۴ رویکرد هوشمند برای برندینگ با بودجه محدود از نگاه فوربس

۴ رویکرد هوشمند برای برندینگ با بودجه محدود از نگاه فوربس


24 آبان 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
برندینگ با بودجه محدود

برندینگ با بودجه محدود کار ساده ای نیست. ساختن برند به تنهایی کار دشواری است. حال اگر بودجه محدود داشته باشیم، باید به گونه ای عمل کنید که بتوانید بهترین و بالاترین بازدهی را داشته باشید. استراتژی برند سازی شما نه تنها باید مردم را وادار کند که شرکت شما را بشناسند، بلکه باید با آن ها ارتباط برقرار کرده و مشتریان را وادار به تعامل کند. هنگامی که یک شرکت کوچک یا متوسط در مرحله رشد در سطح بین المللی گسترش می یابد، از نظر استفاده حداکثری از بودجه خود و برندینگ با چالش های بزرگ تری مواجه می شود. در این مقاله از سرویس علم و تکنولوژی در مجله کوروش به بررسی رویکردهای هوشمند برندینگ با بودجه محدود پرداخته ایم.

 

برای برندینگ با بودجه محدود بزرگ فکر کنید و کوچک عمل کنید

 

برای برندینگ با بودجه محدود بزرگ فکر کنید و کوچک عمل کنید

 

یکی از نکات مهم در برندینگ با بودجه محدود بزرگ فکر کردن است. اما بهتر است با بازاریابی برای مشتریان فعلی خود در جایی که هستند به صورت محلی شروع کنید. برنامه های خود را به گونه ای الگوسازی کنید که در مقیاس عملکرد شما کارآمد باشد. برای جلب توجه رقابت نکنید. به دنبال شکاف هایی باشید که رقبای شما در آن حضور ندارند.

 

سرمایه گذاری در یک سیستم مبتنی بر تحقیقات در مسیر برندینگ با بودجه محدود

 

سرمایه گذاری در یک سیستم مبتنی بر تحقیقات در مسیر برندینگ با بودجه محدود

 

در مسیر برندینگ با بودجه محدود تحقیقات اهمیت زیادی دارد. بهتر است روی یک سیستم مبتنی بر تحقیقات سرمایه گذاری کرده و از آن به عنوان فیلتری برای بازاریابی خود استفاده کنید. سعی کنید با تحقیقات مشکلات و موانع را از بین ببرید. این کار کمک زیادی به صرفه جویی در بازاریابی خواهد کرد.

 

 

بیشتر بخوانید: اهمیت تحقیقات بازار فراگیر در طراحی محصول و خدمات مشتری محور

 

 

انطباق پیام و محتوا در بازارهای محلی برای برندینگ با بودجه محدود

 

انطباق پیام و محتوا در بازار های محلی برای برندینگ با بودجه محدود

 

بر اساس تجربه، ساختن یک برند مستلزم دانش چگونگی نفوذ به بازار با پیام و محتوای محلی است. برای این که بتوانید آگاهی و اعتبار برند خود را بالا ببرید، بهتر است پیام و محتوای برند تجاری خود را با بازارهای محلی تطبیق دهید. شما این کار را در مسیر برندینگ با بودجه محدود باید با دقت بیشتری انجام دهید. همین موضوع مستلزم تحقیقات بازار به طور جامع است.

 

بیشتر بخوانید: آگاهی از برند چیست و چه تفاوتی با تشخیص برند دارد 

 

 

برندینگ با بودجه محدود با سرمایه گذاری در حوزه های اولویت دار

 

حتما بخوانید  اومنی چنل 2.0 چیست؟ | 6 مزیت و 3 کمیت مورد نیاز اومنی چنل 2.0

برندینگ با بودجه محدود با سرمایه گذاری در حوزه های اولویت دار

 

یکی از نکات مهمی که در برندینگ با بودجه محدود باید به آن توجه داشت، اولویت بندی در سرمایه گذاری است. ایجاد آگاهی از برند در سطح جهانی یک اولویت است اما داشتن انتظارات واقع بینانه در سرمایه گذاری نیز بسیار مهم است. شما باید با به حداکثر رساندن تلاش ها در زمینه بازاریابی، بتوانید این کار را انجام دهید.

