طرز تهیه بهترین همبرگر مرغ خانگی به ۳ روش

طرز تهیه بهترین همبرگر مرغ خانگی به ۳ روش


28 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه همبرگر مرغ خانگی

همبرگر مرغ یا همان چیکن برگر یکی از محبوب‌ترین انواع ساندویچ مرغ در سرتاسر دنیاست. برای درست کردن همبرگر مرغ چندین روش وجود دارد. برای درست کردن همبرگر مرغ هم می‌توانید گوشت را چرخ کنید و آن را به صورت سوخاری همراه با آرد سوخاری سرخ کنید یا مثل همبرگر گوشت آن را گریل کنید. اگر هم گوشت تکه‌ای را بیشتر می‌پسندید می‌توانید همبرگر مرغ را به صورت تکه‌ای درست کنید. طرز تهیه همبرگر مرغ خانگی به صورت سوخاری، تکه‌ای یا گریل را در سرویس آشپزی مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه همبرگر مرغ خانگی سوخاری با گوشت مرغ

 

طرز تهیه همبرگر مرغ خانگی سوخاری با گوشت مرغ

 

مواد لازم برای ۵ عدد

 

سینه مرغ: ۹۰۰ گرم

پودر نان یا آرد سوخاری: ۲ پیمانه

شیر کم چرب: ½ پیمانه

پیاز رنده شده یا خیلی خیلی ریز ساطوری شده: ۳ قاشق غذاخوری

سیر له شده: ۲ حبه (اختیاری است)

پودر فلفل قرمز: ¼ قاشق چایخوری

نمک: ¾ قاشق چایخوری

فلفل سیاه: به مقدار دلخواه

روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

مرحله اول؛ آماده کردن مرغ چرخ کرده و ترکیب آن با پودر سوخاری

 

برای درست کردن این همبرگر خانگی یک عدد سینه مرغ بدون پوست و استخوان را چرخ کنید یا با یک چاقوی تیز به صورت تکه‌های ۳ سانتی‌متری با دقت خرد کنید. برای پودر نان یا آرد سوخاری بهتر است از نان باگت تازه استفاده کنید و خودتان پودر نان درست کنید. یک عدد نان باگت را چند دقیقه در فر قرار دهید تا خوب سوخاری و سفت شود و سپس آن را در غذاساز یا میکسر خرد کنید. به این ترتیب همبرگر مرغ شما طعم لذیذتری پیدا می‌کند.

 

مرحله دوم؛ ترکیب گوشت مرغ چرخ کرده با شیر و پیاز و ادویه

 

گوشت مرغ ریز خرد شده یا چرخکرده را در یک ظرف مناسب بریزید. شیر، ½ پیمانه پودر نان، ۳ قاشق پیاز رنده شده که آب آن را گرفته‌اید، نمک، فلفل قرمز و فلفل سیاه را هم اضافه کنید، اگر ادویه مخصوص همبرگر دارید این ادویه را اضافه کنید. این ترکیب را خوب ورز دهید تا حسابی یکدست شود. باقی مانده پودر نان را در یک بشقاب بریزید. مایه گوشت مرغ را به ۵ قسمت مساوی تقسیم کنید (اگر به نظر بزرگ بودند نگران نباشید چون گوشت حین پخت جمع می‌شود). هر کدام از همبرگرها را در پودر نان بزنید و تمام قسمت‌های همبرگر را به پودر نان آغشته کنید.

حتما بخوانید  3 طرز تهیه بستنی جلاتو ایتالیایی مرحله به مرحله

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه همبرگر گیاهی لوبیا سفید 

 

 

مرحله آخر

 

در یک ماهیتابه تفلون روغن زیتون را بریزید و وقتی گرم شد همبرگرها را در ماهیتابه بچینید و سرخ کنید. برای سرخ شدن هر طرف همبرگر ۵ دقیقه و در مجموع ۱۰ دقیقه زمان لازم است. بعد از سرخ شدن همبرگر بلافاصله و به صورت داغ آن را با سس کچاپ، خیارشور، کاهو و هر سسی که دوست دارید سرو کنید.

