طرز تهیه پوره سیب زمینی با پیاز داغ به ۳ روش

طرز تهیه پوره سیب زمینی با پیاز داغ به ۳ روش


24 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه پوره سیب زمینی با پیاز داغ

پوره سیب زمینی یکی از غذا های ساده و در عین حال خوشمزه ای است که به زمان پخت کمی نیاز دارد. همچنین می توان آن را با مواد مختلف و به شیوه های متفاوت درست کرد. پوره سیب زمینی معمولا در کنار دیگر غذاها سرو می شود. اما سرو آن به تنهایی هم طرفداران خاص خودش را دارد. پوره سیب زمینی یک غذای ایده‌ال به عنوان سحری سبک و مقوی ماه رمضان است. استفاده از پیاز داغ، نعنا، رب گوجه فرنگی در کنار ادویه های دلخواه و همچنین سبزیجات معطر می تواند طعم این غذای ساده را بسیار لذیذ کند. در این مقاله از سرویس آشپزی مجله کوروش طرز تهیه پوره سیب زمینی با پیاز داغ را به ۳ روش مرحله به مرحله آموزش می دهیم. ضمنا نکات تکمیلی و طلایی پخت و درست کردن آن را به شما خواهیم گفت.

 

 

فوت و فن های طرز تهیه پوره سیب زمینی

 

فوت و فن های طرز تهیه پوره سیب زمینی

 

  • پوره سیب زمینی کالری بالایی دارد و اگر با روغن درست شود، چربی آن هم افزایش می یابد. بنابراین بهتر است از کره در آن استفاده کنید.

 

  • برای درست کردن سیب زمینی می توانید آن را با پوست یا بدون پوست آبپز یا بخار پز کنید. بهترین حالت، بخار پز کردن سیب زمینی با پوست است. اگر عجله دارید، پوست سیب زمینی را بگیرید و به چهار قسمت برش بزنید. سپس برش ها را در آب جوش آبپز کنید. در این حالت البته سیب زمینی آب را به خود جذب می کند و مزه آن تا حدودی تغییر خواهد کرد.

 

  • از سبزیجات معطر تازه و خشک دلخواه می توانید در طرز تهیه پوره سیب زمینی استفاده کنید. جعفری تازه، نعنا داغ، گشنیز خشک، تره خرد و ساطوری شده از انواع محبوب سبزی هایی است که می توانید در پوره خود به کار ببرید.

 

  • خامه یکی دیگر از موادی است که می تواند طعم پوره سیب زمینی را بسیار دلچسب کند. معمولا خامه و شیر با هم استفاده می شوند. استفاده از خامه در طرز تهیه پوره سیب زمینی، می تواند بافت پوره را بسیار لطیف کند.

 

  • اگر می خواهید طعم پوره به شیرینی بزند، نمک را از طرز تهیه پوره سیب زمینی حذف کنید. می توانید کمی شکر هم به مواد اضافه کنید.

 

  • اگر می خواهید پوره سیب زمینی را با رب گوجه فرنگی درست کنید، حتما رب گوجه را به صورت جداگانه در یک تابه با مقداری روغن روی حرارت تفت دهید. در این صورت هم رب گوجه فرنگی رنگ باز می کند و هم طعم خام خود را از دست می دهد و طعم نهایی خوشمزه تر خواهد شد.
حتما بخوانید  3 مدل طرز تهیه بستنی ماست و توت فرنگی اسکوپی، ساندویچی و چوبی

 

  • اگر از رب گوجه در طرز تهیه پوره سیب زمینی استفاده می کنید، شیر را از مواد لازم حذف کنید.

 

  • پوره سیب زمینی را می توانید هم به صورت سرد و هم به صورت گرم سرو کنید.

 

  • پوره سیب زمینی را می توانید در قالب های دلخواه سیلیکونی یا قیف با ماسوله بریزید و فرم دهید. سپس آن را در ظرف سرو برگردانید و با سبزیجات تازه یا پیاز داغ تزیین کنید.

 

 

طرز تهیه پوره سیب زمینی با پیاز داغ و نعنا

 

پوره سیب زمینی با پیاز داغ و نعنا

 

مواد لازم

 

سیب زمینی: ۴ عدد متوسط

شیر: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی

نعنا خشک: ۱ قاشق غذاخوری

کره: ۱۰۰ گرم

پیاز داغ: ۶ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل: به میزان دلخواه

 

 

طرز تهیه

 

 

مرحله اول: سیب زمینی ها را آبپز کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه پوره سیب زمینی، ابتدا سیب زمینی ها را به خوبی بشویید. در یک قابلمه به میزان کافی آب بریزید، در حدی که آب روی سیب زمینی ها را بپوشاند. سپس روی حرارت قرار دهید. درب ظرف را بگذارید و بعد از جوش آمدن آب، حرارت را کم کنید تا سیب زمینی ها آبپز شوند. می توانید آن ها را بخارپز هم بکنید.

