طرز تهیه بامیه مرغ خوشمزه با نان باگت یا تست به روش ترکیه ای

طرز تهیه بامیه مرغ خوشمزه با نان باگت یا تست به روش ترکیه ای


16 مرداد 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه بامیه مرغ

بامیه مرغ یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای انگشتی برای بچه‌ها و بزرگترهاست که می‌توانید با گوشت مرغ درست کنید. اصالت این غذا ترکیه‌ای است و یک پیش غذا و غذای جذاب برای تولد و مهمانی و افزایش اشتها در کودکان محسوب می‌شود. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه بامیه مرغ و همه فوت و فن‌های درست کردن این غذا آشنا شوید.

 

مواد لازم بامیه مرغ (برای ۴ نفر)

 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سینه مرغ ۱ عدد
نان باگت ۲ عدد
شیر ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
تخم مرغ ۲ عدد
تره تازه و ساطوری خرده شده ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پیاز خام ۱ عدد متوسط
آرد سوخاری به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار دلخواه
روغن مایع سرخ کردنی به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱ ساعت
مدت زمان پخت بامیه مرغ: ۱ ساعت
کالری هر ۱۰۰ گرم بامیه مرغ: حدود ۲۹۰ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه بامیه مرغ

 

مراحل طرز تهیه بامیه مرغ

 

استفاده از شیر و نان باگت در طرز تهیه بامیه مرغ موجب می‌شود تا بافت ترد و منحصر‌به‌فردی پیدا کند. در ادامه می‌توانید با مراحل درست کردن بامیه مرغ خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه‌ای که به نوعی یک مدل کتلت مرغ مدرن است آشنا شوید.

مرحله اول؛ پختن مرغ

در اولین مرحله از طرز تهیه بامیه مرغ باید سینه مرغ را همراه با پیاز، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آب در یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا مرغ کاملا بپزد و نرم شود.

در صورت تمایل می‌توانید نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و گوشت مرغ از جمله سینه مرغ را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم؛ خیساندن نان باگت در شیر

در این مرحله نان‌ها را کمی خرد کنید و داخل شیر بریزید و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا نان‌ها حالت خمیری پیدا کنند. اگر خمیر شما بیش از حد شل شده، مقداری از شیر را خارج کنید و اگر احساس می‌کنید، خمیر شما سفت است، کمی شیر به آن اضافه کنید.

در صورت تمایل می‌توانید شیر و نان باگت را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

مرحله سوم، ترکیب کردن خمیر نان و تخم مرغ با مرغ

در این مرحله از پخت بامیه مرغ باید مرغ پخته شده را ریش ریش کنید. سپس آن را با خمیر نانی که از قبل با شیر تهیه کرده‌اید مخلوط کنید و خوب هم بزنید. بهتر است در این مرحله برای میکس کردن مواد با هم از دست استفاده کنید و مواد را خوب چنگ بزنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه کوکو قارچ و سیب زمینی به ۲ روش خوشمزه و ساده

سپس تخم‌مرغ‌ها را در یک ظرف جداگانه بشکنید، هم بزنید تا یکدست شوند و به ترکیب بامیه مرغ اضافه کنید. دوباره مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی ایجاد شود و مواد به خوبی با هم ترکیب و منسجم شوند.

در صورت تمایل برای تهیه تخم‌ مرغ به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

 

اضافه کردن تخم‌مرغ به بامیه مرغ

 

 

مرحله چهارم؛ اضافه کردن تره به مایه بامیه

بعد از آماده شدن خمیر بامیه، باید تره را به صورت ریز و ساطوری خرد کنید و به مواد بامیه مرغ اضافه کنید. همه مواد را دوباره با هم ترکیب کنید. در صورت نیاز کمی دیگر نمک، فلفل و ادویه به مایه بامیه مرغ اضافه کنید.

مرحله آخر؛ سرخ کردن بامیه مرغ

در این مرحله از طرز تهیه بامیه مرغ باید به اندازه یک نارنگی از خمیر را بردارید به شکل استوانه‌ای حالت دهید. سپس آن را در آرد سوخاری بغلتانید و در روغن داغ سرخ کنید (مقدار روغن باید فراوان و داغ باشد که بامیه در آن غوطه‌ور شود و روغن کمتری جذب کند). در نهایت این غذای خوشمزه را همراه با سس کچاپ یا سس فلفل سرو کنید و از طعم آن لذت ببرید.