 

طرز تهیه بهترین همبرگر مرغ خانگی به صورت تکه‌ای

طرز تهیه بهترین همبرگر مرغ خانگی به صورت تکه‌ای

مواد لازم برای ۶ عدد

 

سینه مرغ بدون پوست و استخوان: ۹۰۰ گرم

پودر نان: ½ پیمانه

پیاز کوچک: ½ بسیار ریز خرد شده یا رنده شده

تخم مرغ: ۱ عدد

سیر: ۲ حبه له شده

پودر زیره سبز: ۱ قاشق چایخوری

تخفیفات لبنیات افق کوروش

نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز: به مقدار دلخواه

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

پنیر ورقه‌ای چدار یا گودا: به تعداد لازم

 

طرز تهیه

 

مرحله اول؛ آماده کردن مرغ به تکه‌های نازک

 

سینه مرغ بدون پوست و استخوان را از وسط و به صورت طولی به دو قسمت تقسیم کنید. سپس از طول هر تکه سینه را با یک کار تیز به تکه‌های نازک‌تر برش بزنید. به نظر می‌رسد از هر کدام از تکه‌های سینه مرغ سه یا چهار برش به قطر یک سانتی‌متر به دست بیاید. در یک ظرف نمک، فلفل، ادویه و حبه سیرهای له شده را با هم مخلوط کنید. برش‌های سینه مرغ را به این مواد آغشته کنید تا مزه‌دار شوند و آبلیمو و روغن زیتون را هم اضافه کنید. با دست تکه‌های مرغ را کمی ماساژ دهید تا خوب به این مواد آغشته شوند. ۳۰ دقیقه مرغ‌های مزه‌دار شده یا مرینیت شده را در یخچال بگذارید.

حتما بخوانید  طرز تهیه کباب برگ مجلسی | نکات طلایی کباب برگ آبدار

 

مرحله دوم؛ گریل کردن تکه‌های مرغ سرخ شده

 

در یک ماهیتابه نچسب یک قاشق غذاخوری روغن بریزید و تکه‌های مرغ را کمی در روغن سرخ کنید تا هر دو طرف طلایی شوند، ۱۰ دقیقه زمان برای پختن تکه‌های مرغ کافی است. در این فاصله گریل فر را روشن کنید و تکه‌های مرغ سرخ شده را در سینی فر بچینید. روی هر تکه مرغ یک ورقه پنیر چدار یا گودا بگذارید و صبر کنید تا با درجه حرارت گریل پنیر آب شود.

 

 

بیشتر بخوانید: آموزش کامل تهیه مرغ بریان رستورانی

 

 

مرحله آخر

 

برگرهای مرغ را با نان همبرگر، سس کچاپ، پیاز حلقه‌ای خام، کاهو، خیارشور و هر سس دیگری که می‌پسندید به صورت داغ سرو کنید.

 

 

طرز تهیه همبرگر مرغ خانگی به روش گریل

 

طرز تهیه همبرگر مرغ خانگی به روش گریل

 

هر دو نوع همبرگر با گوشت چرخ کرده یا گوشت تکه‌ای را می‌توانید به جای سرخ کردن گریل کنید. برای این کار باید منقل یا باربیکیو داشته باشید. برای گریل کردن همبرگرها روی منقل یا باربیکیو به ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارید. اگر از منقل استفاده می‌کنید همبرگرها را روی توری کباب بچینید و روی زغال منقل کباب کنید. در یک دقیقه پایانی گریل کردن همبرگرها می‌توانید روی آن‌ها ورقه پنیر بگذارید تا پنیر روی چیکن برگر آب شود و «چیز چیکن برگر» داشته باشید. نان همبرگر را هم از وسط برش بزنید و برش‌ها را کمی روی گریل کباب کنید تا طعم بهتر و لذیذتری پیدا کنید. سپس همبرگر مرغ را در نان و به همراه مخلفات دلخواه‌تان به صورت داغ سرو کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه همبرگر حرفه‌ای خانگی و برگر مرغ خانگی

 

 

فوت و فن تهیه همبرگر مرغ خانگی

 

فوت و فن تهیه همبرگر مرغ خانگی

 

*حتما زمانی که پیاز را چرخ کردید، پیاز را از یک توری رد کنید تا کاملا آب پباز گرفته شود.

 

*برای سرخ کردن همبرگر از روغن زیتون، روغن کنجد و یا دیگر روغن های گیاهی استفاده کنید تا علاوه لذیذ شدن، غذایی سالمتر داشته باشید.

 

*مواد اماده شده برای همبرگر را کاملا ورز دهید و اجازه دهید تا مواد به مدت یک ساعت در یخچال بماند تا در زمان سرخ شدن، مواد باز نشود.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه همبرگر خانگی به سبک مک دونالد

 

 

کالابرگ الکترونیک