طرز تهیه ساندویچ پنیر کبابی در فر و تابه به ۳ روش

طرز تهیه ساندویچ پنیر کبابی در فر و تابه به ۳ روش


23 فروردین 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه ساندویچ پنیر کبابی

ساندویچ پنیر کبابی یا ساندویچ پنیر گریل شده شاید به اندازه دیگر فست فودها مثل پیتزا برای ما ایرانی ها شناخته شده نباشد ولی آن قدر در کل دنیا مهم و محبوب بوده است که یک روز را به نام آن زده اند. به مرور هم محبوبیت این روز در جهان، بیشتر می شود. حالا افراد زیادی هستند که «روز جهانی ساندویچ پنیر کبابی» را دور هم جمع می شوند و با تهیه ساندویچ پنیر کبابی یک روز خاص را جشن می گیرند. روز ۱۲ آوریل مصادف با ۲۳ فروردین سال  ۱۴۰۰، نام روز جهانی ساندویچ پنیر کبابی را با خود یدک می کشد. به همین مناسبت در مجله کوروش طرز تهیه ۳ مدل ساندویچ پنیر کبابی را به شما آموزش خواهیم داد. قبل از آن هم درباره این روز و تاریخچه و مراسمی که در آن گرفته می شود، خواهیم گفت.

 

تاریخچه روز جهانی ساندویچ پنیر کبابی

 

تاریخچه روز جهانی ساندویچ پنیر کبابی

 

هر چند نام ساندویچ پنیر کبابی با سنت آمریکایی گره خورده است و آن را اصالتا آمریکایی می دانند ولی بد نیست بدانید اسم آن در اسناد مکتوب و نوشته های یونانیان باستان آمده است. همین موضوع هم نشان می دهد که چه قدمت و پیشینه طولانی دارد. اما آن چیزی که امروز به اسم ساندویچ پنیر کبابی در میان مردم وجود دارد به همان دهه ۱۹۲۰ میلادی برمی گردد.

 

 

قدم اول در تهیه ساندویچ پنیر کبابی چگونه برداشته شد؟

 

فردی به نام «اتو فردریک روهودر» (Otto Frederick Rohwedder) در طول انقلاب صنعتی، دستگاه برش دهنده نان را اختراع کرد. ولی بد نیست بدانید که انقلاب صنعتی در فاصله سال های ۱۷۶۰ تا ۱۸۴۰ و به عنوان تحولات بزرگ در صنعت، کشاورزی، تولید و راهسازی اتفاق افتاد. مبدا این دگرگونی ها هم انگلستان بود که بعد به اروپا و آمریکا رسید. یکی از نتایج این انقلاب جایگزینی ماشین آلات به جای نیروی انسانی بود. دستگاه برش دهنده نان هم محصول همان دوران بود.

 

استفاده از این دستگاه باعث می شد توزیع نان قطعه قطعه شده علاوه بر این که بیشتر در دسترس عموم قرار گیرد، مقرون به صرفه تر هم باشد. کمی قبل از این اختراع‌، «جیمز ال. کرافت» James L. Kraft پنیر فرآوری شده را تولید کرد. این پنیر طوری ساخته شده بود که حتی در صورت حمل در مسافت های طولانی هم خراب نمی شد. این دو اختراع در کنار یکدیگر، مسیر ساخت ساندویچ را برای همیشه تغییر دادند.

 

 

بیشتر بخوانید » تاریخچه پیتزا «

 

 

اولین بار چه کسی به ترکیب و تهیه ساندویچ پنیر کبابی فکر کرد؟

 

اولین بار چه کسی به ترکیب و تهیه ساندویچ پنیر کبابی فکر کرد؟

 

تا سال ۱۹۱۴، شرکت «جی. ال. کرفت و بروس» J.L. Kraft & Bros در ایلینوی افتتاح شد و ۵ سال بعد حسابی کسب و کار خود را گسترش داد و نامش بر سر زبان ها افتاد. پنیر کارخانه این شرکت به جای یک غذای خوشمزه‌، یک محصول ارزان قیمت به حساب می آمد که در مقیاس گسترده تولید می ‌شد. این پنیرها می توانستند نیاز بخش عظیمی از جامعه را برآورده کنند و به همین دلیل هم بود که مورد استقبال قرار گرفتند.

