طرز تهیه انواع ساندویچ خوشمزه و سالم در خانه

طرز تهیه انواع ساندویچ خوشمزه و سالم در خانه


12 تیر 1400 . زمان مطالعه: 17 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه انواع ساندویچ
فهرست محتوا پنهان

ساندویچ ها امروزه به یک از محبوب ترین غذاهای بین المللی تبدیل شده اند که حسابی پرطرفدارند. به خاطر تنوع بالا و شکل و شمایل جمع و جور و البته زمان کمتری که برای تهیه آن ها لازم است، این فست فود جای خود را بین مردم باز کرده و در ضمن روز ۳ نوامبر هم سال را هم به نام خود زده است. در این مطلب از سرویس آشپزی مجله کوروش، به طرز تهیه انواع ساندویچ پرداخته ایم و ۲۰ مدل خوشمزه از آن ها را برای شما آورده ایم. اما پیش از آن، بد نیست که کمی درباره تاریخچه انواع ساندویچ بدانید.

 

 

تاریخچه انواع ساندویچ

 

تاریخچه انواع ساندویچ

 

داستان های زیادی درباره اولین ساندویچ ساخته شده در دنیا وجود دارد. ولی گفته می شود که ساندویچ به شکل امروزی در قرن هجدهم میلادی و به وسیله فردی به نام «جان مونتاگو» اختراع شد. جان مونتاگو یکی از کنت‌ های شهری کوچک به نام «ساندویچ» در کشور انگلستان بود و علاقه زیادی به بازی کردن داشت. گویا این اشراف زاده به هیچ وجه دوست نداشته است بازی را به دلیل غذا خوردن متوقف کند.

به همین خاطر هم معمولا دستور می‌ داده است به جای سفره کشیدن یا سر میز غذا خوردن، تکه ‌ای از گوشت گاو نمک زده و برشته شده را بین دو برش نان تست برایش بیاورند. این غذا هم سریع آماده می ‌شده و هم می‌ توانسته است آن را با یک دست بخورد، بدون این‌ که روند بازی مختل شود. این اتفاق زمانی افتاد که در میان اشراف ‌زادگان اروپایی، تشریفات دست و پا گیری برای غذا خوردن رواج داشته است.

 

 

محبوبیت ساندویچ در میان مردم عادی

 

گویا کم کم آوازه این مدل غذای آسان و خوشمزه در شهر ساندویچ از دربار به سراسر شهر می رسد و مردم «غذایی مثل ساندویچ» می ‌خواستند. به تدریج مردم برای این ‌که به این غذا نیز اصالت بدهند، تصمیم می گیرند نام شهر خودشان یعنی «ساندویچ» را روی آن بگذارند.

شاید جالب باشد بدانید که دستور تهیه ساندویچ تا سال ‌ها در کتاب‌ های آشپزی نوشته نمی شد. چون برخی آشپز ها فکر می‌کردند این کار باعث ورشکستگی رستوران‌ ها خواهد شد. در آمریکا هم بسیاری از آشپزها تا اواخر قرن هجدهم میلادی تن به تقلید از سبک آشپزی انگلیسی نمی دادند. اما در هر حال این فست فود خوشمزه بالاخره توانست به یکی از مهم ترین غذاهای مردم در کل دنیا تبدیل شود.

 

 

بیشتر بخوانید » معرفی مشهورترین ساندویچ های دنیا «

 

 

مک دونالد و ساندویچ هایش به مناسبت جام جهانی

 

مک دونالد و ساندویچ هایش به مناسبت جام جهانی

 

ساندویچ ها تا حالا توانسته اند، حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند. مثلا مک دونالد برای جام جهانی روسیه، ۸ همبرگر جدید را به لیست غذاهایش اضافه کرد. این ساندویچ ها به افتخار و به نام ۸ کشوری ساخته شده بودند که قهرمان های جام‌ جهانی فوتبال از ابتدا تا کنون بوده‌ و با پرچم این کشورها طراحی شده اند. ساندویچ های مک دونالد در کل دنیا شهرت دارند و از بهترین برندهای ساندویچ به حساب می آیند. این تولید کننده ساندویچ، اسپانسر یا حامی برگزاری جام جهانی روسیه بود.

