تعطیلات کریسمس در ۱۷ تا از کشورهای مختلف دنیا چند روز است؟

تعطیلات کریسمس در ۱۷ تا از کشورهای مختلف دنیا چند روز است؟


27 آذر 1401 . زمان مطالعه: 18 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
تعطیلات کریسمس در 17 تا از کشورهای مختلف دنیا چند روز است؟
فهرست محتوا پنهان

تعطیلات کریسمس در کشورهای مختلف دنیا از جذاب‌ترین و زیباترین روزها در تقویم کشورهای مسیحی و کشورهایی است که سال نو میلادی را به عنوان شروع سال جدید جشن می‌گیرند. اما مراسم کریسمس در کشورهای مختلف جهان طی چند روز برگزار می‌شود؟ تعطیلات کریسمس در آلمان چند روز است؟ آیا چیزی در مورد تعطیلات کریسمس در ترکیه می‌دانید؟ کدام کشور کریسمس را در تابستان جشن می‌گیرد؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با تعطیلات سال نو میلادی در کشورهای مختلف بیشتر آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد تعطیلات کریسمس پاسخ خواهیم داد.

 

 

تعطیلات کریسمس در کشورهای مختلف

 

تعطیلات کریسمس در کشورهای مختلف

 

کریسمس درواقع روز تولد حضرت عیسی مسیح است. هر چند که در مورد تاریخ تولد حضرت عیسی مسیح اطلاعات کمی وجود دارد، اما مسیحیان کاتولیک روز ۲۵ دسامبر را به عنوان تولد حضرت مسیح جشن می‌گیرند. مسیحیان ارتدکس نیز روز ۷ ژانویه را به عنوان این روز جشن می‌گیرند.

روز کریسمس در بسیاری از کشورها تعطیل است. این روز در کشورهایی مثل استرالیا، کانادا، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا تعطیل است. در این روز همه ادارات دولتی، مؤسسات آموزشی، دفاتر پستی و بسیاری از مشاغل دیگر تعطیل هستند. در برخی از کشورها همانند هلند نیز چیزی به عنوان تعطیلی برای کارمندان وجود ندارد و مردم معمولاً این روز را بعد از ساعات کاری خود جشن می‌گیرند.

 

چه کشورهایی کریسمس را جشن می‌گیرند؟

 

با نزدیک شدن به زمان تعطیلات کریسمس احتمالاً این سوال در ذهن خیلی از افراد ایجاد می‌شود که کریسمس در چه کشورهایی است و تاریخ شروع تعطیلات کریسمس کی است؟ باید بدانید که کریسمس جشن مسیحیان است و در روز تولد حضرت عیسی مسیح جشن گرفته می‌شود.

در برخی کشورها آغاز تعطیلات کریسمس از روز تولد حضرت مسیح آغاز می‌شود و تا تعطیلات سال نو میلادی ادامه دارد. معمولاً تاریخ شروع تعطیلات ژانویه در کشورهای مختلف متفاوت است و در هر کشور طبق قوانین اجرا می‌شود. همانطور که گفته شد معمولاً مدت زمان تعطیلات کریسمس در کشورهای مختلف متفاوت است.

اما از آنجایی که تعطیلی کریسمس فاصله نزدیکی با تعطیلات سال نو میلادی دارند، از همین رو در بسیاری از کشورها تعطیلات کریسمس چند روزه است و تا پایان سال نو میلادی ادامه پیدا می‌کند.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

۱- تعطیلات رسمی سال نو میلادی در استرالیا چه زمانی است؟

 

در استرالیا روز کریسمس در ۲۵ دسامبر است. در این روز حتی افرادی که مسیحی نیستند، جشن می‌گیرند و در مراسم جذاب کریسمس شرکت می‌کنند. جالب است بدانید که در استرالیا برخلاف سایر کشورها، جشن کریسمس در وسط تابستان برگزار می‌شود. در واقع این موضوع به دلیل قرار گرفتن استرالیا در نیمکره جنوبی زمین اتفاق می‌افتد.

از همین رو زمانی که همه جا زمستان است، استرالیا در تابستان به سر می‌برد. در استرالیا روزهای ۲۵ و ۲۶ دسامبر تعطیل رسمی هستند و از همین رو مردم به پارک‌ها و مراکز تفریحی می‌روند و این روز را در کنار اعضای خانواده و دوستان جشن می‌گیرند.

