طرز تهیه سس سالسا مرحله به مرحله در ۱۰ دقیقه

طرز تهیه سس سالسا مرحله به مرحله در ۱۰ دقیقه


22 آبان 1398 . زمان مطالعه: 3 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه سس سالسا در 10 دقیقه؛ سس سالسا چیست و موارد مصرف آن

سس سالسا یکی از انواع سس تند و تیز با اصالت اسپانیایی است. کلمه سالسا در اسپانیایی اصلا به معنی سس است و اصولا سالسا علاوه بر اینکه نوعی رقص و موزیک مربوط به کشورهای اسپانیولی زبان اروپایی و آمریکایی جنوبی است، به چاشنی‌هایی گفته می‌شود که با غذاها و پیش غذاهای مختلف سرو می‌شود. سس سالسا هم انواع مختلفی دارد اما مشهورترین نوع سس سالسا با پایه اصلی گوجه فرنگی است. موارد مصرف سس سالسا اغلب به عنوان دیپ در کنار مخلفاتی مثل چیپس و ترتیلا، ناچو، تاکو و همچنین به عنوان سس همراه با انواع فست فود، سالاد، انواع غذاهای مکزیکی و ساندویچ است. طرز تهیه اصلی سس سالسا در ده دقیقه را از سایت Cookie and Kate در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه سس سالسا

 

طرز تهیه سس سالسا در 10 دقیقه؛ سس سالسا چیست و موارد مصرف آن

 

مواد لازم

گوجه فرنگی کبابی شده: ۴۵۰ گرم

سیر: ۱ حبه

پیاز سفید: نصف یک پیاز کوچک

گشنیز تازه: چند شاخه

فلفل جلاپینو یا فلفل سبز تند: نصف یک عدد بدون تخم

آب لیموترش: ۱ قاشق غذاخوری یا بیشتر

نمک دریا: ½ قاشق چایخوری یا بیشتر

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه سس سالسا در 10 دقیقه؛ سس سالسا چیست و موارد مصرف آن

 

ابتدا گوجه فرنگی‌ها را کبابی کنید و سپس پوست آن‌ها را جدا و چهار قاچ کنید. در یک دستگاه غذاساز ابتدا سیر را بریزید و خوب خرد کنید. سپس تمام مواد دیگر به جز آب لیمو ترش و نمک را در غذاساز بریزید و آنقدر میکس کنید که یک مایه یکدست درست شود اما لازم نیست خیلی پوره شود تا بافت ترکیبات اندکی سس مشخص باشد (برخی سرآشپزهای حرفه‌ای مواد سس سالسا را خیلی ریز می‌کنند و اصلا مواد آن را میکس نمی‌کنند، شما هم اگر غذاساز یا میکسر ندارید فقط مواد سس را خیلی ریز خرد کنید).

سپس آب لیموترش و نمک را اضافه کنید و یک دور دیگر بزنید. سس سالسا را بعد از آماده شدن باید بلافاصله مصرف کنید و ترجیحا آن را زیاد نگهداری نکنید. اگر می‌خواهید سس سالسا را نگه دارید در یک ظرف در بسته نهایتا تا ده روز در فریزر قابل نگهداری است. بعضی‌ها سس سالسا را بعد از درست شدن کمی هم می‌پزند اما سس سالسا اصل به همان ترتیب خام است.

 

کالابرگ الکترونیک