طرز تهیه انواع ساندویچ کلاب مرحله به مرحله

طرز تهیه انواع ساندویچ کلاب مرحله به مرحله


19 تیر 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه انواع ساندویچ کلاب

کلاب یکی از جذاب ترین انواع ساندویچ است که معمولاً با لایه های ژامبون، بیکن و مرغ در کنار گوجه فرنگی، کاهو و پنیر چدار در ۳ لایه نان تست برش خورده تهیه می شود. سپس یک خلال دندان روی آن قرار می گیرد. این کار موجب می شود تا کلاب مثل یک لقمه منسجم راحت تر خورده شود. این غذای محبوب آمریکایی به روش های مختلفی تهیه می شود. ترکیبی از طعم ها و رنگ ها در ساندویچ کلاب جذابیت فوق العاده ای به آن می بخشد و آن را در دسته پرطرفدارترین غذاها قرار می دهد. اما چگونه ساندویچ کلاب درست کنیم؟ در این مقاله از مجله کوروش می توانید با طرز تهیه انواع ساندویچ کلاب آشنا شوید.

 

 

طرز تهیه ساندویچ کلاب بیکن و بوقلمون

 

طرز تهیه کلاب بیکن و بوقلمون

 

زمان آماده سازی: ۱۰ دقیقه

زمان پخت: ۱۰ دقیقه

 

 

مواد لازم برای ۲ عدد ساندویچ کلاب

 

نان تست: ۳عدد

سس مایونز: ۴ قاشق غذاخوری

بوقلمون پخته شده و خرد شده: ۱۰۰ گرم

ژامبون خرد شده: ۱۰۰ گرم

پنیر چدار ورقه ای: ۲ عدد

بیکن پخته شده: ۴ عدد

گوجه: ۱ عدد

کاهوی خرد شده: ۱ برگ

 

 

طرز تهیه

 

 

مرحله اول، خرد کردن سبزیجات

 

در اولین مرحله از طرز تهیه ساندویچ کلاب بیکن و بوقلمون باید سبزیجات را خرد کنید. برای این کار گوجه فرنگی و کاهو را خوب بشویید. کاهوها را به صورت درشت کنید. گوجه فرنگی را نیز به صورت ورقه های نازک خرد نمایید.

 

 

مرحله دوم، آماده کردن دو لایه اول ساندویچ کلاب

 

آماده کردن دو لایه اول ساندویچ کلاب

 

بعد از خرد کردن سبزیجات، در این مرحله از طرز تهیه ساندویچ کلاب باید روی ۲ تکه از نان ها مقداری سس مایونز بزنید. سپس مقداری بوقلمون پخته شده را خرد کنید و به همراه گوجه فرنگی و پنیر چدار روی نان قرار دهید. حال کمی سس روی ۲ قطعه بعدی نان تست بمالید. سپس نان را روی پنیر قرار دهید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه انواع فینگرفود ساده و کم هزینه «

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

 

مرحله سوم، آماده کردن لایه آخر ساندویچ کلاب

 

بعد از اینکه نان دوم را روی ساندویچ کلاب قرار دادید، باید یک لایه ژامبون، بیکن و کاهو روی نان بگذارید. سپس مقداری سس مایونز به لایه آخر نان تست بزنید و آن را روی ساندویچ قرار دهید. به دو سمت نان یک خلال دندان فرو کنید. این کار موجب می شود تا ساندویچ شما باز نشود.

 

 

مرحله چهارم، برش دادن نان تست

 

برای درست کردن انواع ساندویچ های کلاب باید در انتها نان تست را به صورت مثلثی برش دهید. برای این کار باید ساندویچ های آماده شده را روی تخته آشپزخانه قرار دهید. سپس آن را به صورت مثلث از وسط به دو نیم تقسیم کنید. می توانید ساندویچ را به ۴ مربع کوچک نیز تقسیم کنید. حال به کمک خلال دندان ساندویچتان را بردارید و طعم لذیذ آن را امتحان کنید.

