معرفی پرفروش ترین و بهترین برندهای زعفران ایرانی در بازار

معرفی پرفروش ترین و بهترین برندهای زعفران ایرانی در بازار


6 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین برندهای زعفران ایرانی

زعفران که به «طلای سرخ» هم معروف است، در آشپزی، هنر و صنعت نقش پر رنگی ایفا می کند. ایران نیز به عنوان بزرگ ترین کشت کننده و توزیع کننده این ادویه گران قیمت در دنیا شناخته می شود. هر چند هنوز ایراداتی به نحوه بسته بندی این ادویه و تاثیر آن بر صادرات وارد است، اما برای بسیاری از مشتریان داخلی، مهم ترین فاکتور در انتخاب بهترین برندهای زعفران ایرانی، کیفیت خود زعفران است. در این مقاله از مجله کوروش به بررسی پرفروش ترین و بهترین مارک و برندهای زعفران ایرانی خواهیم پرداخت.

 

 

موارد مهم در هنگام انتخاب زعفران

 

موارد مهم در هنگام انتخاب زعفران

 

طبیعتا همه ما می خواهیم وقتی بابت یک محصول یا کالا هزینه ای را صرف می کنیم، خیالمان از بابت سالم و در عین حال با کیفیت بودن آن راحت باشد. در مورد زعفران، اما موضوع کمی پیچیده است. میزان کیفیت زعفران چیزی است که تنها با انجام آزمایش های تخصصی در آزمایشگاه ها مشخص می شود. بنابراین نیاز به وسایل و تجهیزات پیشرفته ای دارد که امکان آزمایش آن در خانه وجود ندارد. اما راه های دیگری برای سنجش نسبی کیفیت زعفران مصرفی وجود دارد که می توانید از آن ها کمک بگیرید.

 

 

بیشتر بخوانید » راهنمای کاشت زعفران در گلدان و باغچه خانه «

 

 

توجه به ظاهر زعفران

 

رشته های زعفران می توانند نشان دهند که یک محصول اصل است یا تقلبی. شاخه های زعفران اصل و با کیفیت شکلی شبیه به شیپور دارند و هر چه این بخش بزرگ تر باشد، خبر از رنگ دهی بیشتر می دهد. زعفران هایی که شاخه های مستقیم دارند، معمولا نمونه های تقلبی هستند.

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

 

رنگ دهی زعفران

 

مورد مهم دیگر در تشخیص یک زعفران مرغوب، رنگی است که از آن خارج می شود. زعفران باید بعد از اضافه شدن آب جوش یا یخ به رنگ زرد دربیاید و به مرور این رنگ به نارنجی تغییر پیدا کند. اگر از همان ابتدا، رنگ زعفران نارنجی بود به کیفیت آن شک کنید چون احتمال اضافه شدن رنگ به آن وجود دارد. در ضمن زعفران نباید پس از دم کشیدن، روی رنگ زرد باقی بماند.

 

 

شکننده بودن رشته زعفران

 

شاخه های زعفران نباید انعطاف پذیر یا به قول معروف تر و تازه باشند. یک زعفران خوب باید دارای رشته های کاملا خشک باشد و خم نشود. یک راه آزمایش این است که شاخه زعفران را بین دندان هایتان قرار دهید، اگر متوجه شکستن آن شدید، یعنی زعفران خشک است و انعطاف پذیر نیست. زعفرانی که منعطف باشد، رنگ دهی پایینی خواهد داشت.

 

 

اندازه شاخه های زعفران

 

طول شاخه های زعفران باید بلند باشد. هر چند ممکن است در خرید زعفران برای مصارف خانگی چندان به این موضوع توجه نشود ولی زعفران خوب باید این ویژگی را داشته باشد. این یکی از مهم ترین مواردی است که در صادرات زعفران به آن توجه می شود.

حتما بخوانید  کاربردهای عجیب و جالب روغن زیتون که احتمالا نمی دانستید

 

 

رنگ شاخه زعفران

 

علاوه بر موارد بالا، باید به این نکته دقت کنید که رنگ شاخه های زعفران باید نارنجی باشد و اثری از سفیدی بر روی شاخه ها مشاهده نشود. علاوه بر این، رنگ روشن و درخشنده زعفران خبر از تازه بودن آن می دهد. اگر رنگ زعفران تیره باشد یا به سیاهی بزند، نشان می دهد که این زعفران قدیمی است یا دیر از زمین جمع شده است.

 

 

صاف بودن زعفران

 

برای زعفران های صادراتی یکی از مهم ترین فاکتورها، صاف و بدون خمیدگی بودن شاخه های آن است. هر چند این موضوع بر کیفیت، رنگ دهی و عطر و طعم زعفران تاثیر ندارد ولی برای زعفران هایی که صادر می شوند، ظاهر هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

 

معروف ترین و بهترین برندهای زعفران در دنیا

 

معروف ترین و بهترین برندهای زعفران در دنیا

 

علاوه بر ایران برخی کشورهای دیگر از جمله اسپانیا، آمریکا، هند و افغانستان هم زعفران تولیدی خود را به بازارهای عرضه می کنند. اما در این زعفران ها تنها کیفیت حرف اول را نمی زند بلکه عوامل دیگری مثل بسته بندی های جذاب و خلاقانه، در کنار اخذ گواهینامه های ایزو و تاییدیه های ارگانیک یا اصل بودن، بر بازار فروش آن ها تاثیر گذار است. علاوه بر این ها، فاکتورهای مهم و اصلی در کیفیت زعفران کاملا رعایت می شود. برخی از معروف ترین و بهترین برندهای زعفران در دنیا عبارتند از:

 

 

زعفران اسپانیایی گدرینگ (Gathering)

زعفران آمریکایی مهر (mehr)

زعفران اسپانیایی زران (Zaran)

زعفران آمریکایی گلدن (Golden)

زعفران اسپانیایی موالیف کوپ (Movalyfe coupe)

زعفران اسپانیایی کیوا (kiva)

زعفران افغانستانی رد ساف (Redsaff)

 

 

بیشتر بخوانید » همه چیز درباره خواص و مضرات زعفران «

 

 

بهترین مارک های زعفران ایرانی

 

بهترین برندهای زعفران ایرانی

 

اگر فقط می خواهید زعفران را برای مصارف خانگی و معمولی استفاده کنید و نمی خواهید هزینه بالایی برای خرید زعفران های صادراتی بپردازید، در بازار ایران هم می توان برندهای خوبی برای زعفران پیدا کرد. برخی از بهترین مارک های زعفران ایرانی عبارتند از:

 

 

زعفران سحرخیز

زعفران سحرخیز

کمتر کسی  نام زعفران سحرخیز را نشنیده است. این برند، زعفران را در بسته های نیم گرمی، یک گرمی، یک مثقالی، نیم مثقالی و … به بازار عرضه می کند. شرکت سحرخیز از سال ۱۳۱۱ کار خود را آغاز کرده و در سال ۱۳۹۶ به عنوان واحد نمونه کشوری از طرف سازمان «نظارت بر غذا و دارو» انتخاب شده است. بسیاری از مشتریان از مصرف برند سحرخیز رضایت داشته اند و کیفیت آن را بالا ارزیابی کرده اند.

 

 

مصطفوی مهر؛ از بهترین برندهای زعفران ایرانی

زعفران مصطفوی مهر

این زعفران به نام «مصطفوی» هم شناخته می شود. هر چند سابقه شروع به فعالیت آن چندان طولانی نیست و این شرکت تولیدی از سال ۱۳۸۸ کار خود را در مشهد آغاز کرده است ولی به خوبی توانسته است به یکی از پرفروش ترین و بهترین برندهای ایرانی زعفران در کشور تبدیل شود.

 

 

زعفران بهرامن

 

زعفران بهرامن

 

بهران هم یکی از برندهای مهم در زمینه تولید و بسته بندی زعفران است. این برند در کنار زعفران به تولید نبات های زعفرانی هم می پردازد و محصولات متنوعی را به بازار ارائه می کند. حتی بسته بندی بسیاری از محصولات این برند، ظاهری شیک دارند و برای هدیه دادن مناسب هستند.

حتما بخوانید  طرز تهیه ۳۸ مدل سالاد ایرانی و فرنگی + فیلم آموزش تهیه

البته نام سابق این برند «عباس زاده» بود که در سال ۱۳۴۹ تاسیس شد ولی از سال ۱۳۷۳ این نام به بهرامن تغییر پیدا کرد. بسیاری از مصرف کنندگان از کیفیت این برند زعفران اعلام رضایت کرده اند.

 

 

شاهسوند؛ از بهترین مارک های زعفران ایرانی

 

زعفران شاهسوند

 

برند شاهسوند در ابتدا کار خودش را با تولید و بسته بندی و عرضه انواع چای آغاز کرد. ولی بعدا تنوع محصولات خود را افزایش داد و در بازار فروش زعفران هم نام خود را بر سر زبان ها انداخت. محصولات این برند، به صورت حرفه ای تهیه می شوند و از کارشناسان با تجربه ای در زمینه تولید و عرضه زعفران در این شرکت مشغول به کار هستند.

 

 

زعفران نورهان

زعفران نورهان

نورهان هر چند برند نوپا و تازه ای به حساب می آید و از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز کرده است. ولی وجه تمایز آن، محصولات ارگانیک و بدون استفاده از مواد شیمیایی است. همین موضوع آن را به یکی از بهترین برندهای زعفران ایرانی نیز تبدیل کرده است.

 

 

زعفران تروند

 

زعفران تروند

 

زعفران تروند هم از سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت تولیدی به عنوان نخستین مجتمع بین المللی و واحد اصولی تحقیقات، فرآوری، سورت، بسته بندی و صادرات زعفران با شرکت تروند زعفران قاین را راه اندازی کرده است. این شرکت در بیش از ۳۵ کشور جهان حضوری فعالیت دارد.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه برنج زعفرانی مجلسی «

 

 

زعفران تسنیم؛ از بهترین مارک های زعفران ایرانی

 

زعفران تسنیم

 

برند تسنیم در سال ۱۳۹۶ به بازار راه پیدا کرد. این برند، به تولید و بسته بندی زعفران می پردازد و محصولات متنوعی را موادی مرغوب عرضه می کند. هر چند تروند، به عنوان یکی از بهترین برندهای زعفران ایرانی سابقه فعالیت زیادی ندارد ولی خریداران از کیفیت محصولات آن رضایت داشته اند.

 

 

زعفران مهنام از پرفروش ترین مارک های زعفران ایرانی

زعفران مهنام

برند «پاتریکو» سابق و مهنام امروزی، در سال ۱۳۴۸ فعالیت خود را در زمینه تولید و بسته بندی سوپ های خشک و نیمه آماده آغاز کرد. سپس نام این برند به «مهنام» تغییر یافت. این شرکت فعالیت خود را در زمینه تولید انواع کنسرو، سس، ترشی و شورجات هم گسترش داده است و به عنوان ارزان ترین زعفران بازار شناخته می شود. البته رضایت خریداران از زعفران این برند متوسط بوده است.

 

 

زعفران شگوار از بهترین برندهای زعفران ایرانی

زعفران شگوار

شگوار هم یک برند جدید مواد غذایی است که از سال ۱۳۹۵ شروع به فعالیت کرده است. این برند همچنین در زمینه تولید و توزیع مواد غذایی دیگر مثل عسل، خرما و پودرهای نوشیدنی فعالیت می کند. شگوار محصولات خود را با بسته بندی های جدید و خلاقانه روانه بازار کرده است.

 

بیشتر بخوانید » معرفی بهترین برندهای روغ

 

سخن نهایی درباره بهترین مارک های زعفران ایرانی

 

زعفران به عنوان پای ثابت آشپزی سنتی ایرانی در بسیاری از غذاها و دسرها از جمله کیک و حلوا به کار می رود. همین موضوع باعث می شود که سعی کنید از بهترین برندهای زعفران ایرانی در تهیه غذاها و دسرها استفاده کنید. همان طور که گفتیم، باید در انتخاب زعفران به کیفیت و اصل بودن آن توجه کنید تا از خرید خود پشیمان نشوید.

 

 

کالابرگ الکترونیک