طرز تهیه تصویری نان شوکوپن یا نان تست ژاپنی با بافتی فوق‌العاده نرم و لطیف

طرز تهیه تصویری نان شوکوپن یا نان تست ژاپنی با بافتی فوق‌العاده نرم و لطیف


23 دی 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز-تهیه-نان-شوکوپن-یا-تست-نرم-ژاپنی

شوکوپن یا نان هوکایدو یک نان نرم و شیرین ژاپنی است که تنها با مالیدن کمی کره روی آن می‌تواند به لذیذترین صبحانه تبدیل شود. این نان معروف ژاپنی در اکثر شیرینی فروشی‌های ژاپنی یافت می‌شود و طرفداران زیادی در این کشور دارد. بافت آن آن‌قدر لطیف و خوشمزه است که حتی بدون هیچ چیز اضافه‌ای بسیار لذیذ است. در این مقاله می‌توانید طرز تهیه نان شوکوپن یا نان تست ژاپنی را از وب‌سایت iamafoodblog در مجله کوروش یاد بگیرید.

 

 

 

طرز تهیه نان تست ژاپنی شوکوپن

 

طرز-تهیه-نان-شوکوپن-یا-تست-نرم-ژاپنی

 

مواد لازم

 

مواد لازم برای تهیه استارتر

 

آرد نانوایی: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شیر: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

آب: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

مواد لازم برای تهیه خمیر

 

آرد نانوایی: ۲/۵ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شکر دانه ریز:۲ و ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

خمیر مایه خشک: ۲ و ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شیر خشک: ۱ قاشق غذاخوری

نمک: ۱ قاشق چای‌خوری

تخم مرغ با دمای محیط: ۱ عدد

کره نرم شده: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

خامه سنگین یا کره ذوب شده: به مقدار لازم

 

طرز تهیه

 

مرحله اول؛ استارتر نان تست را آماده کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه نان شوکوپن باید یک قابلمه کوچک را با حرارت متوسط روی گاز قرار دهید. سپس مواد استارتر را داخل قابلمه بریزید و خوب با هم ترکیب کنید. برای ۴ تا ۵ دقیقه مواد را هم بزنید تا به غلظتی شبیه به پوره سیب زمینی برسند. بعد از آماده شدن استارتر مواد را داخل یک کاسه بریزید و روی آن را با کیسه فریزر کاملاً بپوشانید تا به دمای اتاق برسد.

 

مرحله دوم؛ خمیر نان شوکوپن یا تست ژاپنی را درست کنید

 

طرز-تهیه-نان-شوکوپن-یا-تست-نرم-ژاپنی

 

در  این مرحله از طرز تهیه نان نرم و خوشمزه یک کاسه بزرگ آرد نانوایی، شکر، خمیر مایه، شیر خشک و نمک را با هم مخلوط کنید. سپس شیر و مواد استارتری که حالا به دمای محیط رسیده‌اند را به همراه تخم مرغ زده شده با هم ترکیب کنید. با استفاده از خمیر زن دستگاه همزن برای ۵ دقیقه خمیر را مخلوط کنید و یا با دست به خوبی ورز دهید. سپس داخل یک کاسه تمیز مقداری روغن بریزید و بعد خمیر را داخل آن بریزید. خمیر را برای یک ساعت داخل ظرف قرار دهید و روی آن را با پارچه بپوشانید و اجازه دهید حجم خمیر دو برابر شود. در این مرحله بهتر است خمیر را در مکانی گرم و تاریک قرار دهید.

 

مرحله سوم؛ چانه‌های نان شوکوپن ژاپنی را آماده کنید

طرز-تهیه-نان-شوکوپن-یا-تست-نرم-ژاپنی

 

در این مرحله از طرز تهیه نان شوکوپن خمیر را به یک سطح آرد پاشی شده منتقل کنید. خمیر را به صورت یک بیضی روی تخته پهن کنید. حال دو طرف طول خمیر را به داخل تا کنید. طوری که لبه‌های خمیر روی هم قرار بگیرند. سپس خمیر را به حالت رولی جمع کنید. یک قالب مربعی یا مستطیلی مناسب را کمی چرب کنید. خمیر را به آرامی داخل قالب قرار دهید. توجه داشته باشید که بخش صاف خمیر را روی کار قرار دهید. برای حدود ۴۰ دقیقه تا ۱ ساعت روی خمیر را با یک پارچه بپوشانید و بگذارید تا حجم خمیر بیشتر شود. اگر ارتفاع قالب شما کم است بهتر است خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید و این روش تا کردن را برای هر دو قسمت به کار ببرید و دو خمیر را در کنار هم در قالب مستطیلی قرار دهید.

 

مرحله چهارم؛ نان آماده پخت است

 

طرز-تهیه-نان-شوکوپن-یا-تست-نرم-ژاپنی

 

در این مرحله از طرز تهیه نان نرم تست شوکوپن در خانه باید فر را با دمای ۱۷۷ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا داغ شود. بعد از اینکه حجم خمیر بیشتر شد، با کمک یک برس، سطح خمیر را به مقداری کره آب شده آغشته کنید. سپس قالب نان تست ژاپنی را برای مدت  ۳۵ تا ۴۰ دقیقه در فر قرار دهید. زمانی که سطح روی نان شروع به طلایی شدن کرد، نان را از فر خارج دهید و برای ۱۵ دقیقه آن را به حال خود رها کنید تا کمی خنک شود. سپس بعد از اینکه نان خنک شد، آن را از قالب جدا کنید.

 

در انتها نان را با کمک یک چاقوی تیز اره‌ای به مقدار نیاز برش بزنید و به صورت نان تست سرو کنید. می‌توانید قبل از خوردن این نان آن را درون دستگاه توستر قرار دهید و یا به صورت نرم مصرف کنید. برای نگهداری این نان بهتر است آن را تا سه روز به صورت برش داده نشده و داخل فویل و پلاستیک نگه دارید تا نرمی خود را از دست ندهد و یا برای نگهداری بیشتر در فریزر قرار دهید. طرز تهیه و پخت این نان نرم در خانه سخت نیست. این نان خوشمزه طعمی شیرین دارد و می‌توانید آن را به تنهایی یا همراه با مربا، شکلات و نوتلا و کره میل کنید.

 

کالابرگ الکترونیک