جلوگیری از پیری زودرس پوست با کنار گذاشتن این ۶ عادت‌ روزانه

جلوگیری از پیری زودرس پوست با کنار گذاشتن این ۶ عادت‌ روزانه


2 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
روش های جلوگیری از پیری زودرس پوست

چگونه جوان بمانیم؟ سوالی که احتمالاً در تمام اعصار و تاریخ نوع بشر به دنبال یافتن پاسخی برای آن بوده است. اصلاً راهکاری برای جلوگیری از پیری پوست وجود دارد؟ چه قبول کنیم و چه قبول نکنیم، همه ما با گذر زمان رفته رفته پیر می‌شویم و چروک‌هایی روی پوست صورتمان ایجاد می‌شود. به هر حال نمی‌توان از این موضوع جلوگیری کرد. اما عادات و کارهایی هستند که به صورت ناخودآگاه و یا آگاه به صورت روزانه آن‌ها را تکرار می‌کنیم و به روند پیری پوست و بدنمان سرعت می‌بخشیم. شناخت این عادت‌های اشتباه و پیروی از یک سبک زندگی سالم می‌تواند به شما کمک کند تا با جلوگیری از پیری زودرس پوست، ظاهری زیباتر و جوان‌تر داشته باشید. در مقاله جلوگیری از پیری زودرس پوست از سرویس سلامت در مجله کوروش با مهم‌ترین کارهایی که باعث پیری زودرس پوست می‌شود آشنا شوید.

 

 

برای جلوگیری از پیری پوست قبل از خواب پوستتان را بشویید

 

برای جلوگیری از پیری پوست قبل از خواب پوستتان را بشویید

 

یکی از بدترین عادت‌ها و کارهایی که باعث پیری میشود، عدم شستن پوست صورت قبل از رفتن به رختخواب است. پوست ما در طول روز در معرض آلودگی‌ها و سموم زیادی وجود دارد که اگر به خوبی تمیز نشود، این موضوع به مرور موجب پیری و کدر شدن رنگ پوست می‌شود. برای جلوگیری از پیری زودرس پوست بهتر است هر شب صورت خود را با یک پاک کننده ملایم حاوی روغن‌های طبیعی گیاهی تمیز کنید.

 

حتی اگر حوصله  یا وقت شستن صورتتان را ندارید، بهتر است که هر شب برای تمیز کردن  پوست صورتتان از یک دستمال مرطوب پاک کننده آرایشی استفاده کنید. برای درمان پیری پوست در طب سنتی نیز باید با تمیز نگه داشتن پوست و مصرف ویتامین‌های مفید از پوست خود مراقبت کنید. استفاده از ماسک صورت برای جلوگیری از پیری پوست نیز می‌تواند برای این موضوع بسیار مؤثر عمل کند.

 

 

حتما بخوانید: مراحل روتین روزانه مراقبت از پوست

 

 

سیگار کشیدن از کارهایی که باعث پیری زودرس پوست می شود

 

نیکوتین موجود در سیگار موجب کاهش جریان خون در پوست می‌شود. زمانی که جریان خون در پوست کم شود، اکسیژن و مواد مغذی کافی به پوست شما نمی‌رسد. به علاوه مواد شیمیایی موجود در تنباکو به پروتئین‌های کلاژن و الاستین موجود در پوست آسیب وارد می‌کند. از همین رو با مصرف سیگار رفته رفته پوست شما شروع به چروک شدن و افتاده شدن می‌کند. برای جلوگیری از پیری پوست باید قبل از هر چیزی عادت سیگار کشیدن را کنار بگذارید.

حتما بخوانید  5 روغن گیاهی مفید برای سفت شدن و رفع پف پوست زیر چشم

 

در کنار آن نیز مصرف ویتامین‌هایی مثل A و C نیز می‌تواند به کاهش روند پیری پوست شما کمک زیادی کند. در بسیاری از مواقع کمبود ویتامین و پیری پوست نیز با هم در ارتباط هستند و مصرف ویتامین A و C می‌تواند به بهبود وضعیت پوستی شما کمک زیادی کند. اگر پوستتان مدام پر از چروک می‌شود و به دنبال این هستید که چه چیزی باعث پیری زودرس پوست میشود، بهتر است همین امروز عادت‌های آسیب زننده را کنار بگذارید و بیشتر به فکر سلامتتان باشید. بد نیست

 

 

حتما بخوانید: ۱۰ بلایی که سیگار سر پوست شما می‌آورد 

 

 

برای جلوگیری از پیری پوست از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

 

برای جلوگیری از پیری پوست از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

 

یکی دیگر از عادت‌های اشتباهی که خیلی از افراد به آن توجه نمی‌کنند، استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF مناسب است. آفتاب دارای اشعه ماورا بنفش است که به شدت برای پوست مضر است. این اشعه موجب پیری پوست و بروز سرطان پوست می‌شود. برای جلوگیری از پیری زودرس پوست نباید از ضد آفتاب تنها زمانی که در ساحل هستید، استفاده کنید. نور خورشید حتی در هوای سرد و ابری زمستان هم می‌تواند به پوست شما آسیب برساند. برای محافظت از پوستتان باید از یک ضد آفتاب با SPF بالاتر از ۳۰ استفاده کنید و سعی کنید هر ۲ ساعت آن را تمدید کنید.

 

 

حتما بخوانید: بهترین کرم ضد آفتاب با SPF مناسب

 

 

شکر و پیری پوست به طور مستقیم با هم در ارتباط هستند

 

شکر و پیری پوست به طور مستقیم با هم در ارتباط هستند

 

اگر در مورد شکر و پیری پوست چیزی نشنیده‌اید، پس بهتر است این بخش را با دقت مطالعه کنید. مطالعات نشان می‌دهد که افرادی که در رژیم غذایی خود از قند و شکر بیشتری استفاده می‌کنند، روند پیری پوست آن‌ها سریع‌تر است. غذاهای شیرین، بستنی و شیرینی و انواع غذاهای حاوی نشاسته و کربوهیدرات‌های تصفیه شده مثل نان سفید و ماکارونی به شدت موجب پیری پوست می‌شود. علاوه بر این ۱۳ بیماری دردناک با مصرف بی رویه قند و شکر در انتظار شماست.

 

ماجرای شکر و پیری پوست مدت‌ها است که به اثبات رسیده و برای جلوگیری از پیری پوست باید تا می‌توانید به جای این خوراکی‌های شیرین از انواع سبزی‌ها، میوه‌های تازه و غلات کامل استفاده کنید. در واقع گاهی اوقات کمبود ویتامین و پیری پوست نیز با هم در ارتباط هستند.

حتما بخوانید  خواص و فواید روغن بادام تلخ و مضرات احتمالی آن

 

خوردن میوه‌های تازه با ویتامین‌های مختلف موجب شادابی و زیباتر شدن پوست شما می‌شود. آنتی اکسیدان‌های موجود در این میوه و سبزیجات به ترمیم و بازسازی پوست کمک زیادی می‌کند و از پیر شدن پوست جلوگیری می‌کند. ویتامین‌های A، C و E  سه ویتامین جلوگیری از پیری پوست هستند که باید به جای مصرف شیرینی‌ها در رژیم غذایی خود بگنجانید.

 

 

رابطه جوش صورت و پیری زودرس پوست

 

رابطه جوش صورت و پیری زودرس پوست

 

وقتی یک جوش روی صورتتان ظاهر می‌شود، شروع به کندن و فشار دادن آن نکنید. زیرا این کار تنها موجب ایجاد زخم و عفونت می‌شود. فراموش نکنید که استفاده از غلظت زیادی دارهای ضد جوش نیز می‌تواند موجب تحریک پوست شما شود.

 

بهترین راهکار برای از بین بردن جوش این است که از یک محصول محتوی ۲/۵٪ بنزوئیل پراکسی استفاده کنید. کندن مداوم جوش‌ها و همچنین استفاده از محصولات قوی برای از بین بردن آن‌ها می‌تواند به مرور به پوست شما آسیب بزند و از طرفی روند پیری پوست شما را سریع‌تر کند. اما قبل از هر چیزی باید انواع جوش و آکنه و روش درمان آنها را بشناسید.

 

برای برطرف کردن این موضوع بهتر است استرس و نگرانی را از خود دور کنید. در طول روز مقدار مصرف آب و انواع میوه و سبزی را افزایش دهید. در صورتی که جوش صورت شما زیاد است، به پزشک مراجعه کنید و آزمایش‌های لازم را انجام دهید تا از سلامت عمومی بدن خود مطمئن شوید.

 

 

حتما بخوانید: انواع جوش و آکنه و روش درمان آنها

 

 

حواستان به خشک شدن پوستتان باشد

 

وجود لک و پوسته از مهم‌ترین علائم خشکی پوست محسوب می‌شود. خیلی از افراد با دیدن کوچک‌ترین لک روی پوست به سراغ لایه بردارها می‌روند. اما لایه برداری خود موجب خشکی شدید پوست می‌شود. هر چند که استفاده از لایه بردار به از بین بردن لکه‌های پوستی و یک دست شدن پوست شما کمک می‌کند، اما به یاد داشته باشید که این کار نباید بیش از اندازه انجام شود تا رطوبت پوست شما از بین نرود. توصیه می‌شود هفته‌ای یک بار پوست خود را لایه برداری کنید و حتماً برای این کار از یک لایه بردار ملایم استفاده نمایید

 

برای درمان خشکی پوست بهتر است از آبرسان‌های بدون چربی استفاده کنید. سعی کنید برای آبرسانی پوست خودتان از لوسیون‌ها و کرم‌هایی استفاده کنید که بدون اسانس و عطر هستند. معمولاً کرم کاکائو و شی باتر دو گزینه فوق العاده برای آبرسانی پوست محسوب می‌شوند.

 

 

منبع: webmd

 

کالابرگ الکترونیک