 

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

مرحله دوم: سیب زمینی ها را پوره کنید

 

کره و شیر را از یخچال بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کره کمی ذوب و نرم شود. بعد از این که سیب زمینی ها آبپز شدند، آب آن را خالی کنید و اجازه دهید سیب زمینی ها کمی از دما بیفتند و سرد شوند. پوست سیب زمینی ها را بگیرید. آن ها را در یک کاسه بگذارید و با گوشت کوب به خوبی بکوبید. می توانید از چنگال هم برای پوره کردن سیب زمینی ها استفاده کنید.

 

 

مرحله سوم: مواد دیگر را اضافه و پوره را سرو کنید

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه پوره سیب زمینی، به سیب زمینی پوره شده، شیر، کره، نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. همه مواد را با هم کاملا مخلوط کنید تا یکدست شوند. در این مرحله از طرز تهیه پوره سیب زمینی، پیاز ها را پوست بگیرید و در تابه به صورت خلالی خرد کنید. آن ها را با مقداری روغن، کاملا سرخ کنید. سپس نعنا را به آن اضافه کنید و ۱ دقیقه تفت دهید تا خامی آن از بین برود. پوره سیب زمینی را در ظرف مناسب بریزید و روی آن را با پیاز داغ و نعنا داغ تزیین کنید.

 

 

این مطالب را هم بخوانید:

 

 

طرز تهیه نعنا داغ مجلسی

 

طرز تهیه پیاز داغ به ۲ روش چیپسی و کاراملی

 

 

طرز تهیه پوره سیب زمینی با پیاز داغ و رب گوجه فرنگی

 

پوره سیب زمینی با پیاز داغ و رب گوجه فرنگی

 

 

مواد لازم

 

سیب زمینی: ۴ عدد

پیاز: ۲ عدد متوسط

رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری

کره یا روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

حتما بخوانید  علائم معده درد عصبی و راه های درمان آن

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به میزان لازم

 

 

طرز تهیه

 

 

مرحله اول: سیب زمینی را آبپز و پیاز را سرخ کنید

 

سیب زمینی ها را بشویید و آن ها را آبپز یا بخار پز کنید. سپس پوست سیب زمینی ها را بگیرید و آن ها را با گوشت کوب بکوبید و له کنید. پوست پیازها را بگیرید و خلالی باریک خرد کنید. می توانید از ۲ حبه سیر هم استفاده و آن ها را له کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و پیاز ها را کاملا سرخ کنید.

 

 

مرحله دوم: رب گوجه، ادویه ها و کره را اضافه کنید

 

به مواد داخل تابه، ادویه های دلخواه تان را اضافه کنید. فلفل و زردچوبه را با پیاز تفت دهید تا طعم خامشان گرفته شود. رب گوجه فرنگی را در یک لیوان بریزید و روی آن را کمی آب بریزید و به هم بزنید تا رقیق تر شود. سپس رب گوجه فرنگی را به پیاز داغ و ادویه ها به تابه اضافه کنید و همه را تفت دهید. کره یا روغن زیتون را در این مرحله اضافه کنید. اجازه دهید رب گوجه فرنگی کمی غلیظ و خامی آن گرفته شود.

 

 

مرحله سوم: پوره سیب زمینی را به مواد اضافه کنید

 

سیب زمینی هایی را که پوره و له کرده بودید، به مواد داخل تابه اضافه کنید و شروع به هم زدن مواد کنید تا سس رب گوجه فرنگی با سیب زمینی ها کاملا مخلوط و یکدست شوند. ۲ دقیقه دیگر پوره را روی حرارت قرار دهید و بعد شعله را خاموش کنید. پوره سیب زمینی را در ظرف مناسب بریزید و به شیوه دلخواه تزیین و سرو کنید.

 

 

طرز تهیه پوره سیب زمینی خامه ای با پیازچه

 

طرز تهیه پوره سیب زمینی خامه ای با پیازچه

 

مواد لازم

 

سیب زمینی: ۴ عدد متوسط

خامه: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی

کره: ۳ قاشق غذاخوری

پیازچه خرد شده: به میزان دلخواه

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

 

 

طرز تهیه

 

مرحله اول: سیب زمینی ها را آبپز و پوره کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه پوره سیب زمینی خامه ای، سیب زمینی ها را پوست بگیرید و خرد کنید. در یک قابلمه مقداری آب بریزید و سیب زمینی ها را به آن اضافه کنید. حدود ۲۰ دقیقه بعد، سیب زمینی ها می پزند. آن ها را آبکش کنید و در یک قابلمه یا کاسه بریزید و فلفل و نمک را اضافه کنید. با گوشت کوب شروع به پوره و له کردن سیب زمینی ها کنید.

 

 

مرحله دوم: پوره سیب زمینی را با خامه مخلوط و سرو کنید

 

سیب زمینی پوره شده را با خامه مخلوط کنید و دوباره مواد را به هم بزنید تا مخلوط و یکدست شوند. پوره سیب زمینی خامه ای را در ظرف مناسب بریزید. روی پوره سیب زمینی را با پیازچه خرد شده تریین کنید. تا زمانی که پوره هنوز گرم است، یک تکه کره بگذارید تا با دمای پوره ذوب شود. پوره سیب زمینی خامه ای را با نان یا در کنار غذا های دیگر سرو کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پوره سیب زمینی رستورانی برای سرو کنار انواع غذا

 

 

کالابرگ الکترونیک