۳ مدل طرز تهیه تارت شکلات و انار یخچالی و در فر برای شب یلدا

۳ مدل طرز تهیه تارت شکلات و انار یخچالی و در فر برای شب یلدا


29 آبان 1402 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
تارت شکلات و انار
فهرست محتوا پنهان

تارت شکلات و انار یک دسر ساده و خوشمزه برای شب یلدا است که می‌توانید آن را در کمترین زمان ممکن برای پذیرایی از مهمان‌ها آماده کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه تارت شکلات و انار مخصوص شب یلدا و همه فوت و فن‌های درست کردن این تارت جذاب به چند روش یخچالی، در فر یا با نان تارت آماده برای شب چله آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه تارت شکلات و انار با بیسکویت بدون فر

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بیسکویت خرد شده ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پودر کاکائو ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
روغن مایع ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
عسل ۲ قاشق غذاخوری
نمک ۱ قاشق چای‌خوری
شیر نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب انار ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
انار دانه شده نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکلات تلخ تخته‌ای ۲۳۰ گرم

 

مدت زمان آماده سازی دسر تارت و شکلات: ۳۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه تارت شکلات و انار با بیسکویت به روش یخچالی

مراحل طرز تهیه تارت شکلات و انار با بیسکویت

یکی از ساده‌ترین روش‌های درست کردن تارت انار و شکلات در خانه استفاده از بیسکویت برای پایه تارت است. در این روش تارت شما نیاز به پخت ندارد و در مدت زمانی کوتاه آماده می‌شود. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه تارت شکلات و انار آشنا شوید.

مرحله اول؛ پایه تارت شکلات و انار را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه تارت انار شب یلدایی باید بیسکویت پودر شده را با پودر کاکائو، روغن، عسل و کمی نمک ترکیب کنید و مواد را آنقدر هم بزنید تا ترکیب یکدستی ایجاد شود.

در صورت تمایل می‌توانید انواع بیسکویت، پودر کاکائو، روغن مایع، عسل و نمک را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم؛ لایه بیسکویتی تارت را در قالب بریزید

در این مرحله یک قالب تارت به ارتفاع ۲۱ سانتی‌متر (برای این مقدار مواد) آماده کنید. مواد بیسکویتی تارت را در قالب بریزید و به طور یکنواخت در سراسر قالب پخش کنید. به خاطر داشته باشید که باید مواد را تا کناره‌های قالب کمی بالا بیاورید. سپس قالب تارت را در یخچال قرار دهید تا آماده شود.

مرحله سوم؛ مواد میانی تارت را آماده کنید

مواد میانی تارت شکلات و انار را آماده کنید

بعد از این که لایه بیسکویتی تارت آماده شد، در این مرحله از طرز تهیه تارت شکلات و انار باید مواد میانی آن را آماده کنید. برای این کار باید شیر و آب انار را در شیر جوش یا یک قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا با هم بجوشند. شکلات تخته‌ای را با دست خرد کنید و در یک کاسه بریزید و بعد ترکیب شیر و آب انار داغ را به شکلات‌ها اضافه کنید. ۱ دقیقه صبر کنید و بعد مواد را هم بزنید.

حتما بخوانید  ۳ طرز تهیه کوکی انار با شکلات چیپسی، رویال آیسینگ و کاکائویی

در صورت تمایل می‌توانید شیر و انواع آبمیوه مثل آب انار را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله چهارم؛ تارت شکلاتی با انار را آماده کنید

در آخرین مرحله از تارت انار و شکلات بدون فر باید مواد میانی تارت را روی لایه بیسکویتی بریزید. حالا دانه‌های انار را به آن اضافه کنید. روش‌های دانه کردن انار را بلد هستید؟

