طرز تهیه سوپ کدو سبز و ریحان خوشمزه به ۲ روش خامه ای و ساده

طرز تهیه سوپ کدو سبز و ریحان خوشمزه به ۲ روش خامه ای و ساده


20 مهر 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه سوپ کدو سبز و ریحان

سوپ کدو سبز و ریحان یک سوپ خوشمزه و مقوی با دستور پخت آسان است که برای درمان سرماخوردگی، کاهش فشارخون و تقویت استخوان‌ها بسیار مفید است. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه سوپ کدو سبز و ریحان به ۲ روش و همه فوت و فن‌های درست کردن این سوپ خوشمزه آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه سوپ کدو سبز و ریحان خامه‌ای

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
کدو سبز ۴ عدد متوسط
پیاز ۱ عدد متوسط
سیر ۴ حبه
ریحان تازه ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب مرغ ۱ و ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
نمک، فلفل سیاه، آویشن و فلفل قرمز به مقدار لازم
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
کره ۵۰ گرم
شیر پرچرب ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه
مدت زمان پخت سوپ کدو سبز و ریحان: ۳۵ دقیقه
کالری هر ۱۰۰ گرم سوپ کدو سبز و ریحان: حدود ۸۵ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه سوپ کدو سبز و ریحان

مراحل طرز تهیه سوپ کدو سبز و ریحان

درست کردن سوپ کدو سبز و ریحان بسیار راحت است، اما این غذا با کدو سبز یک انتخاب فوق‌العاده برای همه روزهای سال است. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه سوپ کدو سبز و ریحان آشنا شوید.

مرحله اول؛ کدو سبز، پیاز و سیر را خرد کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه سوپ کدو سبز و ریحان خامه‌ای‌ باید کدو سبزها را بشویید، پوست آن‌ها را جدا کنید و کدوها را به صورت نگینی خرد کنید. سپس به سراغ پیاز و سیر بروید و آن‌ها را نیز به صورت ریز خرد کنید.

مرحله دوم؛ پیاز و سیر را در روغن تفت دهید

مقداری روغن در قابلمه بریزید و سپس پیازهای خرد شده را در روغن تفت دهید. بعد از این که پیازها کمی سبک شدند، سیر خرد شده را اضافه کنید. سیر را زیاد تفت ندهید، بوی سیر که بلند شد کافی است.

در صورت تمایل می‌توانید روغن، پیاز داغ منجمد و سیر داغ را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه زولبیا آلبالویی قرمز و خوشرنگ به روش قنادی و بازاری

مرحله سوم؛ کدو سبز را در روغن سرخ کنید

کدو سبز را برای تهیه سوپ کدو سبز و ریحان در روغن سرخ کنید

در این مرحله از طرز تهیه سوپ کدو سبز و ریحان باید کدو سبزهای خرد شده را به ترکیب سیر و پیاز تفت خورده اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا کدوها کمی سرخ شوند. سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به کدوها اضافه کنید.

در صورت تمایل می‌توانید نمک و فلفل سیاه را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش تهیه کنید.

مرحله چهارم؛ آب مرغ را به قابلمه اضافه کنید

در این مرحله باید آب مرغ را به قابلمه اضافه کنید. سپس درب قابلمه را روی آن قرار دهید و صبر کنید کدو و سیر و پیاز برای ۱۵ دقیقه بپزند و کاملا نرم شوند. به جای آب مرغ از استاک مرغ هم می‌توانید استفاده کنید.

مرحله پنجم؛ کدوها را میکس کنید

بعد از این که کدوها کاملا پختند و نرم شدند، باید ترکیب پیاز، سیر و کدو را با گوشت‌کوب برقی یا مخلوط‌کن کاملا پوره کنید.

مرحله ششم؛ برگ ریحان تازه را با کدوها میکس کنید

زمانی که کدوها کاملا له شدند، باید برگ‌های ریحان تازه را بشویید و با سایر مواد ترکیب کنید. سپس دوباره دستگاه را روشن کنید تا برگ‌های ریحان نیز کاملا له و با کدو ترکیب شوند.

مرحله هفتم؛ آب لیموترش و خامه را به سوپ اضافه کنید

آب لیمو ترش و خامه را به سوپ کدو سبز و ریحان اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه سوپ کدو سبز و ریحان باید آب لیموترش تازه و خامه را به مواد سوپ اضافه کنید. دستگاه را مجددا روشن کنید تا همه مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.