 

۲- تعطیلات جشن کریسمس در کانادا چگونه است؟

 

تعطیلات جشن کریسمس در کانادا چگونه است؟

 

تعطیلات کریسمس در کانادا همانند تعطیلات کریسمس در کشورهای مختلف در ۲۵ دسامبر جشن گرفته می‌شود. در این روز همه مدارس و اکثر مشاغل تعطیل هستند. این روز در سال ۲۰۲۱ در روز شنبه است و از همین رو برخی از کارمندانی که در اداره‌های خاص و اورژانسی فعالیت دارند، سر کار می‌روند.

در این روز حتی بسیاری از سازمان‌ها و بسیاری از لوازم حمل و نقل عمومی تعطیل هستند و خدمات محدودی ارائه می‌دهند. مردم کانادا در این روز به هم هدیه می‌دهند و در مراسم ویژه کلیسا شرکت می‌کنند. مسیحیان ارتودکس در کانادا تولد حضرت مسیح را در ۷ ژانویه جشن می‌گیرند.

 

۳- تعطیلات کریسمس در آلمان چند روز است؟

 

در آلمان معمولاً مردم کریسمس را از روز ۲۴ تا ۲۶ دسامبر جشن می‌گیرند. اما تنها روز ۲۵ دسامبر به عنوان شب کریسمس تعطیل است. در این روزها اکثر مشاغل و کسب و کارها تعطیل هستند.

معمولاً سیستم حمل و نقل عمومی، مکان‌های گردشگری و برخی فروشگاه‌ها در این ایام باز هستند و به مردم و گردشگران خدمات رسانی می‌کنند. مردم آلمان معمولاً روز کریسمس را با خانواده و دوستان خود سپری می‌کنند و آن را به بهترین شکل ممکن با به جا آوردن آداب و رسوم کریسمس جشن می‌گیرند.

 

۴- تعطیلات کریسمس در انگلیس چگونه است؟

 

تعطیلات کریسمس در انگلیس چگونه است؟

 

در کشور انگلیس تعطیلات کریسمس از روز ۲۵ دسامبر آغاز می‌شود. در این روز همانند تعطیلات کریسمس در کشورهای مختلف دنیا همه مشاغل و کسب و کارها تعطیل هستند و مردم با دور هم جمع شدن و خوردن غذاهای خاص شب کریسمس را جشن می‌گیرند.

 

۵- تعطیلات کریسمس در آمریکا چند روز است؟

 

تعطیلات کریسمس در آمریکا چند روز است؟

 

اطلاعات عمومی کشورهای مختلف می‌تواند به ما کمک کند تا برای سفر به سایر کشورها زمان مناسب‌تری را انتخاب کنید و یا با مورد شیوه زندگی و تعطیلات رسمی کشورها آشنا شوید. کریسمس در نقاط مختلف دنیا در روزهای مشابهی برگزار می‌شود. تعطیلات کریسمس در امریکا برای مدارس به مدت ۲ هفته است و معمولاً بخش‌های اداری دانشگاه‌ها نیز برای ۱۰ روز تعطیل هستند.

حتما بخوانید  ترسناک ترین مکان های گردشگری ایران که هرگز نباید به آنجا بروید!

اکثر دانشگاه‌ها برای سال نو به مدت ۴۰ روز تعطیل هستند. تعطیلات رسمی سال نو در آمریکا همانند جشن کریسمس در نقاط مختلف دنیا در روز ۲۵ دسامبر یعنی میلاد حضرت مسیح برگزار می‌شود.

در تقویم رسمی این کشور تنها روزهای ۲۵ دسامبر، ۱ ژانویه و ۲ ژانویه تعطیل هستند. مردم آمریکا در این روز خانه‌های خود را با درخت کریسمس و اکسسوری‌های خاص کریسمسی تزئین می‌کنند و سراسر شهرها با چراغ‌هایی رنگی و زیبا مزین می‌شود. هدیه دادن و دور هم جمع شدن و خوردن شیرینی آدمک زنجبیلی از رسوم کریسمس در آمریکا محسوب می‌شود.

 

۶- تعطیلات کریسمس در اسپانیا چند روز است؟

 

هر چند که مراسم کریسمس در کشورهای مختلف جهان به طور متفاوتی برگزار می‌شود، اما روز کریسمس معمولاً در بیشتر کشورها در ۲۵ دسامبر یعنی تولد حضرت مسیح برگزار می‌شود. در اسپانیا نیز ۲۵ دسامبر یک روز تعطیل است. مردم اسپانیا کریسمس را از ۲۵ دسامبر تا ۶ ژانویه جشن می‌گیرند.

 

۷- تعطیلات رسمی سال نو میلادی در فرانسه چگونه است؟

 

تعطیلات رسمی سال نو میلادی در فرانسه چگونه است؟

 

تعطیلات سال نو میلادی در فرانسه از روز ۲۵ دسامبر آغاز می‌شود. این روز در سراسر کشور تعطیل است و بیشتر کسب و کارها و حتی مراکز پست و بانک‌ها نیز تعطیل هستند. در مورد تعطیلات رسمی سال نو میلادی و کریسمس در فرانسه نیز باید بدانید که حتی سیستم حمل و نقل عمومی در این روزها برنامه مشخصی دارد و معمولا برخی ایستگاه‌های قطار و اتوبان‌های اصلی باز هستند.

در این روز افرادی که دوست دارند در مراسم کریسمس کلیسا شرکت کنند می‌توانند به کلیسا بروند. اما سایر بازدیدکنندگان و توریست‌ها نمی‌توانند از کلیسا دیدن نمایند. اما سوال اینجاست که در فرانسه تعطیلات کریسمس چند روز است؟ تعطیلات کریسمس در فرانسه از ۱۸ یا ۱۹ دسامبر شروع می‌شود و معمولاً تا ۳ ژانویه ادامه دارد.

 

۸- تعطیلات کریسمس در روسیه چند روز است؟

 

تعطیلات کریسمس در روسیه چند روز است؟

 

در زمان اتحاد جماهیر شوروی، کریسمس در روسیه روز مهمی تلقی نمی‌شد. جالب است بدانید که پس از انقلاب در سال ۱۹۱۷ جشن گرفتن در روز کریسمس ممنوع شد و این موضوع تا سال ۱۹۳۵ در این کشور ادامه داشت. در این زمان مردم روسیه به صورت پنهانی و در خفا این روز را به همراه اعضای خانواده جشن می‌گرفتند.

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ جشن کریسمس دوباره در روسیه رواج پیدا کرد. کریسمس در روسیه در ۷ ژانویه جشن گرفته می‌شود و تنها برخی از کاتولیک‌ها آن را در ۲۵ دسامبر جشن می‌گیرند. تعطیلات رسمی کریسمس در روسیه از ۳۱ دسامبر تا ۱۰ ژانویه ادامه دارد.

 

۹- تعطیلات کریسمس در اتریش چند روز است؟

 

تعطیلات کریسمس در اتریش چند روز است؟

 

مراسم کریسمس در اتریش شباهت زیادی به حال و هوای کریسمس در آلمان دارد، اما به هر حال آداب رسوم مردم اتریش با آلمانی‌ها متفاوت است و از همین رو این مردم اتریش کریسمس را به شیوه خودشان جشن می‌گیرند.

در اکثر شهرهای اتریش از اواخر نوامبر یا اویل دسامبر بازارهای کریسمس راه اندازی می‌شوند و مردم برای خرید انواع تزئینات و شیرینی‌های عید به خیابان‌ها می‌روند. تعطیلات کریسمس در اتریش ۲۵ و ۲۶ دسامبر است و روز ۱ ژانویه نیز به دلیل شروع سال نو میلادی تعطیل است.

 

۱۰- تعطیلات کریسمس در هلند چند روز است؟

 

تعطیلات کریسمس در هلند چند روز است؟

 

۵ دسامبر در هلند روز شگفت انگیزی برای کودکان هلندی محسوب می‌شود. در این بابانوئل برای بچه‌ها هدیه‌های کریسمس می‌آورد و از همین رو شب ۵ دسامبر همه کودکان در هلند منتظر کادوهای خود هستند. روز کریسمس در هلند مثل جشن کریسمس در کشورهای دنیا در ۲۵ دسامبر برگزار می‌شود.

این روز در هلند تعطیل است و خانواده‌ها فرصتی پیدا می‌کنند تا خانه را تزئین کنند و دور هم جمع شوند. بسیاری از مردم هلند در روز کریسمس در مراسم ویژه کلیسا شرکت می‌کنند. جالب است بدانید که در هلند کارمندان هیچ روزی به عنوان تعطیلی و مرخصی ندارند و از همین رو خیلی از مدارس، اداره‌ها، مشاغل و فروشگاه‌ها باز هستند.

 

۱۱- تعطیلات کریسمس در رومانی چگونه است؟

 

تعطیلات کریسمس در رومانی چگونه است؟

 

روز ۲۵ و ۲۶ دسامبر در رومانی تعطیل است و همه مدارس و اکثر مشاغل در این روز تعطیل هستند. مردم در این روز تولد حضرت مسیح را جشن می‌گیرند و با تزئین درخت کریسمس،  خواندن آهنگ‌های کریسمس و هدیه دادن این شب را برای خودشان و اعضای خانواده به یاد ماندنی‌تر می‌سازند.

 

۱۲- تعطیلات کریسمس در ترکیه چند روز است؟

 

کریسمس در ترکیه همانند کشورهای اروپایی جشن گرفته نمی‌شود. این روز یعنی ۲۵ دسامبر اصلاً در تقویم ترکیه به عنوان تعطیل رسمی ثبت نشده است و درست مثل بقیه روزها یک روز کاملاً معمولی است.

بد نیست بدانید از سال ۱۹۲۶ ترکیه تقویم خود را به تقویم میلادی تبدیل کرد و ۳۱ دسامبر به شب آخر سال در ترکیه تبدیل شد. در سال ۱۹۳۵ با تصویب پارلمان، روز اول ژانویه، به عنوان اولین روز سال جدید، تعطیل رسمی اعلام شد.

از آنجایی که تنها ۰/۲ درصد از جمعیت ترکیه مسیحی هستند و بیشتر آن‌ها مهاجر هستند، این روز معمولاً در کلیساهای فراوان ترکیه جشن گرفته می‌شود. در بسیاری از شهرها در شب کریسمس می‌توانید خیابان‌های چراغانی شده و درخت‌های کریسمس بزرگی را مشاهده کنید که حال و هوای کریسمس را در ترکیه زنده می‌کنند. شام شب کریسمس در ترکیه هم بوقلمون شکم پر است.

 

۱۳- تعطیلات کریسمس در ایتالیا

 

تعطیلات کریسمس در ایتالیا

 

در کشور ایتالیا نیز همانند فرانسه، تعطیلات کریسمس و سال نو از ۲۵ دسامبر آغاز می‌شود. بسیاری از مردم ایتالیا از شب قبل از کریسمس در ۲۴ دسامبر خودشان را برای جشن آماده می‌کنند. تعطیلات کریسمس معمولاً در ایتالیا تا ۶ ژانویه ادامه دارد. در زمان تعطیلات کریسمس بیشتر مراکز دولتی، اداره‌ها، بانک‌ها و مدارس و مؤسسات آموزشی تعطیل هستند.

در طول تعطیلات کریسمس کلیه لوازم حمل و نقل عمومی نظیر تاکسی و قطار در دسترس هستند و مردم و مسافران می‌توانند به راحتی از آن‌ها استفاده کنند. با نزدیک شدن به تعطیلات کریسمس نمایش‌های متعدد و تزئینات جذابی در خیابان‌های ایتالیا برگزار می‌شود.

تمام شهرهای ایتالیا پر از درخت کریسمس می‌شود و ریسه‌های رنگی در کوچه و خیابان‌های شهر به چشم می‌خورد. مردم با تماشای این تزئینات و پرسه در مراکز خرید و بازارهای کریسمسی خود را برای جشن‌های پیش رو آماده می‌کنند.

حتما بخوانید  این 7 کشور راحت ترین و بهترین کشورها برای مهاجرت هستند

 

۱۴- تعطیلات کریسمس در نروژ

 

تعطیلات کریسمس در نروژ

 

همانطور که می‌دانید کریسمس در کشورهای مختلف دنیا جشن گرفته می‌شود، اما این که تعطیلات کریسمس چند روز است معمولاً به قوانین هر کشور بستگی دارد. در نروژ نیز همانند خیلی از کشورها آغاز تعطیلات کریسمس از ۲۵ دسامبر است و تا ۲۶ دسامبر ادامه دارد.

در طول مدت زمان تعطیلات کریسمس معمولاً همه کسب و کارها تعطیل هستند و همه‌ افراد‌ در مدت زمان تعطیلات کریسمس در کنار خانواده جمع می‌شوند و از غذاهای مخصوص شب کریسمس میل می‌کنند.

در روز ۲۶ دسامبر یعنی دومین روز تعطیلی کریسمس نیز معمولاً دوست و آشنا به جمع‌های خانوادگی اضافه می‌شوند و یک شب به یاد ماندنی را در کنار هم رقم می‌زنند. در نروژ معمولاً زمان تعطیلات کریسمس ۲۵ و ۲۶ دسامبر است، اما در ۳۱ دسامبر هم کارمندان به صورت نیمه وقت به سر کار می‌روند و خود را برای تعطیلات سال نو میلادی در اول ژانویه آماده می‌کنند. از تعطیلات ژانویه در نروژ نیز می‌تواند به ۶ و ۱۳ ژانویه اشاره کرد.

 

۱۵- تعطیلات کریسمس در فیلیپین

 

تعطیلات کریسمس در فیلیپین

 

تعطیلی کریسمس در فیلیپین برخلاف خیلی از کشورها بسیار طولانی است. درواقع مدت زمان تعطیلات کریسمس آن قدر زیاد است که به عنوان طولانی‌ترین تعطیلات کریسمس در دنیا شناخته می‌شود.

اما در فیلیپین تعطیلات رسمی کریسمس چند روز است؟ معمولاً زمان تعطیلات کریسمس در فیلیپین از ۱ سپتامبر تا ۲۵ دسامبر آغاز می‌شود و تا هفته سوم و چهارم ژانویه به پایان می‌رسد.

تعطیلات کریسمس در فیلیپین در برخی شهرها تا ۵ ماه ادامه دارد. از چند روز قبل از کریسمس تا روز کریسمس مردم خود را برای شرکت در جشن‌ها آماده می‌کنند. جشن کریسمس برای فیلیپینی‌ها اهمیت زیادی دارد چرا که باور دارند که با شرکت در مراسم کریسمس تا سال آینده به آرزوهای خود می‌رسند.

طی این تعطیلات معمولاً نمایش‌ها، جشن‌ها و مراسم بی‌نظیری برگزار می‌شود که از شروع تعطیلات کریسمس تا روز کریسمس ادامه پیدا می‌کند.

 

۱۶- تعطیلات کریسمس در دانمارک

 

تعطیلات کریسمس در دانمارک

 

در هر کشوری شروع تعطیلات کریسمس می‌تواند متفاوت باشد. اما در دانمارک تعطیلی کریسمس چند روز است؟ در دانمارک زمان تعطیلات کریسمس مثل خیلی از کشورهای مسیحی دیگر ۲۵ دسامبر است. اگر ۲۵ دسامبر، پایان تعطیلات هفته باشد، یک روز نزدیک به آن هم به عنوان تعطیلی کریسمس در نظر گرفته می‌شود.

مردم این کشور در کریسمس جشنی برگزار می‌کنند که به آن «جشن یول» گفته می‌شود. در این جشن مردم یک چوب بزرگ را آتش می‌زنند و با خواندن شعر، پایکوبی و شادی کریسمس را جشن می‌گیرند. این جشن معمولاً تاریخ مشخصی ندارد و ممکن است با توجه به چرخه ماه از اواخر دسامبر تا اوایل ژانویه برگزار شود.

 

۱۷- تعطیلات کریسمس در مجارستان

 

تعطیلات کریسمس در مجارستان

 

کریسمس در مجارستان  ۲۵ دسامبر جشن گرفته و گاهی اوقات با رعایت آداب انجام می‌شود. بازار کریسمس در بوداپست در ابتدای ماه دسامبر شلوغ و پر از جنب و جوش است. بنابراین اگر در این زمان از سال میلادی در پایتخت مجارستان هستید، بازار کریسمس جای خوبی برای پیدا کردن هدایای سنتی و غذاهای فصلی مجارستان است.

اما اگر در یکی از شهرها و روستاهای کوچک‌تر مجارستان حضور دارید، احتمالا یک درخت کریسمس بتوانید بخرید و در برخی رویدادهای فصلی شرکت کنید. کودکان مجرد دو بار در طول فصل کریسمس هدیه دریافت می‌کنند.

اولین فرصت برای هدیه دادن در روز ۶ دسامبر، روز سنت نیکلاس (میکولاس) است، زمانی که بچه‌ها هدیه‌های کوچک مانند آب نبات یا اسباب‌بازی‌های کوچک را در کفش‌هایی که شب قبل از آن روی پنجره قرار گرفته‌اند، دریافت می‌کنند. همچنین بساط غذاهایی مانند کلم پر شده، رول کوکنار و سایر شیرینی‌ها و آبنبات‌ها در ظرف‌های تزیین شده کریسمسی سرو می‌شوند و محفل را گرم‌تر می‌کنند.

 

سخن پایانی

 

تعطیلات کریسمس چند روز است؟ کریسمس در چه کشورهایی است و تعطیلات کریسمس از چندم شروع میشه، این‌ها سوالاتی هستند که احتمالا با نزدیک شدن به کریسمس در ذهن خیلی از ما ایجاد می‌شوند. تعطیلات کریسمس در کشورهای مختلف و در فرقه‌های متفاوت مسیحیت با کمی تغییر برگزار می‌شود. این که تعطیلات کریسمس چند روزه است معمولا به فرقه های مسیحیت و قوانین هر کشور بستگی دارد.

در اکثر کشورها مسیحیان کاتولیک روز ۲۵ دسامبر را به عنوان روز کریسمس جشن می‌گیرند. هر چند فرهنگ کریسمس در کشورهای مختلف جهان با هم متفاوت است، اما در اکثر کشورها روز کریسمس معمولاً همه جا تعطیل است و مردم با هدیه دادن، دور هم جمع شدن و لذت بردن از غذاهای خوشمزه و مخصوص این ایام خاطره‌ای خوش برای خود رقم می‌زنند.

 

سوالات متداول

 

تعطیلات کریسمس در آلمان چند روز است؟

 

مردم آلمان معمولاً کریسمس را از روز ۲۴ تا ۲۶ دسامبر جشن می‌گیرند، اما مدت تعطیلات کریسمس تنها یک روز است و  روز ۲۵ دسامبر در آلمان تعطیل است.

 

کدام کشور کریسمس را در تابستان جشن می‌گیرد؟

 

شروع تعطیلات کریسمس در استرالیا مثل همه دنیا در ۲۵ دسامبر است، اما مردم استرالیا به دلیل قرار گرفتن در نیمکره جنوبی کریسمس را در تابستان جشن می‌گیرد.

 

تعطیلات کریسمس در هلند چند روز است؟

 

کریسمس در هلند مثل جشن کریسمس در سایر کشورهای دنیا در ۲۵ دسامبر برگزار می‌شود، اما کارمندان ادارات تعطیل نیستند.

 

در استرالیا تعطیلات کریسمس از چه تاریخی شروع می‌شود؟

 

اگر می‌خواهید بدانید که در استرالیا تعطیلات کریسمس چند روز است، باید بگوییم که در این کشور تاریخ تعطیلات کریسمس از روزهای ۲۵ و ۲۶ دسامبر است و در این روزها کلیه کارمندان و کارکنان دولت تعطیل هستند.

 

در اتریش تعطیلات رسمی کریسمس چند روز است؟

 

در اتریش تاریخ شروع تعطیلات کریسمس از ۲۵ تا ۲۶ دسامبر است و روز ۱ ژانویه نیز به دلیل شروع سال نو میلادی تعطیل است.

 

آیا تعطیلات کریسمس در دبی تعطیل است؟ چند روز؟

 

امارات متحده عربی در درجه اول یک کشور اسلامی است، بنابراین کریسمس در آن تعطیل رسمی نیست. فقط حدود ۱۳ درصد از جمعیت مسیحی هستند. اکثر آنها از افرادی هستند که در امارات زندگی و کار می‌کنند اما بومی امارات نیستند.

 

 

منابع: timeanddate، whychristmas

 

کالابرگ الکترونیک