طرز تهیه خامه فرم گرفته قنادی در منزل با خامه صبحانه

طرز تهیه خامه فرم گرفته قنادی در منزل با خامه صبحانه


17 آذر 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه خامه فرم گرفته قنادی در منزل | با خامه صبحانه

برای درست کردن انواع شیرینی خانگی، انواع شیرینی رولت، کیک تولد، کیک خامه‌ای و دسرهای مختلف به خامه فرم گرفته قنادی نیاز دارید. اما خامه قنادی چیست و نحوه فرم دادن خامه قنادی و نگهداری از آن چگونه است؟ در مجله کوروش با طرز تهیه خامه قنادی سبک و تهیه خامه کیک با خامه صبحانه آشنا شوید. در سرویس آشپزی همراه ما باشید.

 

 

خامه قنادی چیست؟

 

خامه قنادی به خامه‌های شیرین با چربی بالای ۳۰ درصد گفته می‌شود که در مغازه‌های لوازم قنادی و هایپرمارکت‌ها به صورت خامه آماده برای کیک موجود است.

 

خامه قنادی چیست؟

 

خامه‌های قنادی معمولا در بسته‌های ۱ تا ۵ کیلویی موجود هستند. خامه قنادی شیرین است و نیازی به اضافه کردن شکر ندارد.

 

روش نگهداری خامه قنادی به این صورت است که باید حتما در فریزر نگهداری شود. معمولا ۶ ماه تاریخ انقضا دارد و موقع استفاده باید از فریزر خارج کنید و در یخچال بگذارید تا یخ آن کم کم آب شود.

 

 

طرز تهیه خامه کیک در منزل

 

با طرز تهیه خامه کیک با خامه صبحانه با همزن برقی و طرز فرم دادن خامه قنادی همراه ما باشید.

 

طرز تهیه خامه کیک در منزل

 

برای طریقه فرم دادن خامه قنادی ابتدا باید آن را در محیطی سرد و خنک فرم بدهید. یادتان باشد اگر آشپزخانه گرم باشد یا کتری و غذا روی گاز و شعله گاز روشن باشد خامه فرم نمی‌گیرد و شل می‌شود.

 

هر مقدار خامه نیاز دارید به اندازه مصرف، خامه را چند ساعت قبل از فریزر بیرون بیاورید و در یخچال بگذارید تا یخش باز و نرم شود. خامه فقط باید نرم شود اما نباید گرم باشد. پس خامه را به شکل سرد باید فرم بدهید.

 

طرز آماده سازی خامه قنادی

 

بهتر است اندازه کاسه مناسب با مقدار خامه و پره‌های همزن شما باشد. به این ترتیب چرخش پره‌های همزن به همه جای خامه یک اندازه است و خامه خوب فرم می‌گیرد. یک فوت کوزه‌گیری عالی در طرز آماده سازی خامه قنادی و فرم گرفتن خامه قنادی در منزل این است که به مدت ۵ دقیقه پره‌های همزن را در فریزر بگذارید تا سرد شوند و کار فرم دادن خامه قنادی را بهتر پیش ببرند.

حتما بخوانید  طرز تهیه مارمالاد هلو به ۲ روش با ژلاتین و بدون ژلاتین

 

 

فرم گرفتن خامه قنادی و فوت و فن آن

 

برای فرم گرفتن خامه قنادی و طرز تهیه خامه ابتدا باید خامه را به مدت ۲ دقیقه با دور کند همزن برقی هم بزنید تا یکدست و کمی سنگین شود. سپس با دور تند تا جایی خامه را هم بزنید که فرم بگیرد. خامه را فقط در یک جهت هم بزنید.

 

معمولا در این مرحله بعد از ۵ دقیقه هم زدن خامه قنادی شبیه خامه فرم گرفته می‌شود اما این فرم‌دهی اصلی نیست و کاذب است چون نمی‌توانید با این خامه ماسوره بزنید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه رولت خامه‌ای شکلاتی و ساده 

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

فرم خامه باید به گونه‌ای شود که دیگر پره‌های همزن نتوانند بچرخند و وضعیت خامه به گونه‌ای باشد که انگار دور پره‌های همزن پیچ خورده است. پس تا رسیدن به این مرحله زدن خامه قنادی را ادامه بدهید. زمانی که خامه را فرم می‌دهید در دقایق اولیه براق است و سپس مات می‌شود پس نگران این مسئله نشوید.

 

فرم گرفتن خامه قنادی و فوت و فن آن

 

بعد از فرم گرفتن خامه قنادی دیگر نباید آن را هم بزنید چون به اصطلاح «کره» می‌شود و دیگر نمی‌توانید آن را هم بزنید.

 

طرز رنگی کردن خامه قنادی آماده

 

اگر می‌خواهید خامه فرم گرفته رنگی داشته باشید بعد از فرم گرفتن آن، از پودر ژله به رنگ دلخواه استفاده کنید و هم بزنید. موقع ماسوره زدن یا خامه کشی این کار را را در یک محیط خنک و به سرعت انجام دهید تا خامه از فرم نیفتد.

 

طرز رنگی کردن خامه قنادی آماده

 

 

طرز تهیه خامه فرم گرفته قنادی با خامه صبحانه

 

خامه فرم گرفته با خامه صبحانه معمولا زودتر فرم و شکل خودش را از دست می‌دهد اما طعم بهتری دارد. اگر دوست دارید خامه قنادی را خودتان در خانه درست کنید آموزش تهیه آن بسیار آسان است و کافی است که طرز زدن خامه و موادی که باید به آن اضافه کنید را بلد باشید.

 

برای طرز آماده کردن خامه کیک با خامه صبحانه مراحل زیر را انجام دهید.

 

طرز تهیه خامه فرم گرفته قنادی با خامه صبحانه

 

 

مواد لازم طرز تهیه خامه آماده قنادی

 

برای این کار به مواد زیر نیاز دارید:

 

  • خامه صبحانه پرچرب: ۲۰۰ گرم
  • پودر قند: ۵۰ گرم
  • وانیل: ۱/۳ قاشق چایخوری
حتما بخوانید  ۱۶ ایده تزیین کیک با شوکورول + عکس

 

مراحل طرز تهیه خامه قنادی

 

مرحله به مرحله با روش درست کردن خامه قنادی آماده شده برای کیک همراه ما باشید.

 

مرحله اول؛ ریختن خامه صبحانه در کاسه فلزی

 

خامه صبحانه را در یک کاسه فلزی مناسب بریزید. ظرف را به گونه‌ای انتخاب کنید که وقتی خامه را هم زدید و حجم خامه زیاد شد با مشکل روبرو نشوید.

 

روش درست کردن خامه قنادی آماده با خامه صبحانه

 

مرحله دوم؛ اضافه کردن پودر قند به خامه

 

خامه نباید آب داشته باشد پس اگر همراه خامه آب اضافی هم داخل ظرف ریخت، آب را دور بریزید. پودر قند را اضافه کنید، کمی هم بزنید.

 

مرحله سوم؛ گذاشتن خامه در فریزر

 

سپس این ترکیب را در فریزر بگذارید تا تگری شده و رگه‌های یخ در آن ایجاد شود.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پای توت فرنگی خامه‌ای

 

مرحله آخر؛ زدن خامه قنادی با همزن 

 

خامه را از فریزر بیرون بیاورید، با همزن ۲ دقیقه با دور کند هم بزنید و سپس با دور تند فقط در یک جهت هم بزنید. ۱۰ الی ۱۵ دقیقه هم زدن برای فرم گرفتن خامه زمان لازم است.

 

فوت و فن های بهتر فرم گرفتن خامه

 

فوت و فن های بهتر فرم گرفتن خامه

 

  • برای بهتر فرم گرفتن خامه بهتر است ظرف خامه را در یک ظرف آب و یخ بگذارید.

 

  • خامه را آنقدر هم بزنید تا رد پره‌های همزن روی خامه بماند و از بین نرود، به همان ترتیبی که برای خامه قنادی گفتیم؛ انگار که خامه در پره‌های همزن پیچ خورده است.

 

  • اگر مقدار خامه فرم گرفته بیش از نیاز شما بود در یک ظرف در بسته در فریزر نگهداری کنید. در واقع می‌توانید خامه فرم گرفته را در فریزر نگهداری کنید و برای استفاده بعدی خامه را از فریزر بیرون بیاورید، در یخچال بگذارید و وقتی کمی نرم شد دوباره با همزن بزنید تا فرم بگیرد.

 

 

 

سوال متداول

 

۱- بهترین ظرف برای زدن خامه فرم گرفته چیست؟

 

بهترین ظرف برای فرم دادن به خامه ظرف پیرکس یا استیل است. از ظرف پلاستیکی استفاده نکنید چون چربی خامه به ظرف می‌چسبد و خوب فرم نمی‌گیرد.

 

کالابرگ الکترونیک