 

 

بیشتر بخوانید » ۸ ساندویچ برگر مک دونالد به نام پرافتخارترین تیم های تاریخ جام جهانی «

 

 

۱- طرز تهیه ساندویچ مرغ و قارچ

 

طرز تهیه ساندویچ مرغ و قارچ

 

در طرز تهیه انواع ساندویچ همیشه ساده ترین ها برگ برنده را در دست دارند. ساندویچ مرغ و قارچ همان طور که از اسمش مشخص است از قارچ و فیله مرغ درست می شود. در طرز تهیه آن هم سس خردل و سس مایونز به کار می رود. در کنار این مواد، ذرت، پنیر پیتزا و انواع ادویه ها، طعم آن را بسیار دوست داشتنی و لذیذ خواهند کرد.

 

 

طرز تهیه ساندویچ مرغ و قارچ خوشمزه رستورانی در خانه

 

 

۲- طرز تهیه ساندویچ ماهی کولی

 

طرز تهیه ساندویچ ماهی کولی

 

در طرز تهیه انواع ساندویچ برای کسانی که به غذاهای دریایی علاقه دارند، انواع ساندویچ با ماهی ها و میگو، گزینه های جذابی به حساب می آیند. ماهی کولی از مشهورترین ماهی های شمال کشور است که می توانید آن را به روش های مختلف سرو کنید. ساندویچ ماهی کولی، یکی از پر طرفدارترین انواع ساندویچ است. شما هم فرصت درست کردن آن را از دست ندهید.

 

 

طرز تهیه ساندویچ ماهی کولی

 

 

۳- طرز تهیه ساندویج رست بیف

 

طرز تهیه ساندویج رست بیف

 

ساندویچ رست بیف یکی از خوشمزه ترین انواع ساندویچ در دنیا است که می توان آن را هم با گوشت و هم با فیله مرغ تهیه کرد. این ساندویچ لذیذ با پنیر و سس مخصوص آن، طعم فوق‌العاده‌ای دارد. می توانید در طرز تهیه آن از رست بیف آماده هم استفاده کنید. گوشت راسته گوسفندی یا گوساله، فیله مرغ، قارچ، خامه صبحانه، شیر و انواع پنیر را می توانید در ساندویچ رست بیف به کار ببرید.

حتما بخوانید  ۱۳ کاربرد ماست در آشپزی حرفه ای کشورهای مختلف دنیا

 

 

طرز تهیه ساندویج رست بیف با گوشت گوساله و مرغ و سس قارچ

 

 

۴- ساندویچ رپ مرغ یونانی یا چیکن رپ

 

ساندویچ رپ مرغ یونانی یا چیکن رپ

 

ساندویچ رپ یا پیچیده شده (Wrap Sandwich) به دلیل شیوه درست کردن راحت و بی دردسر و قابلیت استفاده در محل کار، مدرسه و … حسابی محبوب است. از طرفی موادی که در انواع ساندویچ‌ های رپ به کار می‌رود، بسیار متنوع است. طرز تهیه انواع ساندویچ رپ در سرتاسر دنیا پرطرفدار است.

این مدل ساندویچ‌ ها می توانند همه سلیقه‌ها و طبع ‌های غذایی را از گوشت خوار تا گیاه‌ خوار و وگان پوشش دهند. در مهمانی‌ ها هم به عنوان یک پیش‌غذا یا فینگر فود خوشمزه، استفاده می شوند.

 

 

ساندویچ رپ مرغ یونانی یا چیکن رپ + طرز تهیه سس رپ

 

 

۵- طرز تهیه ساندویچ مرغ هالوپینو

 

طرز تهیه ساندویچ مرغ هالوپینو

 

ترکیب طعم مرغ با فلفل هالوپینو برای درست کردن یک ساندویچ ایده بی ‌نظیری است. فلفل هالوپینو یکی از خوشمزه ‌ترین انواع فلفل در دنیا است که مزه و عطر فوق العاده‌ای دارد. بنابراین اضافه کردن آن به غذا هم به طرز شگفت انگیزی موجب خوش طعم تر شدن آن می‌ شود.

روش های مختلفی برای طرز تهیه ساندویچ مرغ هالوپینو وجود دارد. در مجله کوروش ۲ روش طرز تهیه ساندویچ مرغ هالوپینو خوشمزه و فوت و فن های آن را بخوانید و فرصت لذت بردن از طعم آن را از خودتان نگیرید.

 

 

۲ روش طرز تهیه ساندویچ مرغ هالوپینو خوشمزه و فوت و فن های آن

 

 

۶- ساندویچ پنیر کبابی یا پنیر گریل شده

 

طرز تهیه ساندویچ پنیر کبابی یا پنیر گریل شده

 

ساندویچ پنیر کبابی یا ساندویچ پنیر گریل شده شاید به اندازه دیگر فست فودها مثل پیتزا برای ما ایرانی ها شناخته شده نباشد. ولی در کل دنیا مهم و محبوب است تا جایی که یک روز را به آن اختصاص داده اند.

در حال حاضر هم هر روز به محبوبیت آن اضافه می شود. افراد زیادی در این روز، دور هم جمع می شوند و با درست کردن ساندویچ پنیر کبابی جشن می گیرند. بد نیست بدانید که ۱۲ آوریل روز جهانی ساندویچ پنیر کبابی است.

 

 

طرز تهیه ساندویچ پنیر کبابی در فر و تابه به ۳ روش

ساندویچ پنیر گریل شده با پنیر چدار در ۱۵ دقیقه

 

 

۷- طرز تهیه ساندویچ بوریتو مرغ

 

طرز تهیه ساندویچ بوریتو مرغ

 

انواع ساندویچ های بوریتو حاوی مواد مختلفی هستند. پیتزای آن هم یکی از محبوت ترین پیتزاها است. می توان بوریتو را به صورت گیاهی و مخصوص وگان ها هم تهیه کرد. در طرز تهیه انواع ساندویچ بوریتو از نان تورتیلا، گوشت قرمز، گوشت بوقلمون، مرغ، پیاز، ذرت، سس سالسا، لوبیا قرمز یا سفید، ذرت، پیاز، خامه و مواد مختلف دیگر استفاده می شود.

 

 

طرز تهیه ساندویچ بوریتو مرغ و آموزش تصویری مراحل پیچیدن

 

 

۸- طرز تهیه ساندویچ مرغ تندوری

 

طرز تهیه ساندویچ مرغ تندوری

 

مرغ تندوری از غذاهای خوشمزه هندی است که به صورت ساندویچی هم درست می شود. در این ساندویچ از سینه مرغ، سس سالسا، قارچ، کاهو، گوجه و ادویه مرغ تندوری استفاده می شود. می توانید این ساندویچ را به صورت تند و فلفلی یا ملایم درست کنید. استفاده از پنیر چدار هم می تواند طعم آن را دلپذیرتر کند.

 

 

طرز تهیه ساندویچ مرغ تندوری

 

 

۹- ساندویچ فرانسوی مونت کریستو

 

طرز تهیه ساندویچ فرانسوی مونت کریستو

 

ساندویچ مونت کریستو یکی از مشهورترین ساندویچ ‌های فرانسوی لذیذ، خوشمزه و گرم است. این ساندویچ به اندازه اسنک و ساندویچ فرنچ تست مشهور است. اما با انواع ژامبون و پنیر و سایر مخلفاتی مثل مربا درست می شود. ساندویچ مونته کریستو یک انتخاب سریع و آسان برای وعده صبحانه، ناهار و شام، برای دانش ‌آموزان، دانشجویان و افراد شاغل است. در ضمن ۱۷ سپتامبر هر سال را روز جهانی ساندویچ فرانسوی مونت کریستو نامگذاری کرده اند.

 

 

طرز تهیه فوری ساندویچ فرانسوی مونت کریستو بدون فر

 

 

۱۰- طرز تهیه ساندویچ فرانسوی فرنچ تست

 

طرز تهیه ساندویچ فرانسوی فرنچ تست

 

ساندویچ فرنچ تست با پنیر گریل شده، یک اسنک نان و پنیر لذیذ و در عین حال مقوی است. این ساندویچ می تواند به عنوان میان وعده یا حتی غذای اصلی در وعده صبحانه و ناهار مدت زیادی شما را سیر نگه دارد. نان تست، پنیر چدار و کره مواد اصلی این ساندویچ ساده هستند. می توانید ساندویچ فرنچ تست را با انواع بیکن، ژامبون و سبزیجات تازه هم درست کنید و با گوجه فرنگی آن را تزیین و میل کنید.

 

 

ساندویچ فرنچ تست بدون شیر و تخم مرغ

 

 

۱۱- طرز تهیه انواع ساندویچ هات داگ خانگی

 

طرز تهیه انواع ساندویچ هات داگ خانگی

 

می دانستید هات داگ ساندویچ محبوب سیاستمداران مشهور دنیاست؟ در کنار خوشمزه بودن، این ساندویچ یک انتخاب مناسب برای مهمانی، وعده شام یا دورهمی های صمیمانه است. در طرز تهیه انواع ساندویچ هات داگ می توان آن را با مواد مختلفی تهیه کرد.

مثلا طرز تهیه هات داگ پنیری بسیار ساده است و سریع هم درست می شود. کافی است وقتی هات داگ داغ است، پنیر مورد علاقه‌تان را روی آن بریزید. اگر هم هات داگ را با قارچ و پنیر دوست دارید، مقداری قارچ تفت داده شده در کره به آن اضافه کنید.

 

 

طرز تهیه ساندویچ هات داگ خانگی ساندویچ محبوب سیاستمداران

 

 

۱۲- طرز تهیه ساندویچ پنینی مرغ

 

طرز تهیه ساندویچ پنینی مرغ

 

ساندویچ پنینی یا «پانینی» اصالتا ایتالیایی یک ساندویچ ساده گریل شده یا کبابی است. در رستوران‌ها و مغازه‌های فست فود، این ساندویچ را معمولا با دستگاه پنینی ‌ساز و تحت فشار و با پرس درست می‌کنند. اما شما هم می توانید در خانه، بدون دستگاه و فر این ساندویچ ساده، خوشمزه و مقوی را درست کنید.

ساندویچ سپنینی را معمولا با گوشت گوساله به صورت رست بیف یا گوشت مرغ درست می‌ کنند. افزودن قارچ و مخلفات دیگر به آن هم به سلیقه شما برمی گردد.

 

 

طرز تهیه ساندویچ پنینی مرغ در ماهیتابه و بدون فر و دستگاه ساندویچ ساز

حتما بخوانید  طرز تهیه برنج قالبی به 3 روش رستورانی در قابلمه و فر و پلوپز

 

 

۱۳- طرز تهیه ساندویچ شاورما مرغ

 

طرز تهیه ساندویچ شاورما مرغ

 

شاورما جزو غذاهای محبوب لبنانی و اصالتا عربی است  است که با سس مخصوصی با پایه ارده درست می‌شود. ساندویچ شاورما مرغ از آن دسته غذاهایی است که همه طعم آن را می ‌پسندند. درست کردن آن بسیار آسان است.، در ضمن وقت زیادی هم از آشپز نمی گیرد، در عوض تجربه چشیدن یک طعم لذیذ را به همراه دارد.

سینه مرغ، ماست چکیده، سیر، روغن زیتون و نان پیتا مواد اصلی تشکیل دهنده شاورما مرغ هستند. در ضمن ادویه شاورما شامل جوز هندی، زیره سبز، فلفل و نمک است که در آن به کار می رود

 

طرز تهیه ساده ساندویچ شاورما مرغ بسیار لذیذ و خوشمزه

 

 

۱۴- طرز تهیه ساندویچ سوسیس بندری

 

طرز تهیه ساندویچ سوسیس بندری

 

سوسیس بندری از غذاهای ساده و سریع نونی و محبوب است که معمولا خیلی افرا ترجیح می دهند که آن را از بیرون تهیه ‌کنند چون رازهای خوشمزه و خاص شدن آن را نمی دانند. ساندویچ سوسیس بندری با اصالت جنوبی معمولا طعم تند و تیزی دارد و برای تهیه آن در خانه کافی است حتما فوت و فن و ادویه‌های مخصوص ساندویچ سوسیس بندری را در بدانید و درست کنید.

شاید جالب باشد بدانید که در کشورهایی مثل ایتالیا هم سوسیس بندری یک غذای پرطرفدار به حساب می آید و با نام «خوراک سوسیس و فلفل» شناخته می شود.

 

 

طرز تهیه اصلی و فوت و فن سوسیس بندری خانگی به سبک ساندویچی های مشهور

 

 

۱۵- طرز تهیه ساندویچ املت پنیری تخم مرغ و بیکن

 

طرز تهیه ساندویچ املت پنیری تخم مرغ و بیکن

 

ترکیب تخم مرغ و پنیر، یک ترکیب فوق العاده و مقوی است که در کنار پروتئین بالا، طعم بسیار لذیذی هم دارد. لازم به یادآوری هم نیست که با خوردن این غذا تا ساعت های زیادی می توانید احساس سیری کنید. در ساندویچ املت پنیری با تخم مرغ و بیکن، از پنیر چدار، پیازچه، تخم مرغ و گوجه فرنگی هم استفاده می شود. می توانید با استفاده از سس تند، آن را لذیذتر هم بکنید.

 

 

طرز تهیه ساندویچ املت پنیری تخم مرغ و بیکن

 

 

۱۶- طرز تهیه ساندویچ چیکن سالاد

 

طرز تهیه ساندویچ چیکن سالاد

 

ساندویچ چیکن سالاد با مرغ پخته شده بدون استخوان و ترکیب با کرفس، آبلیمو، سس مایونز، پیاز، نمک و فلفل سیاه درست می شود. در طرز تهیه این ساندویچ همه مواد به صورت لایه لایه روی هم گذاشته می شوند و نان روی آن ها قرار می گیرد. سپس نان را باید به اندازه دلخواه برش بزنید. این ساندویچ هم یک فینگر فود عالی برای مهمانی است و هم می تواند یک وعده غذایی مناسب برای کودکان باشد.