در صورت تمایل می‌توانید آرد سوخاری، انواع روغن مایع از جمله روغن سرخ کردنی، سس کچاپ و سس فلفل را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش تهیه کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه بامیه مرغ

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه بامیه مرغ

 

  • در صورت تمایل می‌توانید به جای ۲ عدد نان باگت از ۶ عدد نان تست نیز برای تهیه خمیر بامیه مرغ استفاده کنید. نان تست را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • اگر دوست دارید می‌توانید در زمان لوله کردن بامیه مرغ، مقداری پنیر پیتزا داخل آن قرار دهید تا بامیه مرغ شما خوشمزه‌تر شود. در صورت تمایل می‌توانید انواع پنیر پخت و پز از جمله پنیر پروسس و پنیر موزارلا را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • در طرز تهیه بامیه مرغ هم می‌توانید از تره و هم ترکیب تره و جعفری تازه استفاده کنید.
  • به منظور جلوگیری از وا رفتن بامیه مرغ در زمان سرخ کردن می‌توانید بعد از آماده کردن بامیه مرغ و غلتاندن آن در پودر سوخاری، بامیه‌ها را برای ۱ ساعت در فریزر قرار دهید و سپس سرخ کنید.
  • در دستور پخت بامیه مرغ به‌هیچ‌عنوان تره تازه را حذف نکنید، زیرا تره عطر فوق‌العاده‌ای به این غذا می‌بخشد.
  • در زمان سرخ کردن بامیه مرغ، شعله گاز را روی حرارت ملایم تنظیم کنید تا مرغ کاملا مغز‌پخت شود.
  • در صورت تمایل می‌توانید در دستور تهیه بامیه مرغ از سبزیجات پخته و میکس شده نیز استفاده کنید.
  • قبل از سرخ کردن بامیه مرغ، ابتدا روغن را داغ کنید و سپس بامیه‌ها را سرخ کنید.
  • برای درست کردن بامیه مرغ بهتر است از پودر سوخاری مزه‌دار شده استفاده کنید. اگر پودر سوخاری شما بدون مزه است، می‌توانید مقداری نمک، ادویه مخلوط سوخاری و زردچوبه به آن اضافه کنید.
  • می‌توانید بامیه مرغ را آماده کنید و بدون سرخ کردن در ظرف در بسته در فریزر قرار دهید. سپس هر زمان که دوست دارید می‌توانید بامیه‌ها را از فریزر خارج کرده و در روغن سرخ کنید.
  • اگر به هر دلیلی بعد از آماده کردن خمیر بامیه مرغ متوجه شدید که خمیر بیش از اندازه نرم است، می‌توانید مقدار کمی آرد سفید به آن اضافه کنید.
  • در طرز تهیه بامیه مرغ می‌توانید از ترکیب گوشت و مرغ پخته نیز استفاده کنید.
  • بعد از این که بامیه مرغ را سرخ کردید، آن را روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی جذب شود.
  • طرز تهیه بامیه بوقلمون درست مثل بامیه مرغ است، تنها باید به جای مرغ ریش ریش شده از بوقلمون ریش ریش شده استفاده کنید.
  • می‌توانید بامیه مرغ را هم به صورت یک غذای گرم و هم یک فینگرفود سرد استفاده کنید.
  • هر چند تره خرد شده عطر و طعم فوق‌العاده‌ای به بامیه مرغ می‌بخشد، اما در صورت تمایل می‌توانید از ادویه‌هایی مثل پودر سیر، پودر پیاز، پاپریکا، فلفل قرمز، پودر لیمو و آویشن نیز در این غذا استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید انواع ادویه مثل پودر سیر، فلفل قرمز، گرد لیمو و آویشن را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
حتما بخوانید  3 طرز تهیه سوپ شیر (سوپ سفید) رستورانی و خوشمزه + فیلم

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورش بامیه با فیلم آموزش تهیه

سوالات متداول

 

سوالات متداول در مورد بامیه مرغ

 

چطور از وا رفتن بامیه مرغ در زمان سرخ کردن جلوگیری کنیم؟

به منظور جلوگیری از وا رفتن بامیه مرغ باید خمیر بامیه مرغ را برای چند دقیقه ورز دهید. در صورت تمایل می‌توانید خمیر را پس از قرار دادن در پودر سوخاری در فریزر بگذارید تا سفت شود و سپس در روغن سرخ کنید.

علت نپخته بودن بامیه مرغ بعد از سرخ کردن چیست؟

اگر شعله گاز در زمان سرخ کردن بامیه مرغ زیاد باشد، مرغ شما زود طلایی می‌شود، اما داخل آن نپخته باقی می‌ماند. سعی کنید در زمان سرخ کردن بامیه مرغ شعله گاز را کم کنید تا مرغ و خمیر کاملا مغزپخت شود.

اصالت بامیه مرغ مربوط به کجاست؟

بامیه مرغ اصالتا متعلق به کشور ترکیه است.

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش
کالابرگ الکترونیک