طرز تهیه باگر کیک به ۲ روش در فر و بدون فر

طرز تهیه باگر کیک به ۲ روش در فر و بدون فر


20 بهمن 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه باگر کیک

باگر کیک چیست؟ ممکن است شما هم به تازگی با این کیک‌ خوشمزه آشنا شده باشید. اما درباره باگر کیک چه می‌دانید؟ باگر کیک یکی از کیک‌های محبوب قنادی و بازاری در سایز‌ کوچک یا متوسط است که معمولا به صورت یک نفره یا دو نفره سرو می‌شود. باگر کیک‌ها معمولا برای مناسبت‌های خاص مثل تولد، ولنتاین، سالگرد ازدواج و نامزدی و … تهیه می‌شود. این کیک‌ها از جمله کیک‌های جدید هستند و ممکن است در برخی فروشگاه‌های شیرینی فروشی نتوانید آن‌ها را پیدا کنید ولی خودتان با قیمت مناسب و به روش ساده و آسان می‌توانید آن‌ها را در خانه تهیه کنید. ما در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش به طرز تهیه باگر کیک ساده و خوشمزه می‌پردازیم، چند مدل باگر کیک را با هم می‌بینیم و نکات پخت و تزیین باگر کیک را به شما آموزش خواهیم داد.

 

 

فوت و فن‌های طرز تهیه باگر کیک

 

فوت و فن‌های طرز تهیه باگر کیک

 

*برای طرز تهیه باگر کیک می‌توانید از کیک‌های مختلف مثل کیک ساده، کیک شکلاتی، کیک وانیلی و … استفاده کنید. این کیک‌ها را هم به صورت آماده می‌توانید از بیرون تهیه و هم می‌توانید‌ آن‌ها را خودتان در خانه درست کنید.

 

*ارتفاع و ضخامت کیک به کار رفته در روش تهیه باگر کیک را بهتر است کمتر و نازک‌تر در نظر بگیرید. اگر کیکی که خودتان درست کرده‌اید ضخامت زیادی دارد، بهتر است آن را از پهنا برش بزنید تا نازک شود.

 

*برای دستور باگر کیک بدون فر، می‌توانید کیک را در قابلمه هم درست کنید. در این روش یاید قالب را با فاصله از کف قابلمه قرار دهید و دمکنی را روی آن بگذارید.

 

*باگر کیک را بهتر است در قالب مخصوص باگر کیک درست کنید. این قالب را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم قنادی تهیه کنید.

 

*برای خامه‌های لایه‌های میانی کیک که داخل قالب باگر کیک می‌گذارید، لازم نیست از خامه‌های رنگی استفاده کنید ولی برای قسمت روی باگر کیک و برای زیباتر شدن مدل باگر کیک، به خامه فرم گرفته مقداری رنگ خوراکی اضافه کنید.

 

*وسط کیک‌ها را می‌توانید از خامه، گاناش، گردو، انواع مغزهای پسته، فندق، شکلات رنده شده، برش‌های نازک میوه‌های مختلف مثل توت فرنگی، موز، کیوی و … استفاده کنید.

 

*روی هر لایه کیک را می‌توانید با شیر یا شیر قهوه به وسیله برس آشپزی، مرطوب و سپس لایه خامه را اضافه کنید.

 

*برای تزیین باگر کیک می‌توانید از ترافل‌های رنگی، مرواریدهای خوراکی، اسمارتیز و …. استفاده کنید تا باگر کیک شما جذاب‌تر باشد.

