاهو و کیمچی پیازچه و کیمچی ترب بسیار مشهورند. طرز تهیه کیمچی به روش اصیل و سنتی می‌پردازیم و نکات تهیه و فوت و فن‌های ترشی کره ای کیمچی را در مقاله طرز تهیه کیمچی بخوانید.

۹- آبنبات کره‌ای دالگونا

 

حتما بخوانید  3 طرز تهیه پاستای رنگی با رنگ های طبیعی و خوشمزه

دالگونا، یا آب نبات لانه زنبوری نوعی آب نبات چوبی تافی مانند کره ای است که از ترکیب شکر با جوش شیرین تهیه می شود. ترکیب این دو ماده موجب می شود تا این آبنبات بافت اسفنجی منحصر به فردی داشته باشد. جالب است بدانید که دالگونا به زبان کره ای به معنی شیرین است. آبنیات دالگونا در سریال محبوب بازی مرکب یکی از ارکان اصلی سریال است. برای خواندن طرز تهیه مرحله به مرحله آبنبات دالگونا روی لینک مطلب طرز تهیه آبنیات کره ای کلیک کنید.

غذای کره‌ای چی درست کنم؟

امتحان کردن معروف‌ترین غذاهای کره جنوبی آن هم با ظاهر و طعم متفاوت نسبت به غذاهای سایر کشورها، برای خیلی از ما بسیار هیجان انگیز است. اگر به خوردن خوشمزه‌ترین غذاهای کره جنوبی علاقه دارید و یا دوست دارید روش آماده کردن یک وعده غذای ساده و سریع کره‌ای را یاد بگیرید، پیشنهاد می‌شود حتماً طریقه درست کردن خوشمزه‌ترین غذاهای کره جنوبی را در خانه امتحان کنید. این لیست غذاهای کره جنوبی به مرور تکمیل می‌شود.

سوالات متداول

معروف‌ترین غذاهای کره جنوبی چه غذاهایی هستند؟

کیمچی، رولت تخم مرغ و سبزیجات، موچی، نودل سیاه و کیک برنجی از معروف‌ترین غذاهای کره جنوبی هستند.

کیمچی چیست؟

یکی از قدیمی‌ترین و شاید اصلی‌ترین غذاها در فرهنگ تغذیه‌ای کره‌ای‌ها، کیمچی (Kimchi) یا ترشی سبزیجات با ادویه‌های تند است.

پرطرفدارترین انواع کیمچی چیست؟

اگر به دنبال یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای کره جنوبی یعنی کیمچی هستید، باید بدانید که مهم‌ترین و پرطرفدارترین کیمچی، کیمچی خیار، کیمچی کلم و کیمچی ترب هستند.
کالابرگ الکترونیک