در صورت تمایل می‌توانید خامه و آبلیمو را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله هشتم؛ کره و شیر را به سوپ اضافه کنید

بعد از پوره کردن مواد سوپ، باید مقداری کره در قابلمه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا کره آب شود. سپس سوپ پوره شده را به کرده اضافه کنید. پس از آن نوبت اضافه کردن شیر به سوپ است. شیر را با سایر مواد ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا سوپ یکدست شود.

برای تهیه کره و شیر به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

مرحله نهم؛ سوپ کدو سبز و ریحان را سرو کنید

اجازه دهید سوپ برای چند دقیقه بجوشد. سپس مقداری نمک، فلفل قرمز و آویشن به سوپ اضافه کنید. بعد از اینکه سوپ به غلظت مناسب رسید، شعله گاز را خاموش کنید. برای تزیین این سوپ می‌توانید از مقداری روغن زیتون، خامه، برگ جعفری یا ریحان خرد شده استفاده کنید.

در صورت تمایل می‌توانید فلفل قرمز، آویشن و روغن زیتون را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ کدو حلوایی

روش تهیه سوپ کدو سبز ساده و رژیمی با ریحان

طرز تهیه سوپ کدو سبز رژیمی با ریحان

طریقه درست کردت سوپ کدو سبز و ریحان ساده کاملا شبیه به روش قبل است، تنها باید خامه و کره را حذف کنید و برای تهیه سوپ از شیر کم چرب استفاده کنید تا حالت رژیمی پیدا کند. می‌توانید این سوپ را بدون شیر و تنها با استفاده از ترکیب پیاز، سیر، سیب زمینی، کدو سبز، آب مرغ یا استاک سبزیجات و ریحان هم درست کنید. به خاطر داشته باشید که برای تهیه سوپ کدو سبز و ریحان رژیمی نیازی به تفت دادن سبزیجات نیست و می‌توانید از سبزیجات به صورت آبپز شده در سوپ استفاده کنید.

حتما بخوانید  4 مدل طرز تهیه ماقوت زعفرانی شفاف و شیشه ای، کاکائویی و ...

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ مرغ و کدو سبز

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه سوپ کدو سبز و ریحان

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه سوپ کدو سبز و ریحان

  • برای تزیین سوپ کدو سبز و ریحان می‌توانید از مقداری تخمه کدو، ریحان و گشنیز خرد شده یا خامه استفاده کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید برای تزیین این سوپ از مقداری پنیر پارمسان رنده شده استفاده کنید. برای تهیه پنیر پارمسان به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.
  • برای تهیه سوپ کدو سبز و سیب زمینی با ریحان می‌توانید یک عدد سیب زمینی را به صورت نگینی خرد کنید، با کدو مقداری تفت دهید و به مواد سوپ اضافه کنید تا سوپ شما لعابدارتر شود.
  • می‌توانید برای تهیه سوپ کدو سبز و ریحان از مقداری بلغور جو یا جوی پرک نیز استفاده کنید. جو را با سایر مواد بپزید تا سوپ لعاب بیشتری بگیرد. برای تهیه جو به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.
  • برای تهیه سوپ کدو سبز و ریحان بهتر است از آب مرغ استفاده کنید، اما اگر به آب مرغ دسترسی ندارید می‌توانید آب را جایگزین کنید و یک عدد عصاره مرغ در آن بریزید. برای تهیه عصاره گوشت و مرغ به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.
  • برخی افراد برای خوش‌طعم شدن سوپ کدو سبز و ریحان از ادویه پودر کاری استفاده می‌کنند. می‌توانید پودر کاری را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • می‌توانید به جای خامه از ماست یونانی یا پنیر خامه‌ای در سوپ کدو سبز و ریحان استفاده کنید. برای تهیه انواع ماست و پنیر خامه‌ای به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.
  • اگر به ریحان تازه دسترسی ندارید، می‌توانید از ریحان خشک برای تهیه سوپ کدو سبز و ریحان استفاده کنید. 
  • از آنجایی که مصرف ریحان به مقدار زیاد برای خانم‌های باردار مضر است، در صورت بارداری می‌توانید سوپ کدو سبز را با سایر سبزیجات یا بدون ریحان درست کنید.

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد سوپ کدو سبز و ریحان

طرز تهیه سوپ کدو سبز و ریحان برای سرماخوردگی چگونه است؟

برای تهیه سوپ کدو سبز برای سرماخوردگی باید کره، روغن و خامه را از این سوپ حذف و آن را با سبزیجات متنوع و آب مرغ آماده کنید.

روش تهیه سوپ کدو سبز با مرغ چگونه است؟

اگر دوست دارید در سوپ ریحان و کدو سبز از مرغ استفاده کنید، باید مرغ را بپزید. سپس آن را ریش ریش و بعد همراه با سایر مواد سوپ میکس کنید.

 

کالابرگ الکترونیک