بیزینس کوچینگ چیست | چرا بیشتر بیزینس کوچینگ ها اتلاف وقت است

بیزینس کوچینگ چیست | چرا بیشتر بیزینس کوچینگ ها اتلاف وقت است


4 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بیزینس کوچینگ چیست؟

بیزینس کوچینگ کمک می کند تا افراد بتوانند با کسب مهارت ها و استفاده از پتانسیل های بالقوه خود در زندگی حرفه ای خود کارایی و عملکرد بیشتری پیدا کنند. تمرکز بیزینس کوچینگ بر روی هماهنگ شدن اهداف و ارزش های شخصی و سازمان است. این کار باعث بهبود عملکرد افراد در کسب و کار و زندگی شخصی می شود. در این مقاله از مجله کوروش به این موضوع پرداخته ایم.

 

بیزینس کوچینگ چیست؟

 

بیزینس کوچینگ چیست؟

 

بیزینس کوچینگ فرآیندی است برای کسب و کارها، برای این که از جایی که اکنون هستند به جایی که صاحبان مشاغل قدرتمند به آن می رسند دست یابند. گاهی اوقات بحث کوچینگ با مربی گری اشتباه گرفته می شود. چرا که افراد در هر دو نقش تجربه چندین ساله خود را به پای میز مذاکره می آورند. بزرگ ترین تفاوت در این است که یک مربی (منتور) بر روی بحث مشاوره تمرکز دارد؛ در حالی که یک کوچ به صاحب کسب و کار در برنامه ریزی برای رسیدن به هدف کمک می کند. یک کوچ خود را مسئول می داند تا فرد را برای رسیدن رسیدن به موفقیت همراهی کند.

 

بیشتر بخوانید: بررسی ۵ دلیل برای تغییر و نوسازی یک کسب و کار تجاری

 

 

مسئولیت یک کوچ در بیزینس کوچینگ

 

مسئولیت یک کوچ در بیزینس کوچینگ

 

یک کوچ به صاحبان مشاغل در کسب و کار کمک می کند تا چشم اندازی برای کسب و کاری خود ایجاد کنند. در عین حال چگونگی تناسب این چشم انداز را با اهداف شخصی افراد مشخص می کند. وظیفه یک کوچ در بیزینس کوچینگ، تاثیرگذاری بر روی فرد برای رسیدن به اهداف و چشم انداز های ترسیم شده است. یکی از مولفه های مهم بیزینس کوچینگ، بحث پاسخ گویی است.

 

 

یک کوچ مشاور نیست

 

یک کوچ مشاور نیست؛ کاری برای تجارت شما انجام نمی دهد. کوچ ها کنار شما هستند تا شما را بر روی نتیجه نهایی متمرکز کنند و به شما یادآوری کنند که چرا اهداف شما اهمیت دارند. آن ها به شما انگیزه می دهند تا به تعهدات خود پایبند باشید. کوچ ها همانند کسانی هستند که در صورت لزوم آینه ای را در مقابل شما نگه می دارند تا بیزینس و نقاط کور شخصی شما را در کسب و کار برجسته کنند.

 

بیشتر بخوانید: مارتک یا تکنولوژی مارکتینگ چیست؟

 

 

چرا بیشتر بیزینس کوچینگ ها اتلاف وقت است؟!

 

چرا بیشتر بیزینس کوچینگ ها اتلاف وقت است؟!

 

بسیاری از برنامه های بیزینس کوچینگ اتلاف وقت است! مشکل بسیاری از بیزینس کوچ ها و برنامه های کوچینگ امروزی این است که آن ها بر روی ذهنیت ها، انگیزه و احساسات تمرکز می کنند. تمرکزی بر روی پیاده سازی بهترین سیستم ها، استراتژی ها و اقدامات عملی برای رشد و توسعه تجارت وجود ندارد. اکثر قریب به اتفاق برنامه های بیزینس کوچینگ، در هر جلسه کوچینگ اکثر زمان را بر روی انگیزه به کارآفرینان سرمایه گذاری می کنند. مربیان در مورد احساس فرد صحبت می کنند. این در حالی است که بهتر است تا به جای این موضوع به تمرکز بر توسعه، بازاریابی و فروش محصولات و خدمات پرداخته شود. خدماتی که مردم در دنیای واقعی مایل به دریافت آن هستند.

حتما بخوانید  معرفی و خلاصه کتاب «نسل پنجم بازاریابی» اثر فیلیپ کاتلر

 

 

بیزینس کوچ در نقش یک شبه روانشناس

 

بیزینس کوچ در نقش یک شبه روانشناس

 

امروزه بیزینس کوچ ها بیشتر به عنوان یک شبه روان شناس برای بسیاری از کارآفرینان عمل می کنند. کارآفرینان نیز گاهی پذیرای آن ها هستند. زیرا آن ها در جستجوی فردی هستند که سرانجام درک شان کند و تنهایی ذاتی که اغلب در بیزینس با آن ها همراه است را از بین ببرد. اگر چه استخدام تراپیست، درمانگر، روان شناس و مربی زندگی دارای ارزش است اما بیزینس کوچینگ چیزی متفاوت با این موضوعات است. در بیزینس کوچینگ به صاحبان مشاغل واقعی برای توسعه، کشف پیشرفت و پیاده سازی سیستم ها کمک می شود. این که آن ها بتوانند با اجرای فرآیندهای بهینه و بهترین روش های اثبات شده به موفقیت دست یابند. چرا که بسیاری از این مسیرها معمولا پیچیده و دشوار هستند و تنها یک کوچ و منتور قوی می تواند کارآفرینان را در این مسیر هدایت کند.