تارت انار و شکلات را برای چند ساعت در یخچال بگذارید تا کاملا سرد شود. در نهایت تارت را به شکل دلخواه برش دهید و از طعم آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه نان تارت انار شب یلدایی با نان خانگی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
کره ۱۵۰ گرم
آرد سفید ۲۰۰ گرم
پودر قند ۶۰ گرم
زرده تخم مرغ ۱ عدد
وانیل ۱/۴ قاشق چای‌خوری

 

مواد لازم برای تهیه مواد میانی تارت

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
شکلات شیری ۱۷۰ گرم
خامه صبحانه ۱۵۰ گرم
شکر ۱ و نیم قاشق غذاخوری
تخم مرغ درشت ۱ عدد
آرد سفید ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ۱/۴ قاشق چای‌خوری

 

مواد لازم برای تهیه لایه آخر تارت

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
پودر ژله آلوئه‌ورا نصف یک بسته
آب جوش ۲/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
انار بزرگ نصف یک عدد

 

مراحل طرز تهیه تارت شکلات انار

مراحل طرز تهیه تارت شکلات انار

اگر زمان کافی برای تهیه تارت انار و شکلات را دارید و دوست دارید یک تارت حرفه‌ای درست کنید، بهتر است خودتان نان تارت را در خانه آماده کنید. در ادامه می توانید با مراحل طرز تهیه تارت انار با شکلات حرفه‌ای و خوشمزه آشنا شوید.

مرحله اول؛ خمیر تارت را آماده کنید

برای تهیه خمیر تارت باید کره سرد را به صورت مربعی خرد کنید و با پودر قند الک شده ترکیب کنید. سپس زرده تخم مرغ را اضافه و مواد را با همزن مخلوط کنید. در ادامه آرد سفید را الک و سپس با سرعت کم همزن مواد را ترکیب کنید. خمیر تارت نباید خیلی هم بخورد و تنها مواد را با هم ترکیب کنید.

در صورت تمایل می‌توانید کره، قند، آرد و تخم مرغ را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم؛ خمیر تارت را در قالب پهن کنید

در این مرحله باید خمیر تارت را در قالب مخصوص تارت پهن کنید به طوری که ضخامت خمیر در کف و دیواره قالب برابر باشد. در انتها قسمت‌های اضافی خمیر را برش دهید و با چنگال روی همه قسمت‌های خمیر را سوراخ کنید تا در زمان پخت پف نکند.

مرحله سوم؛ خمیر تارت را در فر بپزید

در این مرحله باید قالب تارت را برای نیم ساعت با دمای ۱۸۰درجه سانتی‌گراد در فری که از قبل گرم شده قرار دهید. قبل این که نان تارت طلایی شود، آن را از فر خارج کنید.

مرحله چهارم؛ مواد میانی تارت را آماده کنید

برای تهیه مواد میانی تارت باید تخم مرغ، شکر و وانیل را با همزن بزنید. سپس آرد را اضافه کنید. در یک ظرف دیگر شکلات را با بخار آب به روش بن ماری آب کنید و بعد خامه را به آن اضافه کنید. زمانی که ترکیب شکلات و خامه سرد شد، آن را با ترکیب وانیل، تخم مرغ و شکر مخلوط کنید و با همزن دستی مواد را هم بزنید.

در صورت تمایل می‌توانید وانیل، شکر و خامه را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله پنجم؛ مواد میانی تارت را روی نان بریزید

در این مرحله باید مواد میانی تارت را روی نان تارت بریزید و قالب را دوباره در فر قرار دهید و ۳۰ دقیقه صبر کنید. سپس با یک خلال دندان تست کنید و مطمئن شوید که قسمت میانی تارت پخته است. کمی صبر کنید تا تارت خنک شود و بعد آن را از قالب خارج کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه 3 مدل کمپوت آناناس مرحله به مرحله

مرحله ششم، لایه آخر تارت را آماده کنید

بعد از این که تارت شما خنک شد، باید پودر ژله را با آب جوش ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا دانه‌های پودر ژله در آب کاملا حل شوند. در ادامه دانه‌های انار را روی تارت بریزید و بعد مایع ژله را اضافه کنید. تارت را برای ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید. مقدار ژله باید به اندازه‌ای باشد که تنها موجب چسبیدن دانه‌های انار به تارت شود. در نهایت تارت را از یخچال خارج کنید و از طعم و ظاهر زیبای آن لذت ببرید.

