طرز تهیه ۳ مدل کمپوت آناناس مرحله به مرحله

طرز تهیه ۳ مدل کمپوت آناناس مرحله به مرحله


26 مهر 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کمپوت آناناس

کمپوت آناناس یکی از مقوی ترین انواع کمپوت میوه است. طعم ملایم و رنگ اشتها آور میوه آناناس آن را برای کمپوت کردن، به گزینه ای مناسب تبدیل کرده است. در این مقاله از سرویس آشپزی مجله کوروش به طرز تهیه کمپوت آناناس به ۳ روش مرحله به مرحله می پردازیم. نکات تکمیلی را هم به شما خواهیم گفت.

 

 

فوت و فن های طرز تهیه کمپوت آناناس

 

فوت و فن های طرز تهیه کمپوت آناناس

 

  • برای درست کردن کمپوت آناناس، می توانید آناناس ها را هم به صورت حلقه ای برش بزنید و هم به صورت مکعبی خرد کنید. اگر می خواهید آناناس ها را حلقه ای کنید، وسط هر ورقه آناناس را، با یک قالب دایره یا قلبی، خالی کنید. از قسمت وسط هم می توانید در کمپوت استفاده کنید.

 

  • کمپوت آناناس را می توانید به مدت ۲ هفته در یخچال نگه دارید. البته بهتر است برای نگهداری طولانی مدت عمل هواگیری را به خوبی انجام دهید. اما اگر می خواهید کمپوت را برای چند ماه نگه دارید، آن را در فریزر قرار دهید. ۲۴ ساعت قبل از استفاده کمپوت را به یخچال منتقل کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع کمپوت میوه و روش نگهداری آن ها

 

 

نکاتی درباره شربت کمپوت

 

  • در طرز تهیه کمپوت آناناس، می توانید آناناس ها را همراه با شربت بجوشانید یا این که بعد از جوشاندن شکر و آب، آناناس ها را اضافه کنید. اگر آناناس ها را بجوشانید، نرم تر خواهند شد.

 

  • برای درست کردن شربت کمپوت می توانید از شکر سفید، شکر قهوه ای و عسل استفاده کنید. اگر می خواهید کمپوت کاملا سالم و رژیمی باشد، طرز تهیه کمپوت آناناس با عسل را تست کنید. شکر قهوه ای هم به نسبت شکر سفید، خواص بسیار زیادی دارد و استفاده از آن بهتر است.

 

  • نیازی نیست که شربت کمپوت آناناس قوام داشته باشد اما اگر می خواهید یک شربت غلیظ داشته باشید، با آرد ذرت، ‌نشاسته یا آرد گندم می توانید به آن قوام دهید.

 

 

بیشتر بخوانید: خواص و مضرات شکر قهوه ای

 

 

  • اگر رنگ آناناس ها، زیادی روشن بود، در شربت کمپوت، از یک قاشق زعفران دم کرده غلیظ استفاده کنید. با این کار طعم کمپوت هم جذاب تر خواهد شد.

 

  • می توانید از شربت آناناس بعد از مصرف تکه های آناناس، برای درست کردن اسموتی، انواع شربت ها، یا طعم دهنده کیک و چیزکیک هم استفاده کنید.

 

 

نکاتی برای خرید آناناس مناسب کمپوت

 

حتما بخوانید  طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ مجلسی مرحله به مرحله

نکاتی برای خرید آناناس مناسب کمپوت

 

  • آناناسی را انتخاب کنید که برگ های سبز داشته باشد و روی پوست آن آثار له شدگی وجود نداشته باشد.

 

  • برای کمپوت کردن، بهتر است از آناناس های شیرین و رسیده استفاده کنید. ولی اگر آناناس تان کمی طعم ترش و رنگ سبز داشت، می توانید برای مدت زمان بیشتری آن را در شربت نگه دارید یا این که میزان شکر یا عسل کمپوت را بیشتر در نظر بگیرید.

 

  • برای برش زدن آناناس،‌ قسمت ابتدایی و انتهایی آناناس را با چاقو برش بزنید. سپس با یک چاقوی تیز، به صورت طولی، پوست آناناس را بگیرید.

 

 

طرز تهیه کمپوت آناناس ساده

 

طرز تهیه کمپوت آناناس ساده

 

مواد لازم

 

آناناس: ۱ عدد

آب: ۳ لیوان دسته دار فرانسوی

شکر: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی

 

 

طرز تهیه

 

 

مرحله اول: آناناس را برش بزنید و آماده کنید

 

آناناس را در اولین مرحله از طرز تهیه کمپوت آناناس بشویید. ابتدا و انتهای آناناس را ببرید. آن را از عرض به دو قسمت تقسیم کنید. شروع به جدا کردن پوست آناناس کنید. از یک چاقوی تیز کمک بگیرید. وقتی پوست همه آناناس را جدا کنید، به صورت دلخواه آن را برش بزنید.

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

 

 

مرحله دوم: شربت کمپوت آناناس را درست کنید

 

در یک قابلمه آب را با شکر مخلوط کنید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید دانه های شکر حل شوند. سپس آناناس های خرد شده را به قابلمه اضافه کنید. به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قابلمه را روی حرارت بگذارید و صبر کنید آناناس ها با شربت نرم شوند و طعم شیرین آن را بگیرند. اگر می خواهید میزان شکر را بیشتر در نظر بگیرید، در همین مرحله از طرز تهیه کمپوت آناناس، اقدام به اضافه کردن شکر کنید.

