۲ طرز تهیه اسپرینگ رول مرغ و سبزیجات ترد و خوشمزه در فر و تابه

۲ طرز تهیه اسپرینگ رول مرغ و سبزیجات ترد و خوشمزه در فر و تابه


23 مهر 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۲ طرز تهیه اسپرینگ رول مرغ و سبزیجات ترد و خوشمزه در فر و تابه

اسپرینگ رول مرغ و سبزیجات جزو انواع پیش غذا با مرغ شیک و خوشمزه است که می‌توانید آن را در خانه درست کنید. شما می‌توانید این پیش غذای لذیذ و فینگرفودی جدید را هم به صورت سرخ شده در تابه و هم در فر آماده کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه اسپرینگ رول مرغ و سبزیجات به چند روش مختلف آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه اسپرینگ رول مرغ و سبزیجات با خمیر یوفکا

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
مرغ چرخ کرده ۱ و ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
سیر ۲ حبه
زنجبیل رنده شده ۱/۲ قاشق چای‌خوری
هویج نواری خرد شده ۱ و ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
کلم سفید نواری خرد شده ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
فلفل دلمه‌ای نواری خرد شده ۱ و ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
سس سویا ۴ قاشق غذاخوری
سرکه ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری
نمک ۱ قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه ۱ قاشق چای‌خوری
پیاز خلالی خرد شده ۴ عدد متوسط
سس کچاپ ۲ قاشق غذاخوری
خمیر یوفکا ۱ بسته (حدود ۲۵ عدد)
نشاسته ذرت ۱ قاشق غذاخوری
آب سرد ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۴۵ دقیقه
مدت زمان پخت هر عدد اسپرینگ رول مرغ و سبزیجات: ۵ دقیقه
میزان کالری در ۱۰۰ گرم اسپرینگ رول مرغ و سبزیجات: حدود ۱۰۱ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه اسپرینگ رول مرغ و سبزیجات

مراحل طرز تهیه اسپرینگ رول مرغ و سبزیجات

درست کردن اسپرینگ رول مرغ و سبزیجات به عنوان یک پیش غذای ساده و کم هزینه در خانه بسیار راحت است. در ادامه می‌توانید با دستور پخت رول مرغ و سبزیجات به صورت سرخ کردنی در تابه آشنا شوید.

مرحله اول؛ مرغ چرخ‌ کرده را همراه با سیر و زنجبیل در روغن سرخ کنید

در اولین مرحله از دستور پخت اسپرینگ رول مرغ و سبزیجات باید مقداری روغن سرخ کردنی در ماهیتابه بریزید. سپس سیر رنده شده و پوره زنجبیل را به آن اضافه کنید. بعد از چند دقیقه گوشت مرغ چرخ‌ کرده را اضافه کنید و آن را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در روغن سرخ کنید. مقداری نمک و فلفل سیاه به مرغ بزنید و اجازه دهید به خوبی سرخ شود.

در صورت تمایل می‌توانید گوشت مرغ چرخ کرده، روغن، نمک و فلفل سیاه را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه ۸ مدل فینگرفود مخصوص ولنتاین شیک و خوشمزه

مرحله دوم؛ سبزیجات را به مرغ تفت داده شده اضافه کنید

در این مرحله باید هویج، کلم، فلفل دلمه‌ای و پیاز خرد شده را به گوشت مرغ سرخ شده اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید تا همه سبزیجات هم در روغن سرخ شوند.

مرحله سوم؛ ترکیب مرغ و سبزیجات را با سس و سرکه مزه‌دار کنید

مرغ و سبزیجات اسپرینگ رول را با سس و سرکه مزه دار کنید

 

سس سویا، سرکه و سس کچاپ را به ترکیب مرغ و سبزیجات در حال تفت اضافه کنید. مقداری نمک و فلفل سیاه نیز به مواد اضافه کنید و چند دقیقه صبر کنید تا همه مزه‌ها به خوبی با هم ترکیب شوند و به خورد هم بروند. می‌توانید مقداری از مواد را بچشید و در صورت نیاز از مقدار نمک، فلفل یا سس بیشتری برای طعم دادن به مواد استفاده کنید. سپس شعله گاز را خاموش کنید و صبر کنید تا مواد اسپرینگ رول خنک شوند.

در صورت تمایل می‌توانید پیاز داغ منجمد، سیر داغ، سرکه و سس کچاپ را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

مرحله چهارم؛ آب و نشاسته را ترکیب کنید

در این مرحله از دستور پخت اسپرینگ رول مرغ و سبزیجات باید در یک کاسه نشاسته ذرت و آب سرد را با هم ترکیب کنید. از این ترکیب باید برای نرم کردن رول‌ها استفاده کنید.

نشاسته را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

مرحله پنجم؛ رول‌ها را آماده کنید

در این مرحله باید یک خمیر یوفکا را بردارید. مقداری از ترکیب مرغ و سبزیجات داخل آن قرار دهید. سپس ابتدا و انتهای خمیر را تا کنید و آن را رول کنید. این کار از ریختن مواد به بیرون از اسپرینگ رول جلوگیری می‌کند.

مرحله ششم، لبه‌های اسپرینگ رول‌ مرغ و سبزیجات را محکم کنید

لبه‌های اسپرینگ رول‌ها مرغ و سبزیجات را محکم کنید

در این مرحله از تهیه اسپرینگ رول مرغ با خمیر یوفکا باید برای محکم کردن اسپرینگ رول و جلوگیری از باز شدن آن باید مقداری از ترکیب نشاسته و آب که حالت خمیری دارد را روی لبه خمیر یوفکا بمالید و سپس آن را ببندید و کمی فشار دهید.