 

سعی کنید در زمینه موضوعاتی مانند سئو و رسانه های اجتماعی خلاق باشید. اولویت ها را حتی در مسیر بازاریابی به دقت بررسی کنید.

 

بیشتر بخوانید: اهمیت استفاده از عکس و تصویر در دیجیتال مارکتینگ

 

 

اومنی چنل، رویکرد برندینگ با بودجه محدود

 

اومنی چنل، رویکرد برندینگ با بودجه محدود

 

بهتر است از همان ابتدا در مسیر برندینگ با بودجه محدود درست پیش بروید. اما جسارت را فراموش نکنید. استفاده از بازاریابی اومنی چنل می تواند در مسیر رشد و توسعه آگاهی از برند بسیار تاثیرگذار باشد. این کار شاید باید در زمره اولین و ارزشمند ترین ابتکارات شما در مسیر بازاریابی قرار گیرد.

 

بر روی پیام رسانی متمرکز شوید. سعی کنید با جامعه هدف خود از طریق کانال های مختلف در ارتباط باشید.

 

مستند سازی چرخه حیات برند در مسیر برندینگ با بودجه محدود

 

مستند سازی چرخه حیات برند در مسیر برندینگ با بودجه محدود

 

چرخه حیات برند خود را مستند سازی کنید. هر کارمندی را در بخشی خاص قرار دهید و اجازه دهید تا تجربه کند. جلسات فیلم برگزار کنید و تعاملات خود را با کارکنان افزایش دهید. برای نوشتن محتوا و مقالات و تولید ویدیو سعی کنید تا تعامل بیشتری داشته باشید.

 

در عین حال کارهایی را که انجام می دهید، یادداشت کنید. وظایف هر شخص مشخص باشند. مشخص کنید که چه کسانی با محتوای شما ارتباط برقرار می کنند و به محتوای شما پاسخ می دهند. سپس آن چه را که باعث تعامل می شود بیشتر تولید کنید. پا فشاری کنید و دست بر ندارید.

 

بیشتر بخوانید: ۱۵ تکنیک بهبود آگاهی از برند (Brand awareness) در کسب و کار

 

 

برندینگ با بودجه محدود در کنار ابتکار عمل و خلاقیت

 

برندینگ با بودجه محدود در کنار ابتکار عمل و خلاقیت

 

مدبر باشید! در مسیر برندینگ با بودجه محدود خلاقیت به خرج دهید. از کمپین های اینفلوئنسر استفاده کنید. با استفاده از محصولات رایگان می توانید آگاهی از برند را با حداقل هزینه افزایش دهید. ببینید هزینه تبلیغات به هر شیوه و میزان بازدهی آن چگونه است. تبلیغات کم هزینه و با بازدهی بیشتر را اولویت قرار دهید.

 

واقعیت این است که در مسیر ایجاد آگاهی از برند تجاری، باید خیلی موضوعات و جزییات را در نظر بگیرید. اما وقتی بودجه شما محدود است باید بسیار دقیق تصمیم بگیرید. این که بهترین بازگشت سرمایه از چه مسیری می تواند اتفاق بیافتد.

 

 

بیشتر بخوانید: تاثیر تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ در خرده فروشی 

 

 

برای برندینگ با بودجه محدود استراتژی مبتنی بر اقدام داشته باشید

 

برای برندینگ با بودجه محدود استراتژی مبتنی بر اقدام داشته باشید

 

در مسیر برندینگ با بودجه محدود تمرکز اصلی باید بر ایجاد یک استراتژی مبتنی بر اقدام باشد. این بدان معنا است که هر مرحله ای که وارد می شوید و هر کانالی که اضافه می کنید، باید به طور مداوم اندازه گیری و یا ردیابی شود. عملکرد شما باید بهینه سازی شود. با بودجه محدود باید اقدامات را بر اساس نتایج در نظر بگیرید.

