۱۵ تا از بهترین فیلم ‌های ۲۰۲۱ که حتما باید ببینید

۱۵ تا از بهترین فیلم ‌های ۲۰۲۱ که حتما باید ببینید


25 دی 1400 . زمان مطالعه: 12 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
پرمخاطب ‌ترین فیلم ‌های ۲۰۲۱

سال ۲۰۲۱ نیز به عنوان یکی از آن سال‌های ترسناک کرونایی وارد کتاب‌های تاریخ شد. اما با تمام هرج و مرج و غوغایی که به پا شد، همچنان مشغول جست‌وجوی جذاب ترین و پرمخاطب ‌ترین و بهترین فیلم‌های ۲۰۲۱ هستیم! این هم یکی از آن معجزه‌های کوچکی است که باید قدرش را بدانیم. ولی با وجود سردرگمی عدیده‌ای که در دوران همه‌گیری کرونا به وجود آمده بود که باعث شد برخی فیلم‌ها در سالن‌های سینما و برخی نیز به صورت آنلاین و برخی به هر دو روش اکران شوند، همچنان مانند یک سال عادی فیلم‌های زیادی به نمایش درآمدند. امروز در مجله کوروش ۱۵ تا از بهترین فیلم ‌های ۲۰۲۱ را معرفی کردیم. با سرویس هنر و سینما همراه باشید.

 

 

۱۵- صدای متال (Sound Of Metal)

 

۱۵- «صدای متال»: وقتی جهان مملو از سکوت می‌شود

 

فهرست بهترین فیلم ‌های ۲۰۲۱ را با یکی از جذاب‌ترین بازیگری‌های سال گذشته شروع می‌کنیم. در فیلم «صدای متال (Sound Of Metal)» «ریز علی»، بازیگر بریتانیایی_پاکستانی‌تبار در نقش یک نوازنده درام موسیقی هِوی متال ظاهر شد که با ناشنوایی به یکباره زندگی او زیر و رو می‌شود و باید انتظار آینده‌ای مملو از سکوت را بکشد.

 

در حالی که «ریز علی» نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود، علی‌رغم شایستگی دست او از این جایزه کوتاه ماند تا نهایتا «صدای متال» به دو جایزه بهترین صداگذاری و تدوین در نود و سومین دوره جوایز اسکار بسنده کند.

 

 

۱۴- تل‌ ماسه (Dune)

 

۱۴- «تل‌ماسه» از پرمخاطب ‌ترین فیلم ‌های ۲۰۲۱

 

قابل حدس بود که «تل‌ماسه (Dune)»، اقتباسی کاملا آزادانه از رمان خواندنی «فرانک هربرت» یکی از بهترین فیلم‌ های ۲۰۲۱ لقب گیرد.

 

حضور بازیگران محبوبی همچون تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، زندیا، جیسون موموآ و خاویر باردم به همراه داستانی پرکشش همراه با صحنه‌های اکشن تماشایی و جلوه‌های ویژه مبهوت‌کننده از «تل‌ ماسه‌» فیلمی بسیار مهیج ساخته بود که حضور پرشور تماشاگران در سالن‌های سینما نیز نشان از موفقیت سازندگان فیلم داشت.

 

 

۱۳- مادران موازی (Parallel Mothers)

 

۱۳- «مادران موازی»: یک ملودرام تماما زنانه دیگر از پدرو آلمادوار

 

«پدرو آلمادوار» مطابق انتظار برای بازی در نقش اصلی جدیدترین ملودرام خود به بازیگر مورد علاقه‌اش، پنه‌لوپه کروز رجوع کرد. حاصل کار نیز در «مادران موازی (Parallel Mothers)» فیلمی بی‌نهایت لطیف از زندگی دو مادر است که به طور تصادفی در بیمارستان با هم ملاقات می‌کنند و دوستی عمیقی بین این دو شکل می‌گیرد.

 

آلمادوار بار دیگر بینندگانش را به همان جهان آشنا و آرام فیلم‌هایش می‌برد که این بار آپارتمان‌های شیک، کافه‌ها و پیاده‌روهای آفتابی مادرید هستند جایی که همچون همیشه رنگ‌های گرم سرخ، زرد و نارنجی خودنمایی می‌کنند و البته بازی درخشان پنه‌لوپه کروز نیز چشم بسیاری را به خود خیره می‌کند.

 

 

۱۲- بارب و استار به ویستا دل‌مار می‌روند (Barb & Star Go to Vista Del Mar)

 

۱۲- «بارب و استار به ویستا دل‌مار می‌روند» از پرمخاطب ‌ترین فیلم‌ های ۲۰۲۱

 

در فیلم «بارب و استار به ویستا دل‌مار می‌روند (Barb & Star Go to Vista Del Mar)» استار (کریستن ویگ) و بارب (آنی مامولو) دو دوست صمیمی هستند که تصمیم می‌گیرند برای اولین بار در زندگی خود از شهر کوچک خود خارج شوند و به «ویستا دل‌مار» در ایالت فلوریدا بروند.

 

اما گویی قرار است سفر آن‌ها تبدیل به سفری به یادماندنی و پرماجرا شود که هیچ‌وقت فراموش نکنند! نقش‌ُآفرینی زوج ویگ و مامولو که قبلا با فیلم کمدی «ساقدوش‌ها (۲۰۱۱)» خوش درخشیده بودند بار دیگر نشان داد که این زوج بانمک همچنان توانایی جذب مخاطبان زیادی را دارند.

 

 

۱۱- داستان وست ساید (West Side Story)

 

۱۱- «داستان وست ساید»: ماجراجویی جدید استیون اسپیلبرگ

 

«داستان وست ساید (West Side Story)» موزیکال عاشقانه‌ای از استیون اسپیلبرگ، یکی از پرآوازه‌ترین برندهای صنعت سینما در بیش از سه دهه اخیر است. داستان «وست ساید» اسپیلبرگ در حالی به عنوان یکی از پرمخاطب ‌ترین و بهترین فیلم ‌های ۲۰۲۱ برگزیده شد که بازآفرینی فیلم ۱۹۶۱ به کارگردانی «رابرت وایز» و «جروم رابینز» به همین نام است که در آن سال برنده ۱۰ جایزه اسکار شده بود و برخی از شنیدنی‌ترین ترانه‌ها و موسیقی متن فیلم را به تماشاگران هدیه داده بود.

حتما بخوانید  بهترین فیلم های علمی تخیلی IMDb | از «فرانکشتاین» تا «جنگ ستارگان»

 

نوآوری‌های و ابداعات اسپیلبرگ برای امروزی کردن داستان فیلم و بازی‌های پخته و ترانه‌های زیبایی که در فیلم اجرا شدند دست به دست هم دادند تا داستان وست ساید از یک بازآفرینی صرف فراتر رود.

 

 

۱۰- پالم اسپرینگز (Palm Springs)

 

۱۰- «پالم اسپرینگز»: از پرمخاطب  ‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۱

 

«مکس بارباکوف» در «پالم اسپرینگز (Palm Springs)» دست به بازی با زمان زده، موضوعی که فیلم موفق «روز گراندهاگ» را به ذهن مخاطبان می‌آورد. همانطور که حدس می‌زنید در «پالم اسپرینگز»، زوجی که در یک مراسم عروسی در کالیفرنیا با هم آشنا شده‌اند، وارد حلقه زمانی می‌شوند که توانایی خارج شدن از آن را ندارند.

 

فیلم پالم اسپرینگز در کنار اینکه یک کمدی رمانتیک نوآوارانه است، همچنان به عنوان یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۱ سرگرم‌کننده و به طرز عجیبی نیز خنده‌دار است.

 

 

۹- تیتان (Titane)

 

۹-«تیتان»: درام دلهره‌آوری از جنس فیلم‌های کراننبرگ!

 

«تیتان (Titane)» یکی از شگفتی‌های جشنواره کن سال گذشته بود که برنده نخل طلای هفتاد و چهارم نیز شد. ژولیا دوکورنو، کارگردان و نویسنده فرانسوی در فیلم تیتان، زندگی قاتل زنجیره‌ای به نام «الکسیا» را روایت می‌کند که پس از یک عمل جراحی تمایلات نامتعارفی به اتومبیل‌ها پیدا می‌کند.

 

الکسیا خیلی زود متوجه می‌شود دلیل متورم شدن شکمش و ترشح روغن موتور از سینه‌اش بارداری او از اتومبیل است! بله با آنچه گفتیم احتمالا هر بیننده جدی سینما متوجه می‌شود که تیتان به نوعی فیلمی است که وحشت جسمی و علمی تخیلی آثار دیوید کراننبرگ (به خصوص تصادف-۱۹۹۶) را با گوشه‌ای از فیلم‌های پر از خونریزی فیلم‌های کوئنتین تارانتینو در هم آمیخته است.

 

 

۸- زولا (Zola)

 

۸-«زولا» از پرمخاطب ترین فیلم های ۲۰۲۱

 

شاید جالب باشد بدانید که «زولا (Zola)» یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۱ در واقع از روی یک رشته توئیت ساخته شده است. در این فیلم زولا (تیلور پیج) پیشخدمتی در دیترویت است که پس از آشنایی با استفانی تصمیم می‌گیرند به سفری یک هفته‌ای در فلوریدا بروند که از قضا به سفری پرماجرا تبدیل می‌شود. «زولا» فیلمی بسیار هیجان‌انگیز است که به خصوص با بازی پیچ، انرژی و اعتماد به نفس زیادی در روایت خود دارد.

 

 

۷- خوک (Pig)

 

۷-«خوک»: بازی نیکلاس کیج در یک نقش نامتعارف

 

«خوک (Pig)» فیلمی است که بیشتر از آنکه با داستان جذابش به خاطر آورده شود، بازیگری درخشانی دارد که بار دیگر طرفداران نیکلاس کیج را به وجد آورده است. نیکلاس کیج در این فیلم نقش سرآشپزی به نام «راب فِلد» را بازی می‌کند که مدت‌هاست از زندگی گذشته خود فاصله گرفته و زندگی در انزوا را برگزیده است.

 

ولی با گم شدن خوک دوست‌داشتنی‌اش دل را به دریا می‌زند تا او را پیدا کند و در این راه مجبور می‌شود با گذشته‌اش که آنقدر از آن فاصله گرفته بود رودرو شود. بازی خارق‌العاده کیج از آن دست بازی‌هایی است که به این راحتی‌ها از ذهن‌ها پاک نمی‌شود احتمالا طرفداران کیج از زمان «ستوان بد» در سال ۲۰۰۹ منتظر چنین بازی درخشانی از هنرپیشه محبوب بوده‌اند.

 

 

۶- زن جوان آتیه‌دار (Promising Young Woman)

 

در فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۱ «زن جوان آتیه‌دار (Promising Young Woman)» کری مولیگان در نقش «کِسی» (کساندرا) زنی بازی می‌کند که روزها در یک کافی‌شاپ به عنوان پیشخدمت مشغول به کار است و شب‌ها هم نقش زنی را بازی می‌کند تا به مردانی که می‌خواهند در حالت مستی از او سوءاستفاده کنند درس اخلاق بدهد.

 

خیلی زود می‌فهمیم دلیل رفتارهای عجیب «کساندرا» گذشته عذاب‌آور او است. دوست صمیمی‌ او قربانی تعرض جنسی شده و خودکشی کرده است. او حالا تصمیم دارد به هر قیمتی از عاملان آن ماجرا انتقام بگیرد. فیلم به خصوص در ۲۵ دقیقه پایانی سیری هیجان‌انگیز، غیرقابل پیش‌بینی و کاملا جذاب پیدا می‌کند که با بازی بسیار تأثیرگذار کری مولیگان (احتمالا بهترین نقش‌آفرینی کارنامه‌اش) تبدیل به فیلمی می‌شود که دوست دارید دوباره برگردید و از نو تماشا کنید!

حتما بخوانید  بهترین سریال های خارجی | 46 سریال که حتما باید ببینید

 

 

۵- قدیسه ماد (Saint Maud)

 

۵-«قدیسه ماد» از پرمخاطب ترین فیلم های ۲۰۲۱

 

حضور فیلم ترسناک روان‌شناسانه‌ای مانند «قدیسه ماد (Saint Maud)» در فهرست بهترین فیلم ‌های ۲۰۲۱ از شگفتی‌های سال بود. «قدیسه ماد» داستانی ساده اما پرقدرت با غنای مضمونی و نمادینی دارد که به همراه فیلمبرداری هنرمندانه، موسیقی و صداگذاری درخشان و بازی قوی «مرفید کلارک» به شدت مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

 

فیلم «قدیسه ماد» همچنین اولین فیلم راب گلس، کارگردان با استعداد بریتانیایی است که امیدواری‌های زیادی را در بین دوستداران ژانر وحشت به وجود آورده است.

 

 

۴- بسیار مراقبت می‌کنم (I Care a Lot)

 

۴-«بسیار مراقبت می‌کنم»: از پرفروش‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۱

 

«بسیار مراقبت می‌کنم (I Care a Lot)» درباره مارلا گریسون (رزمند پایک) و شریکش فران (ایزا گونزالس) دو کلاهبردار است که از افراد سالمند سوءاستفاده می‌کنند و خود را به جای سرپرست قانونی آن‌ها جا می‌زند تا تمام اموال آنان را به تصرف خود در بیاورند.

 

اما طعمه‌ی جدید آنها پیرزنی است که نه تنها دارای سلامت عقل است، بلکه روابطی با یک گانگستر روسی خطرناک دارد که همین کار را برای مارلا و شریکش سخت می‌کند. فیلم بسیار مراقبت می‌کنم نه تنها به یکی از بهترین فیلم‌های ۲۰۲۱ تبدیل شد، بلکه واکنش تماشاگران نیز به آن بسیار خوب بود. بازی خیره‌کننده «رزمند پایک» نیز برای او جایزه بهترین بازیگر زن نقش اول را در گلدن گلوب به ارمغان آورد.

 

 

۳- اسپنسر (Spencer)

 

۳-«اسپنسر»: از پرمخاطب ترین فیلم های ۲۰۲۱

 

«اسپنسر (Spencer)» درام تاریخی به کارگردانی پابلو لارائین است که به ماجرای پایان تلخ ازدواج «شاهدخت دایانا اسپنسر» با شاهزاده چارلز و ترک خانواده سلطنتی بریتانیا می‌پردازد. اسپنسر از جمله فیلم‌هایی بود که نه تنها مخاطبان خاص خود را داشت، بلکه نقدهای منتقدان نیز به آن بسیار مثبت بود.

 

بازی خیره‌کننده کریستن استورات نیز نامزدی جوایز متعددی از جمله گلدن گلوب و جوایز فیلم به انتخاب منتقدان را نیز برای او همراه داشت. در همین حال، بسیاری از همین حال‌ها استورات را از بخت‌های اصلی جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول برای فیلم اسپنسر به عنوان یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۱ می‌دانند.

 

 

۲- مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home)

 

۲-«مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست»: از محبوب‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۱

 

فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home)» جدیدترین فیلم از مجموعه فیلم‌های «مرد عنکبوتی» است که طرفداران فیلم‌های دنیای «مارول» از مدت‌ها قبل برای اکران آن لحظه‌شماری می‌کردند. «جان واتس» که قبلا دو مرد عنکبوتی دیگر را کارگردانی کرده بود، توانست دنباله‌ای بزرگ‌تر و جسورانه‌تری را بدون از دست دادن جنبه‌های طنز و صمیمت مجموعه بسازد.

 

فیلم اسپایدرمن جدید با بازی شماری از ستارگان هالیوود تام هالند، زندیا، بندیکت کامبربچ، اندرو گارفیلد و توبی مگوایر به سرعت به یکی از پرفروش‌‌ترین و پرمخاطب ترین فیلم های ۲۰۲۱ تبدیل شد. (فروش جهانی مرد عنکبوتی تا این لحظه از مرز ۱،۰۵ میلیارد دلار فراتر رفته است.)

 

 

۱- کروئلا (Cruella

 

۱- «کروئلا»: موفقیت بی‌نظیر والت دیزنی در بازآفرینی یکی از شخصیت‌های شرور خود

 

استودیو سینمایی والت دیزنی با فیلم «کروئلا (Cruella)» سراغ یکی از شخصیت‌های شرور خود، «اِستلا د ویل» ملقب به «کروئلا» رفت که از شخصیت‌های انیمیشن «صد و یک سگ خالدار» بود. کروئلا با وجود سبک و سیاق خاص خود و مضمونی که دنیای پر زرق و برق مد و طراحی لباس را به تصویر می‌کشد، مملو از جذابیت‌های بصری است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کرد.

 

در کنار داستان گیرا و پرکشش کروئلا بسیاری از منتقدان از طراحی تولید، لباس و گریم فیلم نیز تمجید کرده‌اند. بازی پخته «اِما استون» که با گریم سنگینی در آن ظاهر شده و همینطور طراحی صحنه بسیار قوی فیلم که به خوبی حس و حال دوران طلایی مد در لندن را زنده کرده، همه دست به دست هم داده تا کروئلا نه تنها یکی از پرتماشاگرترین فیلم های ۲۰۲۱ باشد، بلکه در میان فیلم‌های برتر سال نیز قرار بگیرد.

 

 

منبع: thrillist

 

کالابرگ الکترونیک