 

 

مرحله سوم: کمپوت آناناس را در بطری شیشه ای بریزید

 

بعد از این که آناناس ها به اندازه دلخواهتان شیرین و نرم شدند، حرارت را خاموش کنید. صبر کنید تا کمپوت آناناس های داخل قابلمه کاملا سرد شود و از دما بیفتند. بطری های شیشه ای با درب فلزی سالم را بشویید و کاملا خشک و استرلیزه کنید. کمپوت آناناس را در بطری ها بریزید و در آن ها را محکم ببندید. کمپوت را در یخچال نگه دارید.

 

 

طرز تهیه کمپوت آناناس با وانیل و آب آناناس

 

کمپوت آناناس با وانیل و آب آناناس

 

 مواد لازم

 

 

آناناس: ۱ عدد

شکر قهوه ای: ۱۰۰ گرم یا ۳/۴ لیوان دسته دار فرانسوی

آب آناناس: ۱۲۰ میلی لیتر

آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری

عصاره وانیل: ۱ قاشق چای خوری

عرق نیشکر: ۲ قاشق غذا خوری (در صورت دلخواه)

آرد یا نشاسته ذرت: ۱ قاشق غذاخوری

 

 

طرز تهیه

 

 

مرحله اول: آناناس را آماده کنید

 

در ابتدا آناناس را بشویید و پوست آن را بگیرید و آن را به صورت تکه ای برش بزنید. به جای آناناس تازه می توانید از آناناس های یخ زده هم استفاده کنید.

 

 

مرحله دوم: نشاسته و ذرت را اضافه کنید

 

در یک قابلمه کمی آب را با شکر قهوه ای، آب آناناس و آبلیمو بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا شربت شروع به جوشیدن کند. سپس تکه های آناناس را به شربت اضافه کنید. در یک لیوان آرد ذرت یا نشاسته را با ۱ قاشق آب مخلوط کنید تا کاملا حل شود. این محلول را در قابلمه بریزید.

حتما بخوانید  ۲ مدل طرز تهیه بورانی مرغ با ماست چکیده و سس مایونز

 

 

مرحله سوم: وانیل و عرق نیشکر را اضافه کنید

 

بعد از گذشت ۱۰ دقیقه و وقتی آناناس ها نرم شدند، وانیل و نیشکر را اضافه کنید. مواد را به هم بزنید. سپس حرارت را قطع کنید. اجازه دهید کمپوت سرد شود و بعد آن را در بطری های شیشه ای تمیز بریزید و در یخچال نگه دارید. می توانید کمپوت آناناس را بلافاصله بعد از آماده شدن مصرف کنید.

 

 

طرز تهیه کمپوت آناناس با عسل

 

کمپوت آناناس با عسل

 

مواد لازم

 

آناناس: ۱ عدد

آب: ۲ تا ۳ لیوان

عسل: ۱ لیوان

 

 

طرز تهیه

 

 

مرحله اول: آناناس را آماده کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه کمپوت آناناس با عسل، بعد از شستن آناناس، ابتدا و انتهای آن را برش بزنید. پوست آناناس را بگیرید و آناناس را به صورت حلقه ای یا مکعبی خرد کنید. در یک قابلمه آب بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید. بعد از جوشیدن آب، حرارت را قطع کنید.

 

 

مرحله دوم: عسل و آناناس ها را به آب اضافه کنید

 

در همان زمانی که آب داغ است، عسل را به آب جوش اضافه کنید. بعد از حل شدن عسل، آناناس ها را به شربت بیفزایید. می توانید کمی گلاب یا هل هم به شربت اضافه کنید. این مخلوط را بعد از سرد شدن در بطری های شیشه ای بریزید. در بطری را محکم ببندید و در یخچال بگذارید.

 

 

خواص و فواید کمپوت آناناس

 

خواص و فواید کمپوت آناناس

 

  • کمپوت آناناس معمولا برای افرادی که به مشکل هاضمه دچار هستند، بسیار مناسب است. با کمپوت کردن میوه ها، هم بافت آن ها نرم تر می شود و هم هضم آن ها آسان تر خواهد شد.

 

  • این کمپوت برای سرما خوردگی بسیار مناسب است. آناناس یک میوه عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است و منبع عالی از ویتامین ث به حساب می آید.

 

  • خوردن آناناس برای بهبود باورری مناسب است و مصرف منظم آن برای زوج ها توصیه می شود. ویتامین ث، بتا کارون، مس و سایر ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آناناس تاثیر مثبتی بر باروری خواهد داشت.

 

  • آناناس با آسم، آلرژی، بیماری های مربوط به سینوس ها و … مقابله می کند.

 

 

سخن پایانی

 

حتما می دانید که کمپوت کردن یکی از بهترین روش های نگهداری از میوه ها است. در این روش، میوه ها در مخلوطی از آب، شکر یا عسل نگه داشته می شوند. علاوه بر طعم شیرین، دلچسب و متفاوت، کمپوت ها را می توان به عنوان دسر یا تزیین روی کیک، چیز کیک، پنکیک و … استفاده کرد. از سوی دیگر شربت و خود کمپوت آناناس را می توانید با انواع میوه ها مخلوط کنید و با آن یک اسموتی درست کنید. همچنین انواع دسر ها مثل دسر پلمبیر آناناس، پاناکوتا، دسر ماستی، دسر میوه و دسر شارلوت آناناس را با آن درست کنید. در ضمن برای بهره بردن از مواد مغذی آناناس بهتر است میزان شکر را زیاد در نظر نگیرید. چون آناناس ها خودشان به تنهایی دارای میزان کافی از قند طبیعی هستند.

 

 

کالابرگ الکترونیک