حتما بخوانید  2 طرز تهیه ماهی سفید شکم پر مجلسی در فر و ماهیتابه

 

 

طرز تهیه ساندویچ کلاب ژامبون

 

طرز تهیه ساندویچ کلاب ژامبون

 

مواد لازم برای یک ساندویچ کلاب

 

نان تست: ۳ عدد

ژامبون: ۴ ورق

پنیر گودای ورقه ای: ۳ عدد

کاهو: ۱ برگ

خیارشور: ۲ عدد

سس مایونز: به مقدار لازم

سس خردل: به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه

مرحله اول، آماده کردن نان کلاب

 

در اولین مرحله از طرز تهیه کلاب کالباس و پنیر باید نان های ساندویچ را آماده کنید. برای این کار باید یک سمت همه نان ها را به سس مایونز آغشته کنید. برای این کار بهتر است از یک چاقو استفاده کنید تا سس به خوبی روی سطح نان پخش شود.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه کالباس گیاهی با طعم بازاری «

 

 

مرحله دوم، آماده کردن لایه های کلاب

 

آماده کردن لایه های کلاب

 

برای آماده کردن لایه اول کلاب باید یک ورقه ژامبون روی نان تست قرار دهید. سپس یک لایه پنیر گودا روی آن بگذارید. یک لایه نان تست دیگر روی نان قرار دهید. سمتی از نان که به سس آغشته کرده اید، باید روی پنیر لایه قبلی قرار بگیرد. سپس روی آن دوباره پنیر گودا بگذارید. در این مرحله از طرز تهیه ساندویچ کلاب باید یک ورق ژامبون و خیار شور ورقه شده را همراه با  کاهو روی آن قرار دهید. کمی خردل روی پنیر بزنید. سپس لایه آخر نان تست سس زده شده را روی ساندویچ قرار دهید. در انتها یک خلال دندان روی دو طرف ساندویچ فرو کنید و آن را به دو بخش تقسیم نمایید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه انواع ساندویچ سالم و خوشمزه «

 

 

طرز تهیه ساندویچ کلاب مرغ

 

طرز تهیه ساندویچ کلاب مرغ

 

مواد لازم

 

سینه مرغ پخته شده: ۱/۲ یک سینه کوچک

سس مایونز و کچاپ، به مقدار لازم

جعفری و گشنیز خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری

خردل: ۱ قاشق غذاخوری

کره: به مقدار لازم

نان تست: ۲ عدد

پودر سیر، آویشن، فلفل سیاه: به مقدار لازم

کره آب شده: ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری

کاهو، ۱ برگ

گوجه: ۱ عدد

خیار شور: ۲ عدد

 

 

طرز تهیه

مرحله اول، آماده کردن مرغ

 

در طرز تهیه انواع کلاب با مرغ معمولاً از مرغ پخته شده یا گریل استفاده می شود. بعد از پخت مرغ به روش دلخواه آن را به صورت ریش ریش آماده کنید. مرغ را با سس مایونز و سس کچاپ ترکیب کنید. برای خوش عطر شدن مرغ می توانید کمی پودر سیر، آویشن، فلفل سیاه و نمک نیز به آن اضافه کنید.

 

 

مرحله دوم، آماده کردن کلاب مرغ

 

آماده کردن کلاب مرغ

 

برای درست کردن کلاب مرغ باید ابتدا مقداری کره آب شده به نان تست بزنید. سپس کمی سس خردل روی نان بریزید. ۱ قاشق مرغ مزه دار شده را روی نان پخش کنید. مقداری جعفری و گشنیز خرد شده به آن اضافه کنید. سپس یک لایه نان تست دیگر روی آن قرار دهید. بعد از قرار دادن لایه دوم نان دوباره سطح آن به کره و سس خردل آغشته کنید. یک قاشق دیگر مرغ به همراه، مقداری کاهوی خرد شده، گوجه و خیار شور ورقه شده اضافه کنید. سپس نان را روی ساندویچ قرار دهید. حالا ساندویچ را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و از طعم آن لذت ببرید. برای طرز تهیه کلاب اسفناج و مرغ نیز می توانید به همین روش عمل کنید. تنها در لایه دوم کلاب به جای مرغ از اسفناج پخته شده استفاده نمایید.

 

 

طرز تهیه کلاب ژامبون سوخاری

 

طرز تهیه کلاب ژامبون سوخاری

 

مواد لازم برای یک ساندویچ کلاب

 

حتما بخوانید  2 طرز تهیه خورش ترخون با گوشت و بدون گوشت برای ماه رمضان

ژامبون: ۲ عدد

نان تست: ۲ عدد

گوجه: ۱ عدد

خیارشور: ۲ عدد

سس مایونز: ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری

کاهو: ۱ عدد

 

 

طرز تهیه

 

مرحله اول، آماده کردن رول ژامبون سوخاری

 

طرز تهیه کلاب ژامبون سوخاری نسبت به سایر انواع کلاب به زمان و دقت بیشتری نیاز دارد. برای درست کردن این کلاب باید ابتدا یک رول ژامبون سوخاری تهیه کنید و سپس آن را برش دهید و داخل کلاب قرار دهید.

برای درست کردن هر عدد ژامبون سوخاری باید کناره های نان تست را جدا کنید. سپس نان تست را کاملاً با وردنه پهن نمایید. یک لایه ژامبون و یک لایه پنیر گودا روی آن بگذارید. حالا نان را رول کنید و بعد از غلتاندن در تخم مرغ و آرد سفید در روغن سرخ کنید. سپس رول های سوخاری را برش دهید و داخل ساندویچ کلاب بگذارید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه انواع کالباس مرغ و گوشت خانگی «

 

 

مرحله دوم، آماده کردن کلاب

 

آماده کردن کلاب

 

بعد از تهیه رول سوخاری ژامبون باید مثل مراحل قبل ابتدا مقداری سس به نان تست بزنید. سپس یک لایه رول ژامبون به همراه گوجه فرنگی و خیار شور روی نان قرار دهید. در لایه بعدی رول ژامبون را همراه با کاهو روی نان بگذارید و در انتها نان را برش دهید.

 

 

نکات و فوت و فن های طرز تهیه انواع ساندویچ کلاب

 

نکات و فوت و فن های طرز تهیه انواع کلاب

 

  • برش دادن ساندویچ های کلاب در انتهای آماده شدن، یکی از مهم ترین مراحل این غذا محسوب می شود و می تواند شکل غذای شما را تغییر دهد.
  • در طرز تهیه انواع کلاب باید از مقدار مناسبی سس مایونز استفاده کنید. مایونز در ساندویچ کلاب دقیقاً مثل چسب همه مواد را محکم روی هم نگه می دارد.
  • شما می توانید انواع ساندویچ های کلاب را طبق سلیقه خودتان و با مواد اولیه ای که دوست دارید، تهیه کنید.
  • برای خوش عطر و طعم شدن انواع ساندویچ های کلاب می توانید مقداری جعفری خرد شده و یا هویج رنده شده نیز به ساندویچ اضافه کنید.
  • برای طرز تهیه انواع کلاب می توانید از سالاد ها و سبزیجات متفاوت استفاده کنید.
  • برای ترد شدن نان کلاب می توانید آن را مقداری تست کنید.
  • در صورتی که تمایل به استفاده از پنیر گودا ندارید، می توانید آن را حذف کنید.
  • در طرز تهیه انواع کلاب می توانید از دو لایه تا ۴ لایه نان تست استفاده کنید. بهتر است در هر لایه از کلاب مواد متفاوتی قرار دهید تا بعد از برش خوردن ساندویچ، ظاهر آن جذاب تر به نظر برسد.
  • اگر گیاهخوار هستید می توانید با انواع سبزیجات خام و گریل شده نیز کلاب های بی نظیری تهیه کنید. برای این کار می توانید، از کلم بروکلی، گوجه فرنگی، پنیر چدار و پنیر موزارلا استفاده کنید.
  • برای درست کردن ساندویچ کلاب تن ماهی می توانید از تن ماهی در کنار سبزیجات استفاده کنید.

 

 

جمع بندی نهایی

 

کلاب یکی از انواع ساندویچ فست فودی فینگرفودی است که بسیاری از افراد آن را به صورت آماده خریداری می کنند و تجربه درست کردن آن در خانه را ندارند. اما درست کردن این غذا بسیار ساده است. همیشه آماده کردن غذاها به شیوه ای جدید موجب افزایش اشتها و شوق به غذا خوردن می شود. اگر دوست دارید سفره های مهمانی های شما جذاب و رنگارنگ باشد، بهتر است یکی از انواع ساندویچ های کلاب را به عنوان فینگرفود پیش غذا یا غذای اصلی تهیه کنید و در کنار دوستان و افراد خانواده از طعم لذیذ و ظاهر شگفت انگیز این ساندویچ ها لذت ببرید.

 

 

منابع: spendwithpennies، allrecipes

 

 

کالابرگ الکترونیک