در صورت تمایل می‌توانید پودر ژله را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه مینی تارت شکلات و انار با نان تارت آماده

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
شکلات تخته‌ای به مقدار لازم
نان تارت شیرین  ۱ بسته
انار دانه شده ۱ عدد
خلال پسته و بادام به مقدار لازم

 

روش تهیه مینی تارت شکلات و انار با نان تارت آماده

طرز تهیه تارت شکلات و انار با نان تارت آماده

یک روش ساده برای تهیه تارت شکلات و انار این است که از مینی تارت‌های آماده استفاده کنید. برای این کار باید شکلات را به روش بن ماری آب کنید. سپس مقداری از آن را روی هر عدد نان تارت آماده بریزید. مقداری دانه انار روی شکلات بریزید و روی آن از کمی خلال بادام و پسته استفاده کنید. این کار را برای همه تارت‌ها تکرار کنید. سپس تارت‌ها را برای چند ساعت در یخچال بگذارید تا شکلات سفت شود.

در نهایت می‌توانید مینی تارت‌های شکلات و انار را در ظرف بچینید و از مهمان‌های یلدایی‌تان با این تارت‌های جذاب پذیرایی کنید.

در صورت تمایل می‌توانید خلال پسته و خلال بادام را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه تارت شکلات و انار

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه تارت شکلات و انار

  • در روش اول برای تهیه تارت شکلات و انار باید بیسکویت‌ها را در غذاساز یا میکسر بریزید و خوب پودر کنید. اگر به دستگاه خاصی برای پودر کردن بیسکویت‌ها دسترسی ندارید، می‌توانید بیسکویت‌ها را با دست خرد کنید و در یک کیسه پلاستیکی بریزید و سپس با گوشتکوب آن‌ها را کاملا پودر کنید.
  • در طرز تهیه تارت انار برای یلدا می‌توانید به جای بیسکویت پودر شده از آرد بادام نیز استفاده کنید. برای این کار باید بادام درختی را کاملا پودر کنید و سپس آن را با سایر مواد ترکیب کنید.
  • اگر دوست ندارید در تارت شکلات و انار از شیر لبنی استفاده کنید، می‌توانید شیر بادام یا شیر نارگیل را جایگزین کنید.
  • برای درست کردن تارت انار شب یلدا حتما از انار شیرین و قرمز استفاده کنید.
  • در طرز تهیه تارت انار با نان تارت حتما از نان تارت شیرین استفاده کنید.
  • برای تهیه تارت انار شب یلدا می‌توانید به جای شکلات تخته‌ای از دنت یا دسر شکلاتی آماده نیز استفاده کنید. می توانید انواع دسر شکلاتی مثل دنت را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • در طرز تهیه خمیر تارت خانگی نباید مواد را بیش از حد هم بزنید، زیرا این کار موجب روغن انداختن خمیر نان می‌شود.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن تارت شکلات و انار

فوت و فن‌های خوشمزه شدن تارت شکلات و انار

تخفیفات لبنیات افق کوروش

چطور از سفت شدن شکلات در تارت شکلات و انار جلوگیری کنیم؟

برای تهیه تارت شکلات و انار با نان تارت آماده می‌توانید مقداری شیر یا خامه صبحانه به شکلات اضافه کنید تا کمی رقیق‌تر شود و بعد از آماده شدن تارت، شکلات سفت نشود.

برای تهیه تارت انار یلدا از چه نوع بیسکویتی استفاده کنیم؟

برای تهیه تارت انار و شکلات با بیسکویت می‌توانید از بیسکویت پتی بور یا ساقه طلایی یا هر مدل بیسکویت ساده دیگری که دوست دارید مثل لوتوس استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک