۳ مدل طرز تهیه دسر ماست و شکلات شیک و مجلسی

۳ مدل طرز تهیه دسر ماست و شکلات شیک و مجلسی


18 خرداد 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه ۳ مدل دسر با ماست و شکلات
فهرست محتوا پنهان

درست کردن دسر با شکلات و ماست، هم کار راحتی است و هم می‌توانید دسرهای متنوع و خوشمزه‌ای به صورت یخچالی یا در فر تهیه کنید. این دسرها هم برای عصرانه و میان‌وعده مناسب هستند و هم گزینه جذابی برای مهمان‌ها و دورهمی‌های خانوادگی به عنوان یک دسر مجلسی با ماست به‌حساب می‌آیند. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه دسر ماست و شکلات به چند روش را به شما آموزش خواهیم داد.

 

 

طرز تهیه دسر ماست و شکلات (روش اول)

 

طرز تهیه دسر ماست و شکلات

 

زمان آماده‌سازی مواد: ۵ دقیقه
زمان آماده‌سازی دسر ماست و شکلات: ۵ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه دسر ماست شکلاتی

 

ماست کم‌چرب: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• موز: ۱ عدد
• توت فرنگی: ۲ تا ۳ عدد
• شکلات تخته‌ای: ۱۰۰ گرم
• پودر کاکائو: ۱ قاشق غذاخوری
• گردو و بادام خرد شده: هر کدام ۱ قاشق غذاخوری

 

مراحل طرز تهیه دسر ماست و شکلات

 

دسر ماست و شکلات یک دسر مناسب برای افراد مبتلا به بیماری دیابت است. این دسر نیاز به ماندن در یخچال ندارد و بلافاصله بعد از آماده شدن، قابل سرو است. برای مشاهده مراحل تهیه، دستورالعمل زیر را انجام دهید.

 

مرحله اول: میوه‌ها را آماده کنید

 

در ابتدا، موز را پوست بگیرید و به‌صورت حلقه حلقه، برش بزنید. توت فرنگی‌ها را هم بشویید و به صورت باریک از طول، برش بزنید. میوه‌ها را کنار بگذارید. برای خرید انواع میوه‌ تازه می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی، اقدام کنید.

 

مرحله دوم: ماست و پودر کاکائو را مخلوط کنید

 

در یک کاسه، ماست و پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید و با قاشق بزنید تا پودر کاکائو، داخل ماست کاملا حل شود. شکلات تخته‌ای را هم خرد یا تکه تکه کنید و کنار بگذارید. در صورت تمایل انواع ماست، شکلات و پودر کاکائو را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی، خریداری کنید.

 

مرحله سوم: دسر ماست و شکلات را سرو کنید

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه دسر با ماست و شکلات، مخلوط ماست و پودر کاکائو را در لیوان سرو بریزید و روی آن را موزهای حلقه شده بگذارید. سپس پودر گردو و بادام را روی آنها بپاشید. می‌توانید به‌صورت لایه‌لایه، مواد را در لیوان بریزید. در آخر، توت فرنگی‌ها را روی لیوان بگذارید و نوشیدنی خود را میل کنید.

حتما بخوانید  ۳ تا از بهترین روش های گرفتن تلخی زیتون در خانه

در صورت تمایل برای تهیه انواع مغز آجیل از جمله مغز گردو و مغز بادام از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، آنلاین یا حضوری اقدام کنید.

 

طرز تهیه دسر معجون ماست شکلاتی (روش دوم)

 

طرز تهیه دسر معجون ماست شکلاتی

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۵ دقیقه
مدت زمان آماده‌سازی دسر معجون ماست و شکلات: ۲۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه دسر

 

• شکلات تخته‌ای شیری یا تلخ: ۲۰۰ گرم
• ماست ساده یونانی: ۱ و ۳/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• عصاره وانیل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
• نمک: نوک قاشق چای‌خوری
• ماست همزده ساده: ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• عسل: ۲ قاشق غذاخوری
• کره بادام زمینی: ۳ قاشق غذاخوری
• بادام زمینی بو‌داده و خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری
• شکلات چیپسی: به میزان دلخواه (برای تزیین)

 

مراحل طرز تهیه دسر ماست و شکلات با انواع مغزها

 

این دسر با ماست و شکلات، یکی از بهترین و مقوی‌ترین دسرهایی است که می‌توانید هم برای عصرانه و هم برای میان وعده استفاده کنید. دسر به خاطر استفاده از انواع مغزها و عسل، حتی می‌تواند تا مدت‌ها شما را سیر نگه دارد. برای مراحل تهیه دسر ماست و شکلات، روش زیر را دنبال کنید.

 

مرحله اول: شکلات را آب کنید

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر ماست و شکلات، شکلات شیری یا کاکائویی را در یک ظرف مناسب بریزید و روی حرارت بخار آب قرار دهید تا به روش بن ماری نرم و کاملا ذوب شود. می‌توانید ظرف را روی سطح آب در حال جوشیدن هم قرار دهید. تا وقتی که همه تکه‌های شکلات، ذوب نشده، ظرف را از روی حرارت برندارید.

 

مرحله دوم: ماست یونانی را اضافه کنید

 

بعد از اینکه شکلات ذوب شد، هم‌زمان که ظرف روی حرارت غیر‌مستقیم است، ماست یونانی را اضافه کنید و این مایه را کاملا هم بزنید تا یکدست شود. سپس نمک و عصاره وانیل را به همراه عسل به مواد اضافه کنید. همه مواد را که مخلوط کردید، ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. ماست یونانی، وانیل، نمک و عسل را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی، خریداری کنید.

 

مرحله سوم: ماست ساده را آماده کنید

 

در یک کاسه جدا، ماست همزده ساده را با کره بادام زمینی مخلوط کنید تا کاملا با هم ترکیب شوند. سپس آن را به مایه ماست یونانی و شکلات اضافه کنید و هم بزنید. روی ظرف را بپوشانید و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا سرد شوند. ماست همزده و کره بادام زمینی را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

 

مرحله چهارم: دسر ماست و شکلات را سرو کنید

 

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

در آخرین مرحله، وقتی دسر ماست و شکلات سرد شد و کمی خودش را گرفت، آن را از یخچال بیرون بیاورید و روی دسر را با شکلات چیپسی و بادام زمینی خرد شده، تزیین و سرو کنید. می‌توانید از میوه‌های مختلف هم برای تزیین دسر استفاده کنید.

 

طرز تهیه دسر تیرامیسو با ماست و شکلات (روش سوم)

 

طرز تهیه دسر تیرامیسو با ماست و شکلات

 

زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه
زمان آماده‌سازی دسر تیرامیسو با ماست: ۲ ساعت

 

حتما بخوانید  ۴ طرز تهیه نان قندی در فر و بدون فر به روش سنتی و اصیل

مواد لازم برای تهیه دسر

 

• خامه: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• دنت شکلاتی: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• پنیر خامه‌ای: ۲۰۰ گرم
• ماست: ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• پودر قند: ۱/۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• آب: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• پودر قهوه: ۴ قاشق سوپ‌خوری
• اسانس بادام: ۱ قاشق چای‌خوری
• بیسکویت لیدی فینگر: به میزان لازم
• خامه فرم گرفته: به میزان دلخواه (برای تاپینگ)
• پودر کاکائو: به میزان دلخواه (برای تزیین)

 

مراحل طرز تهیه دسر تیرامیسو شکلاتی با ماست

 

دسر تیرامیسو یکی از دسرهای محبوب و خوشمزه است که خودتان به‌راحتی می‌توانید در خانه تهیه کنید. تیرامیسو را می‌توانید با ماست و شکلات هم تهیه کنید و نیازی به فر و زمان زیاد برای آماده کردن ندارد. در ادامه جزییات روش تهیه این دسر را بخوانید.

 

مرحله اول: مواد دسر را‌ آماده کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر تیرامیسو شکلاتی با ماست، ۲۰۰ گرم خامه را در یک ظرف بریزید و با همزن به قدری بزنید که کاملا پف کند و فرم بگیرد. خامه فرم گرفته را کنار بگذارید. در یک ظرف دیگر پنیر خامه‌ای و ماست را با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

 

مرحله دوم: دنت و پودر قند را اضافه کنید

 

در این مرحله، دنت و پودر قند را به ماست و پنیر اضافه کنید و همه مواد را هم بزنید. بعد از یکدست شدن، خامه فرم گرفته را هم اضافه کنید و با لیسک هم بزنید. برای خرید پنیر خامه‌ای، قند و دنت می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش تلفنی، حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

 

مرحله سوم: قهوه را دم کنید

 

در یک قهوه‌جوش، پودر قهوه و اسانس بادام را بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید. قهوه‌جوش را روی حرارت ملایم قرار دهید تا قهوه دم بکشد. در این فاصله یک قالب را آماده کنید. قهوه که جوشید، آن را از روی حرارت بردارید. برای خرید پودر قهوه می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی، اقدام کنید.

 

مرحله چهارم: تیرامیسو را آماده کنید

 

در این مرحله از طرز تهیه دسر ماست و شکلات، بیسکویت‌های لیدی فینگر را در قهوه دم کشیده فرو ببرید و بیرون بیاورید. سپس داخل قالب، به ترتیب بچینید. یک لایه بیسکویت را که آماده کردید، مقداری از لایه پنیر، ماست و خامه را روی بیسکویت‌ها بمالید. دوباره روی آن را بیسکویت بگذارید. همه لایه‌ها را تکرار کنید تا تمام شوند. قالب را به مدت ۲ ساعت در یخچال بگذارید.

در صورت تمایل برای خرید خامه و بیسکویت می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی، اقدام کنید.

 

مرحله پنجم: دسر تیرامیسو با ماست را سرو کنید

 

بعد از دو ساعت که تیرامیسو‌ها خودشان را گرفتند، قالب را بیرون بیاورید و تیرامیسو را از قالب خارج کنید. سپس روی آن را با خامه فرم گرفته و پودر کاکائو، تزیین و سرو کنید.

 

سوالات متداول

 

دسر با شکلات و ماست چی درست کنم؟

 

دسر با شکلات و ماست چی درست کنم؟

 

برای دسر با شکلات و ماست هم می‌توانید مانند روش اول، نوشیدنی درست کنید، هم معجون و هم تیرامیسو با ماست و شکلات را می‌توانید تهیه کنید.

 

از چه ماستی برای تهیه دسر با ماست و شکلات استفاده کنیم؟

 

از انواع ماست‌ها مثل ماست خامه‌ای، ماست چکیده، ماست ساده، ماست یونانی و حتی ماست میوه‌ای می‌توانید برای درست کردن دسر، استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک