۲ مدل طرز تهیه بورانی مرغ با ماست چکیده و سس مایونز

۲ مدل طرز تهیه بورانی مرغ با ماست چکیده و سس مایونز


23 مرداد 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه بورانی مرغ

بورانی مرغ از آن دسته غذاها و پیش غذاهای سرد است که هم بسیار ساده و سریع آماده می‌شود و هم سالم و پرانرژی است. اغلب افراد ترجیح می‌دهند انواع بورانی از جمله بورانی مرغ را به عنوان یک غذای ساده و خوشمزه برای شام میل کنند. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه بورانی مرغ به ۲ روش با ماست چکیده و با سس مایونز را برای شما آماده کرده‌ایم.

مواد لازم برای تهیه بورانی مرغ ساده

 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سینه مرغ نصف یک عدد
پیاز ۱ عدد
ماست چکیده ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
سیر ۲ حبه
سبزیجات معطر خشک ۲ قاشق غذاخوری
گردو به مقدار دلخواه
زعفران به مقدار دلخواه
نمک، فلفل سیاه و برگ بو به مقدار دلخواه

 

مدت زمان پخت و آماده سازی بورانی مرغ: ۶۰ دقیقه

کالری هر کاسه متوسط بورانی مرغ: ۱۶۵ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه بورانی مرغ با ماست

 

مراحل طرز تهیه بورانی مرغ

 

یکی از خوشمزه‌ترین روش‌های تهیه بورانی مرغ ترکیب کردن آن با ماست چکیده، گردو، زعفران و سبزی‌های خشک معطر است. در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل طرز تهیه بورانی مرغ با ماست چکیده آشنا شوید.

مرحله اول؛ مرغ را بپزید

در اولین مرحله از طرز تهیه بورانی مرغ باید سینه مرغ را همراه با آب، پیاز خرد شده، فلفل سیاه، برگ بو و نمک در قابلمه بریزید و روی شعله ملایم گاز بپزید.

در صورت تمایل می‌توانید گوشت مرغ، فلفل سیاه و نمک را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم؛ سینه مرغ را ریش ریش کنید

بعد از این که مرغ کاملا پخت، در این مرحله از طرز تهیه بورانی مرغ باید مرغ‌ها را ریش ریش کنید. می‌توانید برای تهیه بورانی از مرغ‌های خرد شده نیز استفاده کنید. بهتر است تکه‌های مرغ برای تهیه بورانی کاملا ریز باشد تا مرغ‌ها بهتر مزه بگیرند.

مرحله سوم؛ مخلوط کردن مواد بورانی مرغ

در این مرحله از طرز تهیه بورانی مرغ باید پوست سیر را جدا کنید و آن را بشویید. سپس سیر را رنده یا به طور کامل له کنید. سپس سیر له شده را همراه با سبزی معطر خشک، نمک و مرغ ریش ریش شده به ماست چکیده اضافه کنید.

در صورت تمایل می‌توانید ماست چکیده و انواع سبزیجات خشک شده را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش تهیه کنید.

حتما بخوانید  بهترین و بدترین مواد غذایی برای پیشگیری و درمان بیماری آلزایمر

مرحله آخر؛ آماده کردن بورانی مرغ

بعد از این که مواد بورانی را ترکیب کردید، گردو را با چاقو خرد کنید و به سایر مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید. یک سلفون روی ظرف بورانی بکشید و آن را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید. این کار موجب می‌شود تا همه طعم‌ها به خورد هم بروند و بورانی شما لذیذتر شود.

در نهایت بورانی را از یخچال خارج کنید. مقداری زعفران دم کرده روی بورانی بریزید و آن را با مغز گردو و پودر نعنا خشک تزیین کنید. اگر دوست دارید بورانی شما زرد باشد، می‌توانید زعفران را با بورانی ترکیب کنید.

در صورت تمایل می‌توانید مغز گردو، زعفران و همچنین سبزی خشک نعناع را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه بورانی مرغ با سس مایونز

 

مواد لازم برای تهیه بورانی مرغ با سس مایونز

 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سینه مرغ ۱ عدد
ماست چکیده ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
گردو ۶ عدد
سیر ۳ حبه
سبزیجات معطر تازه ۲ قاشق غذاخوری
سس مایونز ۲ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
زعفران دم کرده به مقدار لازم

 

مراحل طرز تهیه بورانی مرغ

در صورت تمایل می‌توانید از مقداری سس مایونز برای تهیه بورانی مرغ استفاده کنید. اضافه کردن سس مایونز به بورانی مرغ مزه بهتری می‌بخشد. در ادامه می‌توانید با روش تهیه بورانی مرغ با سس مایونز آشنا شوید.

مرحله اول؛ پختن و ریش ریش کردن مرغ

در اولین مرحله از دستور پخت بورانی مرغ با سس مایونز باید مرغ با همراه با پیاز، نمک و فلفل سیاه و ۲ لیوان آب در قابلمه بریزید و خوب بپزید. سپس صبر کنید مرغ سرد شود و آن را ریش ریش کنید.

مرحله دوم؛ خرد کردن مواد بورانی

در این مرحله باید پوست سیر را جدا کنید و آن را له کنید. سپس گردوها را خرد کنید و سبزیجات معطر را نیز به خوبی بشویید و به صورت ریز خرد کنید.

مرحله سوم، مخلوط کردن مواد بورانی مرغ

بعد از خرد کردن مواد بورانی باید مرغ ریش ریش شده، سبزیجات خرد شده، گردو، نمک، فلفل و سیر را در یک کاسه بریزید. سپس ماست و سس مایونز را اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید و یک سلفون روی بورانی بکشید و آن را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید.

در صورت تمایل برای تهیه سس مایونز به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش انجام دهید.

مرحله چهارم؛ سرو کردن بورانی مرغ

بعد از این که بورانی مرغ آماده شد، آن را از یخچال خارج کنید. بورانی را در ظرف مورد نظرتان بریزید و سپس با زعفران و مغز گردو خرد شده تزیین کنید.

در صورت تمایل زعفران را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بورانی اسفناج خوشمزه

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه بورانی مرغ

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه بورانی مرغ

 

  • برای تهیه بورانی مرغ می‌توانید از هر نوع سبزی معطری که دوست دارید، به صورت خشک یا تازه استفاده کنید.
  • اضافه کردن زعفران به بورانی مزه فوق‌العاده‌ای می‌بخشد و یک روش ساده برای تزیین بورانی مرغ است. در صورت تمایل می‌توانید زعفران را حذف کنید و بورانی مرغ را به صورت ساده نیز تهیه کنید.
  • سیر موجب خوشمزه‌تر شدن بورانی مرغ می‌شود، بنابراین بهتر است به هیچ عنوان سیر را حذف نکنید. در صورت تمایل می‌توانید به جای سیر از پودر سیر نیز استفاده کنید.
  • برخی افراد به جای سیر در طرز تهیه بورانی مرغ از  پودر موسیر استفاده می‌کنند. در صورت تمایل می‌توانید پودر موسیر و پودر سیر را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش تهیه کنید.
  • برای درست کردن بورانی مرغ بهتر است از سینه مرغ ریش ریش شده استفاده کنید.
  • در طرز تهیه بورانی مرغ باید از ماست سفت و چکیده استفاده شود. اگر به ماست چکیده دسترسی ندارید، می‌توانید ماست را در یک پارچه نخی بریزید و آن را روی صافی قرار دهید تا آب اضافی ماست خارج شود و ماست شما سفت‌تر شود.
  • برای خوشمزه‌تر شدن و مقوی شدن بورانی مرغ می‌توانید یک عدد کدو سبز رنده شده به بورانی اضافه کنید.
  • به خاطر داشته باشید که زمان پخت مرغ برای بورانی نباید از زردچوبه استفاده کنید. در این صورت بورانی شما بوی زردچوبه پیدا می‌کند. اگر دوست دارید بورانی شما زعفرانی باشد، می‌توانید مقداری زعفران به مرغ در حال پخت اضافه کنید و سپس کمی زعفران را نیز با مواد بورانی ترکیب کنید تا رنگ بورانی شما زرد شود.
  • در طرز تهیه بورانی مرغ و بادمجان باید از مرغ ریش ریش شده و بادمجان کبابی له شده در ماست چکیده استفاده کنید. می‌توانید برای خوشمزه شدن این بورانی از سیر و سبزیجات خرد شده نیز استفاده کنید.
  • می‌توانید بورانی مرغ را در کنار نان سنگک تازه و نان خشک سرو کنید و از طعم آن به عنوان یک پیش غذای سرد و یک شام سبک لذت ببرید.
  • برای تهیه بورانی مرغ حتما صبر کنید تا مرغ کاملا سرد شود و بعد آن را با ماست ترکیب کنید.
حتما بخوانید  2 طرز تهیه آش شوربا با گوشت قلقلی و ساده برای درمان سرماخوردگی

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بورانی بادمجان به ۲ روش

سوالات متداول

در طرز تهیه بورانی مرغ از چه سبزیجاتی استفاده کنم؟

در دستور پخت بورانی مرغ می‌توانید از سبزیجات معطر مثل تره، نعنا، شوید، مرزه، گشنیز و جعفری استفاده کنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

برای درست کردن بورانی مرغ از چه ماستی استفاده کنم؟

برای تهیه بورانی مرغ بهتر است از ماست چکیده یا ماست یونانی استفاده کنید. توجه داشته باشید که ماستی که برای تهیه بورانی استفاده می‌شود، به هیچ عنوان نباید ترش باشد.

طرز تهیه بورانی مرغ ساده چگونه است؟

در طرز تهیه بورانی مرغ ساده نباید از زعفران استفاده کنید و تنها باید مرغ ریش شده را همراه با سیر، نمک، گردو و سبزی‌های معطر به ماست چکیده اضافه کنید.

طرز تهیه بورانی مرغ و بادمجان چگونه است؟

برای درست کردن بورانی مرغ و بادمجان باید از ترکیب مرغ ریش ریش شده همراه با بادمجان کبابی له شده در ماست استفاده کنید و سپس سایر طعم دهنده‌ها را اضافه کنید.

 

کالابرگ الکترونیک