 

 

طرز تهیه ساندویچ چیکن سالاد

 

 

۱۷- طرز تهیه ساندویچ همبرگر مک دونالد

 

«ساندویچ همبرگر» محبوب‌ترین ساندویچ‌ در سرتاسر دنیاست. همبرگر به خصوص همبرگر مک دونالد محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین غذا در میان آمریکایی‌هاست. سالانه ۱۰۰ میلیارد ساندویچ همبرگر در سرتاسر دنیا فروخته می‌شود که از این تعداد ۴۰ میلیارد آن را آمریکایی‌ها می‌خرند. اگر چه این فست‌فود گرد، چرب و خوشمزه در نگاه اول غذایی دم دستی و مدرن محسوب می‌شود اما بد نیست بدانید که همبرگر یکی از غذاهای اسطوره‌ای با پیشینه‌ای به قدمت تاریخ است و روز ۲۸ ماه می هر سال روز جهانی این فست‌فود لذیذ است و ماه می میلادی اصلا ماه جهانی همبرگر است.

 

 

طرز تهیه ساندویچ همبرگر مک دونالد

 

 

۱۸- طرز تهیه ساندویچ زینگر برگر یا همبرگر مرغ سوخاری

 

برگر مرغ سوخاری یا زینگر برگر یکی از محبوب‌ترین انواع برگر و فست فود در سرتاسر دنیاست. در تهیه زینگر برگر از گوشت مرغ استفاده می‌شود به همین خاطر برخی کارشناسان آشپزی معتقدند که به جای همبرگر مرغ بهتر است بگوییم برگر مرغ. با این همه نام همبرگر مرغ یا زینگر برگر بیشتر بر سر زبان‌ها و به عبارتی جا افتاده است. طرز تهیه خانگی همبرگر مرغ سوخاری یا زینگر برگر به روش KFC و طرز تهیه سس پنیر گودا را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

طرز تهیه ساندویچ زینگر برگر

 

 

۱۹- طرز تهیه انواع همبرگر گیاهی به سبک مک دونالد

 

مک دونالد و کی اف سی به عنوان دو غول مشهور برند همبرگر در دنیا دستور پخت برگرهای گیاهی از برگر سویا گرفته تا انواع برگر با حبوباتی مثل لوبیا سفید و کینوا را سالهاست در منوی رستوران‌های خود به خصوص برای مشتریان گیاهخوار گنجانده‌اند. معمولاً برگرهای گیاهی را با سویا و سبزیجات درست می‌کنند. اما یکی از برگرهای خوشمزه گیاهی همبرگر کینوا است که ماده اصلی آن کینوا و یا همان خاویار معروف گیاهی است. با انواع حبوبات و لوبیا هم می توانید انواع همبرگر دست ساز گیاهی را در خانه درست کنید.

 

 

طرز تهیه ساندویچ همبرگر دست ساز کینوا

 

طرز تهیه ساندویچ همبرگر گیاهی با لوبیا سفید

 

 

۲۰- طرز تهیه ساندویچ همبرگر با مرغ یا بوقلمون

 

اگر برای خوردن گوشت قرمز محدودیت دارید بد نیست انواع همبرگر دست ساز خانگی را با گوشت مرغ یا بوقلمون دست کنید. طرز تهیه همبرگر دست ساز مرغ یا بوقلمون را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

طرز تهیه همبرگر دست ساز مرغ یا بوقلمون به ۳ روش

 

طرز تهیه همبرگر مرغ یا چیکن برگر

 

۲۱- طرز تهیه انواع ساندویچ کلاب

 

کلاب یکی از جذاب ترین انواع ساندویچ است که معمولاً با لایه های ژامبون، بیکن و مرغ در کنار گوجه فرنگی، کاهو و پنیر چدار در ۳ لایه نان تست برش خورده تهیه می شود. سپس یک خلال دندان روی آن قرار می گیرد. این کار موجب می شود تا کلاب مثل یک لقمه منسجم راحت تر خورده شود. این غذای محبوب آمریکایی به روش های مختلفی تهیه می شود. طرز تهیه انواع ساندویچ کلاب و فوت و فن های خوشمزه تر شدن آن را در لینک زیر بخوانید.

 

 

طرز تهیه انواع ساندویچ کلاب

 

 

کالابرگ الکترونیک