حتما بخوانید  طرز تهیه ترشی گردو تازه به ۴ روش با پوست و بدون پوست

 

اما جالب است بدانید که طبق نوشته های کتب آشپزی دولتی، اولین بار، این نیروی دریایی آمریکا بود که به ترکیب و تهیه ساندویچ پنیر کبابی فکر کرد. یا حداقل آن ها اولین کسانی بودند که این فرمول و دستور را منتشر کردند! سرآشپزهای نیروی دریایی صدها «ساندویچ پر از پنیر آمریکایی» را برای پرسنل نظامی که در جنگ جهانی دوم می جنگیدند، می پختند.

 

طرز تهیه مک اند چیز

 

اصل ساندویچ پنیر کبابی چگونه بود؟

 

اصل ساندویچ پنیر کبابی چگونه بود؟

 

در ابتدا این ساندویچ ها را با پنیری درست می کردند که رنده شده باشد. اما این مدل پنیر خرد شده تا اواخر دهه ۱۹۴۰ میلادی معروف نشد. یعنی تا زمانی که Kraft Foods تک محصول های Kraft را به بازار عرضه کرد و حتی پس از گذشت سال ها یعنی در دهه ۱۹۶۰ که سوپرمارکت ها شروع به تهیه خلال پنیر کردند.

 

در اصل دهه ۶۰ بود که اصطلاح «پنیر کبابی» جا افتاد. یعنی درست وقتی که دو تکه نان به این اختراع آمریکایی اضافه شد و در نهایت آن را به یکی از محبوب ترین وعده های غذایی ناهار یا شام تبدیل کرد. بد نیست بدانید که نام های معروف دیگر این ساندویچ «ساندویچ پنیر تست شده» یا «پنیر توستی» هستند.

 

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

جشن روز ساندویچ پنیر کبابی

 

جشن روز ساندویچ پنیر کبابی

 

همان وقتی که ساندویچ پنیر کبابی جای خودش را در تقویم باز کرد، این نوید را می داد که در یک روز خاص یعنی ۱۲ آوریل، برای این غذای خوشمزه تدارک دیده شود. دورهمی هایی که برای این روز در نظر گرفته می شوند هم رسم و رسوم خاص خودشان را دارند. مثلا در این مهمانی ها، یک میز با انواع پنیر، نان و حتی ژامبون به همراه مخلفات دیگر چیده می شود و مهمان ها می توانند از این اختراع دست بشر لذت ببرند.

حتی در این روز خاص، آمریکایی ها با به اشتراک گذاشتن عکس هایی که در آن پیراهن هایشان با پنیر کبابی کثیف شده است، نشان می دهند که در جشن ساندویچ پنیر کبابی شرکت کرده اند. در اصل این روز بهانه ای است برای گرد هم آمدن و جشن برگزار کردن با چاشنی پنیر کبابی.

 

 

بیشتر بدانید » روش تهیه پنیر خانگی و لیقوان «

 

 

طرز تهیه ساندویچ پنیر کبابی

 

طرز تهیه ساندویچ پنیر کبابی

 

انواع مختلفی از پنیر کبابی وجود دارند ولی اساس همه یکی است و در موارد مختلف مواد دیگری به آن ها اضافه می شود. در همه آن ها پنیر و نان تست جزو اصلی را تشکیل می دهند.  طرز تهیه ۲ مدل ساندویچ پنیر کبابی را به شما آموزش می دهیم. این ساندویچ ها را می توانید به عنوان یک میان وعده و حتی شام میل کنید.

 

زمان لازم برای پخت: ۱۵ دقیقه

 

مواد لازم برای ۴ نفر

 

نان تست: ۸ ورق

کره (ذوب شده): ۲ قاشق غذاخوری

پنیر چدار یا موزارلا رنده شده: ۱۲۰ گرم

سس خردل: به میزان دلخواه

 

 

طرز تهیه

 

چطور ساندویچ پنیر کبابی درست کنیم

 

مرحله اول

 

همین ابتدای کار بگوییم که در طرز تهیه ساندویچ پنیر کبابی می توانید سس خردل را به صورت جداگانه و کنار غذا سرو کنید یا اینکه آن را همراه با ساندویچ تُست کنید. پس این کار را به سلیقه خودتان واگذار می کنیم.