 

 

طرز تهیه باگر کیک

 

حتما بخوانید  طرز تهیه دیپ پنیر چدار یا سس پنیر چدار

طرز تهیه باگر کیک

 

مواد لازم برای تهیه باگر کیک

 

• تخم مرغ: ۶ عدد
• شکر: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• وانیل ۱/۲ قاشق چای خوری
• شیر: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی (۲۰۰ گرم)
• روغن مایع: ۳/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی (۱۵۰گرم)
• آرد سفید قنادی: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• بیکینگ پودر: ۲ قاشق چای‌خوری
• پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری
• خامه قنادی: ۱و ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی
• رنگ خوراکی: به میزان و رنگ دلخواه

 

 

مراحل طرز تهیه باگر کیک

 

باگر کیک چیه؟ همان‌ طور که گفته شد، باگر کیک را می‌توانید با کیک‌های مورد دلخواه خود درست کنید. کیک‌های ساده یا شکلاتی و وانیلی را می‌توانید به عنوان کیک پایه‌ای برای طرز تهیه باگر کیک یک نفره و باگر کیک دو نفره به کار ببرید. کیک‌ها را باید برش بزنید و برش باگر کیک در قالب مخصوص بگذارید و لابه‌لای آن‌ها را خامه فرم گرفته بریزید. باگر کیک را به شکل دلخواه فرم دهید. سپس باگر کیک را تزیین و سرو کنید.

 

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

مرحله اول: تخم مرغ، شکر و وانیل را با همزن بزنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه باگر کیک، باید مواد کیک را آماده کنید. همه مواد را از قبل به مدت حدود ۳۰ دقیقه در دمای محیط و خارج از یخچال قرار دهید. تخم مرغ، شکر و وانیل را در یک ظرف مناسب بریزید و به مدت ۸ دقیقه با همزن برقی بزنید تا حجیم شود و حالت پفکی به خود بگیرد.

 

 

مرحله دوم: شیر و روغن را به مایه باگر کیک اضافه کنید

 

وقتی مواد کاملا یکدست و پوک شدند، دور همزن را روی حالت کُند تنظیم و شیر را به مواد مایه باگر کیک اضافه کنید. در این مرحله، همزمان که همزن در حال کار کردن است، روغن را هم به مواد داخل ظرف اضافه کنید تا همراه با دیگر مواد مورد استفاده در طرز تهیه باگر کیک، ترکیب و یکدست شود. (۲ تا ۳ دور هم زدن کافی است)

 

 

مرحله سوم: آرد، بیکینگ پودر و کاکائو را الک کنید

 

در این مرحله از طرز تهیه باگر کیک، در یک ظرف جداگانه، آرد و بیکینگ پودر را از الک ریز بگذرانید تا ناخالصی‌های آن‌ها گرفته شود. پودر کاکائو را هم به مواد الک‌کردنی اضافه کنید. این مواد خشک را با هم ترکیب کنید تا کاملا با هم یکدست شوند. سپس طی ۲ تا ۳ مرحله، آن‌ها را به مایه کیک که در مرحله قبل درست کرده بودید، بیفزایید. هر بار مواد را دوباره هم بزنید تا پف آن‌ها نخوابد.

 

 

مرحله چهارم: کیک را برای تهیه باگر کیک بپزید

 

سینی فر یا قالب با سایز ۳۰ در ۴۰ را با کمی روغن یا روغن زیتون چرب کنید و داخل آن را کاغذ روغنی بیندازید. قالب یا سینی فر را در فر با درجه ۱۸۰ درجه به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه قرار دهید تا بپزد. بعد از پخت، با خلال دندان آن را تست کنید و اگر کیک پخته بود، سینی را بیرون بیاورید و در محیط قرار دهید تا کمی سرد شود و از دما بیفتد.

 

 

مرحله پنجم: کیک را برای تهیه باگر کیک قالب بزنید

 

با قالب مخصوص باگر کیک، شروع به قالب زدن کیک کنید. با قسمت سر و انتهای قالب، روی کیک فشار دهید و قسمت‌های قالب خورده را برش بزنید و با چاقو جدا کنید. می‌توانید از لیوان یا کاسه هم برای قالب زدن کیک استفاده کنید. نیم‌دایره‌های جدا شده از کیک را بردارید.