 

 

یک بیزینس کوچینگ تاثیرگذار

 

یک بیزینس کوچینگ تاثیرگذار

 

یک بیزینس کوچینگ تاثیرگذار توانایی های کارآفرین را برای تغییر در تجارت افزایش می دهد. این در حالی است که در کسب و کارهای امروزی به ندرت شاهد کوچینگ های تجاری درست هستیم. معمولا جلسات کوچینگ به جلسات تراپی کارآفرین تبدیل می شود. این جلسات معمولا نیمه کاره رها می شوند.

 

 

کمپبل مربی  مدیر اجرایی سابق گوگل

 

اریک اشمیت، مدیر اجرایی سابق گوگل برای بیزینس کوچینگ، کمپبِل را انتخاب کرد. اشمیت در مورد بحث کوچینگ و رابطه اش با کمپل در فورچون می گوید: چطور یک مربی می تواند به من توصیه کند که من بهترین فرد در جهان در این زمینه هستم. این کاری نیست که یک مربی انجام می دهد. آن ها باید مراقب شما باشند و شما را در بهترین حالت خود در کسب و کار قرار دهند. زمانی که متوجه شدم کمپبل کسی است که می تواند به من کمک کند و من می توانم به او اعتماد کنم، تصمیم گرفتم از او به عنوان مشاور کسب و کار خود استفاده کنم.

 

 

۵۳ هزار و ۳۰۰ بیزینس کوچ

 

حتما بخوانید  جاب کوچینگ چیست و جاب کوچ کیست | انواع مختلف کوچینگ شغلی

53 هزار و 300 بیزینس کوچ

 

طبق اعلام «فدراسیون بین المللی کوچ ها» حدود ۵۳ هزار و ۳۰۰ بیزینس کوچ وجود دارد. بنابراین سوالی که پیش می آید این است که چطور می توان یک کوچ قوی استخدام کرد. این کار همانند استفاده از جراح زیبایی، مکانیک خودرو و… نیاز به تحقیقات دارد. تحقیقات در این زمینه به دو بخش تقسیم می شود. بخش اول در مورد تایید ادعاها است. بخش دوم مربوط به مراجعه به نظرات دیگران است.

 

بیشتر بخوانید: ۹ توصیه برای کسانی که به دنبال سرمایه گذاری در فرانچایز هستند

 

 

بررسی توصیف و نظر دیگران

 

بررسی توصیف و نظر دیگران

 

برای استخدام بهترین فرد در زمینه بیزینس کوچینگ بهتر است به آن چه مردم می گویند، گوش دهید. تمام محتواهایی که در مورد فرد مورد نظر منتشر شده را به دقت بررسی کنید. در صورت امکان نظرات ویدیویی و صحبت های مشتریان قبلی را با دقت بررسی کنید. ببینید آیا آن ها در مورد احساسات صحبت می کنند یا نتایج واقعی. این که صاحبان مشاغل و کسب و کارها از احساس خوبشان با مربی می گویند یا نتایجی که از مشاوره با فرد مورد نظر در کسب و کار به دست آورده اند. گاهی ممکن است کارآفرینان یک بیزینس کوچ را بسیار دوست داشته باشند اما در مسیر کسب و کار شکست خورده باشند. شاید انتخاب فرد مورد نظر کار چندان مناسبی نباشد.

 

تایید ادعاها

 

تایید ادعاها

 

در بسیاری از موارد برای انتخاب یک فرد مناسب در جایگاه بیزینس کوچینگ باید تحقیقات بسیاری کرد. بسیاری از مربیان کسب و کار افرادی آموزش دیده هستند اما آن ها هرگز کسب و کار خود را توسعه نداده اند. همه چیزهایی که این نوع افراد آموزش می دهند، در بهترین حالت، تئوریک است. آن ها ممکن است هیچ ایده مفیدی برای توسعه کسب و کار شما نداشته باشند. یا ایده هایی در حد تئوریک و آزمایش نشده به شما ارایه می دهند. گاهی این ایده ها بسیار جذاب هستند. اما آیا اجرای آن ها در مسیر کسب و کار و دنیای، این قدر جذاب خواهد بود؟ آیا با پیروی از این ایده ها می توان در مسیر رشد و توسعه کسب و کار قرار گرفت؟ چنین چیزهایی باعث شکل گیری تصورات شبه موفقیت در افراد می شود.

 

سخن پایانی

 

سخن پایانی

 

استفاده از یک مربی و کوچ قوی در تجارت و کسب و کار و زندگی شما می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. جلسات بیزینس کوچینگ می تواند به جلساتی بسیار تکان دهنده و موثر تبدیل شوند. اما به خاطر داشته باشید قبل از انتخاب مربی برای پروسه انتخاب وقت بگذارید. اطمینان حاصل کنید که آن ها همان فردی هستند که برنامه مناسب را در مسیر رشد و توسعه کسب و کار با همراهی شما پیش روی تان قرار می دهند.

 

 

منابع: thealternativeboard , forbes

 

کالابرگ الکترونیک