معرفی معروف ترین و خوشمزه ترین پیتزاهای دنیا از ایتالیا تا آمریکا

معرفی معروف ترین و خوشمزه ترین پیتزاهای دنیا از ایتالیا تا آمریکا


7 دی 1399 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین پیتزاهای دنیا از ایتالیا تا آمریکا

تصور اکثر ما این است که معروف ترین و خوشمزه ترین انواع پیتزا تنها مربوط به کشور ایتالیا است. شاید تا حدودی این تصور درست باشد. بخشی از ایتالیایی‌ها در دوره‌ای از تاریخ به آمریکا مهاجرت کردند. مهاجران فرهنگ و غذا و تجارت خود را در ایالات متحده گسترش دادند. پیتزای ایتالیایی یکی از غذاهای مرسوم مردم این کشور بود که مورد استقبال مردم آمریکا قرار گرفت. حالا خوشمزه ترین و معروف ترین انواع پیتزاهای جهان بیشتر در ایتالیا و آمریکا پخته می‌شوند. گرچه پیتزاهای ترکی و حتی  ژاپنی هم در دسته معروف ترین‌ها قرار می‌گیرند. در این مقاله از مجله کوروش به معرفی انواع معروف ترین و خوشمزه ترین پیتزاهای دنیا می‌پردازیم.

 

پیتزای «کاپریسیوسا» یکی از خوشمزه ترین انواع  پیتزاهای ایتالیایی

 

معروف ترین و خوشمزه ترین انواع پیتزاهای دنیا کدامند؟

 

یکی از بهترین و خوشمزه ترین و معروف ترین پیتزاهای دنیا پیتزا «کاپریسیوسا» است. کاپریسیوسا به معنای دمدمی مزاج است. پیتزای کاپریسیوسا از محبوب ترین انواع پیتزا در دهه ۱۹۸۰ میلادی ایتالیا است و از آن زمان تاکنون همچنان طرفداران بسیاری داشته است. نام پیتزا کاپریسیوسا با ترکیب آن بسیار سازگار است. این پیتزا در حالت‌های متفاوتی پخته می‌شود. ولی معمولاً ترکیبی از گوجه‌فرنگی ، پنیر موزارلا، قارچ، ژامبون، زیتون و گاهی تخم مرغ خرد شده است. پیتزا فروشی‌های مرکز و شمال ایتالیا اضافه بر این مواد، سوسیس و گاهی اوقات ژامبون هم به ترکیب آن اضافه می‌کنند. گاهی این پیتزا به صورت تند سرو می‌شود و فلفل نیز به آن افزوده می‌شود.

 

پیتزای معروف چهار پنیر یا «کوآتروفورماگی»

 

معروف ترین و خوشمزه ترین انواع پیتزاهای دنیا کدامند؟

 

پیتزای چهار پنیر که یکی دیگر از انواع معروف و خوشمزه پیتزاهای کشور ایتالیا است، طرفداران بسیار زیادی دارد. این پیتزا همانطور که از نامش پیداست ترکیبی از چهار نوع پنیر است و به طور سنتی پنیر موزارلا به همراه سه پنیر محلی دیگر در ترکیب آن استفاده می‌شود. برخی از پیتزا فروشی‌ها در ایتالیا ریحان و گوجه‌فرنگی نیز به این پیتزا اضافه می‌کنند. ترکیب پنیرها و عطر منحصر به فرد ریحان، «کوآتروفورماگی» را برای کسانی که عاشق انواع پنیر هستند، به یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین پیتزاها در جهان تبدیل کرده است.

 

پیتزای ضخیم شیکاگو، سوغات معروف مهاجران ناپولی

 

معروف ترین و خوشمزه ترین انواع پیتزاهای دنیا کدامند؟

 

یکی دیگر از بهترین و خوشمزه ترین پیتزاهای دنیا پیتزا شیکاگو است. در اواخر دهه ۱۸۰۰ میلادی بود که مهاجران ناپولی، برای شروع یک زندگی بهتر به ایالات متحده آمدند. مدتی بعد از آن در سال ۱۹۴۳ آن‌ها پیتزا فروشی یونو را در شیکاگو افتتاح کردند. در این پیتزا فروشی انواع جدیدی از پیتزا پخته می‌شد. پیتزاها درون یک ظرف تقریباً عمیق با لایه های زیاد پنیر، گوشت و گوجه‌فرنگی طبخ می‌شدند. این غذا به سبک شیکاگو به یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین انواع پیتزاها در ایالات متحده تبدیل شد. پیتزا آمریکایی شیکاگو اکنون نمادی از فرهنگ آشپزی در شیکاگو است. البته این غذا فقط در شیکاگو محبوب نیست و در نقاط بسیار زیادی از دنیا چنین پیتزایی محبوبیت زیادی دارد. حتی در روز ملی پیتزا که پنجم ماه آوریل است، مردم شیکاگو اقدام به پخت این پیتزای خوشمزه و معروف می‌کنند.

 

پیتزا به سبک نیویورکی‌ها

 

معروف ترین و خوشمزه ترین انواع پیتزاهای دنیا کدامند؟

 

حالا که صحبت از پیتزاهای معروف و خوشمزه در ایالات متحده شد، بهتر است به  نام پیتزای نیویورکی هم اشاره کنیم. این پیتزا بسیار بزرگ است و برعکس پیتزای قبلی قطر بسیار کمی دارد. پیتزای نیویورکی با پنیر کلاسیک پخته می‌شود. این پیتزا در اوایل دهه ۱۹۰۰ توسط مهاجران ایتالیایی به شهر نیویورک آورده شد. این غذا با افتتاح اولین پیتزا فروشی آمریکا به نام لومباردی معروف شد. جایی که صاحب آن، لومباردی پیتزاهای بزرگ و نازک سرو می‌کرد. برش‌های پیتزا بسیار بزرگ و پهن هستند و نان آن‌ها کاملا ترد است. به طور سنتی پیتزا با پنیرموزارلا، سس گوجه‌فرنگی، روغن زیتون، سیر، شکر، نمک، پونه‌کوهی، فلفل قرمز خرد شده و ریحان پخت می‌شود. با این حال در حال حاضر مواد اضافی مانند سبزیجات خاص، گوشت و سوسیس هم روی پنیر آن افزوده می‌شود. چاشنی این پیتزا پودر سیر و تکه های فلفل قرمز است .همین ترکیب آن را به یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین انواع پیتزا در ایالات متحد تبدیل کرده است.

 

پیتزا معروف پپرونی در انواع مختلف

 

معروف ترین و خوشمزه ترین انواع پیتزاهای دنیا کدامند؟

 

پیتزای پپرونی که از انواع پیتزاهای آمریکایی است که طرفداران ویژه‌ای دارد. پپرونی در اصل برگفته از پیتزای فلفلی بزرگ ایتالیایی است که ترکیبی از مخلوط گوشت گاو، بیکن و ادویه جات ادویه‌جات است. محبوبیت پیتزای پپرونی در دهه ۹۰ و در سال ۱۹۵۰ افزایش یافت و در حال حاضر پیتزا پپرونی که از گوشت گاو تهیه می‌شود در ایالات متحده طرفداران بسیار زیادی دارد. انواع مختلف دیگری از پیتزا پپرونی از گوشت ماهی گرفته تا گوشت‌های دیگر نیز وجود دارند. طرز تهیه پیتزا پپرونی، ایالت به ایالت متفاوت است. اما محبوبیت این پیتزا باعث شده تا پیتزای پپرونی به یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین غذاها در ایالات متحده تبدیل شود. این غذا در سرتاسر ایالات متحده طرفداران ویژه‌ای دارد. این پیتزا به سادگی آماده می‌شود و در طبخ آن از پنیر موزارلا و سس گوجه‌فرنگی و گوشت پپرونی تند استفاده می‌شود.

 

پیتزا معروف و خوشمزه ایتالیایی «کالزون»

 

معروف ترین و خوشمزه ترین انواع پیتزاهای دنیا کدامند؟

 

پیتزای کالزون یا پیتزا کالزونه یکی از انواع پیتزاهای خوشمزه و معروف کشور ایتالیا، معمولاً به شکل نیم دایره است.دلیل شکل نیم دایره آن تا خوردن پیتزا است. این پیتزا در قرن هجدهم میلادی برای اولین بار توسط مردم ایتالیا پخته شد. فلسفه شکل این پیتزا همانطور که از اسم آن مشخص است آسانی در خوردن آن است. این که هنگام راه رفتن و ایستادن می‌توان به راحتی آن را سرو کرد. به طور معمول «کالزون» با گوشت‌هایی مثل سالامی و ژامبون و پنیرهایی مانند  موزارلا و پارمسان پخته می‌شود. پیتزای کالزون سرخ شده با پنیر و سس گوجه‌فرنگی است. در ایالات متحده و سایر نقاط جهان این پیتزا طرفداران بسیار زیادی دارد.

 

پیتزا معروف «کاپرس»، خوشمزه و مقرون به صرفه

 

معروف ترین و خوشمزه ترین انواع پیتزاهای دنیا کدامند؟

 

این پیتزا یکی از انواع پیتزاهای خوشمزه ایتالیایی و یکی از معروف ترین پیتزاهای دنیا است که به طور سنتی با گوجه گیلاسی، پنیر موزارلا و روغن زیتون و برگ های تازه ریحان سرو می‌شود. بسیاری از آشپزهای ایتالیایی می‌گویند پخت این پیتزا یک روش عالی برای جلوگیری از هدر رفتن گوجه‌های باقیمانده دیگر غذاها است. این پیتزا معروف و خوشمره را با بالزامیک سرو می‌کنند.

 

کالابرگ الکترونیک