در صورت تمایل خمیر یوفکا را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

مرحله هفتم؛ اسپرینگ رول‌ها را در روغن سرخ کنید

مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و صبر کنید تا روغن روی حرارت متوسط داغ شود. سپس ۳ تا ۵ عدد اسپرینگ رول را در روغن قرار دهید تا کاملا سرخ و طلایی شوند. بعد از سرخ کردن رول‌ها آن‌ها را روی دستمال بگذارید تا روغن اضافی جذب شود. به خاطر داشته باشید که مقدار روغن باید به اندازه‌ای باشد که اسپرینگ رول‌ها کاملا در روغن غوطه‌ور شوند چون در صورت کم بودن روغن خمیر اسپرینگ رول روغن بیشتری به خودش جذب می‌کند.

روش تهیه اسپرینگ رول سبزیجات با مرغ در فر

اگر به هر دلیلی دوست ندارید اسپرینگ رول‌ها را در روغن سرخ کنید، می‌توانید آن‌ها را بدون روغن، در فر نیز آماده کنید. برای تهیه اسپرینگ رول مرغ و سبزیجات در فر باید فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا از ۱۵ دقیقه قبل گرم شود. سپس اسپرینگ رول مرغ و سبزیجات را به روشی که پیش‌تر گفته شد، آماده کنید. سینی فر را چرب کنید و رول‌ها را روی آن بچینید. سینی فر را برای ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در فر قرار دهید تا اسپرینگ رول‌ها کاملا طلایی شوند.

حتما بخوانید  2 طرز تهیه سوپ سیب زمینی و ژامبون خامه ای و ساده به روش رستوران

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسپرینگ رول رنگی

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه اسپرینگ رول مرغ و سبزیجات

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه اسپرینگ رول مرغ و سبزیجات

  • بعد از آماده کردن اسپرینگ رول مرغ و سبزیجات می‌توانید قبل از سرخ کردن آن را در فریزر قرار دهید و سپس هر زمان که دوست داشتید در روغن سرخ کنید.
  • در زمان سرخ کردن اسپرینگ رول حتما آن‌ها را چند بار بچرخانید تا همه قسمت‌های آن به خوبی در روغن سرخ شود. معمولا سرخ کردن هر اسپرینگ رول حدود ۳ تا ۵ دقیقه طول می‌کشد.
  • برای تهیه اسپرینگ رول معمولا از مرغ چرخ شده استفاده می‌شود. برای چرخ کردن مرغ می‌توانید گوشت بدون استخوان مرغ را در غذاساز یا مولینکس بریزید و کاملا میکس کنید.
  • در طرز تهیه اسپرینگ رول مرغ و سبزیجات با قارچ باید قارچ را به صورت نواری برش دهید و سپس آن را با مرغ تفت دهید و همراه با دیگر سبزیجات در خمیر قرار دهید.
  • برای تهیه اسپرینگ رول مرغ و سبزیجات می‌توانید از هر نوع سبزیجاتی که دوست دارید استفاده کنید. اضافه کردن زیتون سیاه، ذرت، کلم بروکلی خرد شده و لوبیا سبز نیز طعم بی‌نظیری به این غذا می‌بخشد.
  • برای خوش‌طعم شدن اسپرینگ رول مرغ و سبزیجات می‌توانید مقداری جعفری خرد شده به آن اضافه کنید.
  • برخی افراد در اسپرینگ رول مرغ و سبزیجات از مقداری پنیر پیتزا نیز استفاده می‌کنند. برای این کار باید بعد از قرار دادن مرغ و سبزیجات در خمیر، کمی پنیر پیتزا روی آن قرار دهید و بعد خمیر را ببندید تا اسپرینگ رول مرغ و سبزیجات پنیری داشته باشید. می‌توانید پنیر پیتزا را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • برای تهیه اسپرینگ رول مرغ و اسفناج باید از ترکیب پیاز نگینی خرد شده، سیر، اسفناج خرد شده، گوجه و مرغ ریش ریش شده استفاده کنید. سپس همه این مواد را در روغن تفت دهید و همراه با مقداری پنیر پیتزا در خمیر یوفکا قرار دهید. خمیر را ببندید و آن را در روغن سرخ کنید.
  • برای محکم کردن اسپرینگ رول‌ها می‌توانید به جای ترکیب نشاسته و آب از زرده تخم مرغ نیز استفاده کنید.
    به منظور درست کردن اسپرینگ رول مرغ و سبزیجات می‌توانید به جای گوشت مرغ چرخ شده از گوشت مرغ خرد شده به صورت نواری نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسپرینگ رول ویتنامی مرحله به مرحله

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد طرز تهیه اسپرینگ رول مرغ و سبزیجات

طرز تهیه اسپرینگ رول مرغ و پنیر با سبزیجات چگونه است؟

در صورتی که دوست دارید در اسپرینگ رول از پنیر استفاده کنید، می‌توانید بعد از قرار دادن مرغ و سبزیجات در خمیر، مقداری پنیر پیتزا روی آن بریزید و بعد رول را ببندید.

اسپرینگ رول را چند دقیقه سرخ کنیم؟

بعد از قرار دادن اسپرینگ رول مرغ و سبزیجات در روغن باید آن را چند بار بچرخانید. معمولا بعد از ۳ تا ۵ دقیقه اسپرینگ رول در روغن سرخ می‌شود و می‌توانید آن را خارج کنید.

 

منابع: mirchitales، taste

کالابرگ الکترونیک