 

 

جهانی فکر کنید اما محلی اجرا کنید

 

حتما بخوانید  4 دلیل برای برون سپاری تولید محتوا در بازاریابی خرده فروشی

جهانی فکر کنید اما محلی اجرا کنید

 

ساختن یک برند جهانی کار بزرگی است. باید بیشتر بر روی بازاریابی تاکتیکی در بازارها مناطق خاص متمرکز شوید. بازارهای اولیه ای را که شالوده برند شما را تشکیل می دهند، شناسایی کنید. تلاش های اولیه خود را در آن جا متمرکز کنید. برای برندینگ با بودجه محدود و دریافت بیشترین سود، بهتر است تا جهانی فکر کنید اما به صورت محلی فکر خود را اجرا کنید.

 

در برندینگ با بودجه محدود تحقیقات مدام توسعه دهید

 

در برندینگ با بودجه محدود تحقیقات مدام توسعه دهید

 

یکی از نکات مهم در برندینگ با بودجه محدود، توسعه دادن تحقیقات اصلی است. به دست آوردن داده های به روز و استفاده از این داده ها در زمینه بازاریابی می تواند شما را در مسیر رشد قرار دهد. محتوای اصلی شما باید بر اساس داده ها و آمارهای جدید باشد. این موضوع یک راه کلیدی برای ایجاد آگاهی از برند تجاری شما با بودجه محدود است.

 

مخاطب را در اولویت قرار دهید

 

مخاطب را در اولویت قرار دهید

 

به خاطر داشته باشید هدف اصلی از برندینگ، جذب مخاطبان و ایجاد آگاهی از کسب و کار و برند تجاری شما است. بنابراین مخاطبان همیشه اولویت هستند. در مسیر برندینگ با بودجه محدود، ایجاد آگاهی از برند، رضایت مشتری و شهرت بسیار مهم هستند. شما باید با ارائه محتوای با کیفیت بالا و خدمات بهینه بتوانید مخاطبان خود را راضی نگه دارید.

 

 چارچوب داشته باشید

 

 چارچوب داشته باشید

 

توجه داشته باشید که هر گونه مشارکت برند شما، هر روایتی از نام تجاری شما و هر آن چه می نویسید و بر زبان می آورید، نمایانگر شخصیت تجاری شما است. سعی کنید آب زلالی که ایجاد کرده اید را گل آلود نکنید. همه روابط به برند شما کمک نمی کنند.

 

همه شرکا مناسب برند شما نیستند. مهم نیست که شرکت شریک چقدر بزرگ باشد. سعی کنید وفاداری به برند را در هر نوع رابطه ای اولویت قرار دهید. در مسیر برندینگ با بودجه محدود باید به درستی از برند خود محافظت کنید.

 

روایت سازی هدفمند

 

روایت سازی هدفمند

 

یکی از راهکار های مهم در مسیر برندینگ، روایت سازی جذاب است. بر روی تعریف روایت های عالی برای مشتریان تمرکز کنید. این نوع روایت سازی را در تلاش های بازاریابی خود بگنجانید. شما می توانید محتوا های متنوعی را در این مسیر تولید کنید.

 

سپس این محتوا ها را در کانال های متناسب قرار دهید. می توانید برای سازمان دهی افکار و پوشش همه جانبه تلاش ها از مدل PESO در بازاریابی محتوای خود استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۰ اصل مهم در روایت سازی بازاریابی برند

 

 

راه اندازی کمپین های جذابی که خود به خود توسعه می یابند

 

راه اندازی کمپین های جذابی که خود به خود توسعه می یابند

 

یکی از نکات مهم برای برندینگ با بودجه محدود، هوشمندی در انتخاب کمپین است. سعی کنید کمپین هایی ایجاد کنید که دهان به دهان گسترش پیدا می کنند. کمپین های خود را از طریق رسانه های اجتماعی گسترش دهید. سعی کنید به یک برند محبوب تبدیل شوید. برندی که مخاطبان، شما را تبلیغ کنند.

 

این رویکرد بسیار مقرون به صرفه است. به تاکتیک های نسل جدید بیشتر فکر کنید. از ویدیو های تیک تاک استفاده کنید. در این شبکه اجتماعی ویدیو ها خیلی سریع و بدون کوچک ترین هزینه ای پخش می شوند.

 

 

منبع: forbes

 

کالابرگ الکترونیک