حتما بخوانید  طرز تهیه لبو شکم پر به ۲ روش گرم و یخچالی با طعم لذیذ

 

 

مرحله ششم: خامه فرم گرفته را در قیف بریزید

 

خامه فرم گرفته قنادی را می‌توانید از قنادی‌ها تهیه کنید. اگر این خامه را از قبل در فریزر نگه داشته بودید، خامه را از فریزر خارج کنید و روی حرارت غیر مستقیم به روش بن ماری قرار دهید تا یخ آن ذوب شود. سپس آن را در یخچال قرار دهید تا کمی خودش را بگیرد و شل نباشد. خامه را بزنید تا بافت گچی و سفید به خود بگیرد. خامه را در قیف مخصوص بریزید. می‌توانید از پلاستیک فریزری هم استفاده کنید و آن را به شکل قیف در آورید.

 

 

مرحله هفتم: کیک و خامه را در قالب بگذارید

 

نوک قیف را برش بزنید و از ماسوله ساده داخل برشی که ایجاده کرده‌اید، استفاده کنید. کیک‌های قالب زده شده را به ترتیب در قالب باگر کیک قرار دهید. هر لایه کیک را که در قالب می‌گذارید روی آن را با یک لایه خامه بپوشانید. سپس لایه بعدی کیک را روی لایه خامه‌ای بگذارید و یک لایه کیک دیگر بگذارید. لایه‌ها را به همین شکل تکرار کنید تا همسطح لبه قالب باگر کیک شود.

 

 

مرحله هشتم: روی باگر کیک را خامه کشی کنید

 

برای روی قالب را باید به شکل گنبدی، از کیک و خامه فرم گرفته استفاده کنید. از بزرگ به کوچک، لایه‌های کیک را قرار دهید و بین آن‌ها را خامه بگذارید. سپس بقیه خامه فرم‌گرفته را در همزن بریزید و به آن رنگ خوراکی اضافه کنید. خامه رنگی را در قیف بریزید و با ماسوله M1 یا ۲D روی قسمت قله‌ای باگر کیک را با خامه فرم گرفته، خامه کشی کنید.

 

 

مرحله نهم: باگر کیک را تزیین و سرو کنید

 

وقتی روی باگر کیک را با خامه پوشاندید، با استفاده از انواع ترافل‌های رنگی، تاپر، مرواریدهای خوراکی و … باگر کیک را تزیین کنید. این کیک آماده سرو است و می‌توانید مانند کیک‌های تولد با چاقو آن را برش بزنید.

 

این بود دستور باگر کیک در فر؛ نوش جان!

 

 

طرز تهیه باگر کیک بدون فر

 

برای طرز تهیه باگر کیک بدون فر باید کیک را به صورت آماده از بیرون بخرید و با آن باگر کیک درست کنید. یا اینکه کیک مورد نظر را در قابلمه و ماهیتابه بدون فر درست کنید. بعضی هم کیک فنجانی را با خامه فرم گرفته در انواع مختلف مثل باگر کیک صورتی و … به صورت باگر کیک تهیه و تزیین می‌کنند.

 

 

 چند مدل باگر کیک ۲۰۲۲

 

مدل باگر کیک 2022

 

باگر کیک صورتی زمستانی

مدل باگر کیک تولد و نامزدی

سوالات متداول درباره باگر کیک

 

باگر کیک چیست؟

 

باگر کیک چیست؟

 

باگر کیک نوعی کیک مناسبتی است که به صورت تک نفره با دو نفره در مناسبت‌های خاص مثل تولد، ولنتاین و … به عنوان هدیه این روزها حسابی محبوب شده است.

 

 

مواد اصلی باگر کیک چیست؟

 

کیک اسفنجی (یا هر کیک دیگر) و خامه فرم گرفته مواد اصلی به کار رفته در طرز تهیه باگر کیک هستند و به صورت لایه‌ لایه داخل قالب مخصوص باگرکیک قرار گرفته و تزیین می‌شوند.

 

 

مدل باگر کیک چیست؟

 

باگر کیک را در مدل‌های مختلف با توجه به قالب باگر کیکی که در دسترس دارید یا حتی با فنجان به عنوان قالب می‌توانید درست کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک