طرز تهیه جامبو شلز شکم پر به ۵ روش مختلف

طرز تهیه جامبو شلز شکم پر به ۵ روش مختلف


29 تیر 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه جامبو شلز

جامبو شلز یکی از انواع پاستا و فینگرفود خوشمزه و فانتزی مخصوص مهمانی، تولد، دورهمی و حتی سلف سرویس رستوران و مراسم عروسی است. جامبو شلز را می‌توانید در انواع مختلف سرد و گرم تهیه و به عنوان یک غذای انگشتی مناسب برای بچه‌ها سرو کنید. ۵ طرز تهیه جامبو شلز شکم پر پنیری، الویه، سوخاری، گراتن، تن ماهی، گوشت، مرغ و اسفناج و … را از سرویس آشپزی در مجله کوروش بخوانید.

 

 

طرز تهیه جامبو شلز سرد الویه

 

طرز تهیه جامبو شلز سرد الویه

 

برای درست کردن پاستا صدفی یا همان جامبو شلز به صورت سرد با الویه با عنوان یک فینگر فود سرد ابتدا باید طبق روال همیشه که سالاد الویه درست می‌کنید آن را آماده کنید.  سپس جامبو شلز را مثل ماکارونی و طبق دستور روی بسته در آبجوش، نمک و روغن بپزید و آبکش کنید. در ادامه جامبو شلزهای آبکش شده را با سالاد الویه پر و در ظرف مورد نظرتان سرو کنید. از این فینگر فود سرد برای سرو در انواع جشن تولد و مهمانی آماده کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

دستور پخت و نکات طلایی سالاد الویه مجلسی

 

 

طرز تهیه جامبو شلز شکم پر مرغ و اسفناج پنیری و جامبو شلز گوشت

طرز تهیه جامبو شلز شکم پر مرغ و اسفناج پنیری و جامبو شلز گوشت

مواد لازم

 

فیله مرغ: ۶ تکه

کره: ۳۰ گرم

سیر: ۲ حبه

پیاز: ۱ عدد متوسط

اسفناج: ۵۰۰ گرم

پنیر پیتزا: به مقدار دلخواه

پنیر پارمزان: به مقدار لازم

نمک، فلفل قرمز و سیاه، آویشن، پودر پاپریکا: به مقدار لازم

پنیر خامه‌ای: ۱ قاشق غذاخوری

گوجه فرنگی رنده شده: ۱ عدد

جامبو شلز: ۱ و نیم بسته

سس بشامل

 

 

طرز تهیه

 

 

مرحله اول

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

ابتدا فیله‌های مرغ را به صورت نواری برش بزنید و با نمک و فلفل سیاه مزه‌دار کنید. در یک تابه فیله‌های مرغ مزه‌دار شده را بدون روغن و کره گریل کنید و سپس آن‌ها را از تابه خارج کنید. در همان تابه کره بریزید و وقتی کره آب شده حبه‌های سیر رنده شده را در کره تفت دهید. بوی سیر که بلند شد اسفناج‌های شسته و خرد شده را اضافه کنید تا آب اسفناج کشیده شود.

حتما بخوانید  3 طرز تهیه سوپ شیر (سوپ سفید) رستورانی و خوشمزه + فیلم

 

 

مرحله دوم

 

سپس فیله‌های مرغ را ریز خرد کنید و به اسفناج‌ها اضافه کنید. یک قاشق غذاخوری سر پر پنیر خامه‌ای اضافه کنید و خوب هم بزنید. به مقدار دلخواه هم پنیر پارمزان اضافه کنید، هم بزنید و شعله گاز را خاموش کنید. فر را هم روشن کنید و در دمای ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید.

 

 

مرحله سوم

 

جامبو شلزها را مثل پاستا و انواع ماکارونی در آبجوش و کمی روغن و نمک بپزید و آبکش کنید. در این فاصله تا جامبو شلزهای صدفی نرم شوند در یک تابه جداگانه پیاز را ریز خرد کنید و تفت دهید. وقتی پیازها نرم و سرخ شدند یک حبه سیر رنده شده را اضافه کنید. بوی سیر که بلند شد ۱ عدد گوجه فرنگی رنده شده، فلفل تند، آویشن، پودر پاپریکا و کمی آبلیمو اضافه کنید و صبر کنید تا آب گوجه فرنگی کاملا کشیده شود. در این فاصله طبق دستور مقاله طرز تهیه سس بشامل این سس را آماده کنید.

 

 

محله چهارم

 

سس گوجه که آماده شد در یک ظرف مخصوص فر مقداری از سس گوجه را بریزید. جامبو شلزها را با مایه مرغ و اسفناج که آماده کرده بودید پر کنید و در ظرف بچینید. روی جامبو شلزها باقی مانده سس گوجه، پنیر پیتزا رنده شده و در آخر سس بشامل بریزید و روی آن فویل بکشید. ظرف را به مدت ۱۵ دقیقه در فر بگذارید تا جامبو شلزها هم بپزند و هم نرم باقی بمانند و پنیر پیتزا هم آب شود. به جای پنیر پیتزا از پنیر ورقه‌ای گودا هم می‌توانید استفاده کنید.

 

طرز تهیه پاستا صدفی یا جامبو شلز گوشت هم به همین ترتیب است. با این تفاوت که باید برای مایه داخل پاستا صدفی مایه ماکارونی درست کنید و داخل جامبو شلزها را با آن پر کنید و به همین ترتیب با انواع پنیر در فر بپزید. به این سبک پخت جامبو شلز گراتن جامبو شلز هم گفته می‌شود.

 

 

حتما بخوانید: طرز تهیه سس بشامل

 

 

طرز تهیه جامبو شلز سوخاری

طرز تهیه جامبو شلز سوخاری

مواد لازم برای ۶ نفر

 

حتما بخوانید  مزایا و معایب خوردن جگر در ماه های مختلف بارداری برای مادر و جنین

فیله مرغ: ۶ عدد

پیاز: ۱ عدد متوسط

پنیر خامه‌ای: ۱ بسته

پیازچه: ۸ ساقه

خیارشور: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

تخم مرغ: ۱ عدد

نمک و فلفل: به مقدار دلخواه

پودر سوخاری: به مقدار لازم

آرد سفید: به مقدار لازم

جامبو شلز: ۱ بسته یا بیشتر

 

 

طرز تهیه

 

ابتدا فیله‌های مرغ را با پیاز، نمک و فلفل و کمی زردچوبه بپزید. وقتی فیله‌ها پخت آن‌ها را ریش ریش کنید و با خیارشور نگینی خرد شده یا رنده شده، پیازچه نگینی خرد شده و پنیر خامه‌ای خوب با هم مخلوط کنید.

جامبو شلزها را طبق دستور روی بسته مثل ماکارونی بپزید و آبکش کنید. ۱ عدد تخم مرغ را با نمک و فلفل خوب بزنید تا یکدست شود. پودر سوخاری را در یک بشقاب بریزید. آرد سفید را هم در یک ظرف دیگر بریزید. حالا داخل جامبو شلزها را با مایه فیله مرغ پر کنید، ابتدا در آرد سوخاری بغلتانید، سپس در تخم مرغ بزنید و بعد دوباره در آرد سفید بغلتانید. در یک تابه گود یا قابلمه روغن بریزید و وقتی روغن داغ شد جامبو شلزها را در آن سرخ کنید تا سوخاری شوند. جامبو شلزها را روی دستمال آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی گرفته شود.

 

 

طرز تهیه جامبو شلز تن ماهی

طرز تهیه جامبو شلز تن ماهی

مواد لازم برای ۴ نفر

 

کنسرو ماهی تن: ۱ عدد

ذرت کنسروی: ۳ قاشق غذاخوری

خیارشور: ۲ عدد

شوید تازه یا خشک: ۲ قاشق غذاخوری

سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری

سس خردل: ۱ قاشق غذاخوری

جامبو شلز: ۱ بسته

 

 

طرز تهیه

 

کنسرو تن ماهی را بجوشانید. سپس تن ماهی را ریز خرد کنید و با خیارشور نگینی خرد شده، ذرت، شوید ساطوری خرد شده، سس مایونز و خردل خرد کنید. جامبو شلز را طبق دستور روی بسته در آب جوش و نمک بپزید و آبکش کنید. سپس داخل جامبوشلزها را با مایه تن ماهی پر کنید. از جامبوشلز رنگی هم برای درست کردن این فینگرفود می‌توانید استفاده کنید. داخل جامبو شلز را با میگو گریل شده، انواع ژامبون و سوسیس، انواع گوشت شترمرغ و بوقلمون و حتی بدون گوشت با انواع سبزیجات هم می‌توانید پر کنید که یک فینگر فود خوشمزه مناسب افراد گیاهخوار هم هست.

 

کالابرگ الکترونیک