حتما بخوانید  2 مدل طرز تهیه سان شاین کافی شاپی شیک با بستنی و ساده

یک تابه را روی حرارت بگذارید و کره را در آن بریزید تا ذوب شود. ۴ تا از نان های تست را در تابه بگذارید. حرارت را پایین بیاورید تا نان ها نسوزند. اگر می خواهید سس خردل بزنید، به یک طرف آن ها سس بمالید و طرف دیگر را سرخ کنید.

 

 

مرحله دوم

 

طرز تهیه گریلد چیز

 

روی نان های تست را پنیر رنده شده بریزید و لایه های بعدی نان را روی آن ها بگذارید. وقتی یک طرف نان های تست سرخ و طلایی شدند، آن ها برگردانید تا سمت دیگر هم سرخ شود. در این فاصله پنیر موجود در نان تست ذوب می شود.

 

 

دستور تهیه ساندویچ پنیر کبابی

 

می توانید مقداری دیگر از پنیر را در کره تفت دهید و وقتی ذوب شد و حالت چسبندگی به خودش گرفت، روی نان بمالید.

 

 

طرز تهیه ساندویچ پنیر کبابی در ماهیتابه

 

وقتی هر دو طرف نان ها تست سرخ شد، آن ها را سرو کنید. ساندویچ پنیر کبابی با انواع سس به خصوص سس خردل سرو می شود.

این مدل ساندویچ پنیر، حدود ۳۰۰ کالری انرژی و ۱۶ گرم چربی دارد.

 

 

طرز تهیه پنیر توفو در خانه

 

 

طرز تهیه ساندویچ پنیر کبابی در فر

 

نکته: در طرز تهیه ساندویچ پنیر کبابی در فر، از همان مواد موجود در طرز تهیه ساندویچ پنیر کبابی در تابه استفاده کنید.

 

 

مرحله اول

 

طرز تهیه ساندویچ پنیر کبابی در فر

 

فر را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. نان ها را در فر بگذارید تا کمی ترد شود. سپس روی نان ها را پنیر چدار بریزید و ۲ تا ۳ دقیقه صبر کنید تا پنیرها ذوب شود.

بعد از ذوب شدن پنیرها نان ها را از فر بیرون بیاورید و روی آن را برش دیگر نان بگذارید. دوباره ساندویچ ها را در فر برگردانید و ۲ دقیقه دیگر صبر کنید. بعد از خارج کردن ساندویچ ها از فر، روی آن را پودر آویشن یا گلپر بریزید.

 

 

بیشتر بدانید » همه چیز درباره ساندویچ مورد علاقه سیاستمداران «

 

 

طرز تهیه ساندویچ پنیر کبابی با اسفناج و گوجه فرنگی

 

طرز تهیه ساندویچ پنیر کبابی با اسفناج و گوجه فرنگی

 

 مواد لازم

 

برگ اسفناج (خرد و ساطوری شده): ۲ لیوان دسته دار فرانسوی

گوجه فرنگی (خرد شده): ۱ عدد متوسط

پنیر چدار: ۱۲۰ گرم

کره : ۲ قاشق غذاخوری

روغن کنجد یا روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

نان تست: ۸ عدد

نمک: ۱/۴ قاشق چای خوری

فلفل سیاه: ۱/۴ قاشق چای خوری

سیر (له شده): ۳ حبه

 

 

طرز تهیه

 

مرحله اول

 

سیر را له کنید و با برگ های خرد شده اسفناج و نمک و فلفل سیاه با هم مخلوط کنید. روی نان ها را روغن کنجد بمالید. روی یک طرف نان ها را پنیر بگذارید. تکه های گوجه فرنگی را روی پنیر بگذارید. مخلوط اسفناج، سیر و نمک و فلفل را روی آن بریزید و لایه دیگر نان را روی آن قرار دهید.

 

 

مرحله دوم

 

یک تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و کره را در آن ذوب کنید. ساندویچ را به مدت ۵ دقیقه در تابه سرخ و طلایی کنید. هر دو طرف ساندویچ را در روغن سرخ کنید.

انرژی این مدل ساندویچ حدود ۳۷۰ کالری و چربی آن ۲۲ گرم است.

 

 

منابع: daysoftheyear و cookieandkate

 

 

کالابرگ الکترونیک